[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caadhola

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:07

Evelinee en Poeltje Gefeliciteerd.
Letdunit heeft de brug overwonnen,super.
Ollie weet weer waar ze voor werkt.
Naaltje steelt honden en brengt ze na een dag weer terug.

Stress tijdens het rijden,daar heb ik met Dandy geen last van,Casper vindt nog wel veel eng,maar wordt door Dandy gewoon meegenomen.
Echt ideaal om in het tweespan een paard verkeersmak te maken

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:39

Morgend allemaal.
Gefeliciteerd met de goede resultaten, de overwinningen (ook de persoonlijke)

IT: ik denk eigenlijk ook dat jij je stress overbrengt op Wobbe. Waar ik bij Petra op let, is dat als ze als stress heeft, ik men zweep er (tenzij absoluut nodig en dan liefst nog "aaien" met de slag) vanaf probeer te houden. Ze wordt dan alleen maar zenuwachtiger.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:54

Lacuna: ik neem inderdaad de volgende keer een longeerlijn mee (pony staat aan huis maar de bak is een paar huizen verder op de dijk) ik hoorde wel dat ze minder gewerkt had en ze had ook iets meer buikje als normaal en dan het voorjaar tja was heftig maar ze heeft haar uiteindelijk naar de rust kunnen rijden :D

Poeltje: gefeliciteerd

Naaltje is lekker met de hond op stap geweest :D

Happytime: heeft lekker geoefend en gaat deze week aan de slag, hihi wij moeten er ook aan geloven :P Denk dat ik vandaag maar echt ga dressuren (ben over het algemeen meer een boscrosser :D)

Lesdunit ging over de brug :D

JA ja mensen het is vandaag de eerste lente dag *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:01

eefielover schreef:
VHU: Waar is het filmpje? ;)
Ben wel benieuwd naar de foto's dan, askazita!
Tallechie heeft van het zonnetje genoten.. heerlijk was het he?!!
Bettepet heeft goede resultaten behaald, knap hoor! En dan die proefjes uit je hoofd. Dat zou ik denk ik niet kunnen..
Biancacoo heeft een heel lief zoontje die erg geduldig was vandaag.
IT: Heeft er een heerlijk tutteldagje van gemaakt.
Lacuna: Misschien een extra ibu inzetten? Of mag dat niet volgens de regelementen.. Leer poetsen, tja daarom heb ik voor kunstof gekozen :D

Ik heb vanaf vandaag voor komende week twee ponys erbij. De oude pony waar ik vroeger op reed en zn shetlander vriendje. Wegens omstandigheden(tis een lang verhaal) staan ze niet bij elkaar. De shet heb ik eens ff lekker onthaard. Man wat een vacht.. Ik hoorde hem alleen terwijl hij stil stond ademen, tja dat is niet echt goed dacht ik zo. Dus in overleg vanaf nu geweekt hooi, want het hooi was erg stoffig.. Maandag ga ik weer en als hij het dan nog doet scheer ik zn hals weg. Hij staat snachts ook nog eens op stal, dus volgens mij heeft hij het ook gewoon benauwd.

Daarna doorgereden naar de oude pony. Die stond kreupel in de wei ineens. Ik vermoed een hoefzweer want dat heeft hij vaker, de hoefsmid komt maandag, dus dan kunnen we dat hopelijk ook oplossen voor hem, arm ding. Hij is een week of 5 geleden zn grote vriend verloren en daar was hij zoo aan gehecht.. wel sneu hoor..

Daarna eef laten springen aan de longeerlijn. Ik dacht ff een keer wat anders. Dr nieuwe springschoenen om gedaan en dr peeskappen. Die peeskappen paste niet echt lekker(dat was ik alweer vergeten, normaal gebruik ik die niet, alleen met springen omdat ze wel een lomp kan zijn). Heb nog minimaatje 3-in-1 beschermertjes liggen maar die past ze alleen in de zomer, en dan nog maar net. Moet dus nog opzoek naar mooie nieuwe kapjes of die drie in een dingen, maar dan in een goede maat.. Springen ging verder na het afdoen van de peeskappen wel goed, en daarna nog heerlijk een stukje gewandeld op het landgoed in wording achter op het terrein. Ik heb dus heerlijk genoten van het zonnetje vandaag..

Fijne avond allemaal!

jij heb t er echt druk mee zeg...
hopelijk komt alles goed :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:02

Naaltje schreef:
Diddle krijgt maandag les :)) en ik mag toekijken, dat bevalt me wel, ik ben héul benieuwd :D

oef, das vandaag, stoer!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:04

En het is heerlijk weer *\o/*
Zit hier met rijbroek al aan en ben vroeg opgestaan om werkmail te checken zodat ik zo de deur uit kan richting poowns en later peerd :D Vanmiddag moet ik wel weer werken maar tussendoor kan ik natuurlijk lekker naar buiten, joepie.

@Evelinee en Nouvel en ook nog anderen, natuurlijk kun je niet overal op reageren, en dan zouden de posts ook wel erg lang worden }:0 @Bicci je kunt ook gewoon 'quoten' uit een post he :P
Evelinee gefeliciteerd, super hoor.

@Nouvel vwb die stress aanvallen zal deels in het paard, deels in jou en deels in omstandigheden zitten. Paardje eens door laten meten bij goede alternatieve DA (Laarakkers, v.d. Laarse oid) wie weet levert het wat op. Zoals je het beschrijft lijkt het net alsof ze er dan ook in blijft. Kijk even in de stress dat hebben we allemaal wel eens, maar dat erin blijven hangen en niet meer 'bij' je komen, daar hou ik ook helemaal niet van :o Ben dan altijd bang dat ze zichzelf wat aandoen ;(

@Ollie, hahaha kon je het niet laten :+

Gisteren kaart uitgedraaid voor mendurance zaterdag, tijden gecheckt, schema gemaakt voor opstaan - keuren - optuigen - voorbespreking bijwonen etc. Kreeg me toch de kriebels :):) Da's natuurlijk niet handig, ik moet wel een beetje relaxed zijn... :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:08

Laura ja fijn he de eerste lente dag :D
Naaltje die vandaag gaat toekijken bij diddles les (toch?)
Kim lijkt me een goed plan om eens lekker te mennen met een 100 % verkeersmak en braaf paard. Ik denk ook dat wobje het wel voelt als jij gespannen wordt. Maar komt allemaal goed hoor!

verder heb ik zelf weinig te melden..

Met onze hond Wolf gaat het niet zo goed. Hij is nu ruim 12 jaar. Heeft erge opgezette lymfeklieren in de hals, en wil niet meer eten. Vorige week kon hij ook moeilijk opstaan door de artrose maar dat gaat nu weer goed, hij rent weer lekker. Alleen dat niet willen eten gaat niet goed. Hij heeft AB van de da gekregen maar we merken weinig verbetering..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:21

Sterkte jelle!!

VHU: leuk is dat he geniet ervan zaterdag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:25

@Jelleee ai wat sneu voor Wolf :(:)

@Nouvel, n.a.v. post van Schaduw over tweespannen, heb je Fifi wel eens in tweespan gehad? Zou dat wat voor haar zijn? Gewoon met een rustig wat overheersend maar vriendelijk paard ernaast die haar vertelt dat het allemaal echt zo spannend niet hoeft te zijn?? Bij Alwyn merkte ik direct dat hij een paar keer naast Snuit had gestaan, zowel in tempo (hij werd dus vlotter, wat fijn was want hij is van zichzelf zeer relaxed) en dat hij stoerder werd. En bij Snuit trouwens net zo, die wordt juist wat rustiger en relaxter. Niet alleen in tweespan dus he, maar later ook als je ze dan in enkelspan ment.

@Rivaldo streven is inderdaad gewoon lekker genieten. Het is voor het eerst in 4 jaar dat ik een wedstrijd doe, mijn eerste keer aangespannen en het eerst met Rizanta :=

Zit nog even aan de koffie en appeltaart :9k

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:29

b485 schreef:
Mysterie opgelost *\o/* _/-\o_ *\o/*

pfff, ik ben echt flauw. Ik kruip men bedje in.
Morgen weer op de bouw werken. We zijn nu bezig met de stallen voor de pony's. De oude indeling moet er uit (oude varkesstal), beetje beton gieten en dan de nieuwe indeling maken. Maar dta is dus een meerweken-plan

Tot morgen (of tot maandag)

kun je niet een soort foto-verslag maken voor ons elke dag of elke 2 dagen?
hoe het word, das leuk toch?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:32

L_Rivaldo schreef:
Twijfel nog erg, maar weet gewoon niet waar ik het heen moet dragen en dan vind ik het zonde als het in de kast hangt.
Dit is hem(vond hem in het echt mooier): http://shop.hm.com/nl/campaign?campaign=A68_EFFORTLESS

Veel plezier op de verjaardag lacuna en naaltje met haar doggie en dids!

Wouw heb toch een mooie merrie gezien echt precies rivaldo (stoer uiterlijk, hoge witte benen, witte staart echt gaaf merrietje) [EA-TK-PP] Bonte mensportpony van 1.15 cm
Vraag me alleen af waar die vraagprijs op gebasseerd is.

misschien mest ie goude drollen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:33

Lekker appeltaart :D

Groom en ik zijn er beide wel over uit dat we ook mendurance willen doen maar ik moet eerst zelfstandig naar een wedstrijd kunnen (of nu een sulky) zodat pa maar een keer voor me hoeft te rijden. Dan kunnen we dat combineren dat hun ook lekker in de bossen kunnen genieten.

Heb net een sulky gezien die bianca uit dit topic ook had, is kijken of het wat voor ons is.
Van van schie heb ik niets meer vernomen (zou na 3 weken bellen) deze optie staat nog steeds open maar het heb liefst een 2de handse gezien je daar dan niet meer de hoofdprijs voor betaald :P Het is tenslotte voor erbij.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:37

IvysToeter schreef:
maar nels heeft zich dus wel goed gedragen?

Nou...dat was me het buitenritje wel.
Ik heb alle kleuren van de regenboog gescheten, stond bijna met pony en al onderaan de dijk.
Er waren op de heenweg al redelijk wat motoren op de dijk.
Eerst reageerde wobbe niet echt, maar hij begon steeds meer 'op te letten' en te reageren op de motoren.
Motoren reden vandaag wel verschrikkelijk hard en vooral die race dingen maken veel herrie.
Maar het ging goed.
Toen een weggetje naar beneden, lekker rustig.
En een fietspad op met brede berm.
Daar lekker gedraafd en ook een galopje gedaan want pony was braaf en ik voelde de controle goed.
Op de terugweg moesten we natuurlijk weer over de dijk.
Hij was super alert en reageerde op elke motor weer.
Zelfs auto's die wat meer geluid maakt of ietsjes harder reden dan zachtjes ging hij harder van lopen.
Halverwege ging het redelijk mis toen ik aan het draven was.
Er kwam een motor langs waar hij nogal flink op reageerde, hij schrok gewoon.
Dus ik: doe niet zo raar! Tikje langs de kant waar hij op sprong/stapte en mijn zweep aan die kant gehouden.
En toen kwamen er een stuk of 3 motoren langs en hij flipte finaal!
Hij wist niet of hij voor of achteruit moest rennen, of moest stoppen.
In eerste instantie stopte hij en wilde gelijk keihard voorwaarts.
Maar door een eerste reactie van mij werd hij toch tegen gehouiden.
Dus probeerde hij te steigere om vervolgens een halve/kwart draai te maken richting schuine dijk naar beneden.
Gelukkig konden we hem tegen houden om echt naar beneden te rennen.
Dus hem weer recht op de weg gezet en verder, hij was helemaal stuiterig.
Gelukkig waren we bij een boerderij in de buurt waar we mensen een beetje kende.
En ik wilde eerst rustig worden voor ik verder zou rijden, want we moesten wel verder.
En ik wilde niet uitspannen om vooral niet te bevestigen dat iets eng is (voor beide).
Ik ben naar beneden gereden, een klein stukje over dat terrein voor even op adem te komen en toen weer omhoog en verder.
Mijn moeder heeft de fiets laten staan en die is naast wobbe gaan lopen zonder hem vast te houden.
Ik ben wel aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden zodat ik in ieder geval aan 1 kant een omheining had en de andere kant mijn moeder had lopen (ook al was het een omheining van prikkeldraad)
tuurlijk kwamen er motoren langs.
En hij reageerde wel erop maar niet meer zo heftig als daarvoor.
Rustig verder richting huis gestapt en ik wilde persee nog een stukje draven voor het gevoel.
Dat ging ook goed.
Later uitgestapt in de bak en wat rustig geworden.
Heb hem uitgespannen en nog een klein stukje aan de hand de dijk op.
Ook toen schrok hij weer van motoren en auto's maar niet meer zo heftig.
Bovenaan de dijk wat gras laten eten en wat motoren laten passeren.
Het schrikken werd wel steeds minder gelukkig.
Ik had mijn hart in mijn keel zitten....

pffffffffff.....zit het te lezen en voel de spanning gewoon zeg,...jeemig, gelukkig is het uiteindelijk goed gegaan...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:38

bicci schreef:
L_Rivaldo schreef:
Twijfel nog erg, maar weet gewoon niet waar ik het heen moet dragen en dan vind ik het zonde als het in de kast hangt.
Dit is hem(vond hem in het echt mooier): http://shop.hm.com/nl/campaign?campaign=A68_EFFORTLESS

Veel plezier op de verjaardag lacuna en naaltje met haar doggie en dids!

Wouw heb toch een mooie merrie gezien echt precies rivaldo (stoer uiterlijk, hoge witte benen, witte staart echt gaaf merrietje) [EA-TK-PP] Bonte mensportpony van 1.15 cm
Vraag me alleen af waar die vraagprijs op gebasseerd is.

misschien mest ie goude drollen?

haha inderdaad,, ik heb dan pony's in precies dezelfde maat en kleuren.
Oke dan geen papier en geen merrie. (dat is dan ook iets wat mij niet veel interesseert)
maar als ik zie wat ik voor riv betaald heb (enkelspan/tweespan beleerd en ook echt een sportpony met uitstraling) snap ik niet dat zoiets zoveel verschil kan zijn.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:41

Evelinee_ schreef:
Goedenavond iedereeen!

Ik ga even egopost doen:

Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup! :D :D :D *\o/*
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!

wow, gaaf!!

proficiaatttttt..!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:42

Poeltje schreef:
Evelinee_ schreef:
Goedenavond iedereeen!

Ik ga even egopost doen:

Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup! :D :D :D *\o/*
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!

En wij zijn Noord-Holland kampioen van de tandems geworden!

Verder was ik nog eerste bij de enkelspannen pony's en waren we derde met enkelspan paard.

Sluit me ook aan wbt het bijreageren.
Ik lees iedere dag netjes bij, maar het reageren schiet er vaak bij in.

nog een winnaar!!!
ook proficiaattt..!!!! :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:44

Jelleee schreef:
Laura ja fijn he de eerste lente dag :D
Naaltje die vandaag gaat toekijken bij diddles les (toch?)
Kim lijkt me een goed plan om eens lekker te mennen met een 100 % verkeersmak en braaf paard. Ik denk ook dat wobje het wel voelt als jij gespannen wordt. Maar komt allemaal goed hoor!

verder heb ik zelf weinig te melden..

Met onze hond Wolf gaat het niet zo goed. Hij is nu ruim 12 jaar. Heeft erge opgezette lymfeklieren in de hals, en wil niet meer eten. Vorige week kon hij ook moeilijk opstaan door de artrose maar dat gaat nu weer goed, hij rent weer lekker. Alleen dat niet willen eten gaat niet goed. Hij heeft AB van de da gekregen maar we merken weinig verbetering..

owjee, sterkte zeg, miss helpt lekker boulion als die dat mag hebben over zn eten?
vindne veel honden erg lekker...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:45

**wil ook wel pown met goude mest :)) **

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:52

Ik ben er ook weer, heb bijgelezen, maar ga mee met de samenvattingen.
Ikke is niet fit dus ga weer op de bank hangen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:54

bicci, we hebben al van alles geprobeerd. Vers vlees, rijst, kip enz enz enz. Gister wilde hij wel een broodje hebben gelukkig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:17

Bicci, je kunt je post ook wijzigen..........dan krijg je er niet zo veel onder elkaar ??
Scheelt wat pagina's............maar we willen wel weer naar de 500 pagina's toe natuurlijk !!

IK WIL OOK APPELTAART !!! maar ben op dieet !!

Jellee, sterkte met de hond ! is altijd naar als zo'n kanjer zich ziek en oud voelt.

Tallechie verdient een :(:)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:46

mmm appeltaart, liefst dan nog warm met een bolletje vanillijs erbij.

Bicci: het is ook niet nodig om de hele tekst steeds te quoten. Als je gewoon met dubbelpunten of @ werkt, snappen we meestal wel waar het over gaat.

Jellee veel sterkte met de hond. AB duurt meetsal wel enkele dagen voor het begint te werken en dan gaat het meestal snel beter.
Tallechie: ga maar lekker rusten
VHU: heeft al de kriebels over aankomende wedstrijd.
Bicci: wij houden al een foto "dag"boek/blog bij van onze verbouwingen bij op het internet en is inderdaad heel leuk om terug te zien/lezen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:37

een pony met gouden mestballen...liever een pony met een gouden karakter :j
rivaldo: na het trainen ben ik ook een stukje gaan bos crossen....kwam een lange bramentak tegen en kon maar 1 kant op....erover heen.
straks maar eens kijken of mijn 4 banden nog vol staan :=

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:43

Biancacoo schreef:
een cross !! knap doe ik je niet na.

wij vinden dat juist het leukste :D

goed dat Letdunit nu de brug over wil
gefeliciteerd Poeltje
L_Rivaldo ja vandaag lente eindelijk mooier weer ;)
Naaltje succes met de les vandaag
happytime dat vind ik ook

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:49

wow dit gaat mega snel zo. Heb even snel bijgelezen.

En het is idd prachtig weer !!!! (dus zit ik binnen op kantoor).