[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tumba

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:43

Heey! Ik had me ooit gemeld :j maar ik ben heel lang
niet hier geweest..

mag ik nog terugkomen? :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:48

Napie schreef:
20 en 21 november

Dan is neem ik aan paard en koets?

En waar wordt dit gehouden en wat houdt het in

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:59

brabanthallen den bosch

bijna alle wagenbouwers met hun nieuwste modellen. Clinics en shows. Verschillende stamboeken, stands met tuigen en andere hebbedingen gerelateerd aan de mensport.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:02

Oke, klint wel leuk. Wel weer een eind rijden.
Als ik niks te doen heb kan ik altijd kijken.
Ik zal het in de agenda zetten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:23

Waar kijken jullie trouwens voor jullie wedstrijden.

Ik heb nu alle wedstrijden van de menagenda district noord afgehaald, maar als ik nu op startlijsten kijk zie ik niet alle wedstrijden daar staan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:25

startlijsten staan er ook veel, ook veel leuke oefenwedstrijden!! Dus niet alleen van de knhs

Joukje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:27

Even toch proberen een fotootje te plaatsen, deze is nog zonder wagen. Kan zo snel niet een andere foto vinden, we hebben namelijk een nieuwe comp en daar staan niet alle foto's op. Deze is van zomer gemaakt.

Afbeelding

Mijn super pony

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:27

Oke, ik moet dus beide agenda's bijhouden.
Nu nog een slimme manier bedenken.

En de wedstrijden die op KNHS staan waar komen daar de starttijden van dan?

Ik zie wel wat oefenmarathons, maar kan niet zo makkelijk zien wat een oefenwedstrijd is. Ik wil vanaf januari officieel gaan starten, tot die tijd af en toe onderling.

Nog een tip om makkelijk te zoeken?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:36

als het goed is staan alle spelregels er duidelijk bij dus ook als het officieel is of niet, de starttijden van de knhs staan vaak ook bij startlijsten en anders staat bij de knhs de site vermeld van de vereniging, waar dan meestal wel een startlijst op vermeld staat :j zo snap je het nog? Haha ik weet natuurlijk niet precies waar je woont maar van de winter zijn er zat oefenindoors om mee te doen de westbrabant cup, betuwecup, zwartewaal zijn echte aanraders in ieder geval

Paard & koets mag je natuurlijk als fervent menner niet missen;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:42

Ik woon in Nieuw Roden vlak bij Groningen.

Ik had bij een aantal gezien dat er wel om punten werden gereden, dat is dus officeel. Maar er staat niet bij als je hobby klasse kan starten. Maar kan natuurlijk altijd even mailen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:46

oh ligt dat in groningen jammer! Haha wordt verrijden dan om al die leuke wedstrijden te rijden. Vaak is er wel een hobbyklasse puur omdat er in verhouding weing officieel starten maar een mail sturen kan natuurlijk nooit kwaad:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:50

Ik vind het wel lastig dat ze gewoon niet op de eerste pagina melden als je hc mag starten. Scheelt veel mailtjes, scheelt de organisatie ook veel tijd.

Ik hoor dat er in het andere deel van Nederland inderdaad veel leuke wedstrijden zijn, is helaas niet anders

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:43

bij de meeste kan je gewoon hc starten hoor !! Idd even mailen. Verder startlijsten in de gaten houden of de site van de knhs daar staan alle vraagprogramma's op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:40

Voor hc moet je een startkaart hebben.

Bij onze vereniging (Driesporen Onstwedde) staat het niet in het vraagprogramma, maar we willen best een hobbyklasse erbij maken. (uit mijn hoofd gezegd hebben we 16 januari een officiele wedstrijd, we hebben ook nog onderlinge, ook voor het mennen: 10 oktober, 14 november en nog een keer ergens, weet ik niet uit hoofd, zou je even op de site moeten kijken. Deze zijn ook gewoon toegankelijke voor mensen buiten de vereniging. Kunnen alleen geen clubkampioen worden.

Gewoon even een mailtje sturen. Aanmelden gaat ook vaak via de mail, dus qua werk maakt dat niet zoveel uit. Bovendien vind ikzelf mail prettiger, kunnen mensen reageren op tijd dat het hunzelf uitkomt. En je hebt het nog zwart op wit ook.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:12

ik bedoel met hc ook hobbyklasse.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:13

bij ons in de buurt is zondag weer een onderling georganiseerde wedstrijd.. gút wat kreeg ik opeens last van kriebels toen ik dat hoorde! :o
volgend jaar :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:54

Maar bij hobbyklasse hoef je toch geen startkaart te hebben. Anders heeft het nog geen zin.

Ik wil in de komende maanden ervaring op doen zodat ik in januari officeel kan. Startkaart ga ik binnen nu en 2 week aanvragen, maar vanaf januari.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:40

Bij hobbyklasse hoef je inderdaad geen startkaart te hebben. Maar voor de duidelijkheid is dit dus iets anders dan hc starten.

Ik wil ook de komende maanden met de pony wat ervaring opdoen en in januari gaan starten, dus waarschijnlijk komen we elkaar nog wel tegen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:08

Ligt er aan waar jij de wedstrijden rijdt :-) Ik zal voornamelijk in drenthe en groningen gaan starten.

Ik heb nu een aantal gemaild met de vraag als ik in de hobby klasse kan starten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:32

Ik woon in Groningen, dus rijdt daar en in Drenthe. Vandaar ;) Maar je kunt dus bij onze onderlinge wedstrijden ook met mennen meedoen. Dat staat niet zo op startlijsten, maar het is wel zo, weet ik uit zeeeeer betrouwbare bron. Ikzelf ga daar ook aan mee doen. Niet de eerste (10 oktober) want ben dan op vakantie, maar de rest wel.

Komend weekend start ik met mijn paard in Tolbert (zondag), daar is ook een hobbyklasse, dus misschien kun je daar ook nog wel meedoen als je wilt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:19

Tolbert is vol.

Veale is nu ook nog niet goed. Heeft 3 weken stil gestaan en wil dus eerst nog even oefenen. 10 oktober lukt denk ik ook nog niet. Heb je een website van de vereniging, of een lijstje met wedstrijden?

Bij welke vereniging rijd jij dan?

Waar heb jij les dan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:54

www.driesporen.nl

Lijst met wedstrijden
14 nov onderlinge
16 jan officiele
27 feb onderlinge
3 april onderlinge
begin mei officiele

Ik rijd en les bij deze vereniging.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:56

Oke, dank je wel. Ik zal even naar de andere wedstrijden kijken wanneer die zijn en als ik eventueel mee kan doen.
Bedankt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:44

Gisteren mijn tuig teruggekregen. Haal 10 cm overal van af en een ponytuig is een grote shetlandertuig. Kon ik maar 10 cm bij laten groeien aan een shetlandertuig. Al met al aardig wat extra geld kwijt maar dan heb je wel een op maat gemaakt kunststoftuig op je pony's liggen die hopelijk dan ook een tijdje mee gaat. Kan niet wachten het straks op mijn pony's uit te proberen. Fotootje volgt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:11

@Napie: fijn van je tuig!

Ik wil, als het goed gaat, volgende zomer starten.