[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:53

Naar Tal fietsen is wel heel ver inderdaad... maar je bent welkom en je kan ook blijven slapen :-)

Tine actief met R... het is de eerste keer dat je hem rijdt, dus je zal zelf na moeten denken en kom je misschien te laat met je hulpen.. .komt vast goed. Ik weet nog niet zeker of ik met de kur wel mee kan doen. Pols doet beetje raar weer en dan is 5 onderdelen wel erg veel. Plus dat ik het weekend daarna een examen moet herkansen en daar gaat ook de nodige tijd in zitten, plus het organiseren van 3 wedstrijden...wordt misschien beetje veel, maar dat hoor je nog

Gekke thabor.. heeft hij ook gelijk zijn energie er uit gelopen

Gem... mmmm hoop toch niet dat je familie er echt zo uit ziet :-)

Vhu super van Ol... knap hoor. Klinkt als een brave nuchtere pony

Biancaoo wij noemen dat sier oren... daar heeft Daan af en toe ook last van

Vanochtend had ik veel bekijks. Ik vroeg aan Daan ga je mee boodschappen doen. Hij heeft zo'n eigen winkelwagentje dus die moest mee. Liepen we door de straat en winkel met onze eigen wagentje. Wat vond hij het stoer... alle boodschappen er in. Maf kind. We zijn hem aan het leren om uit de beker te drinken. Wasmachine staat hier dus constant aan... gaat nog niet altijd even goed, maar hij gaat waarschijnlijk per 1 april naar de peuterspeelzaal en dan wil ik dat hij uit een beker kan drinken. Dan nu maar even extra geknoei.

Verder het hele huis al weer schoon.. nog even stofzuigen, maar dat kan pas als Daan wakker is. Heb al twee hindernissen ontworpen en verder wat administratie gedaan.

Vanmiddag les.. het is heerlijk weer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:17

@Tallechie is ook zo schattig om te zien zo'n mannetje aan het boodschappen doen. Zo jij hebt het druk zeg jeetje!
@Biancocoo klopt wat je zegt over het slepen. Bij mijn vorige stal (heb daar zoveel gezien en geleerd) sleepten ze altijd uitgebreid voordat ze gingen inspannen en dat zei meestal (je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen) veel over hoe ze waren voor de wagen. Het blijft natuurlijk elke keer afwachten met elke nieuwe stap maar elke goede ervaring is er voor ons beiden een :)

Ben eindelijk weer opgewarmd wat was het gemeen :brr:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:23

Ja een beetje te... gelukkig is de studie bijna klaar, nog 2 stageopdrachten inzenden (liggen nu ter controle bij mijn stagebegeleider), dan kan ik mijn praktijk examen aanvragen. Nog een reflectieverslag schrijven, POP-formulier maken, nog 8 opdrachten van Leren Loopbaan en Burgerschap en dan is dat klaar. Moet in mei alleen mijn mondeling Engels herkansen.

Ik heb gisteren bij één vergadering aangegeven dat ik wilde stoppen... maar er is niemand anders te vinden... dat vind ik dan weer te vervelend en blijf dus dan maar weer... Maar de wedstrijden zijn allemaal voor 1 juli klaar, dus het is 'maar' een half jaar. Maar wel volop dus.

Dus toch maar dik aankleden op stal?? Hier schijnt heerlijk het zonnetje. heb de verwarming al lager gezet, omdat het zo warm in huis werd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:02

hehe
nee ben maar naar Stal gefietst :P Naar Tal fietsen is wel heul ver!! :P :))

Ik vond het niet echt heel koud. Maar had ook goed aangekleed :) Had het zelfs warm! :oo
Het miezerde/miezert hier wel afentoe een beetje..

Dids zijn halstertje staat gaaf!!! Heb 't omgedaan en lekker een rondje gewandeld. Zonder 'm vast te houden :o Hij is zo stoer :) zelfs stukjes gedraafd (stukjes.. Ik kan niet zo lang rennen in 't bos :P )

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:06

Goedemiddag!

Hier alweer lekker dagje achter de rug tot zover.
Vanochtend stukje met Beer gefietst, ging echt super!
Daarna met Bieb naar les geweest, over land. Is ongeveer 20 minuutjes stappen en draven. Laatste keer over land was alweeer even geleden en toen gedroeg hij zich niet zo netjes, maar nu wel. In de les 'schrok' hij ergens van en ging rennen, de boef! Maar wel heerlijk gereden. Lekker koffie gedronken daarna en Gwin en Maheera nog gevoerd en zit nu thuis een spelt boterhammetje te eten. Zometeen nog fysio en paarden binnen zet-dienst. Hoef vanavond niet te werken, best wel lekker.

VHU zag je foto op facebook, super braaf!
Biancacoo alweer af trainen!
Tine kur geoefend. Thabor en Amerigo deden gewoon het publiek na ;)
Tallechie bekijks met Daan en vanmiddag les.
Aks lekker naar stal met nieuw halster!
Ollie uitgelicht!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:23

Citaat:
Thabor en Amerigo deden gewoon het publiek na

Nou, dan komt het helemaal goed :D Het publiek vandaag was wildenthousiast. *\%/*

Springles gaat helaas niet door, maar zoonlief wil nu mennen, dat is ook wel leuk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:37

tine lekker mennen met zoonlief :)

Fotos showen!! :D (en filmpje)
Afbeelding
Mooi :+:

en zo liepen wij door het bos :))
Afbeelding
Onderstaand is 't filmpje :)) Anders is het wel een heel bagger foto :P
Afbeelding

Gezond, en gezellig!! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:39

Supermooi Aks !!
staat Didd's goed zeg !

ga de hondjes uitlaten.. :evaw:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:40

wow dat staat mooi!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:41

@tal stuur die zon even deze kant op.Het is echt bbrrr buiten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:54

8-) wat een mooi gezicht Aks en zo gezellig zo wandelen, dat hoofd van Diddle :):)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:58

wow indiana-dids nu nog een wigwam erbij *\o/*
VHU: zie je wel dat het makkelijk past die oxer achter ol...en wat doet ze het braaf allemaal +:)+
daan aan het shoppen met eigen wagentje,foto"s
jenkins zie ik zondag op de koetsenbeurs...ff naar boven kijken....sta ik achter de bar :9k
tara's marathonwagen staat daar dan ook te wachten op een andere baas :wave:
vanmorgen de tekening gezien van de nieuwe wagen....alles opgemeten ja ook mijn lengte(hoe klein ik ben) :=
al mijn wensen op papier gezet <<) en wauw.....ik kan niet wachten tot die klaar is....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:00

hoe lang moet je wachten op wagen HT?

@vhu; Dids on a mission! :P hij vindt zichzelf zo overduidelijk gaaf als ie los mee loopt.. :')

Zondag hopelijk lekker nog 'n rondje wandelen :) dan een stukje verder. Hij is zo zoveel meer relaxed :) Genieten :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:22

Ik heb een onverwacht leuke ochtend gehad :) .
Stalgenootje Sander heeft zijn haflinger Bella door lesmees laten beleren voor de koets, en in de tussentijd heeft hij een oude Victoria-koets helemaal zelf opgeknapt.
Vandaag wilde hij zijn combinatie voor de eerste keer uitproberen zónder lesgever, maar wel voor de veiligheid met een menner erbij :D . Zo ben ik dus vanmorgen gebeld, gekomen, ingestapt, heb rondgezwaaid als de koningin naar het volk, en ondertussen S. wat rijtechnische tips gegeven.
Erg leuk om te zien dat, waar Ster het altijd spannend vond (vrachtwagens, de lijnbus, dikke Dodges met hun zuigende geluid), Bella daar geen moer om geeft _/-\o_ .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:38

gaaf gem de koningin.....misschien ook een haf nemen? kan je ook fijn mee rijden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:12

Ha Gem, lekker op pad geweest, supermooi hoor zo'n koets !! en dan een haf ervoor, erg mooi !!
Janouk krijgt haffieconcurrentie..haha.. *\o/*

HT spannend zeg je eigen wagen op maat gemaakt, super !!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 27-02-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:25

Staat super Aks! Ook die veertjes in zijn manen zijn stoer. Lieve dids zo los meelopen, Sil heeft dagen dat hij dat ook kan.. maar ook dagen waarop gras het wint :P

Iedereen lekker actief deze ochtend, ik zit op het werk. Vandaag nog even en dan 4 dagen vrij :P weer lekker mennen met Sil haha.

Happytime, leuk! Hoop dat ik je herken.. ben daar zo slecht in mensen herkennen!

Gem, leuk ritje in zo'n mooie wagen zeg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:29

Yes, de zon schijnt *\%/* *\%/* *\%/*

Aks: wat staat het hem mooi en wat is het toch een heerlijk dier
Gem de koningin

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:57

tal je hebt de zon de verkeerde kant opgestuurd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:58

Janouk in NH, Sander in Limbabwe.... lijkt me geen concurrentie :D !
HT, nee voor mij geen Haf. Meerijden met Bella is leuk genoeg :) . Toen Ster er nog was hebben we wel eens gefilosofeerd over een duo-penotti tweespan, maar Bella was in het begin niet de makkelijkste voor de wagen. En dan nu zoooo braaf! (Over de rest van zijn website: geloof dat ik wel een spellingscheck moet voorstellen :P )

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:19

Hier boerenkoolstampot aan het maken. Echt weer voor. Heb het de hele dag al koud

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:23

Hier straks zalmfilet, aardappeltjes en wortels. Had zoonlief pannenkoeken beloofd, maar de melk is op.

Ben echt helemaal af. Is geloof ik maar goed geweest dat springles niet doorging, had ik niet gered denk ik. Zoonlief heeft 15 minuten gemend, daarna had hij geen zin meer. Amerigo vond zichzelf erg zielig in de nieuwe bak, dus nog even in de oude bak gereden, maar daar vond hij zichzelf ook erg zielig. Waardeloos, dat hij na 1,5 week vakantie gelijk al geen conditie meer heeft. Voor ik dat weer op de rit heb.... is toch lastig met zo'n ouder beestje. Jammer. Daarna Thabor maar even gelongeerd, zag het niet meer zitten om erop te klimmen. Morgen mag hij mee naar menles, dus dan is het zijn dag weer.
Tenslotte beide bakken weer gesleept, zodat ik hopelijk morgenochtend ondanks de nachtvorst toch kan rijden. Ze liggen er allebei echt super bij. Ben helemaal blij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:41

Fijn Tine van die strakke bakken :j Jammer dat de pony in die ik ben zielig modus ging.... officieel schijnt het niet te kunnen na 1.5 week conditie weg maarja als ze niet willen lopen is het mennen niet zo leuk natuurlijk. Wel leuk dat je zoon het weer eens wilde doen. Schatje is het toch!

Ik heb het ook steeds weer koud ... net wel lekker flinke wandeling met honden gedaan dat was niet koud maar nu zit ik gewoon en dan heb ik het weer koud. Naja. Vanavond / straks gaan zoonlief en ik naar een eetcafe waar ze giga hamburgers serveren (vooral voor zoonlief dus erg aantrekkelijk) ik ga denk ik voor een vega-taart of zoiets. Maar wel lekker makkelijk niet koken (dus geen zooi en hoef ik ook geen boodschappen te doen :+ ).

@HT een helemaal nieuwe op maat wagen woooooow, dat is wel helemaal geweldig zeg!
@Gem mooie combi en fijn dat Bella nu wel begrijpt hoe het heurt. Bij ons op stal staat ook een haflinger die voor de wagen kan in enkel- en tweespan, net wat kleiner dan Ollie. Misschien gaan we dat van de zomer wel eens proberen (tweespan met Ollie), we dachten we kunnen bij elkaar groomen maar ze ook bij elkaar zetten en dan dus gewoon met z'n tweeen mennen en groomen, heb je twee vliegen in een klap. Zou leuk zijn als dat gaat lukken :D
@Ips hoe is het met het pony'tje...?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:21

Gaaf VHU

Foto heb ik op fb staan, krijg hem hier niet zo snel.

Tine ik baal... mijn examen is gepland op 11 mei... kan dus helemaal niet mee doen met de wedstrijd.... examen kan niet op een andere dag

Ik heb echt twee geweldige lessen gereden... wat gaaf om elke week vooruitgang te zien.

Ik heb besloten om de kampioenschappen met Alwyn in de L te starten en met Snuit in de B.
Alle wedstrijden dus maar even omzetten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:30

Tallechie: wat jammer!! Maar ja, examen gaat natuurlijk wel voor!! Ik heb je voor 6 april in de L gezet.
En wat fijn dat je lessen zo goed gingen. Toppie *\o/*

Ben nu eten aan het koken. Hopelijk vanavond heel vroeg op bed.