[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:41

jeetje jenkins, wat klote zeg

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:42

Jenkins, wat vervelend :(:)
Leuke konijntjes hierboven!

Echt noodweer hier

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:58

tine10 schreef:
Jeetje Jenkins.... weet even niet wat ik moet zeggen. In ieder geval voor jullie beide een hele dikke :(:)

Vast een gekke vraag hoor, maar heeft hij er zelf last van? Voor zover ik weet zijn het bultjes, toch? Jeukt het, doet het pijn? Sorry, maar ik weet er weinig vanaf.

Bedankt voor jullie troost, probeer er niet te veel aan te denken. Maar het sloopt me wel.

Tine voor zover ik weet heeft hij er niet echt last van, wel jeuk afentoe.

Ze zitten nu nog niet op heel vervelende plekken, behalve dan die ene bij zijn singel.
Maargoed het worden er dus steeds meer, ben veel bezig met informatie op te zoeken op het internet. Ookal zegt mn Da dat ik het nog een half jaar moet afwachten... Helaas word ik van het internet ook niet wijs en zijn alle berichten tegenstrijdig met elkaar.

De Da had het iig over een behandeling bij de kliniek in utrecht als het er echt te veel worden en ze echt te groot worden. Ben alleen vergeten hoe die heet. Ze spuiten dan iig een soort virus in oid. Maargoed, dat zal ook wel erg duur wezen.. vooral voor mij als studentje.. vrees dan ook voor die dag en ga maar vast sparen.

Da gaf mij ook nog hoop dat ze misschien zelf wel weg zouden gaan, maar tot nu toe worden het er alleen maar meer.
Dusja het is echt afwachten....

Iemand vertelde mij trouwens ook, dat het eigenlijk bijna alleen voorkomt bij witte paarden. Sil is bruin (of stekelharig) en zijn moeder was schimmel.. heb dus gewoon dikke pech.

Maargoed ik probeer het positief te blijven zien, dat sarcoiden voornamelijk gezien worden als schoonheidsfoutjes waar ze geen last van hebben. Hopelijk loopt het allemaal goed af.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:17

Hey Mirjam, veel sterkte. Mijn dierenarts vertelde mij dat ze er eigenlijk nog heel weinig van weten, ze vermoeden wel veel, maar zeker weten ze het niet. Misschien wel een aanrader is om het tuig, zadeldekjes, singels, hoofdstel, halster,... van Sil enkel voor hem te gebruiken.

Ik ben net terug van de weide. Ben heerlijk buiten gaan mennen. Pony liep regelmatig met gelijke druk op beide leidsels :D ; al stofzuigend (dit is iets wat we aan de longe proberen te berijken, maar nu deed ze het spontaan ook voor de kar), en, ze ging door de plassen :D.

We kwamen onderweg ook nog een takje van 1cm dik tegen dat over de weg hong. In plaats van er gewoon door te lopen vond Petra het blijkbaar nodig om er overheen te springen. :P Gekke pony.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:24

ik ken jouw gevoel!! :D dat had ik gisteren :D :P
leuk! :)

@jenkins; oei :oo zou er verder ook niets over weten..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:48

Wat akelig jenkins, gelukkig heeft hij er nog geen erge last van.

Lieve nijntjes heb je erbij zeg patrick!

Nouvel wat een mooie foto!

Vandaag tuig schoon gemaakt en mijn vader geholpen.
Aluminium bodem ligt er al in, betonplex behandelt en geverft (en nog een hoop dingen) zal jullie het resultaat laten zien :).. heb vast nog wel een oude foto ook.

Gisteren lekker ritje gemaakt met rivaldo, daarna freestylen met tum. Wat is hij gevoelig zeg en wat vind ik dit opeens leuk!! Wil dus binnekort een persoon erbij roepen die er wat meer van weet :)..Tum is erg leergierig en was op het einde ook aan het kauwen en likken (begreep dat dit goed is?)

Ben nu wat minder op bokt ivm nieuwe baan, paardjes en bijklussen met mijn vader, maar ik hoop uiteindelijk wat meer tijd te hebben :).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:06

@Rivaldo Kauwen en likken (chewing & licking) is teken van ontspanning, dus super. Als ik dichterbij je zou wonen kwam ik graag bij je langs. Weet ook zo niet iemand bij jou in de buurt, zit niet zo in die regio.
@Jenkins, klinkt niet fijn. Behandeling in Utrecht is langdurig en volgens mij voor het paard ook niet fijn. Ik zou zeggen, bel ze eens of vraag om info, misschien hebben ze een PDF'je met meer info? Sarcoiden komen ook gewoon voor bij bruine, vossen of zwarten hoor. Ik vind het echt vervelend voor jou en Sil hoor, :(:) .
@Tine, leuk hoor, wat je zoontje doet. Bij Han op school (=Vrije School) hebben ze vanaf groep 1 bewegen op muziek en vrije expressie en dat vormt die kleintjes echt. Han is toen hij 6 was op (klassiek ;-) koor gegaan, erg leuk vooral met Kerst ;) en nu zit hij op gitaar. Want ze kunnen pas met 8 jaar (heb ik begrepen hoor) een muziekinstrument kiezen. Dus wij zitten elke avond tussen de toonladders :+ Op school hebben ze nu blokfluitles. Zo scheterig als een hele klas tegelijk een liedje blokfluit, of jongens fluiten, meisjes zingen of andersom <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:57

goedemorgen!

jenkins, het enigste wat ik weet van sarcoiden is dat ze niet vanzelf over gaan.
heeft je eigen DA geen andere 'oplossing' of behandeling?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:45

Goede morgen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:48

Lief aangeboden maaike :D.. vriendin van me is er al een tijdje mee bezig ik zal is vragen of ze mij is wil helpen. Ik ben met longeren erg druk met me stem en zweep en vind dit een mooie oplossing om rustiger te blijven. Krijg nu echt een superband met tum, hij wil de hele dag met me kroelen <3

Ik ga snel verder en op naar mijn werk :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:01

Ivy, mijn da zei alleen dat ik nog maar een half jaar moet wachten en dat ze miss wel zelf weg zouden gaan...
Ga dus maar even bellen met andere DA's en met de kliniek in utrecht voor meer informatie

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:04

Wauw, Jelleee, wat is Kay mooi zeg. Leuk topic!

L_Rivaldo is druk met de trailer. Heeft een nieuwe baan en is volop bezig met de paardjes en andere dingen.

b485, wat goed dat Petra zoveel vooruitgang boekt.

Nouvel. Ook al zo’n gaaf topic. Heb echt zitten genieten van je foto’s.

Naaltje. Wat balen dat je birdies wegmoeten. Zal wel even wennen zijn.

Tine: Wat balen van je verzorgstertje. Heb je al gebeld? Las ook dat je een heerlijke bosrit hebt gemaakt met Tallechie. Gezellig!

marrianne: Mooi paard, zeg. Voor wat ik ervan zie, loopt hij al erg fijn. Nu nog even trots en rechtop gaan zitten en dan begint het al een heel plaatje te worden.

VHU: Je dubbelspanles klinkt leuk. :D

Patrick: Wat een leuke nijntjes. Wil je er nog één? Heb een terror jaap voor je in de aanbieding incl. hok. :o

Jenkins: Ook vanaf hier een virtuele knuff..

Even een samenvatting van de afgelopen pagina's.

Hier alles rustig. Maandag even op Bart gereden en later Saffier nog even ingespannen. Is een poos geleden, maar het moet toch echt, want volgende week heb ik wedstrijd. Startlijst zag ik, stond op internet en ik mag als allereerste starten. Spannend. :):)

Verder gaan wij dit weekend naar Burgum. Ga ik groomen. Schijnt dat er een hele hoge heuvel in zit waar veel karren omgaan. Dus ik ben benieuwd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:07

oei, grote taak voor je als groom dus dan :)

ik moet vandaag heel de dag schrijven, voorbereiding voor stage :)
vanavond weer dids-dressuur, aangezien de fotos mislukt waren, willen we opnieuw proberen :))
en het mooiste.. Sinds ik dids dressuurmatig voor de kar rijd, heb ik amper last van m'n schouder gehad! :oo (rechts, die door dids een keer uit de kom gesleurd is) terwijl ik eerst na een rondje mennen niet eens meer een glas drinken kon oppakken met rechts _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:07

Citaat:
dat ze miss wel zelf weg zouden gaan...

Denk dat deze pagina je veel heldere info geeft...
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=128

Moet eerlijk zeggen dat ik de reactie van je DA nogal laconiek vindt. Soms zijn DA's laconiek omdat je een pony hebt en dan ook nog een kleine pony :( Was toen bij Simba ook zo, wil je foto's laten maken op de kliniek? Weet je wel wat dat kost en dat voor zo'n kleine pony? Net alsof dat wat uitmaakt.
Het is belangrijk dat je weet of het kwaadaardige of goedaardige knobbels zijn en hoe je ze kunt behandelen voordat ze te groot worden en het behandelen alleen maar vervelender wordt.
Sterkte ermee!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:23

Jenkins, wat is het dan precies wat sil heeft?
Ik weet wel dat Mick zo'n tumor achtig ding heeft op zijn neus (zo'n zwart bultje) maar volgens de DA kun je dat beter niet verwijderen zolang hij niet echt groeit omdat ze dan sneller terugkomen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:38

tsja 2 DA's gokken op goedaardige sarcoiden. Gister begon de DA ook inene van miss zijn t wel gewoon wratten of iets anders... Maar nou zou hij dus eentje moeten weghalen om onderzoeken.
Maargoed dat durf ik dus niet omdat ze dan waarsch. nog sneller/groter zullen terug groeien.

VHU bedankt voor de link, die DA was idd erg laconiek.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:07

Jenkins, kun je niet een andere dierenarts erbij laten kijken en er een test van laten doen ? Dan heb je duidelijkheid wat het is en hoef jij je geen zorgen meer te maken.

Laura, ben benieuwd naar jou trailer. Ga jij 12 september naar die wedstrijd toe ? Ik kom waarschijnlijk kijken ik zou eerst mee doen met Buck maar achteraf kan ik niet omdat vrijdag mijn hondje word geopereerd en op hem moet letten..

Kim, was vroeg uit bed om te werken.. En Wobbe deed het weer braaf. Goedzo Wobbe!

En ik ben heel erg trots op mezelf en op mijn groom haha!! Waarom ?? zal zo meteen eens wat pics plaatsen van wat we hebben gemaakt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:22

Buckje ik bel vanavond inderdaad even naar het spreekuur van een andere DA voor meer advies.
Wil wel graag een test laten doen, maar zoals ik al zei heb je dan de kans dat als het sarcoiden zijn ze nog agressiever terug komen... dusja.

Ben benieuwd naar je foto's!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:39

buckje ik ben benieuwd naar je foto's.

Jenkins, een second opinion kan nooit kwaad toch?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:52

Eens, ik zou ook gaan voor een second opinion. Geeft voor jezelf ook een beetje rust.

Ik ben ook heel benieuwd waarom jij zo trots bent, Buckje. *-:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:53

idd, alleen voor je eigen rust al :)

ook benieuwd naar foto! :)

hihi :) hoor net van 'n vriendin dat mn paard lekker in de wei lag, maar intussen gras aan het pitsen was :D ben je dan een lui varken of niet? :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:02

Lees wel bij, maar ben al een hele tijd niet fit. En dus geen puf om te reageren.

Een update van dribbel. Met zijn benen gaat het goed, heb hem net weer naar de dierenarts gebracht. Hij had zo'n jeuk. Dierenarts gaat hem kaal scheren en wassen. Wassen moet ik 2x in de week herhalen. Wij gaan echter op vakantie dus gaat mijn zus doen. Na 2 weken kijken we als dit voldoende is en anders gaan we verder zoeken. Waarschijnlijk is hij ergens allergisch voor

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:28

Sterkte met Dribbel. Hoop dat hij zich snel beter voelt. :(:)

Waar ga je naartoe op vakantie?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:30

We gaan naar Sicilië.

Ik heb zo sollicitatiegesprek :-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:33

Spannend. :):)

En Sicilië klinkt als een goede vakantiebestemming. Ga je 14 dagen?