[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:18

@ VHU toch gewoon een kwestie van aanhouden en blijven oefenen. Ik heb het met cindy gehad dat ik nog niet eens kompleet kon inspannen of mevrouw vertrok en mn pa werd mee de bosjes in gesleurd.Soms met steigeren en al.

Ferro vertrekt gewoon niet. Hij blijft echt staan tot ik zeg voorwaarts stap. Soms staan we dan ook echt een paar minuten zomaar te relaxen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:20

Lijkt mij ook gaaf om in de toekomst op het strand te gaan mennen :z :z :z
Bij ons in de buurt is er strand waar je denk ik wel makkelijk het strand op kunt aangespannen.
Alleen heb ik geen aanhanger waar de wagen op kan en is een eind rijden vanaf de stal.
Bij ons op het strand is het wel wat te stijl denk ik om aangespannen het strand op te gaan....

Poemba is een ex-ram ;)

Ohhwww wat ben ik blij voor Poemba, ook al moet ik even slikken maar hij is blij <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:26

Ahhh Patrick wat fijn voor jullie, echt lief gezicht hoor.
@Maisie, denk dat je helemaal gelijk hebt. Nou zo bont als Cindy maakt Snuit het gelukkig niet. Hij is heel goed in te spannen, met opstappen gaat het al beter gelukkig, nu nog op de terugweg :+
Misschien is hij in tweespan wel heel anders, want dan is Alwyn bij hem...
Alwyn is net als Ferro, die blijft gewoon keurig wachten zoals het hoort. Wat zijn het toch knappe mannen he :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:37

Leuke nijntjes! Ik vind de grijze nijntjes heel mooi :D

Sil wordt morgen lekker een uur lang gemasseerd! Even kijken of er wat spiertjes vast zitten :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:42

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:47

mooie nijnen! :)

mooie fifispetterfoto! :D

Dids heeft met stilstaan over het algemeen geen probleem. Hij gaat makkelijk stilstaan. Ook vanuit draf :)
en blijft eigenlijk ook vrijwel goed staan.
Ben wel heel erg van het zelf bepalen wanneer we vertrekken. Dus niet zogauw de groom opstapt meteen wegwezen, want dat wordt een 'gewoonte'
dus dan wacht ik nog even, of laat de groom lopend opstappen zulke dingen :)

Vanavond weer fotos gemaakt :D hij deed het zo gaaf! :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:05

Vanhuisuit: misschien een tip die ik je nog kan meegeven ivm het halthouden. Op tijd stoppen met halthouden. Wacht niet tot hij (en jij) gefrustreerd is om opnieuw weg te stappen. Stap weg net voor hij gefrustreerd raakt. Is niet altijd en overal evident, maar het helpt wel.

Petra kon vroeger absoluut niet halthouden, ook niet bij vertrek en dan was het het ergste. Dus liet ik haar enkele seconden wachten voor vertrek, stapte dan een paar 100m en ging daar opnieuw halthouden. Daar had ze dan meer geduld om even te wachten. Ondertussen zijn we al zo ver dat ze ook bij het vertrek rustiger staat te wachten.

Patrick, ik ga naar je ITP topic.

Slaapwel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 05:53

goedemorgen!

VHU, wat bij wobbe en ivy wel eens hielp om ze beter stil te laten staan is tegen ze kletsen.o
over het weer, over het verkeer dat langs kwam... en dat hielp wel eens.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 06:48

wow ivy, wat was jij vroeg wakker! Hoe doe je dat :P
ben al bij dat het me gelukt is om kwart over 6 eruit te gaan :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:40

:)) goeiemorgen :)

fotos van gisteren zijn mislukt.. m'n fotograaf over de mik :P
maargoed, het effect was..
Een paard wat zo heerlijk liep. Ik heb hem minuten achter elkaar nageeflijk gehad, ik weet het zeker. Hij was op 'n gedachte als het ware netjes met wat stelling de bochten door te krijgen, en rechte stukken waren recht! snuitje wat naar beneden, en hij ging swingen :D
<3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:56

@ naaltje leuk !! Word geloof ik tijd dat ik die dids eens in het echt kom bewonderen. zo ver is Breda nou ook weer niet. Enne ik maak hele mooie foto's !!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:00

haha ja dat gevoel had ik ook echt hoor, maar beter dat als bevangen paarden. En omdat mijn paarden 15 km weg staan kom ik er helaas maar één keer per dag.
Straks in de winter is dat wel 2x per dag, dan gaan mijn pensionklant en ik veel meer verdeeld.

Wat betreft stilstaan, ijn fjord kan het super, mijn welsh drama. Die komt ook echt omhoog soms. MAar gewoon veel oefenen, het komt vanzelf goed :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:05

Maisie schreef:
@ naaltje leuk !! Word geloof ik tijd dat ik die dids eens in het echt kom bewonderen. zo ver is Breda nou ook weer niet. Enne ik maak hele mooie foto's !!

:):) en jij kunt mennen :D
:))

We hadden gisteren ook nog publiek, mensen die langsfietsten, gingen aan de picknicktafel zitten kijken, kei leuk :D
Ze hebben nog ff met dids gekroeld, en we hebben nog even een cross-showtje gegeven :P Ze vonden 't een heel leuke fjord, sja :D dan kun je bij mij niet meer stuk :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:03

jenkins, ik moest om 6.30uur beginnen met werken.

Dus om 5.15uur/5.30uur ging de wekker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:01

Arme IT! Zo vroeg aan het werk. Ik ben vandaag weer laat, werk met deeltijd-avond studenten, dus ga om zeg maar 16.00 uur de deur uit en ben vanavond om 22.30 uur weer thuis.

Bedankt voor alle halthoud-tips. Merk ook dat ik dus niet de enige ben waarbij het soms niet 100% gaat :+
Citaat:
Op tijd stoppen met halthouden. Wacht niet tot hij (en jij) gefrustreerd is om opnieuw weg te stappen. Stap weg net voor hij gefrustreerd raakt.
Dat helpt denk ik wel wat. Alleen moet hij dan wel eerst minstens een nano seconde goed halthouden soms doet hij zelfs dat niet, maar soms ook wel :D Ik l u l me gek tijdens het mennen, had afgelopen zondag ook zere keel van het kletsen :o

@Yuri, je hebt helemaal gelijk vwb voeren. Ik ga regelmatig ook maar een keer per dag langs de pony's. Dankzij die hooinetten doen ze wel heel lang over hun hooi.

Net dus in de stromende regen langsgeweest, het drietal stond helemaal droog in de stal dus ze hebben er geen stap buiten gezet volgens mij. Snuit had het een beetje koud, stond wat te rillen. Maar toen hij aan het hooi eten was hield dat gelukkig weer op. Dus geen foto's van al dan niet te dikke pony's. Heb er vandaag nog eens extra kritisch naar gekeken: Snuit is precies goed, Alwyn mag wel iets minder rond en Freddy is ook precies goed. Conclusie: Alwyn moet meer aan het werk :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:39

Naaltje jammer dat de foto's mislukt zijn.
Toeschouwers altijd leuk.

IT vroeg begonnen.

VHU vanmiddag/vanavond aan het werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:01

Vanmorgen weer een lekkere bosrit van 1,5 uur met Rembrand gemaakt. Tallechie was er ook bij, en was weer heel gezellig. Van te voren regende het nog wel een beetje, maar Tallechie heeft haar regenpak aan gedaan en dat was voldoende om het droog te houden :D. Zelfs af en toe een waterig zonnetje gezien.

Hopelijk heb ik vanmiddag nog tijd (en energie) om iets met Amerigo te doen, maar moet zo eerst met zoon naar muziekles. Is eerste keer dus geen idee hoe dat gaat lopen. Hoop in de tijd dat hij les heeft boodschappen te kunnen doen, zodat we na de les gelijk naar huis kunnen. Anders moet ik na de les nog boodschappen gaan doen, tja, dan heb ik geen tijd meer voor ponybeest.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:02

wat voor instrument speelt je zoon?

Na het geetter van maandag heeft wobbe vandaag erg goed zijn best gedaan.
Ben alleen aan het bedenken hoe dat van de winter moet, als zijn wintervacht op volle sterkte/dikte is.
Z'n vacht is nu nog niet zo heel erg dik,maar word steeds dikker.
We hebben nu +/- 40min gereden, waarvan bijna 15min gestapt (in/uitstappen) en hij was al best wel bezweet.
En zo warm is het hier niet.
Dus ben nu diep aan het nadenken, hoe ik dat ga doen van de winter.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:07

als je geen dekens op wil gooien kun je zo'n baan over de onderkant van de hals afscheren? en een klein stukje borst.
Zie dat vaker, mensen zeggen dat het helpt :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:41

dekens opgooien helpt niet meer bij hem.
In ieder geval niet om de dikke vacht tegen te gaan.
Dekens op zich zijn niet zo'n probleem, als rafiki ze maar heel laat haha.
Zat inderdaad ook al te denken aan zo'n baan te scheren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:42

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:45

IvysToeter schreef:
wat voor instrument speelt je zoon?

Nog geen een, ja wat speelgoed spul thuis. Hij gaat nu een cursus van een jaar lang volgen over muziek en bewegen, voor kinderen van 4 en 5 jaar. Vandaag mochten de ouders er nog bij zijn. Is heel leuk speels op gezet. Ze gaan leren over ritme, hoog en laag (tonen), kort en lang (noten). Ze krijgen iedere les een of meer instrumenten onder ogen en/of in handen. Vandaag kregen ze allemaal een sambabal, en hebben een gitaar, piano en tamboerijn gehoord. Veel dansen/bewegen op muziek. Erg leuk, hij wil morgen al weer. Tja, is maar 1x per week (nou ja, maar... is voor mama meer dan genoeg)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:58

Leuk Tine! En ook leuk dat je zoontje het leuk vindt :D

Ik ben beetje sip.. Sil's sarcoiden zijn nog verder uitgebreid :( Hij heeft ze nu over zn hele lichaam...
Masseren ging wel goed, zat vast in zn rug, maar hij is nu lekker los.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:10

Tine zoontje wil morgen weer hihi.

Ik zou dan voor scheren gaan, zeker als je meerdere malen in de week met hem aan het werk bent.

Jenkins :(:) dacht dat het alleen aan de benen voor kwam

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:17

Jeetje Jenkins.... weet even niet wat ik moet zeggen. In ieder geval voor jullie beide een hele dikke :(:)

Vast een gekke vraag hoor, maar heeft hij er zelf last van? Voor zover ik weet zijn het bultjes, toch? Jeukt het, doet het pijn? Sorry, maar ik weet er weinig vanaf.