[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 20:16

@ vhu lekker op de bank hangen dus vanavond. :(:)
@ frensie gefeliciteerd en weer 3 winstpunten *\o/*
@ maartje geen goed nieuws maar wel lekker gereden :j

We zijn gister niet met het 4 span naar les geweest omdat harry niet helemaal lekker was, maar me moeder heeft met haar bijrij paard wel de hindernissen wel gereden daar ben ik dus even wezen kijken, dat liep helemal niet verkeerd.

Vandaag hebben we met het 4 span folders en reclame gereden in veenoord en nieuw amsterdam. Paarden waren mooi braaf. En hebben er weer een mooi buitenritje op zitten.

Morgen mag ik weer schoonmaken op het werk :j. Voor de rest van de week heb ik vrij weinig behalve dan dat ik woensdag weer les heb waarschijnlijk met uzma om lekker door te trainen voor het zuidenveld.
Donderdag hebben we nog op de vereniging waar ik lid ben een lezing over het groomschap.
Vrijdag hebben we dan weer les met het 4span en zaterdag hebben we 2 shows op 1 middag dus dat wordt wel even doorwerken voor ons en hard werken voor de paardjes maar ze hebben een goede conditie dus moeten dat aan kunnen. +:)+

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:23

@ Maartje; het was óp mijn paardje. Ik heb nog te weinig menervaring om je feedback te geven over je filmpjes.

Ben ondertussen genoeg opgeladen voor een verslagje ;)
Vanochtend ging de wekker om 6 uur en ik was vrij snel daarna op stal. Paardjes gevoerd en even een uur laten eten, trailer aangekoppeld en boel ingeladen. Rond 8 uur was ik op het wedstrijdterrein. Daar aangemeld en vrij vlot daarna naar de voorkeuring, dat was allemaal prima!

Daarna Gwin bij de trailer laten eten en om 09.15 uur was de voorbespreking dus Gwin moest weer even in de trailer aangezien ik alleen was, maar dat wilde ze niet!! Gelukkig na wat hulp wel. Na de voorbespreking Gwin weer uit de trailer om nog te laten eten en ze was druk! Ze wist natuurlijk allang wat er komen ging... Maar tijdens het opzadelen bleef ze heel netjes stilstaan en ook opstijgen ging vrij makkelijk. En toen mocht ik van start. Je start individueel. De start was op een lang weiland en je moest dus het weiland uitrijden weg van alle andere paarden en tja... dat zag ze niet zitten. Ze ging makkelijk van start, slingerde iets en opeens een sprong, hoofd tussen d'r benen en 4 hoeven in de grond. Tot hier en niet verder zei ze... Ik lag er bijna naast en kon drijven en aanmoedigen wat ik wilde, maar ze ging niet... Sh*t... dan maar afstijgen en ernaast verder rennen tot aan de weg. Dat ging wel en bekaf klom ik er weer op.

De eerste 10 km zijn altijd een ramp en dan vraag ik me elke keer weer af waarom ik eigenlijk endurance wil rijden, ze is dan zo enorm heftig... En meestal wordt ze daarna rustiger, nu echter niet. Het ging eigenlijk super snel voorbij en voor ik het wist kwam ik het bordje 2 km tot P/A tegen. Dus stappen en hopen dat haar pols ging zakken. Bij de P/A stond een vriendinnetje klaar met water en appels. We hebben Gwin gekoeld en appeltjes gegeven. Na 7 minuten aangeboden, pols van 52. Super! Maar toen zag de dierenarts dat ze stond te trillen (waarschijnlijk teveel gekoeld ze had het koud) en ze vond haar slijmvliezen wat donker. Dus toen twijfelde ze of we wel verder mochten want misschien trilde ze wel omdat haar elektrolyten uit balans waren... Maar ze was verder super fris, ze trok vriendinnetje bijna mee de P/A over en ze had een goede regelmatige pols. Dus we mochten verder. Tweede deel wel rustiger gereden. Zodra ze wat ging zweten weer even gaan stappen. En al snel weer het bordje tegengekomen van 2 km voor finish. Lekker stappen weer en zo de finish over. Daar had ik zelf wat water neergezet van te voren, maar ik hoefde niet te koelen. Ze zweette niet en er stond een hele koude wind! Nu was ze niet aan het trillen en na 8 minuten aangeboden met een pols van weer 52. Ik had toen geen hartslagmeter meer, want ben het horloge verloren in het bos!!! Balen!!!!!

Daarna naar de trailer om er in een half uur tijd zoveel mogelijk eten en drinken in te krijgen. En twee dekens omgedaan tegen de kou. Een half uur na de finish heb je nog de nakeuring. Dan bekijken ze alles weer, ook de locomotie. Nou, alles was weer super, locomotie A en ze vonden haar slijmvliezen gewoon mooi roze. Dus goedgekeurde rit en 3 winstpunten erbij!

Bij terugkomst Gwin in de paddock gezet en die was nog net zo fit als voor vertrek. Wat heeft dat paardje een conditie. De rit was ook super zwaar door heel veel modderstukken en boomwortels. Ook een stuk klapzand, maar ze trekt zichzelf overal zonder problemen door, echt een toppertje en dit is helemaal haar ding.

Manlief had thuis alvast de hottub aangestoken, we hebben er eentje met een houtkachel. Dus net heerlijk in het warme water gezeten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:35

Heb alles bijgelezen maar te moe om te reageren.

Wedstrijd is goed verlopen. Amerigo was wel onrustig, vooral bij het losrijden, maar ook in de proeven. Blijkbaar heb ik toch ook goede dingen laten zien want had 181 en 184 punten. Vaardigheid helaas 3 ballen, maar pony had wel veel lol :D
Rembrand ging heel fijn, alleen maakte ik een paar domme fouten. Maar goed, toch nog 212 (2e prijs) en 220 punten. En de vaardigheid 2 ballen en 3e prijs.

Nog een aantal mensen gesproken over marathon rijden. Heel leuk te horen dat mensen toch bezorgd zijn om het been van Rembrand :j Maar ik ga echt heel voorzichtig met hem rijden, hij moet nog heel lang mee. Het is gewoon iets heel anders en heel leuk om te doen. Winnen hoeft voor mij niet, samen genieten wel.

Nou, ik ga naar bed, kan niet meer zitten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:38

VanHuisUit schreef:
@Baudy is er dit jaar een mendurance Etten-Leur? Die mendurance staat er nu al 3 jaar op dan maar hij is nog nooit doorgegaan. Dat werkt ook niet mee in het van de grond krijgen van die tak van sport. Net als de mendurance IJsselstein, ging dan ook niet door, Laren ook niet destijds. Ik snap wel dat je een kritische massa nodig hebt maar de KNHS zou ook kunnen investeren door gewoon wel de wedstrijden door te laten gaan ook al kan het dan inleggeld-technisch niet uit. Dan kunnen mensen toch ervaring opdoen en groeit de sport wellicht wel gewoon. Nu blijf je wedstrijden houden vooral in het midden van het land. En dat blijft voor mensen die in zuid / noord wonen gewoon nauwelijks haalbaar.

Ik denk trouwens ook gewoon dat het grootste handicap met mendurance is de grote afstanden naar de westrijden toe hoor. Ook als je de poll kijkt is het wedstrijden te ver weg, en vervoer. Lijkt me wel duidelijk. Daarbij moet ik zeggen dat ik het ook wel 'eng' vind om met meerdere aanspanningen tegelijk een bepaalde route te rijden en dan denk ik vooral aan het elkaar passeren. Ik heb dat die ene keer dat ik meedeed echt wel spannend gevonden, helemaal als je elkaar tegemoet kwam (op dat kleine stukje dat je elkaar moest passeren op een soort van ruiterpad) dat vond ik echt niet prettig. En dan het gedoe op de p/a. Met z'n allen wat draaien op een klein stukje waar je dan moet staan. Daar moet je paard / menner en groom toch wel aardig ervaren voor zijn / stressbestendig.
Ik zag dat nog niet zitten met Bente dus :o

Dusssss.

Maaike ik snap je helemaal,ik was niet voor niks zo pissig dat zelhem ook al niet door ging.Ik weet precies welk paadje je bedoeld met elkaar passeren.Dat is niet handig gedaan.Bij onze mendurance daar in tegen komt dat absoluut niet voor.Wij hebben nu zoveel ervaring dat we precies weten wat wel en niet handig is.Er moet ruimte zijn op de p/a en op de vetgate.En dat gaan wij de menners geven.Vind ik ook erg belangrijk.

Het schijnt dat etten-leur een keer is doorgegaan.Maar dit is voor mij te ver.Ik rijd max 200 km naar een wedstrijd en dit is 220 km.Ook ik heb grenzen hoor.Dus snap dat wel degelijk.Omdat wij het niet wilde dat de sport ten onder gaat hebben wij de helderse hippo rit georganiseerd.Gelukkig ism een geweldige vereniging.De helderse voerluu uit hellendoorn.Die een super accomodatie hebben.
Wij doen ook echt ons best daar een super wedstrijd van te maken,mooie prijzen,mooie route.......

Mark organiseerd een wedstrijd in ijsselstein (lb) maar helaas te weinig deelname.Ik denk ook nog wat te vroeg in het seizoen.Maar daar gaat hij wel mee door.Dat is gunstig voor jullie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:41

Frensie schreef:
Even EGOpost :D
Heb de endurance rit van 37 km goed uitgereden en weer 3 winstpunten erbij!!! *\o/*
Het was een hele zware rit, veel blubber en boomstronken, maar Gwin ging als een speer! Niet moe te krijgen, helaas ;)

gefeliciteerd,ik hoorde dat het zwaar was ja.Mijn vriendin deed ook mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:23

Gefeliciteerd Frensie ik vind het knap van jullie beiden. Het is altijd al een zware rit en de omstandigheden waren niet makkelijk. Die koude wind is aan de ene kant gunstig voor het koelen maar aan de andere kant kunnen ze gaan verstijven en dan kun je het wel vergeten. Goed dat je haar rustiger kon rijden het tweede deel. Echt petje af want zo'n lange klasse I is heavy +:)+

Citaat:
Ik weet precies welk paadje je bedoeld met elkaar passeren.Dat is niet handig gedaan.Bij onze mendurance daar in tegen komt dat absoluut niet voor.Wij hebben nu zoveel ervaring dat we precies weten wat wel en niet handig is.Er moet ruimte zijn op de p/a en op de vetgate.En dat gaan wij de menners geven.Vind ik ook erg belangrijk.

Klinkt goed Baudy! En ik ben blij dat je dat stukje herkent, want ik vond dat echt een rotstuk (en dan denk ik dat ligt aan mij maar als jij als ervaren rot in het vak dat ook zegt weet ik dat ik geen zeurmuts ben :o ). Voor mij dus ook een en misschien wel de hoofdreden om met Bente niet te starten op de mendurance KWB (de ruimte die er niet was op de p/a en dat ene stuk waar je zo rottig elkaar passeren moet).
De Helderse Voerluu daar heeft Snuitje ook nog blauwe maandag gelopen, wist jij dat? Bij Tamara .... ben haar achternaam even kwijt. Van haar hebben we Snuitje toen gekocht. Ysselsteijn wil ik voor volgend jaar echt aan deelnemen want ik heb zo het idee dat Mark ook heel goed weet hoe hij een leuke route uit moet zetten. En de route van vorig jaar wil ik als het meezit van te voren dan ook al een keer hebben gereden, scheelt ook een hoop. Plus dat Bente (en ik := ) dan al veel meer hebben gezien en gedaan natuurlijk.

Ik durf het qua afstand ook niet omdat ik zelf (als we met twee auto's gaan) dan zowiezo met de trailer moet rijden. Als iemand anders dat op de terugweg zou kunnen overnemen zou ik het wellicht nog overwegen, ondanks afstand / tijd / benzine enz. Maar als je zelf een mendurance hebt gereden, en alle spanning daarvan etc dan ben je moet en om dan ook nog zo'n eind terug te rijden is bijna onverantwoord. Met endurance kan iemand anders eventueel het stuur overnemen mocht ik te moet zijn.

@Gem heb je misschien mijn instructeur ook nog in actie gezien, met span B welshjes, 3 bruintjes en een schimmeltje? Waarom denk je dat Ster het niets zou vinden?
@Tine mooie resultaten +:)+ en dan is het helemaal 'goed' dat je in klasse I start en niet klasse II met Rembrand.
@Biancocoo ik zag je advertentie wat ongelovelijk K dat ze weer zo slecht loopt :(:) en tja, ik heb gewerkt omdat ik met die afbetaling zit ik verdien flink aan zo'n zaterdag training. Maar ik ben echt helemaal afgedraaid.
Maar goed man- en zoonlief komen maandag laat in de middag weer terug dus tegen die tijd zal ik toch wel weer bijgekomen zijn :+
Ik hoop eigenlijk dat ik morgen alweer wat bij ben maar als het niet zo is blijf ik gewoon de hele dag plat.
Bente is vandaag gelongeerd, ze bokte en sprong :):) enorm aan de longe dus die is haar ei voor vandaag in ieder geval kwijt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:40

VanHuisUit schreef:
@Gem heb je misschien mijn instructeur ook nog in actie gezien, met span B welshjes, 3 bruintjes en een schimmeltje? Waarom denk je dat Ster het niets zou vinden?
@Tine mooie resultaten +:)+ en dan is het helemaal 'goed' dat je in klasse I start en niet klasse II met Rembrand.

Ik heb wel zo'n span gezien, volgens mij richting dressuurveld, maar niet in actie gezien Y;( .
Over mijn poown, ten eerste zie ik dat het allemaal heel lichte marathonwagentjes zijn en mijn wagen toch duidelijk een heel stuk zwaarder is. Hindernis 3 was bijvoorbeeld een berg met daarop obstakels http://www.youtube.com/watch?v=h2sY7vj2 ... e=youtu.be . Het was berg op, rondje, berg af, weer berg op, rondje, berg af, nat, modder, zwaar.... prachtig voor de toeschouwer, maar dat krijgt ze nooit getrokken met menner + groom, na al een flinke rit en 2 hindernissen in de benen.
Daarnaast de hectiek.... op weg naar je dressuurveld wordt je opgelopen en ingehaald door 4-spannen paarden die bezig zijn met het weggedeelte van de marathon. Ze vindt, nu na een half jaar wekelijks training met andere combinaties, achteropkomende koetsen, koetsengerammel, hoefijzergekletter, gebries en gehijg van andere paarden en geroep van menners nog steeds beangstigend. Die vliegt van de weg af de greppels of stroomdraden in als ik dat zo inschat. Ik heb wekelijks les met de Andalusiër erbij en ze springt nog steeds opzij als we elkaar naderen, en loopt op de terugweg liefst 50 meter vooruit naar huis.
Ze is gewoon niet genoeg cool in de kop, om dit als enkelspan-pony te handelen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:20

uden is volgens mij ook wel heel druk met klasse 123 en 4 door elkaar. Maar ze moeten er idd wel een beetje tegen kunnen. Heeft stan het goed gedaan? Dressuur en vaardigheid wel zag ik.

Te zwaar zal wel meevallen ik sta er nog steeds van te kijken wat ze aan kunnen. Ferro loopt makkelijk zo'n marathon uit zelfs als het heel zwaar is. En een lichtere kar kan je altijd kopen. Maar je moet het zelf natuurlijk ook leuk vinden. Ik doe er ook maar 1 per jaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:43

Dit is ook wel mega grote wedstrijd natuurlijk :) en als je bij klasse III en IV menners kijkt die hebben wel super materiaal, maar met een simpelere kar moet het zeker ook wel gaan hoor. En wat Maisie zegt, je moet het wel leuk vinden en de gelegenheid hebben enz. Maar als ze na zo'n poos met andere spannen nog steeds in de stress schiet kan ik me goed voorstellen dat je zoiets hebt van laat maar -O-
Bente lijkt dan zo'n stresskip af en toe met haar hoefgekletter en wegschieten maar al dat gedoe op wedstrijd reageert ze juist (tot nu toe dan) zo van, baas zeg jij het maar, ik vind het te spannend om zelf ook maar iets te verzinnen. Ze springt nog wel wat en af en toe gaat ze kruipend en sluipend langs dingen of laat zich dan passeren enz maar ik heb gelukkig wel het idee (of het zo is weet ik natuurlijk niet :+ ) dat het te hanteren is.

Het zou voor mij trouwens ook echt niet haalbaar zijn hoor zoiets 1x per maand te doen of zo. Ik vind het een enorm (geweldig daar niet van) gedoe, daar moet ik wel een paar weken van bijkomen :+ Bij ons is wedstrijdrijden ook maar beperkt tot een keer per maand hoor, in principe. Je hebt ook nog zoiets als gezin en sociaal leven buiten de paarden (alhoewel ik soms liever naar de paarden ga maar goed :P ).

Denk wel met mennen dat Bente dat marathongedoe leuker vindt dan een D/V. Bij Rizanta was dat anders, dat was echt een heel fijn dressuurpaard. Bente vindt dressuren ook wel leuk, maar ze vindt lekker galopperen tussen de hindernissen volgens mij leuker. Dat proberen we nu ook te oefenen, ik ga het zelf steeds minder eng vinden :P

Ik heb ook koorts trouwens, ben dus gewoon echt niet lekker.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:57

Maisie schreef:
uden is volgens mij ook wel heel druk met klasse 123 en 4 door elkaar. Maar ze moeten er idd wel een beetje tegen kunnen. Heeft stan het goed gedaan? Dressuur en vaardigheid wel zag ik.

Dressuur had hij gewonnen (voor het eerst volgens mij :D ), keigoed _/-\o_ ! Vandaag had hij overigens de marathon, niet de vaardigheid.
Hij heeft zijn linkerpaard verkocht (en vervangen door een merrie die zich minder sterk maakt in de dressuur) en scoort zodoende beter in de dressuur. De marathon rijdt hij nu wel voorzichtiger omdat ze nog niet zoveel ervaring heeft daarin. Vandaag had hij marathon en was 4e, dus staat nu overall 2e. Morgen pas de vaardigheid.
Maar ik heb hem overigens niet zien rijden, was te laat ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:08

Maisie schreef:
Te zwaar zal wel meevallen ik sta er nog steeds van te kijken wat ze aan kunnen. Ferro loopt makkelijk zo'n marathon uit zelfs als het heel zwaar is. En een lichtere kar kan je altijd kopen. Maar je moet het zelf natuurlijk ook leuk vinden. Ik doe er ook maar 1 per jaar.

Ik sta erg in dubio..... niet zozeer vanwege de marathon, maar ik heb wel in de gaten dat een stoeltje in het midden (wat nu niet is en kan) ook wel erg makkelijk is. Voorlopig doe ik gewoon ff helemaal niets, heb nog zoveel dingen waarover ik in dubio zit. O.a. een groter paard, zodat ik haar (ja, het wordt dan vast weer een merrie :D ) kan corrigeren en / of oefeningen voorbereiden onder de man. En of ik zoveel tijd heb voor meerdaagse evenementen, met een gezin achter me.
Ik zou mijn poown wel eens naast een ervaren NF-pony in tweespan willen zien; ben benieuwd wat ze dan zou doen. Of ze daar rustiger door wordt. Ik heb woensdag nog bij iemand een klein balletje opgegooid (die ook in Uden mee doet, haar oom heeft geweldige Foresters <3 ), maar dat gaat hem niet worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:46

Goedemorgen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:57

Goedemmorggggeen :D Even bijlezen hoor :)

Handig, een diervoederwinkel thuis hebben. Er hebben van de week een hoop klanten naar mn wagentje gekeken, en de ene heeft nog wel 4 goede lagers liggen die passen, een ander komt met een plan om een zwanenhals dinges in het frame te bouwen, de ander kan weer lassen, die weer dit, die weer dat :+\

Edit: Ik zie goede wedstrijdresultaten :D Gefeliciteerd!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:24

goedemorgen :O :9k :9k ,

@frensie gefeliciteerd met je 3wp's van gisteren en super dat ondanks de zwaarte VHU parcours Gwinn het zo goed gedaan heeft +:)+
@Tine, gefeliciteerd met je wp's *\o/*

Verder dadelijk nog even bijlezen, gisteren verjaardagsfeestje van zoonlief gehad in Chaam, lekker 2 uur gelasergamed in de bossen...ze vonden het echt geweldig en wat zagen ze eruit na 2 uur :oo := de ouders zullen blij geweest zijn ..maar ze hebben zich super vermaakt...en wij zijn blij dat t weer voorbij is :):) ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:40

Frensie: gefeliciteerd met je mooie resultaat
Ollie: klinkt als een superleuk feest
Pikeur: da's handig, van die kundige mensen in de omgeving
Gem: als je maar een paar marathons per jaar rijdt, zou ik niet teveel moeite doen voor andere wagen hoor. Ik ga met Rembrand ook gewoon met marathonrecreatiewagen op pad.

Zoonlief heeft vanmorgen een uur springles gehad en werd heel erg fanatiek. Zo leuk om te zien. Hij is nog wel 1 keer ervan af gevallen, maar even later ging hij gewoon weer over de hindernissen heen. En die pony, zoooooo ontzettend lief <3 <3

Pony werd onder het zadel naar de wei gebracht, ik ging voor het eerst op de fiets ernaast mee. Gaat zoonlief gewoon in draf door het veld. Zooo stoer.

Nu ga ik weer naar bed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:53

Eindelijk zijn de foto's van de marathonclinic geplaatst, helaas stond ik er maar 2 keer op, maar toch....

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:55

Topzoon +:)+

En leuke foto's Tine!

Ik vind het niets, hindernissen nemen met zitting aan de zijkant. Nu had ik bij mijn eigen wagen ook niet echt een diep/flinke bokstoel maar ik vond het maar eng, bang om bij een hobbel of dreun eraf te donderen en ik heb ook wel eens gehad met oefenen of door het bos of gewoon op het land, bij een molshoop of zoiets, dat ik zeg maar 'vrij' kwam van de stoel en dan heel erg moest duwen met mijn benen of scheef moest gaan zitten. Ik vind de wielen dan opeens ook echt dichtbij en eraf vallen lijkt me echt drama. Was ook blij dat ik de wagen van instructeur mocht lenen, gewoon lekker in het midden zitten en goede stoel.

Dus mochten we ooit weer een nieuwe wagen kopen, dan zeker een met naar midden verstelbaar kussen.

Ga zo naar stal, denk dat ik lekker ga mennen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:40

Ik ben vandaag voor de eerste keer met hubby gaan koetsen *\o/* ! Prachtig weer, Ster had er zin in, paden waren weer mooi opgedroogd na alle regen, het was alleen vreselijk druk met wandelaars, honden, andere paarden en wat fietsers. Maar ja.... zondag, moederdag, communiedag.......
Ik vroeg hubs onderweg wat hij er van vond.
"Shocking" :? .
"Vindt je het zó saai?"
"Nee, die wagen schokt" :')
en verder vond hij het koud en had hij een Wooden Ass.
Binnenkort boek ik een menles voor hem, heeft hij wat spannends te doen :D .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:23

Lekker rustig dagje hier in het topic!

Tine wat super dat je zoontje na vallen weer doorgereden is en op de pony naar de wei!
Leuke foto's van de clinic, jammer dat je er maar 2x op staat. Zo'n mooi opvallende bonte zou je wel vaker op de foto verwachten.
VHU vandaag lekker paardendagje gehad?
Ollie geslaagd verjaardagspartijtje van zoon gehad!
Gem manlief zover gekregen om mee te gaan op de wagen.

Ik heb spierpijn op plekken waar ik het nooit eerder heb gehad... hihi, ben hartstikke stijf. Gwin niet! Die zijn vanmiddag voor het eerst de wei ingegaan en ze heeft lekker een paar rondjes gegaloppeerd en daarna hoofd omlaag en eten!! Morgen heeft ze nog vrij en dinsdag weet ik nog niet.

Heb nu dienst en ik ga een paar keer gestoord worden vannacht, erg jammer aangezien ik morgen de hele dag moet werken en eigenlijk ook maandagavond, maar ik ga proberen of die dienst overgenomen kan worden.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:29

@tine, leuke pics
@gem, misschien tweespan las ik met ster

rest niet echt onthouden, solly, heb last van beetje drukte zeg maar, dan weinig bokttijd over.....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:30

manlief en zoonlief zitten nu gras te schudden mama is aan het koetjes melken, dacht even vlug op bokt kijken :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:34

Zo rustig dagje hier iedereen op moederdagvisite :+
:wave: Biancailoni knap dat je kunt melken en bokken tegelijk -:)
Zou fijn zijn als je die ene dienst over kunt laten nemen Frensie, lijkt me dat je even bij zou moeten komen :(:)
Ollie, dat vinden die kinderen ge-wel-dig, en ook weer blij dat het voorbij is, hebben wij ook altijd :)

Had schrikparcourtje in de bak gezet, zodat ik er met kleine rondjes omheen kon en ook tussendoor slalommen enz. Had oranje vlaggetjes, een uitgezette plu op een staander, grote witte plastic zakken verzwaard met wat stenen maar wel zo dat ze omhoog flapperden met wind, nog twee reflecterende hesjes en nog wat balken her en der. Ben er toch eerst maar even aan de hand langs gegaan (ben toch zoooooo'n held hahaha). En dan is ze heel braaf ze kijkt echt mega :wow: en snurken en staart erop maar kruipt ook zo ongeveer in mijn broekzak <3

Daarna paard voor de wagen gezet en in de bak oefenen. Paar keer kroop ze in een versnelling weg en een keer geen idee wat er gebeurde maar ze begon te stuiteren, gelukkig hield dat weer op (dacht zul je net zien ben ik alleen bezig springt ze over een streng of zoiets >;) ) :7 Maar eigenlijk heel lekker gereden want doordat er dan wat dingen her en der staan rij ik er gewoon meer aan en loopt ze super lekker. Stom is dat toch altijd. Ze is ook behalve die ene keer stuiteren geen enkele keer gaan springen of zoiets terwijl ze dat altijd wel doet als ik 'gewoon' dressuur met haar oefen. Dus met enge dingen in de bak pakt zij meer druk en/of rij ik meer. Hoe het nu precies zit moet ik nog uitzoeken, want als het echt aan mij ligt moet ik gewoon ~~}> worden aangepakt dus :+

Daarna even naar Snuitje geweest op zijn zomer adresjes. Dat is dus bij Freddy en zijn maatje op de wei. Zo leuk om Fredmansje weer even te knuffelen, is zo'n grappige poown. Beide heren uitgebreid geborsteld. Het maatje vond mij maar eng die wilde niet geborsteld worden := volgens mij heeft Snuitje het er prima naar de zin.

En toen via de McDonalds weer naar huis :9 :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:20

Zo wat rustig hier!!

VHU: wat leuk dat je Freddie weer eens hebt gezien. Wil je weer eens een foto van hem plaatsen, vond het zo'n grappig beestje. En schrikparcours geoefend, vind ik ook erg leuk om te doen.
Biancailona: aan het melken en bokten
Frensie: ik snap het geloof ik niet helemaal goed: jij hebt gisteren 37 km gereden en dan krijgt je paard vandaag en morgen vrij? Dat is toch vragen om problemen? Wij doen altijd juist 2 dagen erna rustig werk en dan pas vrij.
Gem: hier wil manlief ook niet mee op rit met de kar. Hij vindt het saai en koud. ;( En menles vindt hij helaas ook niet leuk.

Heb vanmiddag in de wei de klasse I dressuurproef geoefend. Viel nog niet mee, want de wei zit echt ongelooflijk vol met kuilen. Was niet echt prettig rijden. Daarna hebben we nog een marathonhindernis geoefend (de hindernis die vorige week in Bronneger in de binnenbak gebouwd stond). Ging heel goed. Donderdag gaan we nog een andere hindernis maken (met balken op de grond)

Nou, ik ga zo naar bed, lampje is uit.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:20

@Gem, geweldig de reactie van manlief _O- , wel stoer dat hij mee geweest is op de bok +:)+
@Tine, leuke stoere foto's van jou en Rembrand *-:)
@VHU, lekker geoefend vandaag en als afsluiten lekker gezondigd bij de het restaurant met 'De twee gouden boogjes' (dat klinkt wat netter dan de Mac _O- )
@Biancailona, wat knap dat jij kunt melken en bokken tegelijk :):) :=
@Frensie... zere spieren :(:) en heerlijk dat Gwinn nergens last van heeft en lekker de wei op mocht :~

Nou bij deze nog een drietal stoere foto's van gisteren... en Frensie... gedeelde smart is halve smart want zoonlief heeft ook spierpijn :j

Nog snel even op de *-:) alhoewel wilde ze graag beginnen en niet écht wachten....
Afbeelding

Tegenstander in het vizier... en zie die vieze knieën >;) ;)
Afbeelding

Je gaat er van zweten en krijgt er dorst van... wat wil je als je 2 uur in het bos aan het rennen bent met een lasergeweer :))
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:08

_O- heerlijk Ollie!

@Tine is bij endurance heel normaal om ze bij voorkeur in de wei / paddock met lichte beweging te zetten, bij langere afstanden of zwaardere ritten zelfs minimaal 3x24 uur, beweging die ze zelf uitzoeken en dus niet door een mens geregeld. Het is met 37 km of meer in de benen op behoorlijk tempo echt een totaal andere verzuring dan bij een wedstrijd met dressuurproeven / springen e.d. Soms gaan mensen even wandelen of zoiets maar erop dus zelden, longeren al helemaal niet (of licht werk of zoiets). Het is echt een aparte tak van sport hoor wat dat aangaat en gewoon niet te vergelijken met een andere sport. Paarden die een 100 of meer lopen bijvoorbeeld krijgen gewoon een paar weken totale rust op de wei en dan echt totale rust. Ook voor de mentale belasting om dat weer in evenwicht te krijgen. Doe je dat niet loop je grote kans op pees/bot beschadigingen en bij kortere afstanden dus ook mentale overbelasting en overtraining. Het heeft o.a. te maken met het herstellen van micro trauma's.
En ook ik begreep dat niet totdat ik zelf wat meer over die sport las/praatte etc. Dus vind het geen rare opmerking of zoiets hoor.

Endurance mensen die de langere afstanden doen (zeg maar vanaf zo'n 80 km, klasse III) hebben vaak meerdere paarden anders kunnen ze maar heel weinig rijden. Klinkt dus ook raar maar is dus ook zo. Een goed getraind endurance paard loopt ook maar 2 a 3x per week zo ongeveer. En als ze dan een lange wedstrijd hebben gehad dus een paar weken rust. Het is dan ook vooral als je langere afstanden gaat rijden (regelmatig klasse II, ricting klasse III) lastig te combineren met dressuur/springen omdat je dus echt anders traint maar ook andere spieren traint en een ander 'bloedverversings-mechaniek' zeg maar activeert in het paard, waardoor de verzuring op een andere manier plaatsvindt. Je kunt het vergelijken met sprinters en marathonlopers.