[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:09

hartverscheurende foto prinsjeh....
verder kan ik even niks melden.....sterkte lijkt me niet eens genoeg..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:11

ik denk inderdaad dat dat wel klopt wat vhu zegt, zo ontlast hij zijn voeten en dat vermindert de druk en de pijn...
wat zeggen ze er in Utrecht van?

wil hij helemaal niet gaan staan?
en zijn zijn ijzers er nu af?

we blijven duimen... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:15

VanHuisUit schreef:
Daarmee ontlast hij wel zijn voetjes, dus het is slim van hem dat hij blijft liggen.... het geeft hem minder pijn. Maar het breekt je hart om hem zo te zien |(

Mijn eerste gedachte was ook: mooi, hij is eindelijk gaan liggen, rust voor zijn voeten. Maar het ziet er natuurlijk wel heel ellendig uit allemaal. Nogmaal, heel veel sterkte. Ik hoop echt dat hij het redt.

Je had het eerder over 48 uur, ik neem aan dat die vandaag voorbij gaan?

Nouvel: gister zijn de ijzers eraf gehaald, voorzover ik heb begrepen.

Nou, ik ga eens paarden voeren. Voel me daar dan zo raar bij als ik zie hoe gezond ze er hier bij staan.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:30

In Utrecht hebben ze me gemeld dat ze een stuk bezorgder zijn over die hoeven dan woensdag, maar dat we hem de volle vijf dagen de maximale behandeling en kansen geven, dat wil zeggen dat zondagavond de knoop moet worden doorgehakt op basis van het klinische beeld en mocht dat beeld vertwijfeling opleveren bij de artsen, dan wordt Har nog een keer radiologisch gescreend.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:42

jeetje, dat is weer geen positief bericht...
dapper dat jullie doorvechten, tot zondag duimen we heel hard mee voor jullie...
wie weet komt hij er doorheen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:49

@frensie; je bent ook verplicht om verlichting te voeren. Rood achter en wit voor. Alleen reflectie is grappig en maakt je een opvallend iets als je geluk hebt en de lampen erop komen. Maar is wettelijk gezien te weinig. In het donker moet je correcte verlichting hebben :)

@prinsjeH; wat een zielig bolletje har :(:) Ook ik duim vandaag weer verder!

Ik moet zo naar het ziekenhuis. Daarna even terug naar huis en omkleden en wat eten. En dan tanken en naar stal toe.
Ik moet een ander zadel, huidige zadel vind ik niet optimaal meer liggen. Maar bovenal krijg ik er zelf een stijve rug van.. >;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:50

Ik ben nog vol hoop dat we hem gisterenavond op zijn slechtst hebben getroffen, 's middags net de ijzers eraf gehaald, veel onderzoeken gehad die middag en de dag ervoor waren we 's middags, dat scheelt misschien ook. Hij zat bovendien aan het einde van zijn pijnstilling, want die werd opnieuw gezet nadat wij weggingen, dus wie weet verrast hij me vandaag. Heb vannacht de hele nacht wakker gelegen omdat ik bang was dat het telefoontje zou komen dat hij het niet gehaald zou hebben. Op de één of andere manier heb ik dat ook een klein beetje gehoopt, want ik vind het zo erg dat ik misschien zondag de opdracht moet geven om er een naald in te zetten... Maar goed, ook dat hoort bij verantwoordelijkheden nemen voor je beestje en om die reden ga ik niet bij de pakken neerzitten en proberen zo helder mogelijk alles te bekijken/overwegen!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:56

:(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:57

Dat zou kunnen PrinsjeH, ik hoop met je mee dat dat.het geval is.......
Alweer: sterkte!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:03

Och wat een trieste foto... Laten we hopen dat hij je gaat verrassen vandaag!!

@ Naaltje; weet inderdaad dat het verplicht is. Heb nog geen rood lampje achter, verder ben ik ready to go. Moet ze ergens nog hier in huis hebben liggen, dus maar even zoeken dit weekend. De meesten die bij ons op stal gaan, gaan zonder verlichting en reflectie naar de bak. Echt doodeng!

Lampjes van de Aldi zijn echt supergoed!

Voor de revalidatie moet ik deze week 5x 25 minuten lopen. Dus vanochtend regenpak aan, honden aan de lijn en alvast 25 minuten gelopen. Volgende week moet ik 30 lopen. Nu even ontbijten en voor me uit zitten staren, straks naar menles. Regenpak maar weer meenemen!

IM hoe gaat het met je kat? Merk je al verbetering met het andere voer?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:07

Prinsje Ik heb zoveel respect voor je, je blijft positief. Je bent echt een kanjer!!!
Wij blijven hier allemaal voor je duimen en aan jou en je paardje denken. Laten we hopen dat het helpt en hij gisteravond op zijn allerslechtst was.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:39

Vanuit hier nog een hele dikke knuffel voor Har en voor Prinsje zelf natuurlijk.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:40

Frensie: dat is al een heel eind wandelen, is misschien wel een goed teken??? succes in de regen hoor
IngridM: hoe is het met de kat inderdaad, sorry, vergeten naar te vragen...
Tine, Nouvel, Naaltje, Biancacoo, VHU en alle anderen daarvoor ook: heel erg dank voor jullie steun

Ik heb zojuist besloten vandaag thuis te blijven van het werk, ik kan hier wel één en ander doen, maar ben zo gebroken dat ik het even niet meer trek om me in die drukte te storten, het lijkt allemaal zo onnozel even...

EDIt
en ook dank aan Dennis natuurlijk

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:44

@ PrinsjeH: wijze beslissing om thuis te blijven, ik zou in die toestand ook niet helder kunnen denken.
Veel sterkte! Y;(

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:55

Prinsje wat erg ;( :(:).
Ik blijf echt zo hard duimen :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:00

Duimen blijven hier ook draaien.

duik zo onder de douche. Moest auto naar garage brengen en had bedacht dat ik lopend terug ging. Wil afvallen en moet dus meer bewegen. Het is ongeveer 40 min lopen. Krijg ik niet 500 meter voordat ik thuis was een hoosbui op mijn kop met hagelstenen. Had paraplu mee maar ben als nog doorweekt.

Verder de hele dag aan de studie. Aan het einde van de maand heb ik examen. Ik wilde overdag naar de paarden maar heb geen auto. Het is 18 km enkele reis en dat ga ik dus ook niet fietsen in deze regen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:15

@Prinsje: *is echt wel even slikken die foto's*, maar kan idd samenloop van omstandigheden; einde pijnstilling, zware dag qua onderzoeken etc. Kan me voorstellen dat je nu thuis wilt zijn, zou het ook niet trekken. We blijven hier hopen op een goede afloop voor Har *duim-duim*, heel heel veel sterkte :(:) <3 :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:18

Goedemorgen,

Arme Har :(:) zo zielig op de grond. Idd wel fijner voor zijn hoeven, maar hij moet niet te lang blijven liggen.
Zondag moet de beslissing vallen, zal niet makkelijk zijn :(:)

Het is bijna weekend! Lekker, ben er wel aan toe :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:51

**knak!!,...bij het zien van de foto**

hoe gaat het nu prinsje?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:04

Tallechie vol goeie voornemens, goed hoor meid, en dat je geen 36 km gaat fietsen met dit weer is wel logisch, er komen vanzelf weer drogere dagen!

Ik heb nog niets gehoord van DA of kliniek maar ga er even vanuit dat dit een goed teken is, ze hebben me namelijk op het hart gedrukt dat bij enige verslechtering ik gelijk gebeld word zodat ik daarheen kan gaan. Zonder telefoontje gaan we rond 12 uur die kant op, dan zijn we wel wat te vroeg, maar ze zijn zo lief allemaal dat ik er eigenlijk wel 24 uur bij mag... Gisteren viel Har ineens op zijn zij en begon met die buik heel erg te pompen en met zijn ogen weg te draaien, dus ik schrok en zei 'nee toch!' en toen kwam de verzorger gelijk eraan gesneld, maar bleek niks bijzonders :?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:06

@Prinsje: geen nieuws lijkt me in dit geval ook goed nieuws, gelukkig. Fijn dat jullie dadelijk samen op bezoek kunnen, heel veel sterkte :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:07

Zijn ze lief voor je PrinsjeH? Goed teken dat ze nog niet gebeld hebben inderdaad, fijn!

Met de kat gaat het nog niet beter maar we hebben in ieder geval besloten om hem nog niet in te laten slapen maar om dit (het andere voer) nog even de kans te geven.....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:09

slecht voor je hart prinsje...dat soort acties.. :-(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:16

Onze kater had ook vreselijk blaasgruis, die werd bijna wekelijks gecatheriseerd (??? schrijf je dat ongeveer zo) en toen had hij een keer vreselijke niervergiftiging erbij. We hebben hem toen zo'n plasbuisoperatie laten ondergaan, nu heeft hij een kunststof plasbuis vanaf zijn blaas die groter is qua doorsnede dan de plasbuis van een vrouwtjes poes, heeft echt heel goed geholpen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:17

prinsje, daar ging ik toen met Fifi ook steeds vanuit, geen nieuws is goed nieuws...
ik werd de eerste dagen ook elke dag gebeld hoe het ging, en daarna gaven ze steeds aan wanneer ze weer zouden bellen, echt heel netjes! :j