Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assie schreef:Welkom nieuwelingen. Nouja... "nieuw"
@dierenfan: volgens mij kun je in mijnknhs in het adresboek zo'n lijst vinden. Je kunt ook even de secretaris van jouw district (zuid/oost/noord/west) vragen, die weet er sowieso een hele hoop. Enige is dat de lesdagen daar wrs niet bij staan.
ivy_power89 schreef:Bedankt allemaal!
Ik ga zeker proberen hier mee te kletsen.
Voor youri123, ik maak zelf frontriemen en heb een keer een frontriem voor mn menhoofdstel gemaakt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nou ben ik nog niet tevreden over de kleuren haha.
Dus ga binnenkort een nieuwe maken.
Meteen een vraag aan jullie "kenners"
Ik rijd met een roadster wagen, vrij zwaar, ik heb 1 set remmen die niet werken maar verder is de kar prima. Mijn vent heeft pas nog fanatiek aan de kar gewerkt om hem netjes te maken.
In de tussentijd ben ik aan het sparen voor een nieuwe wagen.
Nu kwam er via de koetsenmaker een wagen voorbij die helemaal in onze kleuren past. Maar wel gebruikt, wat roest her en der en steenslag op de wielen. Zit wel nieuwe stoel op en ziet er verder netjes uit.
Zouden jullie daar een kar voor laten staan?
Ik heb geen idee hoe snel een kar er gebruikt uit ziet.
KC schreef:Zooo ineens gaat het hard, ff bijlezen allemaal.
Hallo iedereen die er bij is gekomen, ik ben zelf ook net komen kijken in dit topic. Wat een leuke verhalen en fotos van hele knappe paardjes.
Dierenfan, tjee zon lijst zou ik ook wel willen. Ik heb wel les gevonden maar ik weet dat er veel gemend wordt bij mij in de omgeving maar denk dat het allemaal insider tips zijn want online is er niks over te vinden.
Kwa hoefschoenen ff een heel andere tip, kijk eens naar Hoefarmor, is mij aangeraden en ken veel mensen die er super blij mee zijn. Hier ga ik het ook gebruiken bij een van mijn merries die haar verzenen te ver afslijt en een ruin die nog niet goed gewend is zonder ijzers en snel slijt. Wat ik heb begrepen in mijn zoektocht naar hoefschoenen is dat ze echt goed moeten passen en dat wordt lastig in de grotere maat, maatwerk is een optie maar prijzig, door het gewicht van de zwaardere paarden slijten ze veel sneller en dus vaker vervanging nodig. Let wel dit is niet mijn ervaring maar wat mij geadviseerd werd in de zoektocht, heb contact gezocht net passers en was eigenlijk overal beetje het antwoord.
Gister heerlijk rondje gemend op locatie bij een vriend met mijn lieve kasteel Frene oftewel Freggel zo als ik hem noem. Wat zalig. Gewoon ff rondje om over de weg met veel verkeer en alle tijd om weer ff bij te klesten gehad omdat het zo lekker ging. Zoooo fijn. Nu dus op zoek naar plekjes om dat vaker te doen zodat we het ritme erin houden om op pad te gaan. Frene is geen fan van de trailer dus dat geeft hem wat stress, maar hij is ook nog niet zo lang bij mij dus daar werken we aan.
ff verder alles bijlezen...
swartbeessie schreef:Gefeliciteerd!
Die koets lijkt verdomd veel op die van mij - en dat is een Voskamp marathonwagen, met voor en achterrem en molenrem.