Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
eefielover schreef:VHU: Waar is het filmpje?![]()
Ben wel benieuwd naar de foto's dan, askazita!
Tallechie heeft van het zonnetje genoten.. heerlijk was het he?!!
Bettepet heeft goede resultaten behaald, knap hoor! En dan die proefjes uit je hoofd. Dat zou ik denk ik niet kunnen..
Biancacoo heeft een heel lief zoontje die erg geduldig was vandaag.
IT: Heeft er een heerlijk tutteldagje van gemaakt.
Lacuna: Misschien een extra ibu inzetten? Of mag dat niet volgens de regelementen.. Leer poetsen, tja daarom heb ik voor kunstof gekozen
Ik heb vanaf vandaag voor komende week twee ponys erbij. De oude pony waar ik vroeger op reed en zn shetlander vriendje. Wegens omstandigheden(tis een lang verhaal) staan ze niet bij elkaar. De shet heb ik eens ff lekker onthaard. Man wat een vacht.. Ik hoorde hem alleen terwijl hij stil stond ademen, tja dat is niet echt goed dacht ik zo. Dus in overleg vanaf nu geweekt hooi, want het hooi was erg stoffig.. Maandag ga ik weer en als hij het dan nog doet scheer ik zn hals weg. Hij staat snachts ook nog eens op stal, dus volgens mij heeft hij het ook gewoon benauwd.
Daarna doorgereden naar de oude pony. Die stond kreupel in de wei ineens. Ik vermoed een hoefzweer want dat heeft hij vaker, de hoefsmid komt maandag, dus dan kunnen we dat hopelijk ook oplossen voor hem, arm ding. Hij is een week of 5 geleden zn grote vriend verloren en daar was hij zoo aan gehecht.. wel sneu hoor..
Daarna eef laten springen aan de longeerlijn. Ik dacht ff een keer wat anders. Dr nieuwe springschoenen om gedaan en dr peeskappen. Die peeskappen paste niet echt lekker(dat was ik alweer vergeten, normaal gebruik ik die niet, alleen met springen omdat ze wel een lomp kan zijn). Heb nog minimaatje 3-in-1 beschermertjes liggen maar die past ze alleen in de zomer, en dan nog maar net. Moet dus nog opzoek naar mooie nieuwe kapjes of die drie in een dingen, maar dan in een goede maat.. Springen ging verder na het afdoen van de peeskappen wel goed, en daarna nog heerlijk een stukje gewandeld op het landgoed in wording achter op het terrein. Ik heb dus heerlijk genoten van het zonnetje vandaag..
Fijne avond allemaal!
b485 schreef:Mysterie opgelost![]()
![]()
![]()
pfff, ik ben echt flauw. Ik kruip men bedje in.
Morgen weer op de bouw werken. We zijn nu bezig met de stallen voor de pony's. De oude indeling moet er uit (oude varkesstal), beetje beton gieten en dan de nieuwe indeling maken. Maar dta is dus een meerweken-plan
Tot morgen (of tot maandag)
L_Rivaldo schreef:Twijfel nog erg, maar weet gewoon niet waar ik het heen moet dragen en dan vind ik het zonde als het in de kast hangt.
Dit is hem(vond hem in het echt mooier): http://shop.hm.com/nl/campaign?campaign=A68_EFFORTLESS
Veel plezier op de verjaardag lacuna en naaltje met haar doggie en dids!
Wouw heb toch een mooie merrie gezien echt precies rivaldo (stoer uiterlijk, hoge witte benen, witte staart echt gaaf merrietje) [EA-TK-PP] Bonte mensportpony van 1.15 cm
Vraag me alleen af waar die vraagprijs op gebasseerd is.
IvysToeter schreef:maar nels heeft zich dus wel goed gedragen?
Nou...dat was me het buitenritje wel.
Ik heb alle kleuren van de regenboog gescheten, stond bijna met pony en al onderaan de dijk.
Er waren op de heenweg al redelijk wat motoren op de dijk.
Eerst reageerde wobbe niet echt, maar hij begon steeds meer 'op te letten' en te reageren op de motoren.
Motoren reden vandaag wel verschrikkelijk hard en vooral die race dingen maken veel herrie.
Maar het ging goed.
Toen een weggetje naar beneden, lekker rustig.
En een fietspad op met brede berm.
Daar lekker gedraafd en ook een galopje gedaan want pony was braaf en ik voelde de controle goed.
Op de terugweg moesten we natuurlijk weer over de dijk.
Hij was super alert en reageerde op elke motor weer.
Zelfs auto's die wat meer geluid maakt of ietsjes harder reden dan zachtjes ging hij harder van lopen.
Halverwege ging het redelijk mis toen ik aan het draven was.
Er kwam een motor langs waar hij nogal flink op reageerde, hij schrok gewoon.
Dus ik: doe niet zo raar! Tikje langs de kant waar hij op sprong/stapte en mijn zweep aan die kant gehouden.
En toen kwamen er een stuk of 3 motoren langs en hij flipte finaal!
Hij wist niet of hij voor of achteruit moest rennen, of moest stoppen.
In eerste instantie stopte hij en wilde gelijk keihard voorwaarts.
Maar door een eerste reactie van mij werd hij toch tegen gehouiden.
Dus probeerde hij te steigere om vervolgens een halve/kwart draai te maken richting schuine dijk naar beneden.
Gelukkig konden we hem tegen houden om echt naar beneden te rennen.
Dus hem weer recht op de weg gezet en verder, hij was helemaal stuiterig.
Gelukkig waren we bij een boerderij in de buurt waar we mensen een beetje kende.
En ik wilde eerst rustig worden voor ik verder zou rijden, want we moesten wel verder.
En ik wilde niet uitspannen om vooral niet te bevestigen dat iets eng is (voor beide).
Ik ben naar beneden gereden, een klein stukje over dat terrein voor even op adem te komen en toen weer omhoog en verder.
Mijn moeder heeft de fiets laten staan en die is naast wobbe gaan lopen zonder hem vast te houden.
Ik ben wel aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden zodat ik in ieder geval aan 1 kant een omheining had en de andere kant mijn moeder had lopen (ook al was het een omheining van prikkeldraad)
tuurlijk kwamen er motoren langs.
En hij reageerde wel erop maar niet meer zo heftig als daarvoor.
Rustig verder richting huis gestapt en ik wilde persee nog een stukje draven voor het gevoel.
Dat ging ook goed.
Later uitgestapt in de bak en wat rustig geworden.
Heb hem uitgespannen en nog een klein stukje aan de hand de dijk op.
Ook toen schrok hij weer van motoren en auto's maar niet meer zo heftig.
Bovenaan de dijk wat gras laten eten en wat motoren laten passeren.
Het schrikken werd wel steeds minder gelukkig.
Ik had mijn hart in mijn keel zitten....
bicci schreef:L_Rivaldo schreef:Twijfel nog erg, maar weet gewoon niet waar ik het heen moet dragen en dan vind ik het zonde als het in de kast hangt.
Dit is hem(vond hem in het echt mooier): http://shop.hm.com/nl/campaign?campaign=A68_EFFORTLESS
Veel plezier op de verjaardag lacuna en naaltje met haar doggie en dids!
Wouw heb toch een mooie merrie gezien echt precies rivaldo (stoer uiterlijk, hoge witte benen, witte staart echt gaaf merrietje) [EA-TK-PP] Bonte mensportpony van 1.15 cm
Vraag me alleen af waar die vraagprijs op gebasseerd is.
misschien mest ie goude drollen?
Evelinee_ schreef:Goedenavond iedereeen!
Ik ga even egopost doen:
Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup!![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!
Poeltje schreef:Evelinee_ schreef:Goedenavond iedereeen!
Ik ga even egopost doen:
Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup!![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!
En wij zijn Noord-Holland kampioen van de tandems geworden!
Verder was ik nog eerste bij de enkelspannen pony's en waren we derde met enkelspan paard.
Sluit me ook aan wbt het bijreageren.
Ik lees iedere dag netjes bij, maar het reageren schiet er vaak bij in.
Jelleee schreef:Laura ja fijn he de eerste lente dag
Naaltje die vandaag gaat toekijken bij diddles les (toch?)
Kim lijkt me een goed plan om eens lekker te mennen met een 100 % verkeersmak en braaf paard. Ik denk ook dat wobje het wel voelt als jij gespannen wordt. Maar komt allemaal goed hoor!
verder heb ik zelf weinig te melden..
Met onze hond Wolf gaat het niet zo goed. Hij is nu ruim 12 jaar. Heeft erge opgezette lymfeklieren in de hals, en wil niet meer eten. Vorige week kon hij ook moeilijk opstaan door de artrose maar dat gaat nu weer goed, hij rent weer lekker. Alleen dat niet willen eten gaat niet goed. Hij heeft AB van de da gekregen maar we merken weinig verbetering..