[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:06

Leuk om mee te lezen.
Grondwerk, freestylen moet ik eigenlijk ook eens oppakken.

Madam heeft last van schimmel bij de singel en oor en hoeft nog even niks. We wandelen, we poetsen, we laten haar wat vrijwerken en zo leren we elkaar kennen.

Verder mis ik Ava. Gaat het goed daar?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:05

Hahaha zoals je dat beschrijft de Spanjaard en de polderjongen komen niet met elkaar overeen :+
Bij ons op stal hebben we ook verschillende groepjes voor verschillende types paarden. Wel merries en ruinen door elkaar maar zo hebben we een 'arabieren groep' waar allemaal van die wat hittepetitterige types staan (als Ber bijv, maar nu ook Cathey). We hebben zo'n 5 groepen van zo'n 5 paarden per groepje en de stalhouder schat eigenlijk altijd wel erg goed in of er ergens wat bij kan of niet. Nu zijn de weides ook enorm, dat scheelt natuurlijk ook erg in het acceptatieproces. Maar goed, straks op de paddocks moet het ook goed gaan, vorig jaar hadden we wel gedoe in een groep, was een nogal dominante jonge ruin (toevallig een Spanjaard :') ) die elke keer enorm bezig was maar met wat geschuif tussen die en een andere groep is ook dat gelukkig goed gekomen.
Maar kan me voorstellen dat als je ze thuis hebt staan dat het een heel gedoe kan zijn :j
Wat heerlijk dat je hebt gegaloppeerd met je Spaanse kerel 8-)

Lekker toch Belker, zo wat aan elkaar wennen. Hoop dat die schimmel snel weg is :(:)
Ava zou (even hoop ik) onderduiken poosje, hoop dat het relatief goed met je gaat Ava :(:)

Nou hehe vanochtend eindelijk het idee dat ik echt weer op de weg naar 'echt' rijden ben :o en dat ik niet steeds zit te corrigeren wat mijn voorganger er met Cathey allemaal heeft ingeprogrammeerd. Durfde en kon goed meer lucht te geven aan de voorkant, ze zat lekker en ze maakte haar passen groter en mooie stukken voorwaarts. Zelfs in galop paar hele goede sprongen gevoeld. Was alleen na een half uur helemaal gesloopt maar goed :+ }:0

Piet was gisteren ge-ent, had vandaag wel tijd maar toch maar ff niets gedaan. Beetje gepoetst en verwend met muesli :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-10-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:11

Zo heel veel wei hebben we helaas niet meer, dus aparte blijvende groepen is eigenlijk geen optie. Dan moeten we ook weer schuilmateriaal aanschaffen, want de dames kunnen nu niet daarbij komen. Zit ik ook met drinkwater enz enz. Ze gaan maar leren met elkaar om te gaan ;-).

Op stal gaat het nu prima, Rembrand doet niet lelijk tegen Sam en in de wei is nu ook rust.

Nou, ik ga maar eens stront scheppen. Nu ze op stal staan wel erg veel werk zo.

Ava, ik hoop dat het goed gaat met je. :(:) Ik denk iedere dag aan je

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:16

Ja dat komt er dan ook nog bij idd maar aan de andere kant ligt er weer minder in de wei :Y)
Kun je bij wijze van noodoplossing niet een lijntje door de schuilstal trekken waar de dames letterlijk en figuurlijk kunnen schuilen zeg maar? Of is Fabels te groot om ergens onderdoor te schieten waar Rembrand niet onderdoor past? Kan me ook voorstellen dat je niet wilt dat ze dat leert eigenlijk ... of gewoon lijntje door schuilstal, dat R er onder kan en de dames ook?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:36

Dan moet ik meerdere hoeken in lijn maken en daar wordt het niet steviger van ;-) Maar hopen dat het de komende tijd niet te veel en te hard regent.
En de wei is veeeeeel makkelijker uitmesten dan de stal. Ik heb strokorrels dus moet hele stal zeven, omdat ze alles door elkaar lopen te stampen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:45

Paarden opvoeden }:0 nee dat klinkt niet handig. Cathey is in veel opzichten een super fijn paard maar haar stal maakt ze een grote bende. Ze staan op stro, dat is wel fijn ziet er altijd wel fijn uit maar op een of andere manier stopt ze alle mestballen eronder of zoiets.

Als alles meezit ga ik zondag buitenritje maken met stalgenoot. Ben heel benieuwd of het gaat lukken :D :):) net wel martingaaltje gekocht. Had ik bij Nebraska en Rizanta ook. Cathey zet ook haar nek er enorm op als ze iets ziet en dan dat hoofd zo giga hoog. In de bak kan ik dat wel handelen maar buiten lijkt me iets extra's toch wel handig :7

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:29

Db kan ook nergens bij. Nou alleen bij Bennie de Shetlander. Maar die kan vluchten als het nodig is. Db is te lang hengst geweest en ruinen jaagt hij het draad door. En een merrie eigent hij zich toe en dan krijg je ze allebei niet meer.
Ikke en Ted lopen samen. Kop een kont. Ted word wel eens gek van hem.

Ikke had kuren vandaag. Bitje in en dan hoef je niet meer te luisteren. De stagiaire werd het even te veel. Hij was ook stout. Dus ff opgetreden en daarna weer braaf, wel beetje baldadig. Ha Ha.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:52

Slim VHU martingaal doet verder toch niks, echt een hulp teugel :D

Tine heeft veel werk te doen, ik hoop dat ze snel kunnen wennen aan elkaar voor je.

Hier een week al niet zo lekker, maar geen vrije dag thuis gehad. Wel heel wat uurtjes gespijbeld van werk om bij te slapen.

Donderdag bij Chardon geweest, les gehad van Bram. Was echt heel erg leuk. Wel bijzonder om van iemand te horen die hier mee leest en dus "mijn" verhaal kent, maar niet reageert hier.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:22

Ips al een week niet lekker. Niet leuk, maar toch naar Chardon geweest. Ik denk dat ik jou meelezer ken ;-)

Ikke aan het puberen ;-)
VHU veel plezier met je rit en martingaal is dan in ieder geval een veilig gevoel.

Even spammen

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:54

Ja, dat klopt Tine. Het idee vond ik gewoon echt heel raar. Of ben ik dan zo naief :D

Mooi zo geconcentreerd koppie van zoonlief op zijn nieuwe pony!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:12

En het lieve hoofd van Fabels <3
Ja dat is af en toe erg merkwaardig he dat meelezen. Zou het zelf nooit doen maar blijkbaar heb je volgers Ips... er zijn mensen die gewoon alles lezen wat 'iemand' doet. Heb het een poos best creepy gevonden, toen ik er zelf ook mee werd geconfronteerd, maar ja het hoort beetje bij deze tijd. Geen idee trouwens waarom mensen dat doen, ik bedoel we zijn hier in het topic & Facebook e.d. toch niet echt celebrities of zoiets :))

Fijn dat je lekkere les hebt gehad +:)+
Hier druk met huis vol gasten, zo ff naar stal om te mesten op route van boodschappen doen maar veel paard zal ik niet zien vandaag. Vanavond avondje uit met manlief (van de NRC (de krant zijn we op geabonneerd), die hebben elk jaar abonnee-avond, altijd erg leuk met als vaste gast oa Joep vh Hek).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:52

Ik voel me echt geen bekendheid, maar heb het op wedstrijd al vaker gemerkt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:49

Nuu voortuig zat in ieder geval keurig, alles op z'n kleinst <3 is een full maat had zoiets van wat zal ik nemen cob of full, toch blij dat ik full heb genomen. Voor als je een goed en goedkoop voortuig zoekt, deze is het. Is uitgevoerd in mooi leer en mooie gespen / musketonsluitingen blij mee dus.
https://www.divoza.com/nl/pagony-elastic-voortuig

Zoonlief hier flink de griep, manlief begint zich ook al niet lekker te voelen, hoop dat ik het niet krijg...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:11

Vhu Beterschap voor je kind.

Ips, paul heeft er altijd last van dat mensen onderweg hem aanspreken als Janouk..........als digibeet snapt hij er niets van als mensen zaken weten over Janouk of Meneer Anton.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:30

VHU beterschap thuis.
Janouk/Ip is inderdaad heel raar als mensen dan van alles van je weten.
Ik snap dat meelezen ook niet echt hoor, ken er wel 2 die het hier doen. Ik heb zoiets van klets gewoon lekker mee ;-).

Net terug van wedstrijd. Zoonlief had de kop er niet helemaal bij, gisteravond heel laat thuis van verjaardagsfeestje, dus wat slordige dingen die niet nodig waren. In 2e proef lette jury niet op. LIet ons stoppen na 5e onderdeel. Welke proef we reden. Gewoon de goede, hadden ook helemaal niets verkeerds gedaan. Hij had de uitgestrekte draf gemist. Tja, die wilden we net gaan doen. Haha, nou ja, het blijft ook maar een mens natuurlijk, maar voor de concentratie, die er toch al niet helemaal was, niet heel geweldig. Maar goed, toch 192 en 196,5 punten. Dus nu in totaal 11 wp en Z1 startgerechtigd. Trots!!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:28

Precies, we zijn geen elite clubje hier, lekker kletsen!
Wat een punten weer zeg! Z1 ik vind het allemaal knap van jullie.
Vhu ik hoop echt voor je dat het jou overslaat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:28

Knap van Patrick Tine. Leuk Z1.

Ach ze lezen maar mee. Alles wat ik plaats, plaats ik bewust. Dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:04

Jeetje Tine dat is ontzettend knap van Patrick en dat ook nog met een vrij waardeloze concentratie.

Hier oa naar Joep vh Hek geweest was weer weergaloos en nog heleboel andere dingen gezien. Manlief heeft zich over zijn ziekzijn heengezet gelukkig, hij moet over paar uur naar Rusland afreizen hoop dat dat goed gaat ...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:18

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:49

Belker: geniet ervan!!!
VHU: hopelijk wordt hij daar dan niet echt ziek

Ze gaan nog niet naar de Z1 hoor. Zijn ze nog niet klaar voor. Keertwendingen en travers moeten nog echt veel beter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:05

Dat ziet er heerlijk uit Belker +:)+
Maar hij doet toch ook een heleboel dingen heel goed Tine anders halen ze die punten niet :)F vind het heel knap in best wel korte tijd en dan ook nog denk zowat alles helemaal uitgereden _/-\o_

Nou martingaal is een uitkomst hoor helpt echt enorm. Vandaag eerst even in de bak gereden daarna stoute schoenen aangetrokken en eerste buitenritje gedaan, met stalgenootje mee die ging wandelen met haar paard. Ze vond het af en toe heel spannend (vooral de koeien en een zwaan _O- ) maar bleef met 4 benen op de grond dus superbraaf. Ben hier echt zo blij mee is alleen al zo fijn als je lekker buiten kunt uitstappen. Dat gaat bij ons best wel (na eerst stukje erg spannende weg dat wel) ligt mooie fietspadenroute.
Krijg foto niet kleiner sorry :o en zo ik met Ollie altijd wat onderuit moest zitten om een foto te maken van de oortjes anders zag je die niet is dat bij Cathey dus totaal geen probleem hahaha :wow: oren vielen er zowat af.

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:54

Ooo, wat een fijn plaatje. Leuk zeg! Nu lekker kilometers maken.

Tine, gefeliciteerd met het resultaat, super.

Belker, wat een enorm gaaf hotel. En lekker hoe je met je nieuwe aanwinst bezig bent. Is ze ook al vriendjes met Jones?

Ips heeft een leuke les gehad. Lijkt mij ook heel gaaf om daar eens heen te gaan. Nieuwe omgeving is natuurlijk altijd leuk om te rijden.

Ikke moet aan het werk en was een beetje stout bij de stagiaire. Het is wel een knapperd hoor.

Dingetje heeft een paar paarden die een andere taal spreken. Hihi, daar moest ik flink om gniffelen. Je klinkt wel alsof je vreselijk geniet van je Spanjool. Heerlijk.

Ava, ik hoop dat alles goed met je gaat.

Ik ben nog steeds niet met mentrailer op pad geweest. Ik denk dat er een vloek op rust. Iedere keer als ik met mijn instructeur afspreek om marathonhindernissen te gaan rijden, gaat er iets mis.
Poging 1: Trailer gehuurd, leenkar op lokatie geregeld. Auto volgetankt. Paard met dik been.
Poging 2: Mentrailer gekocht die rot bleek te zijn. Auto volgetankt. Paard gezond.
Poging 3: Goede mentrailer gekocht. Auto opgeblazen. Paard gezond.
^) ^) ^)
Vandaag dus bezig geweest met de auto wegslepen naar een garage. Wel dolblij dat de bus zichzelf vrijdag 'opblies', zonder trailer erachter en niet morgen als we op weg zouden zijn naar Ermelo.

Nu op zoek naar een nieuwe auto.

Aan de positieve kant: hééééérlijk gemen-lest vandaag. Tentsi liep zóó lekker los op twee leidsels, helemaal uit zichzelf en ik kon zo fijn schakelen. Wordt nog wat met ons <3 . Ook heel blij met mijn instructeur die iedere keer weer geduld met ons heeft en met me meelacht :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:40

Assie: jeetje wat een gedoe steeds. En nu dus ook nog autoloos. Maar wel heerlijk gelest vandaag
VHU: ze doen ook veel goed, maar als je overgaat naar een volgende klasse moet je daar ook echt klaar voor zijn en dat was nu eigenlijk niet helemaal het geval. Best kans dat als hij Z1 zou starten hij wellicht ook nog wel een wp rijdt, maar we rijden sowieso alle klasses helemaal vol en we willen pas na de kampioenschappen over naar de Z. Daar zitten nog weer oefeningen in die ze echt nog nooit gedaan hebben, dus eerst maar eens oefenen (eenvoudige galopwissel, appuyeren)
En super dat je zo hebt genoten van je ritje *\o/*

Zoonlief heeft vandaag weer flink geoefend met Sam en ook nog even op Fabels gereden. Genieten hoe het zo gaat.

Paarden hebben afgelopen nacht voor het eerst buiten doorgebracht en dat ging goed, dus komende nacht weer. Gisteren kwam het ook beetje uit noodzaak. Ik was zo gruwelijk moe (slaap erg slecht door pijn aan mijn heup) dat ik al om 19 uur naar bed ben gegaan. Ik vond het veel te vroeg om de paarden dan al op stal te zetten. En ze staan al paar dagen super relaxt zo buiten, het was rustig weer.
Denk dat ik er vanavond weer heel vroeg op lig, man, wat kan een mens moe zijn. Om 6 uur gaat mijn wekker weer, voor het geval dat ze bellen.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:16

Assie fijn zeg zo'n super les *\o/* en zwaar K van de auto natuurlijk ^)
Dat is heel heel naar dat je zo'n pijn hebt aan je heup Tine... dat kost ook ladingen energie die pijn ... in hoeverre is het 'erg' wel tot 07.00 uur in je bed te liggen en als ze dan bellen dat je zegt dat je er aan komt? Dan kom je later aan maar als je wel kunt dan zijn ze daar toch ook al blij mee lijkt me? Of is dat geen optie? Het scheelt je wel een uur slaap .... heb jij je vit D / magnesium al eens laten onderzoeken? Kun je heel moe van zijn als dat niet goed is .... :(:)

Nou manlief is redelijk griepvrij vertrokken naar Moskou, zoonlief zit hier nog wat pips naast me en ik voel me nog OK dus hoop dat griep overwaait voor mij voorlopig :)
Hele week gasten in de B&B dus lekker druk. Weer twee mensen 2 nachten die hier al eerder zijn geweest, dat vind ik erg leuk :) Moet nog twee wassen draaien anders heb ik niet genoeg linnengoed :=

Oja wil voor Piet een HCA kopen, dan kan ik makkelijker de fietspaden op hier. De Cavalier is net te breed eigenlijk. En ik rij toch altijd alleen dus dacht kan het net zo goed een HCA zijn. Plus dat die in een 1.5 paards trailer kan plus de poown :)* maar goed moet ik eerst mijn Cavalier kwijt. Dus wie er belangstellling voor heeft....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:38

Beterschap voor je zoon vhu,
tine, gaaf dat je zoontje nu ook op fabels kan gaan rijden, ziet er mooi uit.
assie schrijft mooie samenvatting.. _/-\o_ maar heeft vloek op mentrailer...balen dat je hem nog niet hebt kunnen gebruiken..maar wel fijne menles gehad !!
vhu maakt eerste buitenrit _/-\o_
Ips, heeft supergave les gehad met superdet !!
Janouk en Det zijn beroemd !! ik kan me voorstellen dat Paul dat maar bizar vind..haha..
Baudyh heeft Ikke in opleiding...en Ikke probeerde zijn grenzen te verleggen...maar werd meteen even gecorrigeerd.

verder...moet ik nog beter bijlezen...maar dat doe ik later..
Druk weekeind gehad, supermooi, supertrots...nu bijkomen en rommel op ruimen...