[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:05

VanHuisUit schreef:
@Lanouska wanneer en met wie heb jij vliegles gehad? Heb er overheen gelezen, nou rustig aan maar dan.... :(:)
@Tine en Tallechie wat een ge-K met die vraagprogramma's slecht hoor, lijkt me toch dat zoiets door de KNHS moet worden uitgetest en niet door de gebruikers >;)

Iemand hier trouwens ervaring met combi western-style rijden en mennen? Ik ben Ollie nu verder aan het inrijden (ze was zadelmak toen we haar kochten, dus veel kon ze nog niet) en vraag me af wat ik ga doen, western (pleasure) of engels. Leek me erg leuk gewoon eens western te proberen maar dan rij je zonder druk op het bit. Met mennen heb je natuurlijk wel druk nodig / dat is mijn ervaring althans. Is western en mennen dan te combineren? Of kan ik het beter gewoon op engels houden in combi met mennen.

Nu doe ik gewoon heel lichte druk en ben ik alleen nog bezig stelling/buiging niet zozeer houding (plus stap/draf, voorwaarts, terug, puur basis)....vraag me ook af of mijn druk al niet gewoon western style is trouwens maar goed. Zou handig zijn als ik wat ervaringen hoor / wat meningen, kan ik daar eens op gaan broeden.

@Tine wat superbraaf van Thabor zeg dat je daar zo weer mee wegreed, wat een heerlijk paard is dat toch!

jah ik,
kom later op trg voor je,
nu vlug taxien :D

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:34

:wave: Goedemorgen!

Oei Lanouska vervelend dat je zo'n last hebt van je val! Klinkt toch een beetje hersenschudding-achtig. Doe goed rustig aan anders duurt het herstel alleen maar langer.
VHU drukke week voor de boeg zonder manlief! Sterkte! En denk maar zo, volgende week is deze week weer voorbij ;)

Ben op de zaak, post zit in alle postbussen, nu even wachten tot de 'dagploeg' komt, dan kan ik naar huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:42

Goedemorgen

Lanouska: klinkt idd als hersenschudding, doe maar goed rustig aan, anders kan je chronisch last krijgen.
VHU en Tallechie: drukke week voor de boeg.

Thabor was idd superbraaf (is toch een puber tenslotte). Scheelt natuurlijk wel heel veel dat ik ze gelijk in voer terugzet als ze niet werken en dat ze 24/7 in de wei staan. Andere 2 waren ook super (maar goed, die zijn natuurlijk wel al veel ouder)

Zometeen mijn eerste les in de nieuwe bak. Ben benieuwd wat juf ervan vindt :D Gelukkig krijg ik met oortje les, anders moet ze wel heel veel schreeuwen haha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:45

@vhu; volgens mij rijdt ook 'western' in de africhtingsfase gewoon op een trensje en druk hoor :)
't is alleen het drijven wat volgens mij structureel anders is :) Kan me nog herinneren dat toen ik een keer op een superquarter werd geplant t beestje stil ging staan, hoe harder ik dreef :P
Want ik moest ''bumpen'' :)

tine zometeen lekker les :)

Vandaag komt mijn cadeautje binnen met de post :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:11

Nieuwe bak bevalt super. Ga hem vanmiddag weer slepen om de laatste geulen weg te halen. Les ging redelijk. Rembrand heeft natuurlijk 2 weken niets gedaan en daarvoor ook maar heel matig. Ga wel naar de kampioenschappen, maar denk niet dat ik daar hoog ga eindigen. Er is teveel achterstallig onderhoud. Tja, winter en gezondheid zaten in de weg met de training.

Morgen mijn kur eens klokken, was vandaag de stopwatch vergeten. Dom :o?

Zometeen T ohz rijden

Ollie: mag per pb: hoelang werd er per combinatie voor de kur gerekend? Hoe lang duurde jouw kur (en evt van andere kleine ponys) en hoeveel moeite had je met de tijdsgrens?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:21

@Tine, mijn kur duurde 6 minuten en ze blijven toch bij de grens van 4.30-5.00 minuten ook voor kleine pony's . Dus als ik een advies mag geven en mensen gaan een (blijvende) kur schrijven dit gelijk op de juiste toegestane tijd te doen , daar Dhr. Bonhof al aangaf dat er nu nog geen strafpunten voor gegeven werden (die ik overigens wel heb gehad) maar dat dat dadelijk wel ging gebeuren.

Ik moet voor het mooie mijn kur weer gaan herschrijven naar de juiste aantal minuten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:05

Maar dat kan toch helemaal niet. De bak is bij het mennen veel groter en je zit met kleine pony's. Ik vind die uitspraken erg raar. Je moet toch kijken naar de praktijk wat haalbaar is. Ohz is zo anders.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:28

Akshay schreef:
@vhu; volgens mij rijdt ook 'western' in de africhtingsfase gewoon op een trensje en druk hoor :)
't is alleen het drijven wat volgens mij structureel anders is :) Kan me nog herinneren dat toen ik een keer op een superquarter werd geplant t beestje stil ging staan, hoe harder ik dreef :P
Want ik moest ''bumpen'' :)

tine zometeen lekker les :)

Vandaag komt mijn cadeautje binnen met de post :+:

*sluit aan*

voeg ik alleen toe,
dat ik zelf de slide-stop niet heb aangeleerd,
als je dier voor de kar om welke reden dan ook met een noodstop niet remt maar slide,
zijn de gevolgen miss niet te overzien.
misschien goede tip.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:31

Kan je niet helpen VHU geen ervaring mee, maar wel benieuwd naar de reacties.

Bij mij in de buurt (in hoofddorp) is a.s. zondag 3 maart een koetsenbeurs :D Deze ruilbeurs is bestemd voor paardenmensen die actief zijn ( of willen worden) in de aangespannen sport.
2 Jaar terug ook geweest, lekker snuffelen, hoop zondag ook even te gaan kunnen kijken!

Gister met 3 lagen kleding, warme handschoenen en mn menschort lekker op de kar gekropen en gemend met Sil *\o/* Braaf dier dan zo met de kou, wind, wapperend zeil en baklint. Zulke ervaringen geven mij echt de kracht om weer paar dagen vrolijk te zijn haha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:39

Jenkins: owwwww jammer dat dat al zo mega vroeg begint! Mijn vader viert zijn verjaardag (woont daar in de buurt) dus ik had het graag even willen combineren :j . Maar zo vroeg vanuit Limbabwe vertrekken gaat mijn familie niet goed vinden :\ . Zoiets zouden we nou bij ons in de buurt ook eens moeten doen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:01

koetsenbeurs, klinkt leuk! :j

Hoe gaat het Gem? met het zoeken etc?

Hier op wacht bij de brievenbus :oo
Wacht op 2 pakketjes, en die postbode komt maar niet! :oo
:')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:10

Aks: da's altijd balen als je heel de dag zit te wachten en ze komen pas aan het eind
Gem: nog iets bekeken?
Jenkins: lekker gemend en brave Sil

Jaja, vraagprogramma is eindelijk klaar. Heb meerdere mails van knhs ontvangen, ze hadden paar fouten in het programma en hebben dat inmiddels aangepast. De sukkels. Waarschijnlijk krijg ik helemaal geen vierspan voor vh, maar ik moet het wel kunnen aanvragen.

Nou, ik ga maar weer buiten aan de slag :brr:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:12

't ene pakketje is net in de brievenbus gedropt :)
Andere moet echt met de pakketpost komen :)

Maargoed, de helft van waar ik op zat te wachten is er al _O- :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:12

koetsenbeurs leuk maar een beetje te ver weg.
Gaan er hier nog mensen naar equitana in Maart.Ik ga 18 maart lekker een dagje slenteren met een hippo vriendin.

Ja western en mennen als je het allebei puur voor de lol doet en geen wedstrijd ambities hebt gaat het prima.Maar heb je wel met één tak westrijd ambities dan zou ik je het niet aanraden.Met western doe je heel veel met je zit en ja dat is met mennen weer wat lastig.Maar ja er zal best een gulden middenweg in te vinden zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:17

@Baudy wij gaan 18 en 19 maart naar Equitana inclusief 2 overnachtingen. Wij gaan zondag's al rijden en overnachten 13 km van Equitana vandaan. 's Maandags gaan we lekker overal kijken en dinsdag's kopen waar het het goedkoopste is _O- We zijn ook écht Hollanders :o :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:19

Waar wacht je op dan aks? :P Of heb je dat al verteld en heb ik eroverheen gelezen?

Ja jammer dat het voor veel van jullie te ver weg is die koetsenbeurs.

Tine, eindelijk klaar met t vraagprogramma :D

baudyh, ik ga bijna nooit naar paardenevenementen, nooit echt iemand om mee te gaan en vaak erg ver weg :P Heb mn vriend nog niet zo gek gekregen mee te gaan naar dat soort dingen hahaha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:22

Ollie1 schreef:
@Baudy wij gaan 18 en 19 maart naar Equitana inclusief 2 overnachtingen. Wij gaan zondag's al rijden en overnachten 13 km van Equitana vandaan. 's Maandags gaan we lekker overal kijken en dinsdag's kopen waar het het goedkoopste is _O- We zijn ook écht Hollanders :o :D

Zou ik je nu dan zien........onwaarschijnlijk.Ik vind het ook altijd heerlijk om daar te struinen,ga ook elke twee jaar.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:24

@Baudy, we kunnen meeten daar .... mensport hal ? ffies telefoonnummers pb-en kunnen we sms-en....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:29

Wij gaan ook naar de equitana. Is voor ons ook niet zo ver. Wilden eigenlijk dochter voor het eerst mee nemen, maar weet niet of dit zo'n goed idee is.... wij gaan trouwens niet voor koopjes, vreselijk zo in die drukte, maar meer voor alle nieuwe dingen/ontwikkelingen. Zeker nu met de stallen in de planning. Vooral mogelijkheden verharden paddock, solarium, paardenmatrassen etc. Minder leuk voor dochter ben ik bang, die houdt meer van paardenspulletjes shoppen voor haar pony, hahaha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:32

Equitana, ik zou best willen, maar ga over 2 jaar wel denk ik :) 2 jaar terug geweest. Met Lacuna, was kei gezellig!! :)

@jenkins; ik had voor Dids een touwhalster en teugels besteld bij horsebeads.eu :) En die zijn nu dus ook binnen :):)
Zo ontzettend super prachtig! :+:
Een bruin touwhalster, met groen kop en neusstuk. Bruine westernteugels met leertje
En veerhangertjes eraan

ooooh :+:
Als ik morgen naar stal ga gauw passen, en fotos maken!! :):)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:36

Ja ben benieuwd naar een foto aks! Klinkt mooi!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:57

Afbeelding
Afbeelding

Bovenstaande zijn de fotos gestuurd door horsebeads zelf :)
:+:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:58

Aks en Tine: :n , ik ga niet kijken zolang er nog sneeuw ligt en de losloopruimtes bevroren zijn. Dan zie je een paard niet fatsoenlijk bewegen. Daarbij moet ik ook weer een beetje meer zin krijgen. Heb wel weer een lijstje met leuke paarden klaar liggen, maar die knop moet eerst om. :o .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:07

Wauw aks! Prachtig die veren er ook aan!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:17

zooo....jullie gaan snel..
Gem groot gelijk dat je pas gaat kijken als de vorst uit de grond is...die paarden kunnen zich ook niet goed laten zien qua bewegen.
Lanouska...toch nog vliegles..?? van een van je moeders kanjers..of die andere ?? wel balen, doe rustig aan even bijtanken.
AKs..supermooi !! dat zal Didd's echt heel gaaf staan, ik ben erg benieuwd naar foto's.
Equitana is erg leuk, en idd kun je daar mooie inkopen doen als je weet welke het voordeligste is.
wij zijn heel lang geleden..dat klinkt oud..geweest, maar is wel 8 jaar ofzo geleden, super !
Avaluna stallen vernieuwen..en solarium..luxe zeg !
Jenkins, goed bezig met Sil en mennen, fijn dat het zo goed gaat nu !
Tine, super dat het vraagprogramma het doet !

verder.....geen nieuws hier....
hondjes hebben plezier en zijn nog steeds zo gek als een deur... morgen denk ik nog lekker naar het bos met ze.

dus ga maar weer.. :evaw: