[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:15

Ik hoop dat het een spier is en geen slijtage Tine. Wat is ze p r a c h t i g <3
Wat een gedoe HT met dat apparaat, die dingen moeten het gewoon doen _-:(
He Ava :wave:

Vanochtend genoten van Piet die zo weer keurig voor de tweewieler liep nadat hij dat toch paar weken alweer niet had gedaan, en voor die paar weken ook al weer paar weken niet :o Vriendin kon uiteindelijk toch niet langskomen duurt wel ff voordat ze weer in de buurt zijn dus ... denk van uitstel afstel schat ik zo in plus dat dochterlief graag een shetlander wil (ivm alle manen / dikke staart). Ja en Piet heeft nu niet echt een weelderige haardos :+ Denk dat ik me weer eens erg druk heb gemaakt om niets :o
Naja we zien wel voorlopig staat hij nog bij ons en ik ga proberen hem weer wat vaker op te pakken, heb het miv deze week ook minder druk gelukkig (qua trainingen geven).

Daarna Cathey voor het eerst aan dubbele longe. Ging heel goed. Touw ook voorzichtig langs achterbenen gehad en dat vond ze even wat raar maar dat was snel over. Erg fijn als ik ook zo met haar kan werken :D

Nu ff bijkomen dan langs Ber en dan vanavond nog training geven dus ik zeg :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:33

VHU lekker met alle paarden aan de slag. Lekker is dat he?

Fabels is net hier thuis gereden (voor het eerst op vreemd terrein voor haar) en dat ging goed. Ze was wel heel wiebel in het begin, maar heeft niets geks gedaan. Maar voor zoonlief nog wel even een stapje te ver dus prima dat juf er voorlopig zo op rijdt. Als pony wat meer op haar gemak/thuis is, kan hij er straks wel op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 00:08

Heel verstandig +:)+
Ber was weer ouderwets bezig }:) gelukkig wel goed kunnen afsluiten. Mok is nog steeds niet helemaal weg. Elke week wel ietsje minder, nu alle kootholtes schoon maar ze heeft nog een stuk bij haar pijpbeen dat is erg hardnekkig.

Op terugweg uit Utrecht (om 22.30 uur...) weer in de file aangesloten, is toch hopeloos, ze waren op de rondweg bezig schiet niet op dan.

Maa goed, we zijn weer thuis nu :z

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:06

Tine, wat een chique pony is Fabels. Prachtig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:34

Puppypony <3
Afbeelding

Vanmorgen weer even gefreestyled. Stap, draf, galop, van hand veranderen, achterwaarts en komen. Nog een paar keer en dan gaan we maar eens de stap naar het grondwerk maken. Loswerken gaat goed.

Met Sam weer werken aan de hand gedaan en dat ging ook heel goed. Ook de keertwendingen en voor het eerst ook maar eens een klein stukje draf gedaan. Dat vond ze wel een beetje raar, maar ze deed het heel braaf.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:31

Lekker bezig Tine, knappie Fabels <3

Hier vandaag even niet naar de paardjes. Uitgeslapen tot maar liefst 10.00 uur :z blijkbaar nodig. Verder in huis/B&B rondgekeuteld, boodschappen en hondjes uitgelaten, rustig dagje :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:07

Knappe dame Tine. Leuke pony.

Lekker zo een dagje VHU.

Dat had ik gisteren. Gisteren maar jouw naam eer aangedaan door op die manier te werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:19

Goed gedaan Belker dagje even gas terug en je kunt de volgende dag weer lekker aan de gang (in principe dan hoop dat het zo voor je werkt :(:) ).
Vanochtend heerlijk met Cathey bezig geweest. Kan zo van haar genieten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:17

Pff, valt hier niet mee. Rembrand doet zo ongelooflijk lelijk tegen Fabels als ze op stal staan. Het lijkt met de dag slechter te gaan. Heb nu Fabels en Sam maar van stal gewisseld, zodat ze in ieder geval allemaal hopelijk een betere nachtrust hebben. (nu maar hopen dat hij niet ook zo naar Sam doet).

Nu zit Amerigo tussen Rembrand en Fabels (weet niet hoe ik tekening moet maken, maar zeg maar soort L vorm)
Rembrand - Samoerai
Amerigo
Fabels

Echt waardeloos, de ponys gaan zo ontzettend goed samen. Waar is mijn lieve, makkelijke paard gebleven??? Hij lijkt wel een monster zo. Ik snap natuurlijk best dat hij uit zijn dagelijkse routine is gehaald door een nieuwkomer, maar ik vind dit toch allemaal wel erg extreem. Dit heeft hij niet eerder gedaan.

Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom. Ik durf ze ook niet meer dag en nacht buiten te laten (kan ook nog niet voor Fabels, want die stond maar 1 of 2 uurtjes buiten) Maar eind van de middag ging hij ineens ook helemaal figuurlijk door het lint in zijn eigen stuk wei. Eerst reageerden de ponys daar ook nog op, dus alles aan de loop. Gelukkig werden de ponys snel weer rustig.

Bah, dit is niet leuk!!! -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:39

Lastig Tine. Enige tip die ik heb is hem ook flink aan het werk te zetten. En hem met alles als eerste te pakken, zodat hij zich waardevol en gewaardeerd voelt. Ik moet zeggen dat ik zelf die volgorde altijd heb als er een nieuwe komt, de langst dienende zeg maar heeft de 1e credits.
Dit heb ik ook niet ooit zelf verzonnen maar is mij toen aangeraden toen ik bij Nebraska een bijrijdpaardje had. Nebraska was niet meer te genieten, paar weken achter elkaar, ben toen met haar naar Laarakkers gegaan, stond toch voor jaarlijkse checkup toen deed ik dat.... En hij zei dat...
En het hielp na paar dagen was ze weer zichzelf.
Klinkt misschien zweverig maar hij is nu 'opgescheept' met een nieuwe verzorgster en jij bent bezig met de nieuwe pony, Patrick ook, iedereen... dat kan wellicht iets zijn wat hem frustreert...

Maar dat het niet leuk is begrijp ik heel goed zwaar balen.... -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:11

Bedankt voor de tip. Hem met alles als eerste pakken is soms wat lastig, maar ik zal proberen hier nog meer op te letten. Als ik op stal kom, krijgt hij als eerste knuffel, eten enzo, maar qua werken is dit soms lastig. Maar ik zal hem zo, voor ik weg moet nog heeeel kort even loswerken, Heeft hij hopelijk toch idee dat hij iets heeft gedaan.

En dan probeer ik hem wel samen te zetten met Amerigo (onderste lijn open zodat die kan vluchten als het moet) en de dames bij elkaar.

Het wisselen van de stallen heeft in ieder geval (nu nog) geholpen. Ik kon de voeremmers klaar maken zonder allerlei bijt en steigeracties.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:17

Janouk was ook heel lelijk tegen Meneer Anton. We hebben op stal een houten schot gemaakt tuasen de tralies, odat janouk kon eten zonder Anton te zien en ook bij de drinkbak. A 2 maanden was het wat rustiger en hebben het schot bij drinkbak weggehaald. Het schot bij de voerbak van Janouk zit er nog steeds. Ze wordt pisnijdig als ze eet en Anton zit aan de andere kant van het tralies te etteren.

In de bak hebben we maanden lang stroom tussen Janouk en Anton gehad. Janouk is echt een draak en Anton is een irritant mannetje.

Nu staan ze bijelkaar en gaat het goed tuusen de hafjes.
Maar dat heeft maanden geduurd. Maar de fjord staat nog steeds achter een stroomdraad, want de mannen knokken de hele dag om Janouk.

Ik vind het wel zo rustig zo. Ik hoef niet de hele tijd op te passen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:31

Ik hoop dat het hier sneller opgelost is. Zit met de schuilmogelijkheden anders een beetje in de knoei.

Vanmorgen dus even freestylen met hem gedaan. Volgens mij vond hij het wel leuk. Heb de weides verwisselend en toen ik om half 11 weer thuiskwam heerste er rust en vrede.
Osteopaat heeft mijn heup behandeld. Blijkt een slijmbeursontsteking te zijn. (wat heb ik nog aan een huisarts eigenlijk......) en oefeningen gegeven om pijn te verlichten.
Om 11 uur kwam de fysio voor Sam (voor de vorm dus eerst Rembrand even "behandeld") Ze merkte een duidelijk verschil door nieuwe zadel. Kijk dat is mooi!!! Ze heeft Fab ook nog even nagekeken en vast even naar zadel gekeken (zadelpasser had gisteren geen tijd, toen ze kwam voor zadel van Sam. Maak straks als ik zadels op kan halen afspraak voor Fab). Maar vrees dat we nog ander zadel moeten zoeken.

Bij nieuw zadel moet ook nieuw sjabrak (veelzijdigheid onder dressuur is geen gezicht voor wedstrijd), dus moet ook weer gepimpt worden. Maar sjabrak en naaimachine denken er anders over. Pfff wat een tijdrovende klus zo.

Nou, ik ga snel weer verder. Heel vol middagprogramma

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:52

Lastig Tine. ..Hoop dat het alleen wat tijd nodig heeft.
Lees over fijne ritten te paard, longeren, freestyle ! Heerlijk genieten allemaal.
Hier niks nieuws of leuks te melden,. ..Dus weer onder steen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:06

Ik zet nieuwelingen altijd minimaal een week apart,dan pas samen de wei in maar savonds weer apart,gaat dat goed,dan pas bij elkaar.
Hier druk bezig met inpakken,sun en ik gaan weer naar ons jaarlijkse verenigings uitje in Otterlo ,weekendje boscrossen.
Fijn weekend allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:07

Veel plezier HTnin Otterloo met de club

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:29

HT, zo deed ik dat ook altijd. Alleen werd Sam aangevallen door Rembrand. Tja, heb geen zin in gewonde (of erger) pony, dus toen maar besloten het anders te gaan doen. Maar vandaag lijkt het heel goed te gaan. Dames bij elkaar en heren bij elkaar. Vanmiddag bij de springles en rijden van Fabels alles op stal gehad en met Sam naast Rembrand was er gewoon rust op stal. Dus dat houden we maar even aan. Alleen Sam snapt er helemaal niets van dat ze nu ergens anders staat. Wil steeds haar eigen stal in of als ze in nieuwe staat, probeert ze alsnog naar haar oude terug te lopen. Maar goed, dat is even niet anders. Ik heb nu geen gemep, gebijt, gesteiger enz...
Veel plezier met je uitje

Ava, hoe gaat het met je?

Nou, ik ga alles op stal zetten en voeren en heel vroeg mijn bedje in. Ben compleet af. Morgen wel weer heel vroeg op, want ja, stel dat ze nog bellen. Ik heb in ieder geval komende woensdag weer werk. Op school van zoonlief, dus lekker dichtbij en heel leuke groep.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:15

Gelukkig gaat het weer iets rustiger allemaal Tine ...
Hier dag training gehad van Freestyle instructeur was weer een zeer nuttige dag, goede tips / inzichten gekregen hoe met Cathey verder om te gaan / bevestiging dat we goed bezig zijn, ook wel fijn :) Kan het iedereen aanraden zoiets.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:22

Ik zou ze 2 aan 2 zetten naast elkaar op de wei.
Dat naast elkaar went ook.
Dat zeker een week volhouden en dan weer eens proberen.

Afgelopen maandag weer met db in de menles meegereden. Het was mentaal heel zwaar. Nieuwe pony 'S en mensen die net anders deden dan anders. Had hem s'morgen ff gelongeerd hele dag in de wei en s'avonds les. Hij was een bom toen ik erachter ging zitten. Zo gestresst. En helaas stapte toen heel slecht. Gelijk gaan draven toen werd hij langzaam rustiger en na 15 min was hij dood. Ha Ha. Daarna stapte hij goed aan de lange leidsel.
We zijn toch bang dat het een gewoonte is geworden. Maar trainen gewoon door.
Daarnaast zondag ikke uit het land gehaald en mee begonnen. Wat een braaf paard. Maandag is er voor het eerst een stagiaire begonnen bij ons.
Ze blijft tot de volgende zomer. Nu 2 weken dan een dag in de week. Ikke loopt als een rode draad door haar stage. Van een groen paard naar menpaard. Hoefsmid is geweest volgende week tandarts. We longeren nu nog aan het halster. Dat snapt hij nu. Beenbeschermers snapt hij. Deken nu ook. Nog voorzichtig maar het gaat goed.
Morgen eens bitje proberen.
Leuk project.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:56

baudyh:altijd leuk weer an een nieuw project beginnen,wat een leuk paard geworden je Ikke

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:15

HT ff vergeten maar heel veel plezier in Otterlo, ben jaloers op je! Heerlijk zo de bossen in met die mooie herfst die we nu hebben.

Nou is ook niet niets na lang niet mennen met zoveel gedoe je gang gaan Baudyh. En wellicht is het ook een gewoonte maar hij had ook wel degelijk iets aan zijn been natuurlijk. Misschien 1 + 1 ...? Ff paar maanden de tijd geven en rustig trainen dan weet je meer idd :(:) wat leuk van Ikke, en wat mooi dat jullie de stagiaire in dit proces meenemen +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:34

Ik heb zelf ooit tig jaren terug stage gelopen op een manege en daar ook een jong paard mee helpen trainen naar zadelmak maken. Dat was heel leuk. Daar dacht ik gelijk aan toen ze vroeg of ze stage mocht lopen bij ons. En nu met ikke kan het. Hij is makkelijk. Hier redde wij ons samen mee. Ik ben echt geen held met jonge paarden. Maar ikke is braaf en niet zo groot. Zal hem eens meten schat rond de 1.61 m of zo.

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:54

Verliefd op Ikke, als jij m nou zo klein houd.... Ga ik sparen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:57

Ik vind Ikke ook helemaal geweldig. Ondanks dat ik niet zo op tuigpaarden val :D
Leuk dat je een stagiaire hebt aangenomen. Hopelijk scheelt het je veel werk en mooi hulp met Ikke
VHU Lekker training gehad. Ik heb me gisteravond weer even ingelezen in het grondwerk. Loswerken gaat hier goed, dus kijken of we een stapje verder kunnen. Maar was al even geleden, dus boek even erbij gepakt om geheugen op te frissen. Dus.... als ik zo niet wordt gebeld.....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:33

Zo even in meeleesmodus hoor dames O:)

Tine bij ons gaat het ook absoluut niet de tuiger en de Spanjaard.....hou het er maar op dat ze elkaar net goed verstaan := Maar de tuiger sloopt de Spanjaard, die is zo dominant en mijn Pown mag ook niet bij de Spanjaard, dus bij ons staan ze apart, eigenlijk zou ik voor Milla ook wel willen dat ze samen kunnen om lekker te kunnen groomen bijelkaar, maar heb geen zin dat de tuiger hem sloopt.
Op stal staan ze wel naast elkaar en da is alles goed, dan mag Milla ook bij hem uit zijn hooizak eten, zonder dat hij boos wordt, maar buiten is een heel ander verhaal.

Woensdag les gehad heb bokkie bokkie gedaan :oo := niks lelijks naar mij, maar een beetje jolig en spannende dingen op het terrein bij de boer, maar heb voor het eerst heerlijk gegalloppeerd met hem <3