Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ivy_power89 schreef:Hebben jullie dan ook een tip als de slag van de zweep steeds om de zweep draait?
Ik had al een knoopje erin gelegd aan de onderkant maar in no time zit de slag weer gedraaid.
Ik heb overigens een carbon zweep omdat ik door een zenuwbeschadiging in mn elleboog heb en daardoor snel kramp in mn hand. En dan was een gewone zweep in combinatie met de leidsel te zwaar
ivy_power89 schreef:Ik heb juist een zweep met een langere slag gekocht omdat mn andere zwepen steeds met het harde deel tegen het paard aan komt. Ik kan dan niet een lichte aanraking doen, met een slag even een snel tikje is makkelijker. Was ook advies van mn instructeur
dierenfan schreef:Ik had toch info ingewonnen qua hoefschoenen voor mijn Belgisch trekpaard. Ik kreeg terug dat het type hoefschoenen wat ik gezien heb en graag wil (scootBoots) niet in zijn maat leverbaar zijn. Deze zitten niet alleen om de hoef maar ook om de koot (als ik het goed zeg).
Nu kreeg ik terug of cavallo bigfoot maar eerdere ervaringen van ons zijn minder qua goed blijven zitten of dit https://www.hoofarmor.nl/faq-hoof-armor/
Dit is een gel ter bescherming van de hoeven voor x aantal weken. Hij heeft van zichzelf keurige hoeven maar 24/7 verharde paddock plus 2 a 3x per week verharde mentocht is echt teveel om zonder ondersteuning te doen. Dus of mennen echt minimaliseren wat we altijd deden maar ik eigenlijk niet meer wil of misschien dit eens komende 3 masnden proberen. Februari/maart gaan er sowieso terug ijzers onder.
Wie heeft zelf ervaring of weet betrouwbare ervaringen met die gel?