[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:52

Naaltje schreef:
Mooi cross resultaat!

ja ging heel goed alleen de dressuur niet zo maja

eefielover schreef:
Askazita: Waarom telde je parcoursje niet mee dan? T klinkt wel alsof je een fijne dag hebt gehad!

ze telden alleen de dressuurpunten en die van de cross samen en wie daar het hoogste had was 1e.

volgende week gaan we misschien even bij iemand kijken die paarden beleerd voor de kar,
en als het wat is gaat asmiro daar binnenkort heen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:53

Mijn haflinger was hartstikke verkeersmak maar als de dood voor honden, moet zeggen, dat is ook geen succes :+
En Happiness, een geweldig dressuurpaard, schrok zelfs met Z dressuur nog van een mesthoop die langs de ring lag....nou vraag ik je, een mesthoop :? Of van ruitenwissers die aan/uit gingen, of van een poesje wat door de bak heen liep met een indoorwedstrijd :o
Dus hoe je het ook wendt of keert, 't is altijd wel wat :7

Trouwens, IT, Ivy is hartstikke verkeersmak toch? Dus het ligt niet allemaal aan jou he :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:13

*zwaai*

:wave:

verkeersmak, plastic zakken mak, paraplu mak, hondmak...
als ze 't een wel zijn, zijn ze 't ander vaak niet... :+

Vandaag met Fifi oefenvaardigheid op de vereniging gereden, viel me niks tegen, buiten dat ik de weg weer eens kwijt was in mijn drukte van rijden en sturen... :=
maar dat is het mooie van oefenen, je kunt gewoon niet zo lang rondrijden tot je de goede weg weer gevonden hebt... :D
Daarna nog even over de weg uitrijden en uitstappen en toen hoorde ze ineens een vierspan pony's die ook in de buurt aan het losrijden waren over de weg, en toen ging ze weer finaal in de stress, helemaal hyper en niet meer tot ontspanning te krijgen... -O-
zo bizar die plotselinge stress-aanvallen van 'r uit het niks, gewoon eng soms...

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:16

Heb alles wel bijgelezen, maar even geen puf om te reageren.
Mijn zus is de hele middag geweest en is net weg.
Ga nu nog even rusten en op tijd naar bed

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:17

:wave: Ik zwaai ook even, heb niet alles bijgelezen en kan ook even niet reageren :o

Maar het komt goed hoor :=

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:27

Goedenavond iedereeen!

Ik ga even egopost doen:

Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup! :D :D :D *\o/*
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:36

gefeliciteerd! +:)+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:42

Goedzo eveline! Knap hoor !! :) maar zou t eerlijk gezegt wel leuk vinden als je een keertje bijleest/op andere reageert. Niet gemeen bedoelt hoor!! valt me alleen erg op de laatste tijd :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:47

Eveline, gefeliciteerd ! Ik ben smorgens gestart maar mijn paard vond de brug een beetje eng dus groom van de wagen en dat kost punten en tijd. Maargoed we beginnen net een beetje dus onze overwinning was uiteindelijk dat mijn paard de brug uit zichzelf over ging. Dat was mijn overwinning van vandaag :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:55

Dankjulliewel allemaal!

@ Letsdunit, Dat bruggetje vonden meer paarden apart en eng, maar heel goed dat je deze overwinning dan al binnen hebt! De rest komt allemaal vanzelf dan!

@ Jelle, Dankjewel!:) Ik lees altijd bij, en zoek vaak de samenvattingen op. Het gaat hier gewoon zo hard dat je niet anders kan! Maar ik denk niet dat je kan zeggen dat ik niet op anderen reageer. Vaak is er al heel veel op zo'n gebeurtenis gereageert en voeg ik er dan totaal geen meerwaarde aan toe.
Maar ik zal er op letten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:57

ik maak me daar ook schuldig aan hoor, ik red het bijlezen vaak net aan, maar bijreageren red ik ook meestal niet...
sorry... Y;(

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:58

gefeliciteerd Eveline.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:51

@Evelinee_ gefeliciteerd *\o/*
@Letsdunit, heerlijk dat jij en je paard weer 'een hindernis' getrotseerd hebben. Hier kun je met recht trots op zijn +:)+
@Nouvel, wat fijn dat je lekker hebt kunnen oefenen...en dat van de weg kwijt... daar heb ik gelukkig nooit last van :o := . Wel vervelend dat Fifi in de stress raakt... ik heb dat in mindere maten met Brutus ook. Als jij een rammelende kar hoort of iemand geeft zijn paard een tik of een grote stemhulp daar reageert hij op en dan heb ik een gestresst kippie voor de wagen....

Ik moet wat bekennen... de reden dat ik vandaag niet heb bij kunnen lezen of heb kunnen posten komt door het feit dat ik vandaag onverwachts nogmaals naar Equitana ben gegaan :o . Het was heerlijk... niet te druk, lekker gegeten en shows gekeken (daar ben ik donderdag niet aan toe gekomen) en samen met een vriendin nog een paar leuke koopjes gescoord. Daar ik al goed geslaagd was heb ik me beperkt tot een paar lederen handschoenen voor € 5,00 , de groom cap ook laten airbrushen en een poloshirt gekocht van Elt voor € 10,00... zo nu mag ik de komende 2 jaar niet meer gaan shoppen voor de paarden _O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:46

gefeliciteerd evelien :D :D zie je wel shetten horen in deze sport <3
Ollie: is aan het shoppen geweest
VHU: misschien dat ik het jurkje toch ga halen :P.. vond hem zo mooi mijn vriend wou nog iets voor me kopen voor mijn verjaardag en dit is misschien wel erg leuk om te krijgen omdat ik hem zo speciaal vond, maar ben een typ die daar niet om gaat vragen hij moet er zelf mee komen en anders vind ik het ook helemaal niet erg, cadeau's voor mijn verjaardag hoeft niet er zijn vind ik veel leuker.
Nouvel: Heeft lekker geoefend

Vandaag weer een druk daggie, op de fiets naar stal geweest en al het onderhoud gedaan en dan snel naar huis scooter gepakt (ook om iets op te halen) was ik dat natuurlijk vergeten en snel door naar de boerderij van de kids. Daar les gegeven poehh wat was die pony een kanon zeg, was zelfs zo erg dat ik er op geklommen was ze ging steeds van draf heel hard en dan als een gek in galop met haar hoofd omhoog.

Uiteindelijk is ze er weer opgeklommen en zijn we hele kleine voltes gaan rijden en weer begon ze keihard te racen. Na een kwatier was ze eindelijk wat rustiger en gingen we de volte langzaam verruimen, viel vaak weer terug in gerace dus gelijk weer terug op de kleine volte. Dit ging zo goed dat ze haar uiteindelijk ontspannen heeft kunnen laten lopen en zelfs op het einde rustig en nagevelijk een rondje over de hoefslag. Pony is normaal wel voorwaarts maar zo onder je uit lopen en niet luisteren ken ik haar nog niet.
Ruitertje is echt hierdoor sterker en beter geworden en uiteraard erg trots dat het haar gelukt is :)

Kleinste meid wilde tijdens het poetsen heel misschien weer draven (heeft erg veel angst) maar we waren het er wel over eens dat we dat maar misschien even niet moeten doen. :Y)

Daarna lieten de meiden hun pasgeboren geitjes zien. Ik ben al vanaf klein af aan al dol op geitjes en heb er zelf 2 verzorgt, maar met zo'n klein hummeltje in mijn armen alleen maar meer <3

Toen ik vertelde dat ik nog ging enkelspannen met rivaldo had ik al snel de meiden mee op de kar, we hebben er een leuk dagje van gemaakt en zijn langs ballorig geweest om een raketje te halen :D Ook rivaldo had volgens mij wat voorjaar in zijn bol :P

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:48

@ knap eveline!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:02

gefeliciteerd eveline!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:37

Zooo, goedemorgen !!
Wat hebben jullie veel verslag gemaakt afgelopen weekeinde !!

Lees over:
een cross !! knap doe ik je niet na.
een oefenvaardigheid, weg kwijt, is ook iets wat mij zou kunnen overkomen.
de pin en ga ......Gefeliciteerd !! superknap.
Diddle die al af zou vallen !! ben benieuwd hoor
Laura ziet een evenbeeld van Riv te koop, ik vind het een enorm bedrag voor die maat...... en je hebt kleding geshopt, altijd leuk
ollie kon het niet laten en ging nog eens shoppen, jaa maak ons maar jaloers !! :o
It die met Wobbe een angstig ritje meegemaakt heeft, volgens mij kom je idd een beetje in een cirkeltje terecht !! lastig, maar je werkt er goed aan :j
Letsdunit die dapper is in de hindernissen, super
Tallechie, ben je inmiddels een beetje bijgeslapen ?

Verder......geen idee, zal alles nog eens nalezen, ben vast van alles vergeten wat jullie geschreven hebben !!! sorry. :7

Ik heb afgelopen weekeinde melody alleen gelongeerd met de dubbele longe, proberen om haar rustiger te krijgen en ......... het ging prima, ze was goed ontspannen in alle gangen, en het halthouden is ook prima gedaan, dus weer een stapje voorwaarts !
We komen er vanzelf wel, ze is pas 6 dus zal best kunnen leren wat rust in haar kop en kont is !!

Ga even spelen met zoon, en dan moet hij naar school, en ga ik werken.
Veel plezier en succes bij alles wat iedereen vandaag gaat doen !!

:evaw:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:49

Laura, weet je ook waarom de pony opeens zo hyper was? Stond ie al een tijdje stil, of kreeg hij ander voer, sinds kort een ander zadel of opeens ander werk waardoor zn lijf veranderd is en het zadel niet lekker meer ligt ofzo? Wat ik zelf altijd doe is dan even de pony aan een lijntje knopen en even lekker aan de longe uit laten razen. Kun je gelijk even van een afstandje goed naar het tuig ed kijken. :)

Lekker hoor Ollie! :D maar je hebt je zo te lezen goed ingehouden, haha!
Lastig hoor, want er lagen zoveel leuke spullen... :+

Nouvel, lastig die stress-aanvallen. Misschien een idee om in de alternatieve hoek een keer voor mogelijke oorzaken en bijpassende oplossingen te kijken?

Evelinee gefeliciteerd!
En letsdunit natuurlijk ook met je persoonlijke overwinning, die zijn minstens zoveel, zo niet nog veel meer waard :)

Nou, ik ga zometeen naar Diddle toe, en dan vanmiddag naar mn eigen jongens. Sun gaat nog ff aan de lange lijnen, even het totale proefje oefenen voor 9 april. Heb tot nu toe alleen nog maar wat proefonderdelen gelopen, en nog niet het geheel.

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:59

goeiemorgen! :)
ik heb weer internet, als ik alleen thuis ben in elk geval, want ik moet aan 't kabeltje nu...

ben fotos van Nelson aan het uploaden, dan maak ik gauw een topic, en dan ga ik stofzuigen hier, ontbijten en naar stal :)

@laura; voorjaar in de bol? := Dids heeft er ook al heel de tijd zo'n pretsnuit op zitten :))
@ollie; oooooooooooooooooooh! foei :D sjoppeholik :P

Gisteravond Nelson naar huis gebracht ;( nou moet ik bekennen dat er ook echt geen plek voor 'm is hier, maar ik wil zo graag 'n beestje om voor te zorgen :o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:08

Evelinee_ schreef:
Goedenavond iedereeen!

Ik ga even egopost doen:

Ik ben Noord-Hollands kampioen mennen van de Pin en Ga cup! :D :D :D *\o/*
Vandaag was de finale van de 4 wedstrijden en het ging super! Was vandaag 1e en dan resulteerde in het kampioenschap! Wauw die shetten gingen zo goed!!! Heerlijk gevoel, alles klopte!
Er komt snel een topic met foto's!

En wij zijn Noord-Holland kampioen van de tandems geworden!

Verder was ik nog eerste bij de enkelspannen pony's en waren we derde met enkelspan paard.

Sluit me ook aan wbt het bijreageren.
Ik lees iedere dag netjes bij, maar het reageren schiet er vaak bij in.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 09:09

@Lacuna: Ga je Diddle meeten? Leuk hoor! :D

@Naaltje: Is het geen mogelijkheid om een diertje in huis te nemen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:13

wauw poeltje wat een resultaten! :oo

en een beestje.. nee niet echt het is nogal klein hier met z'n 2en. Een hond op een flat houden vind ik ook niet echt helemaal oke, zeker niet omdat ik zeker geen sjiewawa wil :))
Onze tijd komt nog :j
Tot die tijd steel ik de hond van m'n ouders gewoon. En knuffel ik met m'n katten daar.. :)

topic!!! :):)
[BB-ITP] Riesenschnauzer Nelson een dag ingepikt!

ohja, en Lacuna gaat Diddle uitproberen :j :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:16

@ Poeltje : gefeliciteerd!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:49

Poeltje; gefeliciteerd !!
hebben jullie ook foto's van de happening ?? heb nog niet gekeken bij het foto topic hoor..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:59

eef en poeltje van harte gefeliciteerd *\o/*
verder veel gelezen maar niets onthouden :o
gisteren met sun in de bosbak gereden (en jawel....geen last van honden gehad :j )
ze liep best wel fijn,maar....kan nog veeeel beter,ik weet wat ik deze week moet gaan doen ...trainen