[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:28

Kan ik mij hier ook melden?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:20

natuurlijk kan dat! wel leuk als je misschien even wat over jezelf verteld;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:25

Tuurlijk kan dat :-)
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :-)

Heb Veale vandaag voor de eerste keer weer voor de kar gehad. Net 10 minuten. Bak was aan de zware kant en wil niet te veel vragen in één keer. Hij liep niet meer kreupel en stijf. Morgen afwachten als ie dan nog goed loopt ga ik hem weer oppakken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:40

super tallechie. Wat een opluchting moet dat zijn.
Veel succes morgen.

Ik zou vanmiddag priveles met de pony hebben en vanavond verenigingsles met mijn paard, maar ben zelf helemaal brak, dus de lessen maar afgezegd, zodat ik vroeg naar bed kan. Heb wel net met pony hier in de bak gemend, dus hij heeft wel beweging gehad, en mijn paard even ohz. Dat ging nog niet zo makkelijk, want zoonlief wilde eerst. Dat is niet zo erg, maar hij wilde er niet meer vanaf......

Morgen nog een priveles mennen met paard en dan zondag mijn eerste indoorwedstrijd met dit paard. Ben erg benieuwd

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:11

Hoera, mijn tuig zit helemaal goed. Je kan niet zien dat hij is vermaakt, zo netjes gedaan! Enkel de omloop past niet. De doorn van de passant is te dik voor de gaten in de omloop. Beetje vreemd gezien dit in de fabriek zo is geleverd. Maar wat gaten groter maken.
Vandaag na veel passen en meten nog even snel voor het werk gereden. 10 km in drie kwartier.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:55

@ Napie dat is mooi
vandaag is ons kind weer voor de wagen geweest wat is ze toch braaf! maar toch wel heel erg wennen ik ben van die supersnelle pony's gewenst die erg sensibel zijn, zit er dus de hele tijd op te wachten tot ze gek gaat doen maar dat gebeurd maar niet haha.

onze geflipte man vandaag aan de lange lijnen gehad met zijn nieuwe hoofdstel MET oogkleppen, wat zit er dan ineens rust in en veel fijner om in te werken! ik ben benieuwd hoe het volgens jaar gaat uitpakken in de dressuur!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:54

Fijn dat je tuig nu helemaal in orde is en naar wens napie

Even voorstellen:

Ik ben laura van berkel woon in amsterdam en heb een a pony van 1,14. Rivaldo heeft 2 jaar geleden met mij een menongeluk gehad (dit was niet zijn schuld) mogelijk strengen niet goed en de cavalettie door verkoper verkeerd aangeraden voor mijn pony. (ik zelf had toen geen menervaring, en deed alles met een ervaren menner) Uiteindelijk gezworen nooit meer te gaan mennen met hem en had alles verkocht, behalve mijn tuig als aandenken. Uiteindelijk nog met hem weer in het tuig wat gaan werken omdat ik rijden persoonlijk niet zo super vind af en toe is leuk! maar niet elke dag. Dit ging zo goed dat ik nog een wagen aanschafte dit met 4 wielen, helemaal opgeknapt en uiteindelijk toch weer verkocht omdat het mennen toch niets meer ging worden. Paar maanden terug mocht ik met een bokker mee naar haar shetlanders en mocht ik met 2 span mennen en alleen op de sulky. Ik vond het eerst doodeng, maar ik voelde me weer zo blij als toen op mijn eigen sulky voor het ongeluk. Ik had het gevoel dit is gewoon wat ik wil! Snel daarna een dutch tweewieler aangeschaft en ben ik met pony en wagen naar deze bokker gegaan. Alles ging super hij was eerst wat gespannen door draaing en dan de lamoenen raken en als we halthouden dat ze broek tegen zijn bips kwam. Maar dit mag ook best de eerste keer :D.. ik heb de smaak zo te pakken dat ik dit jaar nog wil beginnen met mijn koetsiersbewijs en in de toekomst wedstrijden wil rijden :D.. (sorry lang verhaal :D)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:01

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:28

mooi tuig napie, is dat een IR tuigje?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:42

mooi dat je tuig nu wel past napie !!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:57

nou mensen het is vandaag geen drukke boel hier, vandaag de pony's gewassen, ze waren zóóó viesss ppfff zal blij zijn als ze volgende week weer kaal zijn. morgen gaat het nieuwe kind, waarschijnlijk met misty voor het eerst in het 2span, enkelspan doet ze het al superbraaf, dan gaat ze lekker naast misty rustigjes aan, dan heeft ze net even wat meer houvast, lees madam loopt soms net alsof ze teveel gedronken heeft haha, andere mensen nog leuke nieuwtjes anders is het zo saai :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:02

Mijn ponietjes zouden nog een maandje buiten blijven maar het vrouwtje is toch gezwicht vandaag. Ten eerste met dit weer en ten tweede omdat mijn mooie open 6x3 box ineens was bezet door een stel welshen en ik wil mijn box niet kwijt. Gemeen he....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:09

ach meid het is toch geen lekker weer meer, ik heb het idee dat mijn kinders, (ooh wat erg hihi) het wel lekker vind om 's nachts lekker in een warme stal te staan. maar die van mij kunnen overdag nog wel in het land, kunnen die van jou dat ook?

wat denk jij is het te snel om die pony van ons een keer in het 2 span te zetten?
hoe bevalt je tuig tot nu toe?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:44

Mijn kindertjes komen het hele jaar door, weer of geen weer, overdag buiten van circa 8 uur 's morgens tot zonsondergang en vanaf mei t/m september in de nacht op stal. Ik was ze de laatste twee weken al wel aan het bijvoeren in het land.
Einde van de maand een scheermes erover en een dekentje op.

Tuig bevalt super, vandeweek lekker door de prut en het meer. Daarna de spuit erover en het is schoon. Ik heb alleen wat kleine roestspatten op mijn RVS. Heel vreemd. Zou niet moeten mogen he.

Zowel Jimmy als Nickey heb ik na een keer of 4-5 in enkelspan al in dubbelspan gezet. Zodra ze weten dat ze moeten trekken en goed op eigen benen lopen, kunnen ze samen werken. Vinden ze vaak nog leuker ook.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:29

oef, de mijne staat nu pas te genieten buiten :D
die komt echt elke keer met een gelukkig koppie en een ploef-vacht uit de wei/bak gelopen :D
ik ga hopelijk vandaag een rondje doen met de kar :) ben nog m'n groom aan het regelen :)
zal wel koud zijn.. :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:45

Napie wat fijn dat je tuig nu eindelijk past! Wat zal je blij zijn!

Ga zo je topic eens even bekijken :D

Laura, welkom! Ga zo even in je profiel spieken O:)

Hahaha, zoontje wilt niet meer van paard, geweldig _O- (niet voor jou, maar het klinkt toch wel heel komisch :+ )

Is ie al weer een beertje, Naalt? Die van mij begint nu d'r vacht aan te maken........... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:48

@jasia; dids is góed op weg ja :) hij loopt op benen/borst/billen/hoofd met een vacht waar een ''normaal paard'' blij mee is als wintervacht ;)
lijf blijft wat achter omdat hij die vreselijke eczeemdeken nog op heeft, maar ook daar al veel dikker haar :D
laten we zo zeggen, 't hoeft maar wát warmer te worden en meneer zweet al peentjes :+
(hij is overigens al 2 maanden bezig met vacht maken :+ )

groom slaapt nog vrees ik... :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:49

Wat een lieverd is Rivaldo zeg! :+:

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:01

Ik had even het idee dat Rivaldo een Haflinger was. Op de eerste foto in je profiel dacht ik: he, een haf met een bonte buik. Duhhh....

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:10

Hahaha, ja ik dacht aan d'r ava te zien dat het een haf was.. Maar toen ik dat bonte zag en "a pony" las in d'r bericht, wist ik dat het geen haf was :)) Je bent dus niet de enige :D

Naalt; haha, als het nog maar IETS warmer wordt, gaat Ann al weer vacht verliezen.. En staat het dan te regenen zie je het groeien _O-

Ik heb gisteren redelijk pijnloos kunnen rijden.. :) Maar daardoor was mijn houding wel om te jánken, dus nu twijfel ik of ik een topic zal maken van de foto's.. (omdat bokt niet altijd zo begripvol is, zeg maar _O- )

Verder heb ik (of eigenlijk Karlijn, want ik kon geen foto's van haar maken, ze liep telkens achter me aan :+ ) foto's gemaakt van Joy.. Daar maak ik wel een topic van :D
Hier een voorproefje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:43

lieve fotos! :D

ik heb een groom :):) dat wordt dik aankleden en gaan :D

zal komende week wel eens fotos maken van dids :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:59

Ik heb gisteren Ydroj (de nieuwe) voor het eerst voor de kar gehad en dat ging super.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:06

die van mij staan ook sinds gister weer binnen s'nachts. Ze verveelde zich een beetje op de wei.
Vrijdag was ik gaan rijden en kwam terug en robijn had zichzelf losgelaten. Kwam ie helpen ferro
uitspannen :+ oftewel in de weg lopen. Baasje ik wil ook aandacht !! :D

Vandaag probeer ik ze allebei even te rijden, Het waait niet meer zo hard als gisteren en
er is een zonnetje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:08

die van mij staat nog tot bijna zijn knieen in het gras := die zijn de hooiwei op gegaan deze week.. vermaakt zich wel hoor :P
ik ga gauw spullen pakken want groom komt zo :)

maisie; veel plezier!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:14

Lekker is dat Naalt! :j

Fijn dat Ydroj zo lief was!! :D

Haha, wat lief van Robijn dat ie kwam helpen :D