[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:37

Grappenmaker!!
Ik heb zelf ook training gehad in hoe dingen aan te pakken e.d. Bij mij werkte het wel!
Vooral de bewustwording dat je niet altijd de bovenste plank hoeft te bereiken en je het jezelf niet altijd te moeilijk moet maken. Was wel een eye-opener voor me!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:39

VHU: nu is het nog lastig, maar als je er een tijdje mee bezig bent, lukt het je vast steeds beter. Fijn dat ze op je werk zo goed meewerken.
Jeskim: mooie samenvatting. Ja, heb helaas CVS. Alweer.... telt even ....25 jaar. Pfff, zo klink ik wel heel oud -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:24

Vanavond Billy even onder handen genomen. Alle klitten uit zijn manen en staart gehaald. Ziet er weer top uit. Zal hem morgen even op de foto zetten.

Veulen voor het eerst in de wei gehad. Echt een jumper. Ze bokte zo hoog dat ze bijna voor over ging. Ook al even aan het halster vast gezet. Deze moet vroeg alles leren.

Fijn dat je weer beter slaapt ollie.
En dat Brutus onder handen is genomen.

Vaak ligt jeukerij aan een verandering van iets. Meestal voer. Shetten geef je vaak snel te veel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 06:38

Goedemorgen,
Haha, dat belooft wat met just viantha..
Vhu, wennen idd, maar t'is voor heel goed doel ! Zeker de tijd nemen !

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:46

Goedemorgen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:25

Goeiemorgen!

Biancacoo, ik denk ook te rijk voer. Teveel suikers of eiwitten in het gras. Beiden kunnen jeuk veroorzaken. Misschien ook nog een eventuele verminderde weerstand (door bv stress of verhuizing).

BaudyH, leuk zo'n spring-in't-veld :D .

VHU, alles went, behalve.... succes bij de fysio :)

PeerAppel, dat klinkt als een prima deal, veel geluk met je nieuwe bijrijdpaardje.

Vandaag eens een lijstje maken voor de oefenmarathon. Mag iig geen setje droge kleren vergeten en vooral laarzen. Ik vrees zeiknat te worden in de waterbak := .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:33

Biancacoo ik dacht ook aan het voer, hoewel shetten nu in deze periode ook wel schuren ivm de rui, tenminste mijne wel.

Baudyh Billy vind ik een leuke naam, in mijn profiel staat mijn Billy als ik het niet leuk vond heette hij niet zo.

VHU druk programma om te leren ontspannen, klinkt tegenstrijdig maar is meestal uiteindelijk wel helpend. Let wel ook hierin op je grenzen, ook goedbedoelde trajecten kunnen soms te veel zijn, dan je grens aangeven is stap 1 op weg naar een ontspannendere toekomst.

Peerappel jammer dat je Abby niet meer hebt maar wel een topplekje voor haar en goede oplossing voor jou.

Gem fijn dat Romeo hersteld is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:35

Avaluna bedoel je :) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:58

Hier paard 13 jaar gehad, voordat hij begon te schuren 8)7 , heeft hier er idd mee te maken dat er hier veel en veel meer gras is.

Drukke dag, vandaag, dochter heeft trouwens (eier-)Tietschj wedstrijd, ben nu wel benieuwd hoe dit in de rest van Nederland heet :') . Wss ei-tik-wedstrijd o.i.d. :D , ik stelde voor om een eendenei mee te nemen, maar dat mocht niet volgens dochter, moeders zag daarover anders niks in de regelementen staan :+ .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:13

Inderdaad avaluna. oeps, nog niet wakker geloof ik.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:15

Voor de westerlingen / Bollenstreekers die van musicals houden: De Zwarte Tulp, draait tot 26 april. Mijn zus speelt / zingt mee in het koor, dus ik ben naarstig op zoek naar een goede datum :D . Had tweede paasdag willen gaan, maar dan spelen ze helaas niet -O- .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:18

Oh, had gisteren laat bijgelezen en nu ben ik Peerappel vergeten...
Wat jammer dat je Abby niet meer hebt, maar wel begrijpelijk en een fijne oplossing voor haar om fijn en met liefde met pensioen te kunnen gaan. Ik hang hier al heel lang rond, ook tijden dat ik een jaar of zo niet mende, dus altijd welkom, hoor. Ben ook erg benieuwd naar je bijrijdpaardje :j .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:22

Ik zwaai even mee. Nogal druk hier. Afgelopen week alleen thuis geweest en dan ook nog ledenvergadering, lesdag van Paul Versluis, menvriendinnetjes te eten, parcours verkennen, wedstrijd, nieuw paard waar veel werk aan zit en werk :P Lees wel echt alles bij hoor. Vandaag voor het eerst weer een vrije dag zonder iets te moeten (nou ja vanavond met zakenrelatie uit eten)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:27

Afbeelding

Zondag in de vaardigheid :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:17

Toch jammer dat je hier niet alles neer kan zetten ivm meelezers. Soms is het gewoon fijn als je dingen van je af kan schrijven.

Net de merries weer naar buiten gedaan. Staan nog niet de hele dag ivm het vette gras. Als je de eerste pakt breken de andere zowat de stal af. Rare paarden hoor die tuigers. Zelko en db delen een wei. De wei waar ook Bennie de shet loopt. Nu is zelko aan de beurt. Vanavond mag db nog ff.
Net hallo jumbo paas inkopen gedaan. Blij dat dat weer in huis is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:23

@Baudyh: gruwel, paasboodschappen moet ik ook nog doen -O- . Eerste Paasdag komen mijn ouders en mijn broer, ik had gehoopt te kunnen bbqën, maar het schijnt niet warm genoeg te worden, helaas :( , dat wordt dus weer een hele dag koken en bakken e.d. (normaal erg leuk, maar nu ff niet).
Als je je ei even kwijt wilt, mag je wel een pb'tje sturen, hoor :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:30

Baudy: pb staat open hoor.

Ik doe niet aan paasboodschappen. Wel gewone boodschappen. Maar we gaan niets speciaals doen met pasen. Ik word het een beetje beu dat alle feestdagen ineens om eten draaien. Oke, ik ga wel eieren koken en verstoppen (omdat ik geen chocolade eieren wil doen), maar verder dan dat ga ik niet . :Y)

Heerlijk zonnetje, helaas maakt de wind het heel erg koud, dus nog geen naakte paarden in de wei.

Morgen retedruk, dus ben al zoveel mogelijk aan het voorbereiden. Moet morgen namelijk eerst brigadieren, dan zsm naar marathonles, daarna weer in vliegende vaart naar huis. Ik hoop tenminste dat daar nog tijd voor is, zodat ik paard van trailer kan halen, alles kan opruimen en paarden in zomerwei kan zetten. Dan weer naar school om te brigadieren en vervolgens in de auto lunchen op weg naar 2 ponys om te proberen. Als we dan terug zijn, moet ik Amerigo nog wit en in de knotten zien te krijgen, want zoonlief moet zaterdag als 1e in de ring verschijnen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:52

BaudyH, hier ook een luisterend oor en wil eventueel ook meedenken.

Ik doe ook weinig aan Pasen, tenzij mijn man toch heel misschien nog 2 daagjes tussendoor thuis komt. Hij is (ff goed nadenken) .... volgens mij sinds 10 maart aan het varen richting en op de Donau, en is alleen 21 en 22 maart thuis geweest voor de crematie van mijn zwager. Nu nog 1 volle week en in de meivakantie gaan we naar het schip, dat dan richting huis vaart *\o/* . Letterlijk, want bootje moet eind mei / begin juni op de werf S.I. maken (een grote, 1 x per 7 jaar verplichte, scheepsinspectie waarbij het schip op het droge gezet moet worden).
Komt hij dit weekend niet, dan gaan we volgende week wel "Pasen" vieren :D .

Soms heb ik zo de balen van die bezorgdiensten. Gisteren zou er een neusriem bezorgd worden, ben ik de hele dag thuis, op 1,5 uur na. En uiteraard komen ze rond die tijd. Vandaag zouden ze weer opnieuw komen, maar heb echt geen zin om weer de hele dag thuis te blijven en een briefje te vinden wanneer ik een half uur boodschappen doen ben. Ik laat hem nu wel naar een depot komen, dan haal ik hem wel op. Heb ik iig niet de ergernis van die briefjes.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:49

Gem..balen is dat ..reken je erop..komt het precies als je er niet bent..heeul herkenbaar..
Tine heeft je zoon morgen wel school ? hier is zoontje vrij..goede vrijdag..bij jullie niet ??
baudyh... :(:) :(:) soms....wel fijn de paardjes lekker op de weide !
Ips vliegt voorbij over het scherm...wat een sprongen maakt Det..haha..super !
Ava lekker druk met de paardjes, ik hoop dat de plekken weer helemaal in orde zijn en dat de onderleggers helpen..

hier paasfeest op school van zoontje gehad..alles geslaagd..paaskostuum weer afgeleverd bij verhuurwinkel..en nu eindelijk thuis....kids hebben zich volgens mij wel vermaakt..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:06

Hi heb bijgelezen maar beetje %) dus geen samenvatting of veel terug van mijn kant Y;(

Vanochtend die psych-fysio was daarna compleet gevloerd, twee uur geslapen en niet meer naar pony's geweest durfde het niet aan.
Volgens de deskundigen ben ik wel ernstig burn out of hoe je het ook maar wilt noemen .... minstens 12 weken onder de pannen. Dan is het overigens al weer grote vakantie :P Schrok er wel van, van die 12 weken...

@Jeskim ik hoop ook echt dat ik er wat mee kan... ik moet eerlijk zeggen dat ik nu niet weet of ik geschikt ben voor het werken op de manier waarop ik het de afgelopen 2.5 jaar heb gedaan. Daarvoor werkte ik als ZZP'er, vrij lange tijd, is toch hele andere positie. Maar goed, eerst maar wat beter worden kan nu vrijwel niets eigenlijk. Ben wel eens moe geweest maar dit is een andere dimensie zeg maar.

Had voor volgende week Boszicht gereserveerd, wilde daar met Ollie heen tijdens de driedaagse die ik bij de universiteit zou hebben. Maar die 3-daagse gaat nu uiteraard niet door. Dus gevraagd of we de week erop terecht konden, voor gewoon vakantieweekje... dat kan, helemaal top. Manlief brengt ons dan heen en haalt ons weer op. Zoonlief had er ook echt zin in, vond het een geweldig plan. Grappig he.

Nu nog inkopen doen voor verjaardag van zoon morgen, overmorgen is mijn moeder jarig gaan we heen (=Groningen op en neer). En dan heb je natuurlijk Paas zondag en maandag. Jeetje..... vind dat inkooptechnisch gezien een hele puzzel B-) krijg het ook niet op een rijtje dus manlief moet morgen / zaterdag maar de winkels in anders zitten we vast halverwege de Pasen op droog brood of zoiets.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-04-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:32

Heel herkenbaar VHU ik ben in 2003 burn-out geweest. En eerlijk gezegd is het nooit helemaal over gegaan. Ik kan erg slecht met stress. Moet veel afwisselen tussen verplichte dingen en leuke dingen. Moet goed mijn nachtrust nemen.
Niet leuk. Maar het is nou eenmaal zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:36

VHU: dus echt de tijd nemen als ik het zo lees. Wie weet zien we elkaar wel op de snelweg als je richting Groningen gaat ;)
Bianca; ja, hier is gewoon school. We kregen er zelfs nog extra brief over, dat kinderen er echt gewoon moeten zijn.

Nou, ik ga me snel verkleden. Er is een tentoonstelling op school. Ze hebben een kunstproject gehad, over Wassily Kandisky ofzoiets. Had er nog nooit van gehoord :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:36

Jij dus ook al een keer Baudyh... Hoor het nu van steeds meer mensen in mijn omgeving. Zelfs mijn professor die me begeleidt, die zei 'join the club'. Is toch wat eigenlijk ... :n

Hebben ze school op goede vrijdag Tine? Wassily Kandinsky hangt hier aan de muur. Persoonlijk vind ik het een prachtig soort vrij abstracte kunst :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:43

VHU: is niet zo vreemd helaas. Er komt steeds meer druk op de mens te liggen, via het werk maar ook sociaal. Tja, openbare school he? Wel jammer, was wel lekker geweest, zo'n lang weekend.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:30

Kandinsky, die is toch niet zo onbekend??

VHU, rustig aan doen hoor!! Je zal ook wel niet anders kunnen op het moment, maar echt wees streng want je wilt niet dat zoiets chronisch wordt!! Je zit in het onderwijs als ik goed begrijp, dat was voor mij, net als Tine helaas ook CVS, niet haalbaar.
Heel veel beterschap!!

Gem, heel herkenbaar. Of ze komen tussen 09:00 en 17:00 en dan komen ze op 18:00.. Kansloos..

Baudyh, is dat zo erg met die meelezers?!! Gelukkig hier geen last van..
Ben benieuwd naar de foto van Billy! En de kleine lekker in de wei, wat kunnen ze dan dol zijn. Verschilt ook nog wel, de een blijft veilig om mama heen crossen een ander zoekt meteen de uiteinden van de wei en moeders moet er maar achteraan rennen. Is dit veulen wat dat betreft een nestblijver of een vlieder??

Ips heeft de gang er lekker in zo te zien! Moet ook wel met al die drukke bezigheden!

Paasboodschappen, nee, die doe ik niet.. Woon alleen, dus niemand die er behoefte aan heeft en ik ben niet zo paasachtig. Blij toe, al blijft het stiekem wel leuk om de kippeneieren van mijn ouders uit het hok te roven een ze gekleurd weer terug te leggen!!

Ohoh, mijn pa heeft een tijdelijk omheining om de bak gemaakt. Oftwel ik moet mijn zadel bij de andere stal vandaan halen, mijn rijbroek en cap e.d. opzoeken en mijn hoofdstel weer eens in elkaar zetten. Stiekem toch wat zenuwachtig, heb niet veel gereden de afgelopen 2 á 3 jaar en al een jaar niet meer op Tea, hihi.. Voor de kar kan ook natuurlijk, maar wil toch eerst de bak even onder het zadel proberen denk ik..
Stom eigenlijk, dat ik dan voor zoiets ineens de zenuwen kan krijgen..