[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:59

Gem Ja, dat zag ik, zit op telefoon, beetje lastig om goed te reageren, maar vind het mooi te lezen dat moos het zo goed doet ook al zijn het nog geen wedstrijden, dat komt vanzelf !
En de anda is errug mooi ! Toch fijn dat je groomt ! Jammer dat 1e proef niet zo heel goed liep.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:16

Ik dacht ff dat jij dacht dat beide foto's van Moos waren :P . Vandaar mijn reactie.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:33

VHU ben je nog uit het bos gekomen. Hoorde dat jullie verdwaald waren.

Vandaag zelko gegroomd in Leersum. Vond het een vervelende wedstrijd. Groomroute zo uitgebreid opgeschreven dat er niks van te volgen was. Te grote wedstrijd en te chaotisch daardoor. Tot overmaat van ramp werd zelko 100 meter voor de finisch ingehaald door een klasse 3 ruiter in volle galop. Waardoor zijn hartslag naar de 180 schoot. Weg prijs.
Nu nog knap 64 maar te hoog. Na 2 min 60. Ja zegt de jury dat is net de samenloop van de omstandigheden
Dus.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:51

Janouk vandaag gestart in de samengestelde menwedstrijd in het Amsterdamse bos.
2e geworden in (klasse 3) ervaren pony enkelspan, ondanks 20 strafpunten voor herstelde fout in hindernis 4. Top pony, zo trots op het meisje. Prachtige wedstrijd met zalig weer

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:05

top gedaan van janoukie, ik ben eerlijk gezegt blij dat ik het "overleeft 'heb...ik ben gewoon een zeef in het onthouden van de hindernissen.....maar wel een gezellige dag met heel mooi weer. (ik hou het maar op de minimarathon dat is genoeg om te onthouden) :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:06

Baudyh,...dat is rot zo vlak voor de finish !!
Janouk, toppers !!! gefeliciteerd, echt heeeeel goed, dus geen last van de koeien in H1 gehad ! toppers !!
HT, heb je ook meegereden ? hoe ging het ? plezier gehad ?! *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:01

yep,ik vond het erg leuk maar 5 hindernissen onthouden is best moeilijk,voortaan maar gewoon een minimarathon, dat is korter....enne....minder stress,want ik ben helemaal vergeten om van de koe te schrikken!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:18

*\o/* hahaha, goed gedaan ht.
Ik vond hindernissen onthouden ook moeilijk..en ben niet aan echte wedstrijden toegekomen..haha..super dat je mee hebt gedaan.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:19

:D *\o/*
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:46

Gaaaaaf iedereen in het Amsterdamse bos, erg leuke wedstrijd altijd *\o/* en Janouk als topper hele mooie prestaties las ik *\o/*

Nou wij hebben vind ik wel een mega-prestatie geleverd bij onze endurance wedstrijd want het was echt endurance. Tot 13 km keurig op de route, zaten toen op een super 14.2 gemiddeld en toen ... toen ... tja... toen raakten we de route kwijt. Zo jammer. Echt 3x langs zelfde groompunt gekomen, elke keer opnieuw proberen de route terug te vinden, lukte niet, dachten we dat we hem hadden, hadden we iets van 8 km gereden zaten we echt helemaal maar dan ook werkelijk helemaal fout. Toen maar boel opgegeven wisten ook niet hoe lang we nog zouden moeten rijden naar terug, want we zaten helemaal ergens 'onderin' de kaart (ipv in het midden :o? ). Dus veel gestapt, veel gebeld met secretariaat, veel op kaart moeten kijken, nog afgestapt om wandelaars te vragen, bellen met grooms :roll: en dan lijken alle weggetjes op elkaar maar goed ... via hoogste punt van Nederland (was wel gaaf hoor, klimmen, Ollie deed het zo goed, klauterde zo omhoog en weer naar beneden wat een topper) weer terug en gefinished. Onze tijd was nog goed geweest (9.5 km/uur) maar niet langs alle posten geweest natuurlijk dus niets behaald. Wel super waardes.

Altijd enorm balen zoiets Baudyh, zonde. Zelko zag er super uit ook onderweg, toen kwamen we ze nog tegen (toen zaten we nog op de goede route :P ).

Maar onze winst zat hem erin dat Ol keurig 2x heeft geplast, heeft ze nog nooit gedaan op wedstrijd. Ze rende beide keren de trailer bijna op. Ze liep heel heel steady en goed ook in dat moeilijke terrein, ze kan dat zo ontzettend goed. Pony heeft hier duidelijk talent voor, dat is dus de grootste winst van vandaag, dat ik daar nu echt zeker van ben.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:52

Wat een belevenissen allemaal weer. Heb helemaal bijgelezen maar op iedereen reageren zou een aantal pagina's worden. Betekent niet dat ik niet meeleef hoor maar gewoon erg druk met werk en privé op het moment.
Tine op zoek naar een grotere pony. Erg lastig maar leuk dat je voor een tweede keer gaat kijken. Knap van je zoontje hoor dat hij nog een sprong maakt na eraf gevallen te zijn.
Knappe Janouk op wedstrijd, top gedaan.
Mooie foto van jenkins!
Een veulentje en wat een leuke naam. Knap koppie hoor!
VHU; vind het heel verstandig van je om pas echt met hero aan het werk te gaan in het najaar! Hoe ging het vandaag? Pas goed op jezelf hoor mbt. werk!
Ollie; hoe is het nu? Rustig 's nachts? Vreselijk zeg, leef met je mee.
Gem; mooie foto van Moos, wat is het toch een leuk paard. Tja tellen in het parcours is ook niet mijn sterkste kant, ha ha.
HT ook moeite met hindernissen onthouden....
Klinisch keuren vind ik ook een must. Rontgen alléén boven een bepaald bedrag, maar dat betaal ik niet dus ook nog nooit gedaan, hi hi
Ava lekker buitengereden!
Verder weet ik het even niet meer.

Hier heerlijk weekend gehad met klussen in huis en tuin. Tuin weer op orde, moestuin zaden erin en ook nog een heerlijk rondje met de koets gemaakt. Merrie loopt momenteel onzettend goed en doet fijn haar best. Heerlijke gereden dus. Nu naar bed want heb een druk weekje voor de boeg met alle dagen werken en ook nog drie vergaderingen 's avonds. Pff vrijdag vrij maar dan visite vanwege mijn verjaardag. Dit jaar maar eens geen eigen gebakken taarten hoor, weet niet hoe ik dat allemaal moet doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 05:36

Leuke foto Jenkins en HT <3
Je hebt hem toch mooi uitgereden HT met Sunny. Hartstikke knap! En het was hartstikke gezellig zo met zoveel bekenden.
Al waren wij als eerste gestart, en ik de meeste pas bij de prijsuitreiking zag :o

VHU jemig, jullie hebben wel een hele lange route gereden, gelukkig heb je de weg naar de finish gevonden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:47

Vhu, heel ver omgereden...onwijs balen zeg.
Maar wat super dat ollie dat toch helemaal goed volgehouden heeft !! Moet je nagaan wat daar inzit met wat meer training ! Hoe is het nu met jouw rug en benen na zo'n rit ? Wel lekker je hoofd leeg gemaakt.

Gaaf jenkins ook meegedaan in a'dam.
Ben benieuwd naar foto's van jullie allemaal.

Ollie hoe gaat het met jouw, brutus en hans?

Fijne dag allemaal, ik ga straks eens proberen om flink te wandelen en beetje joggen !...hopen dat het me lukt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:26

Ik voel me wonderbaarlijk goed. Gisteren voor het rijden even gevoel dat rug ging opspelen maar was snel weer weg. Denk dat het foutrijden wel met mijn concentratievermogen te maken heeft gehad. Ik zag pijl rechtdoor (= bleek donkerblauwe route), maar daar hadden we naar links (=lichtblauwe route, die hadden we moeten hebben) gemoeten. Stom.
Heb weinig aan Ollie hoeven doen, ze liep mooi in aanleuning, was heel goed te regelen. Dat is zo fijn. Dan word je ook niet (zo gauw) moe.
Na afloop nog met veterinair gesproken (hij wist nog dat ik Bente had en Rizanta :7 ). Ollie toonde of ze nog moest beginnen. Hartslag 40 en zeer helder wachten op de nakeuring op locomotie. Ze heeft veel potentie want ze verbetert zo snel. Ze is slim en vindt het leuk, dat merk je in hoe ze in de route loopt, ze let goed op en denkt op een goede manier mee (bijv bij moeilijke paden of bij het inhalen van combinaties of als je ingehaald wordt) en hoe ze zich gedraagt op wedstrijd (goed eten, drinken, zorgt goed voor zichzelf, geen gekkenhuis). Ik ben misschien wel slim maar helaas minder potentie :P dus we gaan lekker zo door dit seizoen.
Was overigens hoogste punt van Utrecht (4e hoogste punt van Nederland), kleine vergissing :o?

En was hele goede afleiding van 't gedoe.

Hoop dat je lopen naar je zin gaat, is toch altijd afzien als je weer begint.
Ollie1 ben je bijgekomen van je mini-marathon? Annemie wat heerlijk dat je paard weer zo fijn loopt +:)+ en de andere wedstrijdgangers allemaal op roze wolkjes <3 Baudyh wanneer verwachten jullie de andere veulens?

Het is maar een koud windje vandaag :brr: eerst maar even :9k
:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:51

Het is raar weer hier. Dan heel zwarte luchten, dan weer zon.

VHU: super dat je je zo goed voelt. Zonde dat je verdwaalt was. Was je alleen of reed je met iemand samen? Ik ben 1 verdwaald geweest met trektocht te paard. Wat een ellende. Kon ook niemand bellen, want hadden zelf de route uitgestippeld. Geweldig dat Ollie alles zo makkelijk aan kan. En deze fout maak je vast niet weer ;-)
Bianca: aan de wandel. Veel plezier. Neem je dan een hond mee of ga je alleen? Hoe gaat het met de huizenperikelen?
Janouk: niet gekeken naar de koeien blijkbaar, want super resultaat
HT: ook lekker gereden.
Annemie: prachtige samenvatting waar ik verder even op meelift.

De geiten zijn hier vannacht eindelijk in de zomerwei blijven staan. Iedere keer als we de paarden naar huis haalden, klommen ze over de stroomdraden heen. Gekke beesten. Maar goed, manlief is gisteren aan het knutselen geweest en nu lijkt het goed te gaan.

Hier de planning om moeten gooien, omdat ik ineens vanavond les heb met Rembrand. Zoonlief heeft dan voor me les, maar hier thuis ipv op de vereniging. Scheelt me weer een rit ;-).

Gisteren de 1e conditietraining gedaan met Rembrand op een soort galopbaan. Ging erg goed. Eigenlijk is het schema gemaakt voor training in de winter. Ik kom nu namelijk in de problemen met mijn wedstrijden, maar goed, ik kijk wel hoe en wanneer het wel lukt.

Zometeen maar wat gaan doen in het huishouden en proberen de knhs te bellen ivm die ene pony.

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:53

We verwachten nog 2 veulens op 26 mei en 12 juni.

Het regende hier net mega en een koud windje inderdaad.

Waren gisteren heel veel grooms die de groompunten slecht konden vinden. Dat was jammer. Er waren zoveel routes dat het overzicht soms een beetje weg was.
Wij hebben toch liever kleinere wedstrijden.
Vond het ook raar dat je op de 33 km op
3 km ( veelste vroeg) en op 7 km een groompunt had en daarna pas op 25 km. Ja er stonden wel waterbakken maar als je paard daar niet bij in de buurt durfde te komen. Wat veel paarden hebben is dat toch lastig. Het was gelukkig niet heel warm.
Ik denk omdat ik zelf een wedstrijd georganiseerd heb ik meer een zeikerd daar in ben.

Later nog met een jury gesproken over het feit dat zelko 100 meter voor de finish in volle galop werd ingehaald. Die zei ook net als ik dat het voor een organisatie zeker
Mogelijk is om te zorgen dat dat zo min mogelijk samenvalt. Maar regelementair mag het dus je kan er niks mee.
Ja wedstrijden uitzoeken die geen galop finish mogelijk maken.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 14-04-14 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:00

Het waait hier nu echt heeeeeel hard. Zo grappig, Lika probeert de blaadjes steeds te vangen, is dus erg druk :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:18

vhu, fijn dat je het zelf zo goed aankon ! dat is fijn, maar Ollie is ook een fijn paardje, dat werkt dan erg mooi mee.
Baudyh..balen dat je zo kort voor finish ingehaald werd...

ik ben echt een watje...regen en harde wind.....ik loop later thuis wel met de honden....t'is echt niets aan buiten.. ^)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:21

Tine raar wat de mensen over Thabor schrijven en lastig een goede pony te vinden. Ik heb nog nooit een zelfgekochte pony gekeurd voor aankoop, maar dat heeft ook te maken met de bedragen die je uitgeeft aan de pony's vind ik. Gratis ponytje keuren is raar, de ander was 100 euro met tuig en kar, tja dan is ook de dierenarts duurder, Wieneke was mijn duurste met 2 veulens erbij nog geen 500 euro, dus ook daar geen keuring. Bij duurdere pony's zou ik het wel doen, is een moment opname, maar wel een indicatie.

VHU verdwaald, lastig maar gelukkig wel een goed gevoel over de manier waarop ollie de rit loopt. Hero met verlof, mijn ukken gaan ook met verlof. Verzorger komt nu maar een keer per week en dan mennen vind ik niet ideaal. Nu is Billy kreupel (beetje stijf en raar, de ostheopaat komt binnenkort) dus die staat zowiezo stil en heb ik besloten dat mijn pony's met mij mee zwangerschapsverlof hebben. Sinds gisteren staan ze op de zomerwei en dat bevalt ze goed geloof ik.

Verder nog wedstrijdverhalen gelezen en iets over koeien die toch gewoon gepaseerd werden, knap daar schrikken toch veel paardjes van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:32

FF superego en fotospam, vanochtend vond ik op internet opeens een foto van mijn eerst-gefokte veulen van Ster! Officieel Just-A-Survivor (zo heet hij blijkbaar nog steeds), maar roepnaam was bij ons "Draak" of "Drakensteyn". Het betreft een verkoopfoto, pony is inmiddels verkocht aan een jong meisje en komt sinds kort uit in de springsport. Ik heb de stoeterij waar hij is opgeleid gesproken: het gaat hem goed, was makkelijk op te leiden en doet het fantastisch met de nieuwe amazone!

Afbeelding

En als veulen, jaarling en twenter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de spam :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:38

Gaaf Gem , ik kan me draakje nog herinneren uit een dikke buiken topic. Hij is gaaf geworden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:49

oeh..hij is wel heel gaaf geworden Gem...Leuk dat hij in de springsport uitgebracht word !
altijd leuke berichtjes !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:00

Gem, heel mooie pony zeg!!

Als wij die pony gaan kopen, wordt hij zeker gekeurd. Alleen al vanwege aankoopbedrag, maar ook vanwege de leeftijd. Rond 7/8 jaar komen vaak de meeste dingen wel boven als er iets mis is. We doen dan de uitgebreide keuring, klinologisch en rontgenologisch. Bij ponys van een paar honderd euro zouden we het niet doen, of bijvoorbeeld bij de 15 jarige merrie waar we gingen kijken ook niet.

Nou, ik ga hier weer snel verder. Zoefzoef

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:48

Idd aankoopbedragen voor fijne (sport-)pony's zijn hoog genoeg. Hier heb ik toen alleen klinisch gedaan en daar kwamen zowel de 15 als de 11 jarige niet doorheen en kan zeggen dat succesvolle Z2 d-pony's genoeg kosten, daar kun je ook al een erg leuk paard voor kopen :=.

@Gem: wow, prachtige pony <3 , gaaf hoor je eigen fokproduct <3 . Heb je pb gezien, lastig, lastig, we hebben het eigenlijk even stop gezet... ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:27

Mooi Gem, dat is een gave pony