[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:35

Wow mooie pony Gem. Mag je trots op zijn.

Hier opzoek naar een schouw hengstje. Maar dat is nog niet zo simpel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:46

Knappe Draak, mams was dan ook wel een hele knappe poown :j

Baudyh zoek je iets speciaals (maat, ras, leeftijd) of doet het er niet toe als het maar hormonen heeft?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:48

Ik denk iets waar alle meiden op vallen :~

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:22

Wie weet wil Baudyh of manlief er ook nog mee mennen ofzo (leuk hackney dingetje of welshke dacht ik aan) :7 en natuurlijk een waar alle dames errrrug enthousiast van worden <<)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:42

Sorry allemaal voor het niet reageren op dingen, ik lees en leef mee :j
vandaag voor het eerst sinds september een vrije dag gehad, welke vooral is opgevuld met bankhangen.

Ik heb gister een geweldige dag gehad tijdens de SGMW in het Amsterdamse Bos en wil jullie dit filmpje niet onthouden. Een verslag van de dag vind je ook op mijn facebook! voeg me gerust toe :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:28

leuk filmpje....zie mezelf ook voorbij hobbelen met losrijden _O- en de foto met ons is echt leuk geworden +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:03

Goedemorgen

Gisteravond les thuis gehad. Eerst zoonlief ohz, daarna ik nog aangespannen. Ik had niet verwacht dat Rembrand zo fijn zou gaan, na de conditietraining van zondag.
Straks weer les met Amerigo. Heb de hele week niet kunnen trainen, want zoonlief heeft hem 6 dagen lang gereden :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:30

We krijgen als het goed is vanmiddag een nieuwe bewoner op stal. Ik geloof een vos shet hengstje. Het is puur voor het Schouwen. Dat scheelt zoveel ritjes om te gaan scannen.

Zo die amerigo moet aan de bak.

Leuk filmpje!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:18

goedemorgen

@ tine amerigo weer op geëist van zoon. en fijn gelest met rembrand.
@ bianca lekker aan het wandelen met de hondjes.
@ vhu wel lekker endurance wedstrijd gereden maar niet geheel de correcte route gevolgd.
@ janouk heeft de 2de prijs gehaald in de marathon
@ annemie drukke week geen eigen taart.. bij de lidl hebben ze mini appeltaartjes. zijn erg lekker en precies goed van maat.
@ baudyh krijgt schouwhengstje. heeft een mooi veulen.
@ gem heeft fijn gereden met moos.... wat heb je aan zijn hoofdstel hangen??
@ jenkins heeft leuk filmpje van amsterdam. en die koe was wel heel erg eng ~~}>
@ HT ook naar de marathon geweest en goed uitgereden alleen moeite met hindernissen onthouden.

wij zijn vrijdag bij het paardendal in grolloo wezen trainen. daar staan 5 marathon hindernissen en kun je een stukje het bos in. dus eerst een stukje het bos in geweest en daarna de hindernissen geoefend. zuslief was mee dus die zat bij moeders achterop en ik was mee op cupido. alleen niet de waterbak gedaan die vinden wij te diep en ze lopen nu goed het water in dus dat wouden we niet verpesten.
Afbeelding
zaterdag ochtend in alle vroegte een buitenritje gedaan en voor het eerst de hond mee genomen.
en gister een rondje van 4.2 km gewandeld met een pony voor me neus
Afbeelding Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:21

Heerlijk dat galopje van Syl wat leuk zeg, genieten hoor zo'n dag *\o/*
Amerigo zwaar in training :7 pony moet nog flink aan de bak op zijn leeftijd :+
Rembrand heeft gewoon topconditie :)
en vosje bij Baudyh op stal, leuk.

Nou dat ziek zijn is nog een hele klus zeg :list: vanochtend gesprek met huisarts en psycholoog, conclusie: zwaar overbelast. Huiswerk meegekregen: vaste tijden slapen (22.30 - 07.00), na 21.30 geen laptop, tv of andere zaken. Alleen iets saais :O . s Ochtends en 's middags 'iets' van 1 a 2 uur buitenactiviteit (dat komt wel goed :+ ). Tussen de middag 1 uur niets doen of ook iets saais (tuig poetsen :)) weet niet of dat eronder valt eigenlijk zal eens vragen) . Dagboekje bijhouden. Voorlopig elke week gesprek. En krijg nog oproep voor soort fysio die je weer leert je grenzen te herkennen en ook aan te geven.
En gesprek plannen met bedrijfsarts voor hoe nu op het werk :7

En de tip om het vooral met anderen te delen. Zodat ze me in de gaten kunnen houden, dus bij deze ^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:30

Goeiemorgen!

Lanouska, je bent de eerste die het opvalt :D . Het zijn touwtjes die ik gebruik als ik zonder bit wil longeren. Ze zitten echter vastgenaaid aan het kopstuk, dus ik had ze maar laten zitten. Daar moet ik nog wat slims op bedenken.

VHU: zal ik mijn oude groene kleurtje weer aannemen? Dan gaat er elke dag een ban van 21.30 tot de andere morgen 07.00 uur op }> . Zo niet, dan gaan we je gewoon heel erg negeren na 21.30 O:) .
Maar ik denk dat het wijs is om je er gewoon netjes aan te houden. En dat Ollie, Hero en Wiske het helemaal eens zijn met de buitenactiviteiten :D .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:31

@ vhu ik ben blij dat je huisarts het zo serieus op pakt. als je zo beschrijft dat je eigenlijk niet zo heel veel mag ( zo lees ik dat (correct me if i'm wrong)) was je ook wel heel erg overbelast.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:33

@VHU: hartstikke goed dat je ha het zo oppakt, fijn schema, is ff wennen, maar wel goed :j . Ik kan je nog wel ff flink wat tuig langs brengen en heb ook nog genoeg was die weg gestreken moet worden, hahahaha. Komt goed :(:) en vergeet niet lekker van je gezin en dieren te genieten <3 <3 .

Wat een leuk filmpje van Sil, leuke foto's van Lanouska; leuk ook zo'n oefenterrein en shetteventje voor Baudyh; ik ben benieuwd *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:13

goedemorgen..
Vhu.. :(:) :(:) :(:) :(:) heftig..dus maar goed luisteren naar die HA en Psych !!
Lanouska lekker bezig geweest met de paardjes !leuk die marathonhindernissen ! en supersamenvatting.. _/-\o_ _/-\o_ lift ik lui op mee..haha..

vanmorgen koud, dus toch nog rondje honden met kar gedaan...t'was druk met wandelaars met honden in het bos..haha..dus paar keer even pauze om niet te dicht bij de wandelaars te komen,..erg mooie fijne maar wel korte ronde..afbouwen voor de zomer.

Baudyh, leuk schouwhengstje, en idd handig !!
Jenkins, leuk filmpje !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:21

Mooie foto's Lanoeska wat goed dat Cupido het ook zo leuk doet ohz *\o/* en klopt wat je zegt.
Nou ik ga naar stal voordat ik in mijn verplichte uur niets doen kom :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:24

Bianca: lekker met de honden op pad geweest. Het was (en is nog steeds) koud
Lanouska: mooie samenvatting. En die waterplas is inderdaad wel heel erg diep. De mannen achterop klaagden over natte voeten :D Maar was voor Rembrand ook niet leuk, wordt wel erg zwaar zo. Bovendien is de bodem nogal ongelijk, dus wij gaan daar ook even niet meer in. Verder is het prachtig daar. Waar kun je het bos in? Ga ik dat volgende keer ook nog doen.
En las ik het nu goed, ga je Cupido toch nog een keer opnieuw laten beleren? Toch vertrouwen erin dat het goed komt?

VHU: wat een goede aanpak van je huisarts. Ik hoop dat je je snel iets beter gaat voelen.

Ennuh, Amerigo zwaar aan het werk.... nou dat valt wel mee hoor. Iedere dag even 30-60 minuten werken, meer is het niet. De rest van de tijd staat hij lekker te luieren op de wei. Het leven kan slechter lijkt me.

Nou, ik ga de paarden naar de zomerwei brengen, dan lunch klaar maken en vanmiddag na school zoon weer naar muziekles brengen. Drukdrukdruk

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:41

@ tine waar het bos en het hek mekaar bijna raken, ligt ook een bult geel zand kun je het bos in. Op het kruispunt rechts en dan heb je een pad tot aan de weg van ongeveer een km. Dat hebben wij heen en weer gedaan als opwarming.

Yep je las het goed als het goed is gaat ie volgende week weer terug naar degene die hem ook beleerd heeft.. we zijn een jaar verder en hij heeft een hoop geleerd. Dus toch nog een X proberen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:07

Vreemde verkopers heb je toch soms. Had nog een leuke pony gevonden op marktplaats. Helaas wel een schimmel, maar goed, Z1 dressuur en L springen. Dus maar even gebeld voor meer info. Ik: "hoe is hij op buitenrit?" man: 'het is een wedstrijdpony, hij gaat niet naar buiten." .....o..... ik: "heeft hij wel eens een cross gereden/" man: "het is een dressuurpony" ik: "maar u schrijft dat hij L springen is, dus "... toen werd de hoorn erop gegooid. :?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:35

Tine die wilde de pony niet verkopen denk ik dan. Gekke mensen soms.
Lanouska ben benieuwd hoe het beleren gaat bij Cupido.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:49

Toen Ster verkocht was, was ik geïnteresseerd in een fokprodukt van Laurens van Lieren (werd in Zeeland aangeboden). Mocht ik niet kopen, die kwaliteitsvolle dressuurmerrie mocht geen "karrepaard" worden :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:23

Gem schreef:
die kwaliteitsvolle dressuurmerrie mocht geen "karrepaard" worden :') .

hahhaha.... _O- maffe mensen heb je toch.....
maar...wel zonde...aan de andere kant,..dan had je Moos moeten missen..en da's wel een topper !!!

Tine...dat is duidelijk niet de juiste pony voor jullie..haha..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:58

@Tine: hahaha, dat ken ik, ik belde ook voor een heel goede dressuurpony, dus ik vroeg hoe hij in de groep was, had natuurlijk kudde moeten zeggen, maar bleek dus dat hij nog nooit bij anderen gestaan had, buitenrijden was ook een absolute no go, zielig voor die pony, weet zeker dat ze veel beter presteren als ze ook goed in het hoofd zijn, maar goed.

@Lanouska: wat leuk, hopelijk straks Cupido mooi voor de wagen!

@Biancao: het is idd m.n. 's ochtends echt koud, wel lekker dat je er dan nog met de hondjes op uit kunt.

Net even nieuwe rol hooi in de wei gezet, beetje overbodig, want ze staan gewoon 24/7 buiten en er is gras genoeg :') . Koelt al flink af. Heb net het nieuwe eendennest gevonden, ik verdacht de kraaien al van roof, maar ze heeft een nieuw nest in de houtschuur gemaakt, dit jaar ff geen kuikens, ook al is het een bedreigde soort, maar nu moeten we flink pudding en cake gaan maken :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:01

Avaluna, vind je dat niet zonde van het hooi dan?

Zojuist de startlijst voor a.s. zondag ontvangen.... kan ik nog terug? Het deelnemersveld is "iets" professioneler dan ik had gedacht voor een oefenwedstrijdje. Ik ga hier echt vreselijk uit de toon vallen ^) .
*schijtebroek*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:06

@Gem: nee, hoe zo? Ze kunnen hooi eten als ze dat willen, staat in een Hayshelter, heb wel een net voor d'r over besteld, dan doen ze d'r misschien iets langer mee, op de een of andere manier bevalt het prima in dat hooi-huis-geval, O. kauwt flink wat weg en hij is nu mooi gevuld, maar veel meer hoeft nou ook weer niet, hahaha. Laat ze maar lekker eten, hier is altijd gras en hooi 24/7 en misschien beter dan alleen maar gras.

Waar ga je naar toe, zondag? Maakt toch niet uit, is toch je debuut, wie weet valt het reuze mee.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:12

@ gem je krabbelt niet terug. Voor jezelf een doel stellen die je kunt halen. En dat is je winst. En of je dan laatste wordt maakt niet uit.