Ik ga nu 9 maart een l proef rijden, en dan de kampioenschappen ook in de L. Kan ik met Snuit in de B mee doen. Niet dat ik kans maak, maar dat maakt niet uit.
tine10
Geplaatst: 27-02-13 20:36
Hee, Tall, dat maakt niet uit. Wij zorgen voor de bakvulling hahaha.
Heb paardjes net al gevoerd, hooinet gevuld en waterbakken gevuld (en waterleiding weer afgesloten) Nog even tv kijken en dan lekker naar bed.
Tot morgen
tallechie
Geplaatst: 27-02-13 20:37
ach met veale was ik ook altijd bakvulling... alwyn haalt nu wel prijzen binnen, maar doe mee voor de lol en ik wil vooruitgang zien. Ik hoef er niet van te leven
Haai allemaal Ben even een tijdje niet op bokt geweest :-( Weinig tijd gehad en ook wat probleempjes met de lichamelijke gezondheid! Heb sinds 3 dagen een tablet dus hoop iedereen weer een beetje te kunnen volgen :-D Overdag zal lastig zijn, want heb een behoorlijk drukke baan gekregen.
Verder ben ik in het bestuur van de menvereniging gegaan voor het wedstrijdsecretariaat.
Zag een mooie Foto van Daan, hopelijk alles beter met zijn gezondheid?
tallechie
Geplaatst: 27-02-13 21:21
Dingetje gaat iets beter... de nachten worden wat beter.. maar hij zit nog steeds aan de medicijnen en dat mag hij niet onbeperkt hebben. morgen moeten we weer naar de kinderarts toe
zal de laptop uit doen... even een avondje niks. Morgen drukke dag. Ziekenhuis, stage en vergadering
Word jaloers van jullie wedstrijd verhalen! Wil ook zo graag.. maar geen idee hoe ik kar en pony op locatie moet krijgen.
Dingetje, ik ben ook weer wat actiever sinds ik een tablet heb klein ding,maar beter dan telefoon.
Biancacoo
Geplaatst: 28-02-13 08:30
Goedemorgen, om 5.45 mijn huilende 4 koppige wekker uitgezet...vroeg genoeg. Tallechie, fijn dat ponys het zo goed doen. jenkins extra tijd voor sil.
Verder geen idee....dus ga mijn muesli maar opeten.
tine10
Geplaatst: 28-02-13 08:47
Goedemorgen
Fijn zo'n wekker
Hier eindelijk weer eens een redelijke nacht. Donderdag is altijd een heel drukke dag, dus dat komt wel goed uit. Straks weer lekker trainen. Wil dit weekend mbv een pallet weer een sleep maken voor de bak. Jaren geleden had ik er een. Maar omdat we toen houtsnippers in de bak kregen, kon ik daar niets meer mee. Maar voor de grote bak kan ik er nu wel weer een gebruiken. Scheelt weer in dieselkosten en de paarden zijn leuk bezig
Heel voorzichtig kijk ik hier om de hoek. Pony heeft nog 1 kans gekregen van een andere smid. equilibrium ijzer terug gelegd, toon eraf gevijld en vettec eronder gespoten. Vanmorgen kwam ze echt beter haar box uit. Of dit het wonder is waar we op hebben gewacht... Ik hoop het!
En een goedemorgen! Slepen is altijd goed voor de bak Tine. Succes met je drukke dag. Het leek alsof ik vandaag ook een hele drukke dag zou hebben want moest vanochtend nog naar school maar dat hoeft niet meer, lees ik net in de mail dus
Wel net al Ollie gelongeerd (omdat ik dacht dat ik rond deze tijd richting Leiden moest), aan de pessoa. Vind ze nog moeilijk. Ze probeerde het wel goed maar ontspannen mooi naar beneden en rug loslaten en rondswingen is nog een weg te gaan. Moet zeggen dat ik het zelf niet echt inspirerend vind met pessoa longeren maar het is wel goed voor ze dus wil het standaard wel 1x per week doen....
Tallechie kan maar zo zijn dat Snuit het zomaar heel goed doet hoor.... jouw aanpak bij hem klopt gewoon. Vond het laatst zo knap van je dat je gewoon zei Snuit had zijn dag niet, kon hem niet pakken uit de box dus heb hem laten staan. Dat had ik dus nooit gedaan. Met alle gevolgen van dien voor ons allebei was het dan echt en dan wilde ik perse mijn zin hebben .... dat lukte dan (meestal ) wel maar dan was hij zoooo boos (en ik ook). Beware of the devil... Dus ik hoop echt dat hij jouw geduld beloont en dat het hartstikke lekker gaat. En met Alwyn ben ik ervan overtuigd dat als je net een keer per week meer serieus kunt oefenen dan wat je tot nu toe kon omdat je natuurlijk Veale ook nog had dat hij echt een topper is/wordt. Leuk hoor.
Vanmiddag/avond komen twee vriendjes van Han te logeren (pyama party) dus ik ga zo inkopen doen en we gaan film uitzoeken om naartoe te gaan.
Fijne dag allemaal!
**edit** lees je bericht nu Ips, wat zou dat fijn zijn als dat nog lukt.... bij ons op stal staat ook een pony met gekanteld hoefbeen en die staat ook op speciale ijzers met siliconen of zoiets? Gaat redelijk. Soms loopt hij wel beroerd moet ik eerlijk zeggen. Hoop dat het zo wel dragelijker wordt voor Pris.
tine10
Geplaatst: 28-02-13 10:37
Ips: wat spannend, hopelijk is dit de oplossing. Ik duim voor je! VHU: gelongeerd. Ik doe het ook wel af en toe, maar zit er toch liever achter of op. Vind het toch echt veel minder leuk om te doen. Wat een boos hoofd haha
Hier net met Amerigo in de oude bak gemend. Eerste 20 minuten echt een flinke strijd gehad. Leek wel of hij kar op zijn mond trok, terwijl hij normaal altijd heel licht in de hand is. Maar goed, eindelijk kreeg ik het fijn voor elkaar. Ik hoorde al een tijdje een raar geluid, wat steeds meer werd. Kon eerst niets vinden, tot ik nog eens naar linkerachterband keek. LEEG. Dus maar snel afgestapt en naar de stal teruggelopen. Was bang dat ik band anders kapot zou rijden, maar vond het maar niets zo ernaast met kar er nog achter.
Zometeen nog met Rembrand oefenen.
Fysio belde net af . Ze is ziek en daarna op vakantie, dus kan pas 11 maart weer terecht. Oef, en het was zo nodig.
janouk
Geplaatst: 28-02-13 11:00
@ipsilonka het is zeker het proberen waard. Spannend, maar geef het tijd. Bij Image was destijds ook de ene dag beter dan de andere dag. Ik werd gek van het Zwaard van Damocles wat boven haar hoofd hing. Elke dag beoordeelde ik haar, tot ik er gestoord van werd. Toen heb ik mezelf opgedragen het per week aan te kijken, en dat gaf veel meer rust. Want soms hebben ze net ergens tegenaan gestoten en zijn ze 2 dagen onwijs kreupel en daarna gaat het wel weer.
Biancacoo
Geplaatst: 28-02-13 11:45
Ips voorzichtig nog een kans proberen, fijn dat ze vanmorgen wat beter de stal uit leek te komen..duimen gaat hier gewoon door !! Tine..mennen met een lekke band...da's wel wat zwaar..haha.. Wat balen dat de fysio afgebeld heeft...niet leuk ! Vhu al druk gelongeerd, je kunt je paardje er wel erg goed mee aan het werk zetten. ik vond het altijd een goede uitkomst, want in mijn eentje spande ik Melody niet voor de wagen... han pyama party..haha. druk gezellig !
Ik vind dat een fantastisch geluid het gezamelijk huidlen van die honden..maar ze moeten er geen gewoonte van maken, ik ben ten slotte niet alleen op de wereld met ze.
De voorkant binnen in de caravan is gestript...en klaar voor hondenboxen, spannend..nu dus uitzoeken wat het beste is, moet licht van gewicht zijn, en wel goed schoon te maken..Kelders kooien heeft zulke mooie hokken die ze ook op maat maken...maarja..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 28-02-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Kijk hier net buiten, schrik me rot. Zit een zwarte kat op de kattenren.. (onze katten mogen alleen in hun ren naar buiten). Leek sprekend op onze Teigetje..
Teig is halfwild.. Dus ik vroeg me al af hoe te vangen.. Tot ik Teigje door zijn ren zie sprinten om de indringer weg te jagen...
Indringer stond pontificaal op teig zijn ren te sproeien en verrekte het om weg te gaan.. Tja.. Naar buiten geslopen met de hond, en die buiten gestuurd met '' Pak 'm!'' Kat uiteraard veel te snel, maar schrok zich zeker rot...
En onze Teig? Die is compleet gestresst en weggekropen nu binnen En nee, niet om Nelson...
Biancacoo
Geplaatst: 28-02-13 11:46
Wat een nare buurkat Aks...kan me voorstellen dat Teigetje dat niet leuk vind en er gestressd van raakt..
Akshay
Geplaatst: 28-02-13 11:49
Biancacoo schreef:
Wat een nare buurkat Aks...kan me voorstellen dat Teigetje dat niet leuk vind en er gestressd van raakt..
Teig is duidelijk even NIET on speaking terms..
Hij zit met platte oren, tegen de bovenkant van het keukenkastje gedrukt met van die vééél te grote zwarte kijkers naar me te staren. Als je naar 'm wijst vreet ie je op denk ik
Beetje aansteller ook
Bonkie kreeg ze altijd weggejaagd. Maar die had duidelijk meer ballen dan die 2 katten die we nu nog hebben
Nelson vond 't wel tof Die baalde dat ie niet over de schutting kon
VHU bij veale had ik dat ook. Als ik hem zijn stal niet uit kreeg liet ik hem staan... dan was het alleen maar een gevecht. En dat is wat ik met veale heb geleerd, geen gevecht aangaan. Snuit is nu zo veranderd omdat alles in de ontspannen sfeer gaat. Mijn instructeur had het niet verwacht, maar we zien beiden elke week vooruitgang. Mijn zus komt weer wat vaker, kunnen we wat vaker buiten rijden. En we willen wat vaker bij mijn ouders gaan rijden. MOeten alleen even zien hoe we dat vervoerstechnisch het makkelijkst kunnen doen.
Ips fijn.. hopelijk werkt het
Ik krijg binnenkort een aantal lessen om met dubbele longe te gaan longeren. Dan kan ik de pony's s avonds ook een keer doen. Als er mensen aan het rijden zijn. Dan hebben ze ook wat meer variatie.
Vanochtend met Daan in het ziekenhuis geweest... gaat een stuk beter met zijn buik.. langzaam aan medicijnen afbouwen maar we kregen het dringende advies niet te snel willen. We hebben besloten het na mijn stage te doen. (1 april) als er dan een slechte nacht komt is het niet zo'n ramp
oh oh nare katten....wij hebben hier op dit moment zeven katten.Maar die komen nooit binnen.Wonen buiten en in de schuren. @ips hopelijk werkt dit.zal duimen!! @vhu al lekker met passoa gelongeerd.Ik ben erg van de longeren ook omdat ik niet rij en omdat ik niet alleen aan kan spannen dus dan blijft er weinig over.Ik longeer wel met passoa maar niet vaak.Voor db werkt dat touw waar ik de naam niet van weet heel goed en ik longeer graag met dubbele lijnen omdat dat gewoon het meeste van mennen weg heeft.
Vanavond mag hij weer mee naar de tuigpaarden curses.Zet hem nu voor de wagen,kijken hoe hij het vind tussen al die tuigers.....
En jawel ik heb eindelijk muziek gevonden voor de kur.Nog niks gemixt hoor.Nu eerst een proef maken.Maar ja hoe orgineel kan je zijn met al die verplichte onderdelen......
@ tine is er bekend wat de afmetingen van de ring zijn?Op de protocollen staat 20 x 60 of 30 x 60.Maar ja dat is nogal een verschil........
@iedereen die ik vergeten ben,sorry ik lees alles wel maar ja als ik dan aan het tikken ben vergeet ik het weer.
oh ja gaan er nog meer noordelingen me doen aan de enjoy the ride in Annen.Ik ga met de hippo's mee doen. Maar ben de enige met de wagen drie andere gaan onder het zadel.Wij willen het zelf proeven omdat we dit jaar een eigen enjoy the ride rit willen organiseren.