[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:54

And another day...
Op weg naar Utrecht, dagje training geven.
Fijne dag allemaal enjoy it while you can.

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:06

Geniet van je dag VHU. Het leven is inderdaad te kort om niet te genieten.

Ik kom even onder de meeleessteen vandaan hoor. Zo heftig van LS-foto's. Raar dat het je zo raakt terwijl je iemand helemaal niet kent. Ik hoop dat ze rust heeft.

Hoe gaat het hier met iedereen? Indoorseizoen weer in volle gang?

Mijn vriend heeft gisteren een mentrailer gekocht. De vorige was rot en hebben we teruggebracht, deze is wel echt goed.
Nu wil ik er dit weekend natuurlijk meteen op uit. Hebben jullie leuke buiten-men-tips? Ik zoek iets binnen een straal van 50 km vanaf Groningen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:20

Drents Friese woud..... geen idee of dat nog in de 50 km ligt maar daar kan je echt mooi mennen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:29

Pffff wat afzien vandaag. Eerst heen met de trein naar Utrecht, dat ging goed. Echt baggerlocatie om les te geven, zo inspiratieloos, een en al beton :roll: en terugweg geen treinen naar Rotterdam (ja volgens dienstregeling 2 intercities per uur, maar die zijn uitgevallen >;) dus nu via Den Haag Centraal naar Rotterdam, kost me een uur extra reistijd.
**zucht**
Het is prachtig weer, hebben jullie nog leuke dingen gedaan met de paarden?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:35

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:40

Belker <3 wauw, schitterende foto !!
Ik ben in schilderwalhalla winkel geweest...speciaal doek gehaald...ik heb een opdracht... :oo
Vhu hoop dat je snel thuis komt. .

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:14

assie schreef:
Mijn vriend heeft gisteren een mentrailer gekocht. De vorige was rot en hebben we teruggebracht, deze is wel echt goed.
Nu wil ik er dit weekend natuurlijk meteen op uit. Hebben jullie leuke buiten-men-tips? Ik zoek iets binnen een straal van 50 km vanaf Groningen

Norg en omgeving je mag parkeren bij manege Norg.
Of Zeegse parkeren op de brink.
Of de Onlanden bij groningen je mag parkeren achter de boerderij van natuurmonumenten.

Vandaag was een schitterende rit in Annen, maar daar heb nu je niets aan.
http://aaenhunze-evenement.nl
Maar volgend jaar wordt het weer georganiseerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:15

Belker gefeliciteerd!! Leuke foto.

Ik heb ook heerlijk gereden. 5:15 de wekker maar het was de moeite waard. Zaten met 4 zeeuwen in een groepje. Robin deed goed zijn best en de bak lag best zwaar dus op het eind was ie wel moe.

Uitslag nipt 3e op 3/100.

Thuis lekker alles opgeruimd in het zonnetje stalletjes gedaan en mn kar nog gewassen. Morgen maar eens met Ferro en Cardi aan de slag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:19

*\o/* Belker daar is ze +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:32

Belker: super gave foto!!!
Maisie: mooi resultaat. Gefeliciteerd
Bianca: heeft een opdracht. Gaat vast weer supermooi maken
VHU: heeft mogen genieten van het openbaar vervoer. Waardeloos.

Hier heel erg drukke dag gehad, maar wel heel erg leuk.
Terwijl manlief onze nieuwe aanwinst ging halen had zoonlief springles met Sam. Dit ging heel erg fijn. Halverwege de les kwam een dierenarts in opleiding om anamnese af te nemen van Amerigo. Bleek natuurarts te zijn ipv gewone arts. Zij was net klaar toen Fabels aankwam. We hebben haar even op de plek van Amerigo gezet, zodat ze tussen Sam en Rembrand in kwam te staan en zo beter kon kennismaken. In die tijd stond Amerigo op de wasplaats om geschoren te worden. Wat een vracht haar kwam er alweer vanaf. Na een tijd besloten alles buiten te zetten. Eerst Fabels in eigen stuk en daarna de rest. In het begin werd er veel langs (dubbele ) lint gelopen maar uiteindelijk kwam er rust en stond alles lekker te grazen. Rond half 3 kwam bijrijdster met dochter die graag op Amerigo wilde rijden. Dus Sam en Fabels bleven alleen achter, dat ging prima. Om 4 uur had ik lange lijnenles, althans dat dacht ik en daar had ik me zo goed als mogelijk op voorbereid door oa veel filmpjes te kijken, dus Sam uit de wei gehaald. Bleek dat ik werken aan de hand les kreeg. Nou ja, voorbereiding voor niets hahah, maar wow wat ontzettend gaaf om te doen. En Sam deed het zooooooooooooooooo goed. Gewoon al travers geoefend en nog gelukt ook. Nu hopen dat ik morgen nog weet hoe het allemaal moet, want er kwam wel veel op me af. Maar goed, ik ga heel snel weer een les plannen, want dit wil ik beter leren. Na afloop Sam weer in de wei gezet bij Rembrand en Amerigo. En toen ging het dus mis. Rembrand ging Sam aanvallen/opjagen. Gelukkig kan zij sneller rennen en sneller bochten draaien, maar je hart zit in je keel hoor. Sam is zo'n teer popje, Rembrand zo'n bulldozer. Dus alles maar op stal gezet, wel jammer, staan ze veel langer binnen, maar is even niet anders. Ze gaan in ieder geval deze week de nachten binnen, omdat Fabels niet gewend is om buiten te staan. En verder moeten we maar even zien hoe het allemaal gaat, ben hier best van geschrokken. Komt vast wel goed, maar is gewoon niet leuk.

Nu mezelf weer even aan het inlezen in boek van Emiel Voest, want wil morgen even gaan loswerken met Fabels. Vind dat altijd een mooie manier om een band op te bouwen met een nieuw paard/pony.

Fijne avond allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:21

Heerlijke foto's Tine! Ben benieuwd naar een 'blote' Fabels :)
Maisie *\o/* goed gereden & strak getimed zeg.
Vriendin van me is geinteresseerd in Piet, voor haar dochter. Nu zou je zeggen kat in 't bakkie, strik erom en weg maar merk dat het in mijn hoofd niet zo werkt. Ben best wel gehecht aan Piet... zit er al dagen over te dubben of ik dat nu wel of niet moet doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:08

VHU: kan ze niet gewoon af en toe op Piet rijden, maar dat hij wel van jou en bij jou blijft?

Nou, hier weidebeleid maar even om gegooid. Want ik wil ze natuurlijk wel gewoon in de wei. Begonnen met Amerigo bij Fabels te zetten, dat ging super. Die pony is wel zo relaxed dat hij ook gewoon vlak naast Fabels ging liggen rollen.

Afbeelding

Toen dat na half uur nog steeds goed ging, Samoerai erbij. Sam loopt wel geregeld achter Fabels aan, want ze is vreselijk nieuwsgierig, maar Fabels loopt dan ook weer weg. Maar geen paniek ofzo. Krijgen genoeg lichaamsbeweging zo haha. Toen dat ook goed bleek te gaan, Rembrand op apart stuk gezet. Daar is nog wat gras, dus in ieder geval vandaag gaat dat ook nog goed. Kunnen ze zo hoop ik toch aan elkaar wennen en dan straks wel gewoon alles bij elkaar. We hebben te weinig land en schuilmogelijkheden om alles apart te hebben.

Vanmorgen eerst weer met Sam het werken aan de hand geprobeerd. Volgens mij ging het best goed. Niet te lang gedaan, want zoonlief heeft vanmiddag onderlinge wedstrijd. Daarna met Fabels wat loswerk geprobeerd. Maar ze was voor het eerst in de bak, dus alles was reuze interessant, ook de geiten die daar achterlangs lopen, dus aandacht was nog niet helemaal bij mij. Maar uiteindelijk toch paar rondjes gedraafd en heel kort galopje. Als je stopt, komt ze gelijk naar je toe en bij je staan. Zo lief. Na kwartiertje ofzo gestopt, is lang zat zo voor de eerste keer. Het is echt een lieve pony. Zal morgen even foto in haar nakie maken. Helemaal vergeten vanmorgen, was ik wel van plan. Morgen komt instructrice even op haar rijden.

Afbeelding

Daarna Rembrand ook even gewerkt aan de hand. Nou, is toch heel wat anders dan zo'n kleine, lichte pony ;-) Hij deed het goed hoor (denk ik), maar je inwerking is toch anders. Sam is heel gevoelig voor persoonlijke ruimte enzo.

Nu even lunchen en dan Sam vlechten. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Dressuur is gewoon lekker oefenen en met springen is het echt voor het toewerken naar officiele wedstrijden.

Fijne dag allemaal

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:30

Mooi spul heb je Tine, zowel je stallen, wei als de paarden.

VHU, wat is het fijnste voor Piet? Aandacht en bezig zijn, of bij jou blijven? Moeilijk, maar ook een ander kan goed voor hem zorgen.

En het eerste beeldmateriaal van Savana in Nederland.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:40

Schitterende foto's en filmpjes !
Mooi zijn jullie nieuwe aanwinsten,
Vhu, ik weet nog Hoe blij ik was met mijn eerste paardje... je zou het kindje er een supergroot plezier mee doen, .... Kun jij je aandacht meer besteden aan Cathey en aan Ber...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:30

Wat een mooie naam Savana

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:45

Gaat vast wel goedkomen alles bij elkaar Tine, las dat het goed was gegaan met de oefenwedstrijd bij NIOP, fijn!!

Klopt Biancacoo denk dat het meisje erg blij mee zou zijn... alleen weet ik dat Piet het nu ook prima naar zijn zin heeft bij ons... nou ik laat het morgen maar wat op me afkomen, misschien klikt het wel heel goed of niet... Wil ook wel precies weten hoe hij komt te staan. Hij staat nu in groepje met shetlanders, is gewoon erg fijn voor hem. Ze wonen in de buurt van Enschede dus helaas kunnen ze geen verzorgster hier worden...

Wat een mooie filmpjes Belker en idd prachtige naam. Vind het een erg mooi gebouwd paardje <3

Vandaag met Cathey flink eind gewandeld samen met stalgenootje. Ze vindt koeien nog wel heul bijzonder :wow: zeker als ze bewegen :+ maar eigenlijk heel braaf, ze wordt wel 2x zo groot als ze iets ziet maar blijft goed bij me en goed luisteren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:04

Onderlinge ging erg goed. Nette dressuurproef die weer beter ging dan vorige keer. Alleen keertwending mislukte helemaal ;-). Maar andere onderdelen duidelijke verbeteringen. Springen ging ook super..... tot ze samen onderuitging. Man wat schik je je dan te pletter. Gelukkig alles goed afgelopen. Sam gleed weg, kwam niet omdat ze (zoals wel eens gebeurt op de rechterhand) te hard ging of zo. Ze zullen wel flink stijf zijn morgen, maar verder dan dat is er niets kapot. En gekke is dat zoonlief nu meer vertrouwen heeft. Sam reageerde zo super, bleef toch eigenlijk heel rustig ook al hing hoofdstel er naast (zat nog vast via martingaal). Zoonlief wilde ook perse parcours afmaken (dat mocht gelukkig ook). Buiten de val om had hij een foutloos parcours, wat heel netjes, gecontroleerd werd gereden. Ik heb ervan genoten, behalve die val dan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:45

Oeh, schrikken, Tine; gelukkig niks gebeurd behalve dat zoonlief nu "weet" dat hij op haar kan vertrouwen in noodsituaties.

Lastig, Vhu.

Wilde alleen even kwijt dat ik erg geniet van jullie beeldmateriaal; kan meer helaas ff niet opbrengen :* :*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:58

mooi paardje belker,veel plezier met haar.
ava komt toch nog even langszwaaien :(:)
vhu: doen wat je hart ingeeft met pietje,zegt het nog nee.....dan ook niet doen.
tine; oeps ff schrikken met sam,leuk jong paardje voor je zoon,ook straks de wagen erachter?
vanmorgen op de wagen aan biancacoo moeten denken :brr: hussenweer!
na 2 weken sun weer voor de wagen gezet en naar de manege gereden en wat losgereden,bij thuiskomst in de wei ging ze uit haar dak???!!! huh? suns hoofd gaat altijd direct in de graasstand...jane en juul konden haar bijna niet bijhouden....jammer dat ik dan net niet een camera bij de hand heb om dit soort 'zeldzame' acties te filmen ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:58

Vhu, er zijn zoveel leuke ponnekes voor Kids te koop, vanwaar hebben ze interesse in piet..ik dacht dat het van iemand van jullie stal was. ...je bent ook lekker aan het mennen met piet natuurlijk.
Hij staat heerlijk in zijn kudde nu.. tja..blijft moeilijk paardje verkopen..of houden..
Ava, hihoi zwaai terug.
Tine. .ik schrok me dood met het filmpje...wat zullen jullie geschrokken zijn !! Maar heel knap gereageerd van zoon en Sam braaf !!
Ht wat een gekke Sun !! Kon je je handen een beetje warm houden op de kar ? ...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:21

:oo Wat erg van LS-foto's, schrik daarvan als je zo jong bent, hopelijk heeft ze nu haar rust gevonden, maar wat vreselijk om je nabestaande zo achter te laten.......zo erg.

Ziet er leuk uit bij jou Tine en wat een leuke nieuwe aanwinst *\o/*
Belker ook een prachtige Savana <3

Moelijk VHU voor jou om Piet misschien weg te doen, het is geen fiets die je zomaar weg doet......moeilijke keus.....kan dat kindje niet af en toe komen rijden?? sterkte met de keus :(:)

Ik alleen maar saai nieuws hoor...........dubbele longe, trekkers, auto's via achterzijde.....fietsers.....de spanjaard is zo braaf <3 <3 <3 gisteren voor de tweede keer op buitenrit geweest, het enige wat eng was, dat was de boskabouter die ineens achter hem stond en boe riep := klein sprintje, maar staat zo weer stil....zucht een keer en niks aan het handje <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:43

Dingetje: dat is geen saai nieuws, dat is super braaf nieuws *\o/*
Bianca: met je eens, er zijn meer leuke ponys te koop. Dat hoeft niet die van VHU te zijn. Ik schrok me ook te pletter. Maar ze waren alweer overeind voor ik het in de gaten had. Zoonlief heeft wel beetje stijf been, Sam lijkt er niets aan overgehouden te hebben.
HT: inderdaad hussenweer. Man wat koud. Jammer dat je het niet vast hebt kunnen leggen. Sun in de speelstand hihi

Ava: :(:)

Net alles beweging gegeven, want ben niet gebeld voor werk. Lekker gemend met Rembrand. Amerigo ook maar eens werken aan de hand gedaan, maar dat wordt volgende keer weer gewoon longeren/lange lijnen. Ik moet teveel bukken.
Daarna met Fabels gefreestyled en fotos gemaakt. Nou, als fotomodel fungeert ze nog niet helemaal, foto's zijn vooral bewogen hihi. Maar goed, heb poging gedaan. Freestylen ging heel stuk beter dan gisteren en onbedoeld ook al een join up gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Sam eerst gelongeerd om te zien of ze stijf was en daarna nog heel kort werken aan de hand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:48

<3 ze is erg mooi Tine !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:22

knapperd hoor tine
Binacacoo: zeker koude handen,daarom moest ik aan je hussen denken,meteen paar dikke fleecehandschoenen aangetrokken die nog ergens op stal lagen
dingetje:heerlijk zo'n bomproef spanjaard
vanmorgen wilde ik sun scheren,apparaat gaf zo'n langzaam geluid maar kon toch 3 halen over haar kont maken,toen ging die op hol ,wow wat een herrie en geluid werd anders, snel de stekker eruit getrokken,brrr altijd eng als er een ander geluid uit komt.... :( morgen of vanavond poging 2 ,even machine lenen van mijn koetsenmaker +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:42

Ht, dat is niet handig, zo'n apparaat op hol. En nu pony met creatieve streep op de bil. Wij hebben een nieuwe omdat de oude ineens heel erg warm werd, maar deze is iets groter. Aan de ene kant sneller klaar, maar aan de andere kant erg lastig om ponybeentjes te scheren. Heb ook een tondeuse maar die komt niet door het dikke haar heen, dus dat is ook een miskoop helaas.

O je vroeg nog of deze voor de kar zou komen. Nee, wordt echt alleen dressuur en eventueel springen. Gaat ook een E worden ipv D vrees ik, maar goed, dat maakt verder ook niet uit.

Net naar ziekenhuis geweest om foto's van mijn heup te maken. Die doet behoorlijk pijn, al paar weken. Of ik nu stil zit of iets doe maakt niet uit. Ik weet alleen niet of ik de uitslag wel wil weten.....

Nou, ik ga maar eens stallen uitmesten. Ik hoop dat ze snel weer dag en nacht buiten kunnen staan, scheelt heeeeeeel veel werk.