[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:55

Jullie maken ook veel mee.. :oo :=

Mooie trailer! :))

Hier twee foto's van toen we met Joy en het vliegende tapijt gingen oefenen!

Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft het nu een paar keer gedaan en ze doet het zó goed en zó rustig dat we toch wel denken dat ze al eens eerder voor de kar gestaan heeft.
Het kindje wat op de mat zit die gierde het uit van plezier en Joy keek niet op of om! :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:03

ziet er leuk uit. Maar dat borsttuig hangt vreselijk op zijn benen zo kan ie niet trekken hoor. Borst moet echt een stuk hoger.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:08

:j ja zag ik inderdaad ook al toen ik de foto's zag! :j
Zal volgende keer (zondag) het borsttuig wat gaten hoger hangen :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:00

Het was mooi maar koud in het bos. 25 km gemaakt in iets meer als twee uurtjes. Hero met hartslagmeter, die is in ieder geval goed in conditie. Grappig om te zien dat beide pony's hele andere waarden hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:04

@Rivaldo: mooie tailer! Wij wonen helemaal in het zuidelijkste puntje, trouwens.

@Jasia: hahaha, wat leuk! Veel plezier met de kleine Joy!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:51

wij zijn een weekje op vakantie geweest en hebben donderdag een bosrit gemaakt onder het zadel.

Heb nu overal auw spierpijn dus. Heb vanmiddag/vanavond dressuur vaardigheid officieel. Hoop op mijn eerste dressuur puntje.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:56

Thnx Avaluna.. Morgen (als het weer meezit :) ) gaan we weer opnieuw oefenen en even kijken hoe ze op de lamoenen reageert en alles, ben benieuwd! :)

Maisie; Hoe was je vakantie? :D Veel plezier & Succes vanmiddag! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:19

Wat een leuk shetje heb je zeg, zie dat die kleine op het zeil het ook wel leuk vind zo voortgetrokken te worden. Inderdaad borstuig hoger, maar dat gaf je zelf al aan ;) Succes met oefenen

Napie lekker zo'n ritje! het is inderdaad al best koud!

Morgen gaat mijn oude tuig op de post en wil vandaag graag gaan kijken voor een nieuwe (twijfel tussen ideal luxe en IR sport) vind dat bruin onderlegd wel heel mooi bij IR. Heb je bij Ir ook losse onderdelen mits er ooit iets stuk gaat?

Gisteren met rivaldo heel hard getraind. Was zonder zadel met dekje en dekensingel gaan rijden en ook met een touwhalster. Het ging super goed, alleen meneer vertikt het steeds in de goede galop te springen. Hij heeft echt een voorkeur kant, jammer genoeg ben ik bang dat niet al mijn bijrijders daar aan werken. als ik wedstrijden voor de kar ga doen, moet hij dit natuurlijk wel doen en moet dus even goed getraind worden onde rhet zadel.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:32

Dankjewel :D
Ja die gierde het uit van plezier.. Lachen, gillen, haha, helemaal leuk! En Joy keek niet op of om van de drukte achter haar :Y)

Oeh dat bruin onderlegd tuig heeft ZO'N hoog kwijlfactor :)) Die wil ik echt zó graag hebben.. :D

Gaaf dat Rivaldo zo braaf was!! :)
Miss toch even tegen je bijrijders zeggen dan? :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:00

@Maisie: succes!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:05

Ja heb 2 meisjes van 11 waaronder een echt langer rijd en weet wanneer hij verkeerd aanspringt. De andere is nog echt beginner en die wil ik met een ander hoofdstelletje laten rijden (wat op neusriem bit kan) dat heb ik gewoon liever omdat ik bij haar toch vind dat ze haar evenwicht iets teveel in de mond zet, ook een strenge hand. Maar ik ben de komende weken nog met hun samen dus ga ze even les geven zodat ze begrijpen wat ik wil kom vast allemaal goed ;) en anders adviseer ik ze toch om af en toe een lesje te nemen.

Ik bel net verschillende dealers voor imperial en ideal.
De een heeft de maat niet van imperial of de andere heeft hem nog niet binnen.
De andere heeft weer geen shetland maat maar wel pony in ideal.. Wordt er een beetje gek van want wil nu echt een tuig :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:52

Haha, succes ermee!

Ja, ik vind sowieso dat af en toe een lesje geen kwaad kan hoor! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:01

neej daarom zelf geef ik elke zondag kinderlesjes met rivaldo. Ook omdat ik dit zo leuk vind, maar je ziet echt als je 1 op 1 les krijgt dat ze zo vooruit gaan.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:12

Ja dat is waar :j Leuk zeg! Fijn dat ie daar ook braaf genoeg voor is :D
Volgens mij is het echt een schatje, of niet? :))

Ik ga naar Loesje, ze krijgt nieuwe schoentjes :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:28

Past jouw shet wel een shetlandermaat rivaldo? Mijn shetten hebben tot nu toe allebij van alle tuigen in ponymaat en dan verstellen/vermaken door een tuigenmaker.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:30

Ja het is echt een sgatje, soms laat hij zich alleen niet sturen door hun ;)

Ik heb gisteren een ideal luxe marathon gekocht. Jammer genoeg past het niet :(
Bij vriendin had hij wel de borst en broek om en dat paste super (ik denk dat de borst net iets te hoog zit), schoftje krijg ik net niet vast (hij is nu ook zo dik van die grasbuik). Hoofdstelletje kan wel en broek ook. Verkoper wilde nog een keertje langs komen en mocht van hem ook het shetschoftje ruilen voor pony. Even kijken hoe hij vind dat alles ligt.

napie: Bij ideal gaf jij aan dat ze pony en shet maten hadden, welke had jij in pony en welke in shet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:56

Ik heb eigenlijk geen idee wat in pony en shetmaat was. Ik weet dat het 1 en andere gecombineerd moest worden maar wat precies weet ik niet meer (was al bijna 10 jaar geleden) Als ik het zo zie en vergelijk met het enkelspantuig van een shet op stal zou ik zeggen dat mijn hoofdstellen en schoftjes maat pony waren. Mijn rugriem was toen behoorlijk ingekort dus die was vast ook maat pony. Strengen denk ik maat shet. Borst en broeken geen idee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:10

:wave:

Ondanks dat ik dit topic zelf heb gestart ben ik hier al een poos niet geweest.. Ik ben zoooo slecht in HK topics ;)
Wil toch maar weer een poging ondernemen, mede omdat ik op het moment druk bezig ben mijn nieuwe aanwinst Abbey te beleren (samen met mijn trainer).

Vandaag voor het eerst de borst en strengen eraan en eraan gehangen. Van de week ff sleepje maken (dissel heb ik, nu nog een band of iets ;) ) en dan mag ze zondag waarsch. voor de sleep. Beestje pakt het zooo braaf op, en dat voor een pony die 5jaar enkel grasmaaier is geweest :j

Volgens mijn trainer kan ze voor t eind van de maand voor de wagen, maar ik zie wel ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:26

Hihi dat is inderdaad lang geleden ;)

Ik moet je zeggen dat ik het mooie tuigen vind en die meneer vertelde ook vol enthousiasme over zijn werk en sport. Hij heeft precies dezelfde pony's als rivaldo maar dan spier wit en ook mooie lange manen, super mooi! Hij had ook alles in shetland maat (mijn pony is gwn nu erg dik, maar je moet natuurlijk iets hebben wat nu maar ook later gaat passen) Zijn pony's waren ook aardig slank.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:20

Bij van schie geweest voor het ideal tuig?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:26

kent iemand hier trouwens het merk: PK-Holland (qua tuig?)

Ik moet eigenlijk een ander tuigje, wat ik heb is net te groot, maar mag niet teveel kosten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:27

Nee, nooit van gehoord :n

Heb vandaag een rondje van een km of 8 gemaakt :)
jammer dat het af en toe regende. Mutsie heeft wel goed haar best gedaan

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:52

ja bij van schie hun waren de enigste die hem in shet maat hadden liggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:53

Komt mijn wagen en tuig ook vandaan :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:01

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben bezig om mijn shetties te beleren voor de wagen en ik ben vrijdag mee geweest naar Hengelo met mijn meninstructeur. Toen ik daar was,werd ik pas echt enthousiast voor het mennen.