[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:26

Gem jullie kunnen het prima. Go girl!

Onze schouw hengst is er. Leuk vosje. Echt hengst. Leuk beestje. Salonka en diantha hebben al kennis gemaakt. Waren niet hengstig. Heb zijn paspoort nog niet dus geen idee hoe hij heet. Tot die tijd heet hij Fred.
Hij draaft door de stal. 3 x 6 meter.

Ik lig heerlijk in bad de nieuwe mensport te lezen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:31

Avaluna, weet ik eigenlijk ook niet waarom ik denk dat dat zonde is. Zal wel komen omdat de boer waar ik vroeger met Ster stond woest werd wanneer er hooi opengemaakt werd terwijl er nog gras stond.

Lanous, mijn doel is heel heel heel erg laag..... oefen-recreatie-verenigingsniveau-laag: "braaf paard" hebben, poortjes onthouden in de vaardigheid en Moos zover zien te krijgen dat hij daar tussendoor gaat (balletjes en tijd hebben we het maar niet eens over). Dan nog ontspannen en vooral braaf door de hindernissen heen, volgorde niet belangrijk. Moos heeft namelijk alleen verstand van er óver heen. En de waterbak, dat is mijn ultieme doel. Dóór die waterbak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:34

Baudy: ineens een overpeinzing hoor. Maar is het leven van een schouwhengst niet vreselijk, wel mogen snuffelen maar verder niets. :7
Gem: ik ben ook rete zenuwachtig voor komende maandag. Mijn eerste oefenmarathon weer. Ben zo bang dat ik ben vergeten hoe het ook allemaal weer ging. Maar ik probeer het gewoon te zien als oefening, om te kijken of we al iets harder durven in de hindernissen enzo.
Avaluna: ik heb net het hooinet ook weer gevuld. Ze zullen er wel niet zoveel van eten, hebben net 8 uur in de zomerwei gestaan. Maar vannacht wordt het koud en in de winterwei staat nog niet zo heel veel, dus dan kunnen ze warm blijven als ze het koud krijgen, door het eten van hooi.
Onvoorstelbaar he, dat een pony nog nooit een andere pon van dichtbij heeft mogen zien of een buitenritje heeft gemaakt. Arme beesten.

Nu ga ik nog even bank hangen. Erg moe, last van rug en buik

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:40

@ gem ook dat is een doel.. een heel goed doel denk ik.. eerst maar is ontspannen kennis maken met wat je uiteindelijk wil van moos.

@ tine gaat vast helemaal goed komen.. geloven in jezelf.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:42

@Gem: zo lang ze het opeten en niet verspillen, vind ik het prima. Tja, boeren zijn vaak heel anders := , mijn boer kan er ook niet over uit dat wij zoveel voeren.

@Tine: ik heb zo'n Hayshelter, ben er zo blij mee; geen netten meer vullen _/-\o_ in de stallen heb ik Haybars ook heel fijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:05

Misschien wel Tine, maar ik heb geen shet merrie waar hij op kan.
Wie weet waar hij anders terecht was gekomen. Hier word hij toch goed verzorgd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:38

Baudy: o, ik weet zeker dat hij het bij jullie goed krijgt hoor. Maar ik bedacht me dat ineens. Dat geldt natuurlijk voor alle schouwhengsten. Raar leven hebben ze.
Ava: ik heb in de wei een hooinet van 1x 3,5 meter, is heel makkelijk te vullen gelukkig.
Lanouska: tja, dat is nu net iets waar ik niet zo goed in ben :o
Gem: je hebt een prachtig doel!!

Nou, komende vrijdag gaan we voor de 2e keer bij een pony kijken en als het lukt ook nog bij een andere pony voor de 1e keer. De springjuf gaat mee, dus het gaat helemaal goed komen. Spannend allemaal. Ik hoop wel dat die andere pony ook nog gaat lukken, vooral omdat springjuf er nu bij is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:45

Tine, onze vroegere zeer geëerde en gewaardeerde manegehouder / fokker had ooit een prachtig NF hengstje gefokt, dat nét niet door de 2e bezichtiging HK heen kwam. Meldde zich een HH die hem wilde overnemen als schouwhengst. Want, "als hij geluk had, mocht hij de overgebleven merries dekken die de ggk hengsten overlieten wanneer ze aan het sportseizoen gingen beginnen"...... Manegehouder was zwaar verontwaardigd: "Ik ben wel zoveel man dat ik me ook geen mooie blote meid zou laten liggen als ze zich zou aanbieden" :D _O- . Feestje ging dus niet door :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:15

Lijkt me inderdaad een gek leven als schouwhengst, maar beter dat dan ergens achteraf staan te verpieteren.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:49

gem; gewoon voor je ervaring rijden,heb ik van het weekend ook gedaan :j
en dan gelezen over schouwhengstjes,ach misschien mogen ze wel een keertje op hun eigen maatje... O:)
hier een ego berichtje.....ik heb vanavond mijn nieuwe wagen getest met Sunrise......helemaal in de wolken nu... *\o/* :)F

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:57

Goedemorgen

Het lijkt prachtig weer te gaan worden.
Rembrand vindt het alweer tijd voor de zomerwei. Vandaag mogen ze er 8,5 uur op.

Afbeelding

Zo op de foto lijkt het heel dichtbij, maar het is toch echt wel een stukje lopen tot aan de zomerwei.

Afbeelding

Straks komen er hier weer huisartsen in opleiding van het UMCG om mij te interviewen. Hopelijk krijgen we zo huisartsen die wat meer begrip hebben voor ME/CVS patienten. Daarna boodschappen halen. zoonlief heeft net geregeld dat hij ergens kan spelen, dus ik heb even de handen "vrij"

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:09

Nog geen student te bekennen..... ik hou niet van wachten -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:28

Gem, dat komt helemaal goed met Moos ! gewoon lekker samen eens proberen of je rond komt en lekker genieten ! Je onderschat jezelf, en Moos ook volgens mij !!

Baudyh, haha....grappig zo'n schouwhengstje, dat is een prima oplossing ! en die heeft het prima naar zijn zin bij jullie, daar ben ik zeker van ! ben wel benieuwd naar een fototje van "Fred" hoor !!

Ava, lijkt me ideaal zo'n hooishelter !

Tine succes met pony's kijken, is je zoontje te groot voor amerigo..?

vanmorgen heb ik met nog een hulpmoeder boodschappen gedaan voor het paasontbijt van de basisschool morgenochtend !! heleboel broodjes, hageltjes, vlees, joghojogho, melk, kaas...en hmmmmmlekkers...nog noooit zo veel boodschappen in 1x gedaan !! haha..
nu hopen dat de kids lekker smullen morgenochtend !

1 van de hondjes misdraagt zich als ik weg moet...huilen en blaffen...nou ja zeg..slaat nergens op.. >;) :roll: gevolg is dat de andere 3 ook vrolijk mee gaan doen...balen.. :oo

Vhu..hoe is het ?? lekker relaxen..ik hoop dat je kunt wennen aan je nieuwe verplichte dagplanning.. +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:09

Bianca: hij is nu nog niet te groot voor Amerigo, maar het gaat niet heel lang meer duren. Omdat er niet zoveel C ponys te koop staan, zijn we op tijd begonnen, zodat we rustig kunnen kijken en straks niet in de problemen komen, omdat hij echt niet meer past en we dan gehaast iets moeten hebben.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:28

@tine zag ik op fb niet een leuke zwarte pony voorbij komen. Was je niet getagt.

Net ff Emmen in geweest. Ppff was warm. Veel te veel kleren aan. Ff nieuw paarden jasje gehaald en een nieuw badpak.

Nu net de paarden naar buiten gedaan.

" Fred" is omgedoopt naar Billy. Ha ha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:11

Hahaha, Fred of Billy beide leuke namen :j .

Goed van je Tine dat je hieraan mee werkt, ik hoop dat ze je niet te lang hebben laten wachten.

Vervelend idd dat ze dan allemaal mee gaan doen -O- .

Vanmorgen weer lekker wezen buitenrijden en lekker gekletst, bevalt prima pensioenpaardje en eigenaresse, plan nu zelf ook rijden weer in, nu we samen afspreken en we kijken er telkens naar uit :):) . Morgen is Romeo's vakantie afgelopen, plek ziet er goed uit en ook geen verdikking meer te voelen, hoop dat het opgelost is met onderleggers...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:17

Avaluna: leuk dat je het rijden nu weer wat op pakt.
Baudy: klopt van adv op fb. Helaas wordt er niet gereageerd op mijn pb.
Bianca: "fijn" dat ze in koor gaan zingen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:33

Voor het eerst vanmiddag op de snelweg het gevoel gehad dat ik opgejaagd werd door de politie. Vanaf Venlo reden er 3 politieauto's achter me aan, om de minuut eentje, terwijl ik me gewoon aan de maximale snelheid hield. Daarna haalden ze in. Na de tunnels weer 3 politieauto's vlak bij elkaar en vervolgens een groep van 3 politiemotoren. 2 van de politieauto's gingen "met me mee" de snelweg af bij Maasbracht.
Ze moesten mij helemaal niet hebben, maar had de neiging om héél hard het gaspedaal in te drukken om niet steeds in de achteruitkijkspiegel te hoeven kijken. Voelde niet echt prettig.
Stiekem toch wel benieuwd wat er aan de hand was dat er in totaal 9 stuks politievoertuigen in de buurt reed op dat stuk A73.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:34

Spannend Gem...dat lijkt me geen fijn gevoel...ze zochten vast iemand ofzo..??

hier de balen..
Mijn shetlandertje heb ik verkocht naar een heel fijn thuis..nu is het zo dat ze daar is begonnen met schuren..ik baal er zo van,vind het echt erg..ze heeft bij ons nooit last gehad, altijd goede vacht, geen gekke dingen..
hoe komt een paardje aan exceem-achtige zaken ? hebben jullie een idee...?? op google word ook zoveel geschreven..dat ik door de bomen het bos niet meer zie..als ze dat schuren bij ons nooit heeft gedaan..hoe kan het dan..dat ze er nu mee begonnen is..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:47

Gem: ik kan me voorstellen dat je je niet fijn voelde.
Bianca; wat naar. Krijgt ze ander voer? Ander hooi kan al uitmaken, dat zal ze zeker anders hebben. Ik heb altijd begrepen dat schuren vaker voorkomt bij eiwitrijk voer. Of dat ook echt waar is weet ik niet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:55

Ik schaam me, ik heb jullie namelijk onwijs verwaarloosd. Het heeft wel een reden en dat komt doordat kort gezegd Abby niet meer van mij is.

Ik heb sinds 1,5 jaar onwijs goed contact met de vorige eigenaar van Abby. Ik vertel hem veel en houd hem op de hoogte. Daar is hij onwijs blij mee. Zo vertelde ik hem dus ook over de artrose en direct bood hij aan om haar terug te nemen. Dat eerst lachend weggewuifd, maar toen ik een paar dagen later ook nog een aanbod kreeg om een Z2-merrie bij te rijden/te leasen ben ik er toch wat beter over na gaan denken en heb vorige week de beslissing genomen om haar inderdaad terug te brengen en haar zo een waardig pensioen te gunnen.
Omdat het enige moment voor de meivakantie dat we beiden konden dit weekend was hebben we haar zondag teruggebracht. Ze heeft het onwijs naar haar zin en staat heerlijk op de wei en doet af en toe nog een rondje met de kinderen.
Helemaal perfect dus.

Dit betekent wel dat ik geen menpony meer heb en daarom ga ik afscheid van jullie nemen. :\
Dames, geniet van jullie prachtige pony's! Ik zal vast nog weleens leuke fototopics zien en zo toch nog een beetje op de hoogte blijven. :j
:evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:17

dubbel zeg Peerappel....leuk van je nieuwe paardje....Abby naar fijn thuis..heel mooi als ze daar nog een super plek heeft !
maar je hoeft niet weg te blijven hier....t'is wel gezellig..ook met rijpaardje !

Tine, volgens mij probeerd ze zo eiwitarm mogelijk te voeren....maar idd het hooi kan al heel veel uitmaken..denk ik.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:39

Hier ook een teken van leven _/-\o_

Afgelopen weekend voor het eerst na 4 weken weer een beetje geslapen. Maar was wel weer een druk weekend :):) . AD-minimarathon gelopen in Rotterdam en ook is Ellen Kral speciaal naar Rockanje gekomen om Brutus te behandelen...Ik vond een 1,5 week na het incident dat hij minder ging lopen, hield rechts vast en ook had ik het idee dat zijn bekken niet goed stond...Nou dat klopte wel...hij was alles behalve goed en ook zijn nek en staart stonden niet helemaal lekker..... Nu weer langzaam opbouwen...en over 4 weken moet hij weer behandeld worden. Grrrr ik had hem zo lekker voor elkaar arm dier....moet er maar niet aan denken wat ze allemaal met hem gedaan hebben ;(

@VHU, denk aan jezelf :(:)
@Tine, mooie foto's en succes met je ponyzoektocht!
@Biancacoo, waardeloos is dat...en Tsja zo iets kan zich opbouwen en ineens tot uiting komen. Kan inderdaad komen door ander eiwitrijk voer....blijft altijd lastig hoe zo iets kan ontstaan...
@PeerAppel, fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden voor Abby en je kan gewoon blijven posten hoor...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:48

@ Biancacoo. Het kan ook nog met de omgeving te maken hebben, zeg het maar. Ik ken ook zo'n geval. Leuke pony, nergens last van. Verkocht en de nieuwe eigenaar belde diezelfde avond of de volgende dag al op dat de pony zich helemaal te pletter schuurde. Pony maar weer opgehaald..

@ Gem, dat zou ik echt vreselijk vinden, zou gewoon afslaan en een andere route nemen denk ik. Wordt echt bloednerveus als er een politieauto achter mij rijdt. (Tot grote hilariteit van passagiers natuurlijk :+ )
Sterkte met je wedstrijd, hihi..

@ Tina, je kunt er beter wat tijd voor nemen, verstandige keuze!
Wel een raar persoon aan de telefoon, blijkbaar nogal een hokjesdenker..
HEb jij CVS??

@ Baudyh, arme pony loopt altijd met een loaded gun!! Hier worden altijd de gewone hengsten gebruikt voor het schouwen, maar dat zijn misschien niet zulke grote, dure paarden.

@Avaluna. Dat hoef je bij mijn pa ook niet te proberen. Alhoewel.. Hij kan erg moeilijk doen over dat het voer zo duur is, maar ik krijg het ook te horen als mijn paarden hinniken dat ze honger hebben!! }:0
Kamerolifant 1 en 2 kunnen ook wel eventjes zonder kaakbeweging hoor!!
(Nu is mijn vader geen boer, maar wel zo opgegroeid en al mijn familieleden van zijn kant zijn het wel, dus je theorie kan wel eens kloppen.)

Hier momenteel wel grappig want kamerolifant 1 en 2 moeten nu echt op dieet. Ze staan nu op een weilandje bij huis, er stond nog wat gras, maar het begint nu wel nijpend te worden.
Keuze voor de paarden is nu dus óf het gras van de strontpollen opeten, óf het oude hooi dat ze nu krijgen opeten.. Een dilemma is geboren!!
Het is overigens absoluut niet zielig hoor, ze zijn gewoon tot de nek toe verwend.. :o :D

Wij hebben trouwens kuubskratten waar we het hooi in voeren tegen verspilling. Bovenste laag eraf geslepen, anders was hij wat te hoog voor de fjorden, daarna een fijner gaas, van dat groene, erin vastgemaakt en voila!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:59

Hi, teken van leven hier :)
Vwb schouwhengst.... nou die vader van Hero is in prinicipe ook schouwhengst en mag er heel soms bovenop (oa destijds 2x bij Ollie :+ ) volgens mij heeft die er niets van hoor.
Vind een dekhengst die alleen op een fantoom mag elke keer weer pas zielig :P
Duszzz dat vind ik ervan :o

Biancocoo, Hero was schuurderig bij vorige eigenaar. Niet erg maar wel beetje harde manenkam, schuren aan manen, wat 'schurfterig' zeg maar aan manen en staart. Nu heeft hij niets, staat veel schraler (keurig in sportconditie) en uur of 5 in de wei max en niet tijdens muggentijdstip.
Hoop dus dat het zo blijft. Wel sneu hoor :(:)

Verder lees ik over zenuwen over oefenmarathons, als de boel maar heel blijft denk ik, en je gaat beetje langs goede hindernissen, het gaat toch om de ervaring. Iedereen moet ergens beginnen.

PeerAppel wat fijn voor Abby, echt top hoor. En jij kunt weer lekker rijden. Vond het ook zo sneu voor jullie. Mooi opgelost en wie weet wat er ooit op je pad gaat komen!

Ollie1 *\o/* van je AD loop en hele hele dikke knuf voor jou en Bruut :(:)

En lees nog veel meer maar weet het niet meer :+

Moet zeggen dat ik probeer goed op te letten wat ik doe, en dat valt nog niet mee. Krijg 100% steun van mijn werk, daar ben ik heel blij mee. Top werkgever tot nu toe, heel fijn is dat, wat dit aangaat dan :+ Morgen voor eerst naar fysio, ben benieuwd. Volgende week staan drie afspraken, psych, fysio en bedrijfsarts. Mens zou er overspannen van worden :7