[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:12

VHU: Waar is het filmpje? ;)
Ben wel benieuwd naar de foto's dan, askazita!
Tallechie heeft van het zonnetje genoten.. heerlijk was het he?!!
Bettepet heeft goede resultaten behaald, knap hoor! En dan die proefjes uit je hoofd. Dat zou ik denk ik niet kunnen..
Biancacoo heeft een heel lief zoontje die erg geduldig was vandaag.
IT: Heeft er een heerlijk tutteldagje van gemaakt.
Lacuna: Misschien een extra ibu inzetten? Of mag dat niet volgens de regelementen.. Leer poetsen, tja daarom heb ik voor kunstof gekozen :D

Ik heb vanaf vandaag voor komende week twee ponys erbij. De oude pony waar ik vroeger op reed en zn shetlander vriendje. Wegens omstandigheden(tis een lang verhaal) staan ze niet bij elkaar. De shet heb ik eens ff lekker onthaard. Man wat een vacht.. Ik hoorde hem alleen terwijl hij stil stond ademen, tja dat is niet echt goed dacht ik zo. Dus in overleg vanaf nu geweekt hooi, want het hooi was erg stoffig.. Maandag ga ik weer en als hij het dan nog doet scheer ik zn hals weg. Hij staat snachts ook nog eens op stal, dus volgens mij heeft hij het ook gewoon benauwd.

Daarna doorgereden naar de oude pony. Die stond kreupel in de wei ineens. Ik vermoed een hoefzweer want dat heeft hij vaker, de hoefsmid komt maandag, dus dan kunnen we dat hopelijk ook oplossen voor hem, arm ding. Hij is een week of 5 geleden zn grote vriend verloren en daar was hij zoo aan gehecht.. wel sneu hoor..

Daarna eef laten springen aan de longeerlijn. Ik dacht ff een keer wat anders. Dr nieuwe springschoenen om gedaan en dr peeskappen. Die peeskappen paste niet echt lekker(dat was ik alweer vergeten, normaal gebruik ik die niet, alleen met springen omdat ze wel een lomp kan zijn). Heb nog minimaatje 3-in-1 beschermertjes liggen maar die past ze alleen in de zomer, en dan nog maar net. Moet dus nog opzoek naar mooie nieuwe kapjes of die drie in een dingen, maar dan in een goede maat.. Springen ging verder na het afdoen van de peeskappen wel goed, en daarna nog heerlijk een stukje gewandeld op het landgoed in wording achter op het terrein. Ik heb dus heerlijk genoten van het zonnetje vandaag..

Fijne avond allemaal!

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:19

tallechie lekker geslapen en buiten gezeten bij d'r ouders. Het was inderdaad lekker! :D

VHU heeft met rizanta kéi verantwoord getraind inclusief evaluatie enzo, goed joh! :D

IT lekker met wobbe getutteld :)

askazita (goed overgetypt uit m'n geheugen? := ) had fotoshoot en zin om te crossen

:)

@IT; de grote zwarte hond komt inderdaad een dagje :) Ga hem morgenochtend ophalen uit het pension. Ouders zijn op weekendje :) Maar morgen ben ik vrij, dus kan ik net zo goed met dat kalf spelen heel de dag :D
We gaan smorgens meteen door naar stal, ga ik dids longeren en dan moet hij zich maar kalm houden aan een paaltje (kan ie mooi leren wachten) daarna nog wat hond-paard etiquette uitleggen aan hem :))
Thuis wat eten, en dan gaan we hopelijk naar ''galderse meren'' een groot meer waar de honden los mogen nu, dus kan ie zwemmen :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:20

heeeee lacuun, wanneer ging je poetsen? breng ik ook even wat langs
:') O:)

:(:) sterkte met je kabouters :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:28

Wat zeg je naaltje, ik lees het niet meer zo goed, alle lettertjes dansen over mn scherm, maar begrijp ik nou goed dat jij maandag een paar extra poetshanden komt brengen? Das echt zo ontzettend lief van je!

:+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:32

:') _O-
ja je leest het goed, ik kom mijn tuig, hoofdstellen en zadel brengen zodat jullie goed door kunnen werken
:')

* >;) schietop, je bed in jij! >;) *

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:40

bettepet goede resultaten
eefielover schreef:
Ben wel benieuwd naar de foto's dan, askazita!

ja ik ook ;)

Naaltje schreef:
askazita (goed overgetypt uit m'n geheugen? := ) had fotoshoot en zin om te crossen :)

ja je hebt het goed getypt.
haha ja dat klopt :D
ben benieuwd hoe morgen mijn dressuur gaat asmiro loopt nu ook een beter en aan de teugel :o
Laatst bijgewerkt door askazita op 19-03-11 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:41

Diddle krijgt maandag les :)) en ik mag toekijken, dat bevalt me wel, ik ben héul benieuwd :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:57

En een goedenavond allemaal :7
Mag ik meegaan met de voorgaande samenvattingen O:)
Heb net mijn tuigen allemaal goed schoongemaakt, dus ik kom ze niet brengen Lacuna hoor :+
Bettepet, super gedaan! Knap hoor proef uit je hoofd rijden en winstpunten plus 1e prijs!

Komen net terug uit ons 'buurtcafe', lekker gegeten en gekletst, wat bekenden uit de buurt plus kinderen waren er ook, dat is zowel voor ons als de kinderen dan erg gezellig. Dan vinden we het altijd zo gezellig om hier te wonen :D

Citaat:
VHU, heb je aangespannen een proefje geoefent? of onder het zadel?

Aangespannen :j Ik vind dat het al best goed gaat, maar volgens mijn instructeur kan het nog veel beter ~~}> Is wel goed voor me, moet dan gewoon achter de broek gezeten worden, zo'n filmpje bekijken en aanwijzingen krijgen hoe het kan, waar het beter kan, helpt dan wel dat ik weet wat ik moet doen. Als ik aan het mennen ben ben ik nog zo met het paard bezig dat ik amper in de gaten heb hoe ik de figuren rij :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:10

Avond allemaal,

Ik ga even mee met de samenvatting van eefielover.
Tuig kuisen moet ik ook dringend nog eens doen. Zou er zo niemand zijn die dat tegen betaling doet?
Naaltje, wat voor les krijgt Diddle?
VHU: zo filmpjes lijken me echt wel een leuke methode om achteraf te kunnen zien wara het goed gaat en waar het fout gaat, en kunnen vaak ook verduidelijkend zijn over het waarom het fout ging.

Na een kort dagje op de bouw (we hadden er beiden weinig zin in), heb ik nog even de tijd geha dom Petra te longeren. Ze liep sommige momenten enkele passen lekker ontspannen met actief achterbeen. Was zo trots op haar. Op het laatste nog even men halfzusje laten longeren. Het viel me echt op dat Petra heel erg op mij gericht is. Bij mij maakt ze netjes haar overgangen, maar naar men zusje luisterde ze echt niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:12

Dids krijgt les in ontspanning :)
ontspannen en van daaruit zijn hele lijf goed gebruiken om de ruiter te dragen :)

Alleen gaat nu iemand op z'n rug zitten die niet zo zit te stuntelen zoals ik :')

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:19

Oh, ik dacht dat Dids net als jou zitles ging krijgen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:20

ik zie 'm al gaan _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:26

Zal je zien dat Dids met zo'n schijnheilig hoofd keurig gaat lopen, zie het zo voor me }:0
Citaat:
maar naar men zusje luisterde ze echt niet.
}:) pony's kunnen soms zulke monster zijn.
Citaat:
waar is het filmpje?

Wij hebben niet zo'n videorecorder om dat af te spelen, helaas.

Weten jullie dat als je bij X moet halthouden, of je dan als menner bij X moet staan of het paard? Als je bij G moet halthouden met zo'n groot paard en je moet als menner dan bij G staan, staat je paard namelijk al bijna op de hoefslag :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:27

Naaltje schreef:
ik zie 'm al gaan _O-

Gaan zag ik hem niet. Ik zag hem eerder op zen kont zitten. En dan heel stoer rond zich heen kijken met een blik van : Baasje, kijk naar mij zo moeilijk is het toch helemaal niet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:28

da's een goeie... moet het midden van je hele aanspanning dan op X zijn? :=
*zegt ook maar wat*

ik weet trouwens wel zeker dat dids goed zijn best gaat doen :j de manier van werken spreekt hem heel erg aan :j

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:35

Ik heb diezelfde vraag vorig jaar op een dressuurwedstrijd aan een jurylid gevraagd, maar ik weet het antwoord niet meer. Ik zie 3 mogelijkheden: het hoofd van het paard, het midden van de aanspanning of de menner

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:37

@ biancacoo heb inderdaad met een paard van H streutker gereden waar ik erg blij mee was
@ VHU met het hoofd van het paard op de letter
ook ik ben al weer even terug uit bronneger

vanochtend om half 7 opgestaan, paarden gepoets en gevlochten, en daarna in de vrachtwagen naar bronneger even koffie gedronken en me paard opgetuigd hij liep heerlijk met losrijden maar die hekjes :wow: zijn natuurlijk heel eng in je eentje maar daarna niet een verkeerde proef gereden helaas waren de punten wat laag.
toen het 2 span sinds kort vind het linker paard (uzma) dat ie wel alles in galop kan doen als ie moet draven niet heel handig dus daarna meteen na het 2 span me moeder voorgelezen sjaak (wedstrijd naam: james bont(ja hij is 3 kleur bont)) liep heel goed een paar daarna de vriend van me moeder voorgelezen dat paard vond dat ie niet de wedstrijdt ring in hoefde en draaide dan ook op de achterbenen naar buiten maar de proef liep ie geweldig ondertussen was ook het 4span ingespannen ook dacht hier weer uzma dat ie moest galoperen maar achterwaarts gingen we wel (wat we dus eerst niet konden)

toen parcour gelopen was een leuk parcour eerst moest het 2 span helaas 3 ballen in het parcour, daarna heb ik gereden 1 bal in de barrage de vriend van me moeder had ook 3 ballen in het basis parcour en me moeedr was 2x foutloos

dus het resultaat van de dag
dressuur:
H sreutker : 2 span 1e prijs 4 span 1e prijs
ik: geen prijs
vriend moeder: 2e prijs
moeder: 3e maar geen prijs

vaardigheid:
H streutker: 2 span 1e prijs
ik : 1e prijs
vriend moeder: geen prijs
moeder: 1e prijs
en de prijzen bestonden uit linten en vleespakketen erg lekker natuurlijk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:45

Bianca super dat je zoontje dat zo heeft volgehouden. Moet leuk blijven inderdaad dus op tijd weg gegaan.
Gefeliciteerd Bettepet. Belletje bij veale is ook gaan.
Lacuna succes met je hoofdpijn en al heel veel succes poetsen. Ik heb ook nog wel een tuig liggen. Ik heb al 3 maanden niet in mijn kast gekeken dus hoop dat alles er nog is.
Verder zijn er nog een aantal lekker bezig geweest.

Vhu inderdaad hoofd bij de letter.

Lanouska een drukke maar geslaagde dag dus. Gefeliciteerd.

We zijn vanavond even bij schoonouders geweest even voetbal gekeken.
Maar vriendlief begint ziek te worden.

Ik heb sinds vanavond weer last van mijn buik, nog maar even afwachten, maar als het erger wordt toch maar weer bellen
Laatst bijgewerkt door tallechie op 19-03-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:51

Zo Lanouska, jullie hoeven voorlopig niet meer naar de slager :+

OK hoofd paard bij de letter, zal ik onthouden :list:

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:53

jammer dat je met de dressuur niks had,
maar vaardigheid goed gedaan toch :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:00

Mysterie opgelost *\o/* _/-\o_ *\o/*

pfff, ik ben echt flauw. Ik kruip men bedje in.
Morgen weer op de bouw werken. We zijn nu bezig met de stallen voor de pony's. De oude indeling moet er uit (oude varkesstal), beetje beton gieten en dan de nieuwe indeling maken. Maar dta is dus een meerweken-plan

Tot morgen (of tot maandag)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:07

@ vhu H.S niet nee we hadden de afspraak dat hij de vleesprijs kreeg en ik het lint (ik kook eigenlijk nooit voor mezelf)

dressuur was jammer ja maar paard vond hekjes eng en had dus last van spanning maar heeft weer veel geleerd. in het 4 span waren de hekjes niet eng natuurlijk maar ja dan loop je natuurlijk dom achter een ander paard aan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:13

lanouska vervelend dat het paard zo raar deed, je zult inderdaad zeggen dat ie genoeg ervaring heeft. Maar inderdaad als ie normaal achter een ander aanloopt.

Babs succes. En heb wat gemist... mysterie opgelost??

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:17

@ tallechie hij deed opzich niet raar maar had spanning en daardoor liep ie dus minder als met losrijden en dit is een paard wat snel kijkt en alles eng vindt maar in de vaardigheid keek ie alleen naar de kruiwagens met bloemen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:18

Het mysterie van waar je nu moet staan met je aanspanning als je moet stilstaan bij een letter :+
In een kruiwagen horen natuurlijk ook geen bloemen }:0