[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:11

helaas geen les om te gaan kijken, dus ik ga nu vast :) toch meeten, moet gezellig worden ;) :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:42

veel plezier :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:41

Ik moet er naar toe, maar heb sinds vrijdag een trailer :-)

Het was een kleine les omdat ik moest voorrijden. Maandag is dus de eerste echte les.

Voor mijn gevoel ging het wel goed. Wanneer zij wat aangaf kon ik dat wel uitvoeren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:53

Het is zo jammer dat bij mij niet echt wat in de buurt is.
Bij de manege waar me zus staat is het al emh.. ander half jaar ter sprake om het weer in te voeren enzo. Maar op de een of andere manier is het er nog niet van gekomen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:17

Bij mij is het ongeveer 5 minuten van huis. En naar stal is ook ongeveer 5 minuten. Moet alleen met de trailer naar stal, van stal naar manege, terug naar stal met de trailer en weer naar huis met de trailer.
Gisteren moesten we alleen de menkar ook meenemen en dat kostte dus extra tijd.

In principe kan ik binnen een half uur op de manege zijn met optuigen en al. Alleen vrij rijden is alleen overdag en dan moet ik werken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:17

bij ons is maandag's en vrijdags menles

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:21

lekker :D. binnekort als ik meer tijd heb ga ik voor mijn koetsierscursus :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:53

Ik men met Wieneke bijna altijd alleen, maar goed de staat er dan ook al 2 maanden voor (cynisch bedoelt). Gelukkig is het echt een bomproof pony. Dadelijk met 2-span gaan we wel samen, dat doe ik niet alleen, maar enkelspan ga ik zelfs alleen naar het tankstation om de banden op te pompen, met Wien voor de kar.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:40

tallechie schreef:
Bij mij is het ongeveer 5 minuten van huis. En naar stal is ook ongeveer 5 minuten. Moet alleen met de trailer naar stal, van stal naar manege, terug naar stal met de trailer en weer naar huis met de trailer.
Gisteren moesten we alleen de menkar ook meenemen en dat kostte dus extra tijd.

In principe kan ik binnen een half uur op de manege zijn met optuigen en al. Alleen vrij rijden is alleen overdag en dan moet ik werken

mijn eerste vraag die opkomt is of je niet gewoon met je paard en evt wagen naar die manege kan rijden ?
of ligt daar een snelweg of zo ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:34

hij mag nog niet op het harde lopen ivm kreupelijkd door te korte hoeven.

En daarbij komt dat het hartstikke donker is en ik dan niet bij de weg ga. Met paard doe ik er denk ik 15 min over.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:28

Gisteravond een spannende wandeling gemaakt met de pony's. wieneke is uiteraard onverschrokken als altijd. Mijn vader en ik dachten dan ook och we gaan in het donker een rondje wandelen, Ydroj aan de lange lijnen en Wieneke als steun mee aan het halster. Lopen we langs een geparkeerde vrachtwagen, met dat we ernaast zitten, komt de chauffeur aan lopen groet ons en domdomdom start de wagen en gaat achteruit rijden, met luchtaflaten en rare geluiden erbij. Ydroj totaal over de zeik, rent achteruit tegen de band van de wagen aan en van schrik maakt ze een sprong voorwaarts, steigerend tegen een geparkeerde auto op, mijn pa had het niet eer en de vrachtwagen chauffeur wilde gewoon doorrijden naar achter, nadat ik met flink wat gebaren de spnjaard duidelijk gemaakt had dat hij beter even kon blijven staan ben ik met Wien naar Ydroj gelopen en heb haar overgenomen van mijn pa, die gelukzalig Wien overpakte, hehe een rustig paard. Gelukkig herstelde Ydroj heel snel en bleek ook de schade aan de auto mee te vallen, deze bleek later van een paardeneigenaar te zijn, die zich het verhaal horende vooral ergerde aan de chauffeur. Ook de automobilist die getuige was had geen woorden voor het optreden van de chauffeur. Meestal ben ik degene die het hardste roept, ze moeten luisteren en anders moet je er de straat niet mee op, maar dit sloeg zelfs voor mij alles.
Sorry voor mijn egospam, maar moet het even kwijt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:02

Wat vervelend sonjim. Hopelijk geen 'blijvende schade' in de zin van de volgende keer hopelijk wel weer langs een vrachtwagen te willen.
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen.,

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:04

Bah Sonjim, dan ga je je toch afvragen... sommige mensen snappen het spelletje gewoon niet.
Heeft Ydroj er niets aan overgehouden, behalve de schrik?

De meeting met Naaltje was bijzonder geslaagd, op een beetje enthousiaste mist (lees: het regende pijpestelen) na.
Nu wordt het tijd om een dag te plannen dat ik haar span eens ga bewonderen! :D

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:05

Wat vervelend zeg!
Mensen kunnen ook nooit wachten

Leuk dat het zo gezellig was :D, jammer van de regen"

Wij gaan zo opweg naar limburg voor een trailer :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:08

oef..dat was even flink schrikken dan sonjim :=

@lacuna; en toch was het leuk :D
heb gisteren eens gemend met een paard wat wat meer voor de kar kan dan alleen dom rondjes lopen, en meteen een les gehad in me bewust worden van wat mijn handen doen :D

je moet gauw hierheen komen! :D heb dids gisteren al verteld dat hij binnenkort aan de bak mag! ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:24

Ydroj leek er gisteren in ieder geval niks aan over te hebben gehouden mijn pa misschien wel, want hij heeft hiervoor een echte schrikker gehad en deze verkocht omdat hij daar niet mee de weg op durfde, dus nu ga ik haar even alleen oppakken, zodat de rust terugkeert.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:54

Mooi dat de meeting geslaags was naaltje en lacuna.

Misschien wel zo verstandig inderdaad sonjim. Even vanaf het begin weer oppakken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:56

@Sonjim: dat is altijd jammer zo'n vervelende ervaring :(:) , ik hoop dat het meevalt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:13

Ben net terug vanuit limburg! Wat een reis
We hebben een trailer :D :D :D

Toen we de papieren overgeschreven hadden en opweg naar huis waren (3 kwatier van hun vandaan) kreeg mijn pa een ingeving over de laatste 2 letters van het kenteken, hij had van de foto van marktplaats de kenteken opgeschreven en ging aan de kant staan.. pakte de papieren erbij en verdomd, de laatste letter was anders! We zijn belazerd hoor ik mijn vader nog roepen, wij die man bellen en hij zij wacht ik ga even iets regelen. Toen belde hij terug dat we naar iemand toe moesten rijden die wel de goede papieren had. Wij waren behoorlijk pissig maar ook zo van we hadden er nog goed naar gekeken maar het was net de laatste letter. Wij daar heen bleek die man 70 trailers daar te hebben. Wat een keuze, wij voelde ons een beetje klein worden omdat we beter naar daar konden, want hier was natuurlijk ook weer winst op gemaakt. We hadden de papieren en wisselde deze uit. Toch ben ik erg blij met deze trailer maar het was me wel een dagje hoor!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:06

Rivaldo: mooi dat het toch geregeld is, wel een verhaal.

Veale staat op ijzers. We gaan proberen hem een betere stand te geven en we gaan proberen de hoeven harder te maken.
De hoefsmid heeft veel uitgelegd. Ook wat ik het beste kan doen en wat ik niet kan doen.

Hij heeft alleen aan alle 4 de benen ook rotstraal. Ik mag dus met teer in de weer gaan en alle avonden zijn benen schoonmaken.

Hoefsmid gaf ook aan dat waarschijnlijk, wanneer we er zo veel aandacht aan besteden de hoeven hopelijk beter worden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:12

Wat een fijn vooruitzicht met je paardje
Jammer van de rotstraal!

Ja het is allemaal zo een geregel geweest, het was gwn een menselijke fout tussen 2 handelaren. en dan maken wij die fout ook nog is :P.. kan gebeuren. Heeft ons alleen veel bezine extra gekost en tijd,, ben kapot!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:45

Tjonge, wat een verhalen weer. Gelukkig lijkt het wel allemaal goed af te lopen. Sonjim, ik hoop echt dat hij er niets aan overgehouden heeft.
Fijn dat het met Vaele de goede kant op gaat.

Ik heb vanmorgen weer met pony en wagen mijn zoontje naar school gebracht. Bij thuiskomst bleken we net op tijd te zijn, want ik had uitgespannen, begint het toch te regenen.... Was wel heel blij, mijn man wil namelijk niet mee op de wagen als het regent, dus had erg veel geluk, dat ik toch het ritje zo kon maken.

Morgenavond weer naar verenigingsles, deze keer (en wsl de komende weken ook) met de pony, want mijn wagen van mijn paard is terug naar verkoper, want er moeten wat dingen gerepareerd. Gelukkig wel garantiewerk, maar ik zit wsl wel een tijdje zonder. Maar goed dat ik pas eind november weer een menwedstrijd heb.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:48

@Tine: heerlijk dat jullie zo veel kunnen rijden en de wagen zal dan toch wel weer terug zijn?

@Rivaldo: waar in Limburg ben je geweest?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:17

emh, bij gemeente bergen dacht ik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:21