[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:42

veel plezier naaltje!

oh mensen wat lastig moet eigenlijk een werkstuk maken maar bokt is zoo verleidelijk!! ik ben echt benieuwd wat ons kind vanmiddag voor het eerst in het 2 span doet, kan niet wachten haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:48

Mijne staan altijd dag en nacht buiten, nu wel op de winterwei, met buikhoog gras en een schuilstal. Die wei gebruiken we de hele zomer niet, en dan gaan ze daar in het najjar op, met strookbegrazing hebben ze nog best een tijdlang gras en dan een korte tijd leven op hooi en dan weer de zomerwei in.

Robijn die komt helpen, handig is dat he, ik heb er hier 3 van die lopen, die helpen me ook altijd, hoewel Candy, meestal probeert op de kar te kruipen, ze snapt het nog niet.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:07

Het is weer een hele tijd geleden dat ik hier nog ben langs geweest...
@ Napie: wat leuk dat je tuig nu helemaal goed zit! Veel plezier ermee ;)

@ L_Rivaldo: welkom!

De reden waarom ik al even niet heb gereageerd, is dat het de laatste tijd erg chaotisch is hier.
1. Mijn oma, die al 4 jaar zware kanker heeft, gaat steeds meer achteruit.
2. Mijn opa(86 jaar) is zondag nacht gevallen, hij heeft 4 ribben gebroken en ligt in het ziekenhuis. Dinsdag heeft hij een klaplong gehad en nu vrezen de dokters dat hij een longontsteking gaat krijgen.
3. Mijn kat was sinds maandag vermist, woensdag vond ik haar: uitgehongerd en conclusie van de dierenarts was ook een open beenbreuk. Een operatie zou minstens 500 euro kosten, en inslapen was uiteraard ook een oplossing.
(Voor het hele verhaal van mijn oma, opa en kat: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1178306& )
4. Mijn vriend is al 1,5 maand ziek, de dokters vinden maar niet wat hij heeft.
5. Mijn zus, die 1 jaar samen woonde met haar vriend, woont terug hier en ze is alweer bezig met tegen mijn ouders te liegen. Mijn ouders zijn echter niet achterlijk en weten wanneer ze liegt... mijn zus houdt vol en geeft mijn ouders ongelijk, dit heeft uiteraard ruzies tot gevolg.

Dit allemaal maakt dat het er hier in huis ongelofelijk aantoe gaat... :?

Romeo heeft dus al een tijdje vrijaf, maar ik hoop dat ik het heel snel weer ga kunnen oppikken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:07

Hallo allemaal :D

Hoe is de rit verlopen?

Marianne: hoe doen ze het in 2span?

Hihi grappig dat jullie dachten dat het een haflinger was, maar kan het ene kant wel beetje begrijpen via mijn ava :P
Vandaag waren er 2 kindjes langs geweest voor les :D.. ze gaan al super goed vooruit :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:42

Ben ik ook weer. Vandaag mijn eerste keer indoorwedstrijd met Rembrand. Hij ging super. Ben zeeeeeer tevreden. De laatste wedstrijden ging het niet zo goed, rare dribbels ertussen enzo, maar vandaag liep hij heel fijn. En de jury vond dat ook: 202 punten en 1e prijs. Ben echt heel blij. Straks de pony nog even mennen en dan zit het er weer op voor vandaag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:50

@Sander-Lotte: dat is ook wel heel erg veel tegelijk op je bordje :(:) . Heel veel sterkte, meid! Niet jezelf vergeten bij dit alles!

@Sonjim: super!

@Tine: gefeliciteerd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:57

Sander-lotte: sterkte met alles

Tine: gefeliciteerd :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:15

Sander-lotte: sterkte met alles.

Ben vandaag ook weer eens met de wagen op pad geweest. Aleen. Mijn groom had geen tijd en verder kon niemand. Ik heb lekker rustig een klein rondje buiten gereden. 9,5km in 50 minuten. Ze liep niet echt goed door. Ik reed met een sperriem en dit vond ze niets.(ze wil als ik dressuurmatig rij nog weleens proberen de tong over het bit te doen) Iedere keer als ik wat meer druk op de leidsels pakte kwam ze terug in tempo. Omdat ik alleen was heb ik maar niet verder geprobeerd om ongelukken te voorkomen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:45

Heerlijk kan niet wachten tot mijn sulky hier staat en ik mijn tuig heb :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:36

Jeetje Sander_Lotte! Sterkte met alles.. Wat is er met je vriend dan?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:50

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:35

@sander_lotte; heel veel sterkte :(:)

ritje bij mij ging super :D dids was als vanouds weer eens lekker aan het eigenwijzen, maar wel op zijn lekkere lieve manier :D een totaal nieuwe route gereden, dus hij was wat onzekerder :)
groom heeft de leidsels nog overgenomen in het bos en ik heb een aantal galopjes gemaakt (zóó fijn :) je krijgt hem op een simpele ''hoo'' zo terug in een lekker drafje, zonder leidseldruk :+: )
op de terugweg uit het bos nog een drol tegengekomen die d'r 2 honden beu was denk ik.. die liepen blaffend om de kar te cirkelen.. grmbl := maargoed, rem erop en toen bleef dids toch maar staan :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:36

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:15

l_rivaldo leuk dat je pony zo braaf was!
Nou ons kind is voor het eerst in het 2span geweest ze was echt superrrrrrrr braaf! Misty daarentegen een beetjeheet, maar jeetje wat ia die pony gegroeid in alle opzichten vorig jaar, was ze echt nog een kleuter maar nu is het echt een mooi parmantig paardje geworden! Van een klein propje is ze echt mooi geworden! Nu zie ik pas wat ik met die pony bereikt heb met zoveel trainen, onze nieuwe pony is nu echt te vergelijken met misty 2 jaar geleden en ik droom ervan dat zij net zo'n pony wordt!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:02

@ tine10: gefeliciteerd met je 1e prijs!

@avaluna: Bedankt, het is inderdaad erg veel. Vanmiddag is mijn opa langs mijn moeders kant ook opgenomen in het ziekenhuis, we weten nog niet wat hij heeft. 3 van de 4 grootouders liggen momenteel in het ziekenhuis, pff...
En dan is er nog de zorg van mijn kat, en daar bovenop moeten Romeo en mijn hond ook nog de 'normale' zorg krijgen.

@ bora: ik zou het écht niet aandurven om alleen op pad te gaan! Nu ja, Romeo is ook nog maar van in juni dit jaar beleerd, misschien dat ik het over een paar jaartjes wel ooit aandurf... Het is vervelend dat de mensen nooit kunnen als jij eens zin hebt om op pad te gaan, ik ken het gevoel! :o

@ Jasia: bedankt. Mijn vriend voelt zich al 1.5 maand erg ellendig, een beschrijving van wat hij allemaal tegen mij zegt: buikpijn, hoofdpijn, duizelig, geen eetlust, 's nachts heeft hij het gevoel dat hij ondersteboven slaapt,...
Hij heeft al verschillende onderzoeken ondergaan, maar ze vinden niet echt iets.

@ Naaltje & L_Rivaldo: super dat het ritje zo goed ging!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:15

@ sander-lotte: Na 5 jaar voor de wagen moet ik mijn paard wel kunnen vertrouwen. Maar dan ga ik niet ver van huis. Bij het rondje wat ik dan rij, hoef ik geen drukke wegen oid over. En het meeste is bekend terrein.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:20

brr, ik zou het niet durven zoals ik het nu zie op de wagen
vind een groom te fijn om in onverwachte situaties bij te springen, ook in bekend terrein wil de mijne nog wel eens een grapje uithalen :+

heb net gemest en gevoerd, het regende toch :)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:24

Met groom is fijner, maar als ik het zo niet doe staat mijn paard vlot 4 weken niet voor de wagen. Gelukkig heb ik een bijrijdster die 2-3 ker per week ohz rijdt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:26

de mijne is ook onder het zadel (met mij) en ik kan in de bak op stal ook aan de longe/slepend aan het werk :)
dat is inderdaad het voordeel :)
(al gebeurt het ook weleens dat hij maar 1x in de week aan het werk gaat met rijden/longeren/mennen/slepen. Maargoed hij staat 24/7 buiten dus hij komt geen beweging tekort ;) )

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:30

Die van mij staat niet 24/7 buiten maar ong 8 uur op een dag. Ik werk zelf fultime in de gezondheidszorg. Dus ik heb er ook nachtdiensten bij. Dus dan kan het gebeuren dat ik 2 weken niet kom daarom ben ik blij met mijn bijrijdster. Ik hoef op stal niets te doen (volpension).

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:23

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:08

Hallo allemaal

Sander-lotte wat een ellende allemaal. Sterkte
L-Rivaldo mooit dat je pony braaf was
Tine gefeliciteerd
Bora ik doe het ook niet zonder groom, maar dat komt omdat ik nog alles moet leren.

Heb vanavond voor de eerste keer verenigingsles gehad met mennen. Moest even voor rijden. Heb 10 min a 15 min gerden, mocht ik al weer stoppen. Ze had genoeg gezien.
Dus vanaf volgende week elke maandag les met de wagen.

Op het harde liep veale nog wat gevoelig. Verder niet kreupel.
Morgen even weer afwachten.
En ga de smid bellen, volgens een smid op de manege, konden er wel weer ijzers onder de voorvoeten. De hoornrand was al weer goed gegroeid. Ben benieuwd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:00

leuk tallechie! :D moet je daarheen voor de les of? :)

ik ga vanavond een men-bokster meeten, lacuna :) kijken bij haar les en wat fotos maken :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:00

@Naaltje: veel plezier!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:19

Sander_lotte: het ziet je niet mee zo te horen, hopelijk gaat het snel allemaal beter zodat je ook wat meer tijd aan jezelf kan spenderen!

Ik zou ook niet snel zonder iemand de weg op gaan, ben ook beginner dus dat doe ik dan helemaal niet zeker niet met een pony die iets meegemaakt heeft. Kreeg gelukkig al veel aanvragen van mensen op stal of ze is mee mochten dus hulp zat en vind het nog gezellig ook :D

Naaltje: veel plezier!!

tallechie: ging de les voor je gevoel ook lekker?