van harte gefeliciteerd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik doe al jaren longeren en er dan (schuin of recht) achterlopen om bijv wijken of schouderbinnenwaarts te doen. Weet niet of ik dat dan op de goede manier doe (zover ben ik nog niet in boek gekomen), maar ze lopen wel goed
. Oftewel, eigenlijk doe ik gewoon al heel lang lange lijnenwerk alleen ik gooide het onder de noemer longeren met dubbele lijnen. Komende zaterdag krijg ik ook nog een priveles (van de eigenaresse van die Shetlandpony waar zoonlief tijdje op gereden heeft). Eigenlijk zie ik die les niet helemaal zitten. Heb haar namelijk diverse keren zien longeren en dat leek helemaal nergens op (verkeerde positie, loshangende lijnen enz enz). Maar goed, dat betekent natuurlijk niet dat ik niets kan leren over lange lijnen werk. En anders is het gewoon na 1 keer klaar. Ik moest van haar ook eigenlijk kaptoom hebben en bijzetteugels en koekjes. Ik ga echt geen kaptoom aanschaffen als ik het al jaren op gewoon hoofdstel doe. Ik houd niet van vastzetten en dus niet van bijzet en koekjes..... Nou ja, die heb ik dan eventueel nog wel 
gemixt met beetje gewoon boerenverstand of zoiets
Wat gaaf, zo ontzettend leuk voor je, lekker gaan genieten met je nieuwe aanwinst. Wanneer komt ze bij jullie wonen?
en druk met de lange lijnen
met al die hoosbuien verzuim ik lekker en volgens mij vinden mijn vrienden dat helemaal niet erg
Gefeliciteerd
Det wordt vaak erg boos van dat soort dingen, kreng wil eigenlijk gewoon voor een kar geknoopt worden haha.
(maar allerlaatste worden in de dressuur op mijn eigen club viel me wel ff zwaar) Gelukkig gaan we volgende week naar Chardon, dan 4 dagen later mijn eigen instructeur en 2 weken later komt hij alweer.
) begin gemaakt maar was eigenlijk noodgedwongen want ze bleek opeens naast bitloos ook stuur en remloos, moest parkeren op dikke billen van Fries van stalgenootje naja
denk dat wil ik niet dus eraf gestapt en lijn eraan en aan het werk. Blijkt dat ze dat dus heel goed kan wat een knapperd zeg, prachtige galop
toch bit er maar weer in ivm het stuurloze gedoetje en denk doordat we met het grondwerk de vooruitknop er weer op hadden gezet ging het, na even wat gehaper, ook weer goed met bit erin
Alleen hij beweert dat onze instructeur er druk op zet. Dat zou kunnen, maar die is 300 x sneller in zijn hulpen(en dan naar het loslaten toe) als dat ik dat ben. Vandaar dat ik die weg niet als een optie zie.