[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:07

VHU balen van je rug! Bezoekje aan de HA lijkt me een strak plan!

Even jullie tips/adviezen nodig;

Gwin wilde zaterdag niet makkelijk laden. Toen ik haar had gekocht, had ze nooit op een trailer gestaan. Het laden hebben we rustig geoefend en de laatste 2 jaar kon ik haar in mijn eentje laden, ze liep er niet altijd in 1 keer op, maar poging 2 of 3 was altijd voldoende. Ze staat altijd rustig in de trailer en komt er niet bezweet af.
Zaterdagochtend duurde het laden, in mijn eentje, ietsie langer dan normaal en toen ze stond, stond ze te trillen. Dat doet ze eigenlijk nooit. Ze kwam er bij de wedstrijd ook iets bezweet af. Tijdens het autorijden heb ik niks van onrust gemerkt. Op de wedstrijd weer inladen wilde niet lukken in mijn eentje. Zodra iemand hielp met een longeerlijn aan de trailer liep ze er wel in. Ze trilde niet meer, ook op de terugweg geen onrust gemerkt. Ik rijd altijd heel heel heel rustig.
Ze heeft natuurlijk 3 weken geleden heel lang in de trailer gestaan naar de Eifel. De weg daar is niet zo goed als hier, veel hobbels, en flinke stukken klimmen en dalen. Ik denk dat er wat gebeurd is onderweg, zou alleen niet weten wat. Waarschijnlijk balans kwijtgeraakt tijdens de rit?? Hiervan geschrokken?
Net hebben manlief en ik een paar keer geladen en weer uitgeladen. Klep nog niet dicht (stang wel) en dus niet gereden met de auto. Zodra de longeerlijn erbij kwam, liep ze er zo op. De lijn hoeft haar ook niet te raken, het zien is voldoende. Maar op de trailer staat ze gespannen, ze begon al wat te zweten en de stukjes appel die ik had, wilde ze niet. Manlief denkt dat ze de boel bedonderd, ik niet. Ze is echt te gespannen en dat ken ik niet van haar. Welke stappen kunnen we het beste nemen om haar weer vertrouwen in de trailer te geven??? Het liefst haal ik een trailerlaadexpert hier uit de buurt erbij, maar dat is best wel duur en dat vindt manlief niet zo'n goed idee. Hoe kunnen we het zelf nu aanpakken? Ik wil graag weer alleen kunnen laden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:18

Frensie: als ik me goed herinner zijn er 10 goede herinneringen nodig om één nare herinnering te laten vergeten. Oftewel, ik denk dat je gewoon weer de draad moet oppakken van voor de Eiffelrit. "Korte" ritten waar ze aan gewend was, niet teveel anders doen dan voorheen en dan komt het vast weer goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:32

Ga met Gem mee Frensie. Wat ook helpt is gewoon paar keer laden. En zelf heel rustig blijven en niet meegaan met haar angst of stress. Dus zelf de rustige factor blijven. Niets aantrekken van 'gemeut' of 'stress'. Rustig opladen, deurtjes dicht. Stukje rijden en er weer uit. Braaaaaaaf even bij de trailer blijven staan, wortels, bix. Rustig stukje wandelen..... :z standje aannemen (zelf) En dan nog een keertje.

Bente vond de trailer na de rit naar Kootwijkerbroek ook niet meer zo'n succes (was rit van 2.5 uur op terugweg met file }:0 ). Terwijl ze er de paar keer met oefenen vooraf gewoon zo opliep. Wedstrijdje daarna in Prinsenbeek moest ik haar er zo'n beetje op tillen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:07

Ik heb me om het wedstrijdgebeuren niet te lang te onderbreken (30 april was de laatste, 16 juni de eerstvolgende binnen een straal van 130 km -O- ) ingeschreven voor een oefen-dressuurmenwedstrijd in de buurt, op 27 mei :) . Ik ga 1 x veilig B en 1 x heel stoer een L proefje rijden :+ . Morgen in het veld dus maar eens oefenen op een volte met 1 hand, en donderdag tijdens de les het achterwaarts nog eens proberen :7 .

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:34

:(:) voor frensie en gwin ook

En ik ben getuige dat VHU heel goed bentes kan tillen :P

Ik ben net thuis, ga gauw m'n nestje in. Morgen vroeg eruit, moet me om kwart voor 9 melden voor die botscan. Tenminste :P Dan gaan ze de zooi injecteren en mag ik nog 3 uur wachten _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 04:14

Mooi veulentje gezien!

@ VHU: Wat balen van je rug zeg! Maar je moet wel rustig gaan doen... Hopelijk ben je er weer snel vanaf en kun je weer probleemloos verder!

@ Frensie: wat vervelend voor zowel Gwin als voor jullie zelf. Ik ga wel mee met Gem en VHU, gewoon weer regelmatig korte ritjes gaan rijden zoals ze gewoon is van vóór die ene lange rit. Succes!

Hier gaat het vlotjes, heb er al 6,5 weken op zitten en nog 4,5 weken te gaan voordat ik weer naar huis kan *\o/* Het is hier nog steeds heel leuk, maar god wat begin ik de beestjes te missen!!! Met de familie skype ik bijna dagelijks, hen mis ik ook wel en ik zal ook tranen laten als ik hen weer terug zie, maar ik mis het zo om te knuffelen met die dieren! 's Ochtends wakker worden, opstaan en naar buiten gaan om even een aaitje en een dikke knuffel te geven. 's Avonds laat nog even naar buiten gaan om ponybeest te borstelen of nog even een rondje gaan wandelen met de honden. Er is toch niets heerlijkers dan dat?!?

We hebben nog 4 weekends te gaan (het vijfde weekend dat komt zitten we op het vliegtuig naar huis) en die zitten allemaal volgeboekt, dus vervelen zal ik me hier zeker niet! Maar stiekem heb ik wel een Excel documentje aangemaakt dat automatisch uittelt hoeveel dagen ik nog te gaan heb :o

Gisteren hebben we geskypet met mijn vriend zijn broer, diens vriendin en dochtertje. Het dochtertje is 1,5 jaar en mijn vriend is er peter van. Voor ons vertrek kon ze mijn naam nog niet uitspreken, maar nu via skype begon ze plots mijn naam te roepen, mijn hartje brak gelijk! Ik wist niet hoe goed dat gevoel voelt als een klein kindje voor het eerst je naam zegt! <3
Plots vroeg de moeder aan het meisje "En wie is de pony waarop je gaat leren rijden?" En toen zei ze plots "Roméé" (de 'o' lukt nog niet :D ), ik kreeg echt bijna tranen in mijn ogen! <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:32

Wat schattig SL!!!
De tijd zal vast vliegen als je allemaal leuke dingen gaat doen!

VHU en Gem dit was ik inderdaad ook van plan. Gisteren hebben we 4x geladen. Eind van de week laden we weer en rijden we een klein stukje. Dat maar een paar keer herhalen dan.

Vandaag een hele dag werken. Tussen de middag even naar huis voor de honden en stalletje. Vanavond Gwin longeren. Die wil heel graag weer wat doen, maar ik vond het gister nog te kort op de wedstrijd.

Fijne dag allemaal :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:49

Goedemorgen

Het komt hier weer met bakken naar beneden. Lekker, mag zo brigadieren :D ( en in een zeiknatte auto zitten :+ )

Gister eind van de middag garage nog gesproken. De kop is op drie plaatsen gescheurd, gaat een heel dure grap worden. Maar ja, heb neit zoveel keuze. Moet die auto toch weer hebben. Hoop wel dat het snel geregeld is, durf met die leenauto echt niet op pad. En wat hij met benzine doet, weet ik niet. Heb er al 15 liter ingegooid, maar lijkt wel verdampt ofzo. Want lampje brand alweer, terwijl ik er nog geen 50 km mee gereden heb.

Zometeen komt de hoefsmid en ik moet ook nog voor mezelf naar de huisarts. Denk dat ik zoon vanmiddag niet naar muziekles breng en ook niet ga zwemmen, is te ver weg. -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:48

zo, spuit erin. Nu 1.5 liter drinken. En om half 12 terug. J ga maar winkels opzoeken, haha. @tine, gescheurde kop is indd katsjing.. Niet goedkoper om de auto te vervangen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:05

Akshay schreef:
Niet goedkoper om de auto te vervangen?

Tja, in huidige staat levert mijn auto niet zoveel op, dus dat wordt een beetje lastig. Bovendien hebben ze al aardig wat uren erin gestoken, die moet ik toch betalen.
We willen tzt voor mij wel een andere bus (een die 2400 mag trekken), maar tot die tijd moet deze toch nog maar mee. Hij is pas 8 jaar oud, en verder (voor zover ik dat kan beoordelen tenminste) een prima wagen.

Nou, ik ga snel paarden naar de wei brengen, die staan nog steeds op stal. Bezoek aan huisarts liep errug uit. Arme paarden, helemaal voor niets hele ochtend op stal gestaan, want smid belde vanmorgen af.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:40

Vanmorgen gekoetst met de jongen van de zorgboerderij. Onderweg nog 5 minuten harde wind, regen en hagel gehad, maar daarna brak het zonnetje door 8-) . Lekker gereden, Ster begint goed over haar watervrees heen te komen en zodoende een paar keer volle sjas door een plas tot K. zijn schoenen en broek het niet meer droog hielden :x Y;( . Koets zag er daarna dan ook uit als een volleerde marathonwagen: smerig tot op de stoeltjes. Slang erop was geen overbodige luxe :\ .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:53

Autoperikelen altijd zo zonde geld -O-
Akshay deed die spuit pijn? Ik ben als de dood voor spuiten ^) :o

Conclusie HA zwaarst gekneusd en/of waarschijnlijk verstuikt is het SI gewricht links. Alles staat gelukkig wel recht etc. Met autorijden krijgt die het meest te verduren want dan zit je en ook nog scheef. Heb speciale oefeningen voor dat deel en *\o/* stappen met peerd zorgt voor rustige werking van dat gebied = dus goed. Ben streng toegesproken dat ik niet over pijngrens moet gaan ~~}> en gewoon moet gaan liggen als het lastig gaat voelen, niet als ik zo'n beetje sterretjes zie van de pijn :o

Denk nu wel als een paard dus last heeft van het SI gewricht, nou dan lijdt zo'n dier echt pijn :oo

Was volgens de HA wel verrassend lenig en flexibel ondanks de blessure 'en dat voor uw leeftijd' na ja zeg :roll:

Ben opgelucht want hoe hij het uitlegde klopt precies met hoe ik het voelt. Dus denk dat het klopt (hoop het ook natuurlijk). 't Kan al met al wel tijdje duren voordat het weer goed is maar 't komt goed :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:12

:+
Huisarts vond je nog verbazingwekkend kwiek voor je leeftijd VHU? :+
heb je 'm boos aangekeken toen hij dat zei? ;)

hopelijk gaat het gauw over bij je! en dat wordt lastig, stappen te paard als je niet moet autorijden.. >;)

Die spuit deed niet zeer :P
Ik zat ook met hart in m'n keel hoor _O-
Maar gevraagd of spuitenmens alsjeblieft niet wilde zeggen ''komt ie he!'' maar ''adem maar uit.....'' want als je uitademt ontspan je.
Toen ik wilde kijken was 't al klaar :+
Heb nu alleen op m'n pols bizarre blauwe plekken >;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:04

arme VHU, voor uw leeftyd,.hahaha

tjah meid...HA was zeker man he?
:+

maar wel fijn dat de conclusie was dat het goed komt toch?

@aks, nog geen uitslagen of iets ervan?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:07

Aks kwam je nog kijken morgen ? Ik moet om half 3 mn 1e proef. Lekkere tijd. Betekend morgen uitslapen en op t gemakje pony wassen en vlechten spullen inladen en dan rond de middag op weg naar etten-leur.

Nou VHU lekkere dokter heb jij met die opmerkingen. Gelukkig mag je stappen op t peerd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:45

VHU: bedoelt die HA het als compliment, is het wéér niet goed :)) O:) :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:08

@maisie; ik zou nog heel graag willen. Hoef alleen niet te groomen bij VHU. Dus ik denk dat ik die kant niet op ga (is te ver om te fietsen).

Bovendien heb ik momenteel nog een paardje onder mijn hoede. Stalgenote heeft haar arm op 4 (! :\ ) plekken gebroken gisteren. Heb gezegd dat ik haar pony ook wel even wat TLC wil bieden. Heb het met die van mezelf al druk eigenlijk, maargoed, vind het voor haar ook zo sneu :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:24

Lekker relaxed Maisie, is leuke wedstrijd trouwens, vorig jaar niet meegedaan maar wel wezen kijken, was toen goed georganiseerd en gezellig. We hadden morgen ook een hele fijne starttijd (15.30 en 15.45) maar goed. Ben wel blij met de uitslag en dat ik het idee hebt dat zijn verhaal klopt met mijn gevoel.... maar die opmerking over mijn leeftijd ik wist niet wat ik hoorde. Was inderdaad man en dan zo'n broekie. Maar goed, hij meende het volgens mij goed :P

Moet zeggen dat ik hem liever heb dan twee vrouwen uit de praktijk dat zijn (in de supermarkt in ieder geval of als ik ze tegenkom als ze in het park lopen met hondjes etc) vaak van die chagarijnen :=

Stoer Gem, Ster gaat het nog leuk vinden :j

Mag wel autorijden hoor, maar moet op mezelf letten. Dus het idee is morgen eens te proberen voordat ik de auto instap half uurtje plat en als ik aankom dus ook, of voordat ik er weer instap. Boekje mee :9k :7 (andere boek is nu uit, nu aan 'De Wandelaar' van Van Dis) 't is wat gedoe maar ik ga echt niet een paar weken niet naar stal, dat is echt uitgesloten. En moet voor mijn werk ook in de auto. Op mijn werk hebben ze een rust / meditatie ruimte, echt met loungebank en alles kun je blinderen. Mag je gebruik van maken als je dat wilt (alleen hahaha).

Jeetje mina zeg arm op 4 plaatsen gebroken dat is echt heftig :oo
Fijne avond verders... :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:08

Tjonge, een gebroken arm op 4 plaatsen, da's niet fijn!!
Aks, denk je wel een beetje om jezelf????

Heb net een 2e marathonhindernis in de wei uitgezet met balken. Letters hangen er ook al bij, dus ik ben er helemaal klaar voor om morgen te oefenen. Ligt ook een flinke waterplas midden in deze hindernis, dus dat nemen we gelijk mee hahaha.

Nou, ik hoop vroeg op bed te liggen, zoooo moe.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:09

Goedenavond,

@Maisie, heel veel succes morgen +:)+ en ik zie je vrijdag en/of zaterdag ;)
@VHU, :(:) inderdaad even rustig aan en vat het maar op als compliment :D ;)
@Tine, waardeloos van je auto :7
@Aks, gelukkig viel 'de spuit' mee... maar blauwe plekken die spontaan opkomen op je pols :oo ?
@Biancacoo, hoe is het nu met Melody ?

Verders weinig te melden... kind slaapt vanochtend in een tent op de voetbal en ze hebben nu spelletjes...echter kwam er niet niet zo'n leuk buitje over -:(- ... zo jammer dit weer :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:29

Dacht opeens aan Happytime, hoe is het nu?

@Ollie ja waardeloos he dit weer. Gisteren ging zoonlief naar de moestuintjes van school (is hier 4 km fietsen vandaan) die kinderen zijn ook werkelijk bijna verzopen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:57

Betrap ik Wiske net keurig plassend op de kattenbak _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:58

:')
meen je niet..
Dier heeft een serieus complex :+ :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:13

Goedemorgen allemaal! Haha VHU heeft Wiske een idetiteitscrisis? :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:58

wiske op de kattenbak _/-\o_
lief dat je eraan dacht VHU,verzekering gaat accoord met de afkeuring van mijn paard en nu wacht ik op "the perfect day" wanneer ik al mijn moed heb verzameld voor het "laatste stukje" ;(