[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:15

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:32

wauw stoer poeltje !! dat is wel een heel drukke volle dag voor jullie geweest ! maar gefeliciteerd met je 1e plaats !

hondjes hebben lekker gespeeld hier..zit te denken om van die vari transportboxen te begruiken voor onder het bed voor de honden, qua maat zou dat precies moeten kunnen, is mooi licht van gewicht, en wel makkelijk schoon te maken..denkt rustig even verder.. :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:43

Ik heb even bijgelezen :D

@Crazymel, sterkte met je oma :(:)
@Jenkens, de menwagen lijkt op de fototoestel te zwaar....
@VHU, wat kun je heerlijk genieten van zo'n ongecompliceerde pony _/-\o_
@Biancacoo, gefeliciteerd met jullie mooie caravan....
@Poeltje, gave filmpjes...en wat een super dag voor jullie...van harte gefeliciteerd! *\o/*

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:54

Ollie gave filmpjes en mooie foto's. Wel balen van je hand ziet er akelig uit. Maar super dat bruutje weer
zo goed gaat.

Poeltje gefeliciteerd met al jullie 1e plekken !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:58

Zooooo, ben ik ook weer.

Jullie hebben niet geluisterd -O- en heel flink gekletst. Foei toch >;)
Maar goed, heb me braaf door alle pagina's heen gelezen. :o?

Bianca druk met allerlei plannen voor caravan. Heb van de week nog aan je gedacht. Zag nl een span sledehonden klaarliggen voor vertrek. Echt zooo gaaf om te zien
Gem: jammer dat het met paard niet gelukt is, zag er leuk uit. Maar wel heel goed, dat je dus hebt laten keuren. Zou jammer zijn als je samen een team bent geworden en het gaat dan alsnog mis. Hobbyklasse kun je zonder startkaart starten, voor HC moet je een startpas hebben. En alle paarden worden per 1 januari een jaar ouder (ook al zijn ze pas eind december geboren). Maar volgens mij moeten ze (maar dat kan ik zo snel even niet terugvinden, sorry) wel echt 4 zijn als ze hun debuut maken. Mocht je het zeker willen weten, dan zou je KNHS even moeten bellen.
Ollie: wat zijn Brutus en jij toch kanjers, en wat een resultaat met zo'n voorbereiding. Ben blij dat je niet hier de buurt start hahahaha. Ik zou geen schijn van kans meer maken. :o
Jenkins: wagen lijkt me te zwaar, maar is natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf een foto. Maar zo op het gezicht zou ik verder zoeken.
VHU: wat fijn dat het met Ollie zo goed gaat en die zoon van je. Loopt het toch ineens weer anders dan je denkt.
Poeltje: super wedstrijd resultaten
Tallechie: jij ook heel goede resultaten. 179 is wel erg jammer, zeker als dat 2 keer gebeurt, maar jullie maken duidelijk goede vooruitgang. Ik begreep iets over geen wedstrijden meer rijden ivm groom. Bij onze wedstrijden kunnen we vast wel iets regelen dat ik of E je kan helpen hoor.

Sorry, voor de rest weet ik het echt even niet meer. Afgelopen 2 dagen waren erg zwaar. Gisteren vertrokken we om 8 uur smorgens en waren pas om 22.00 uur bij hotel onderweg. Vanaf het begin vreselijk veel file gehad en de laatste 200 km ook nog in sneeuw moeten rijden. Ik lig hele reis plat, maar voor manlief natuurlijk erg zwaar. Gelukkig bleef zoonlief hele reis superlief <3 , want dan een jengelend kind is helemaal een drama. Vandaag ook nog hele reis door de sneeuw. Had zo gehoopt in de lente thuis te komen, zodat ik eindelijk de training weer zou kunnen oppakken -O- . Maar goed, dieren waren goed verzorgd tijdens onze vakantie. Ze vanmiddag even op stal gehad om allemaal een poetsbeurt te geven. Ze hadden tenslotte 12 dagen achtereen deken opgehad.

De vakantie was helemaal geweldig. Een week lang zonnig weer gehad (was smorgens -18 in het dal, :brr: ). We hadden van te voren voor zoonlief al skiles geboekt (met nl- sprekende instructeur) en dat was maar goed ook. Bleken ook Franse vakanties te zijn, dus voor mij was er s morgens geen groepsles meer mogelijk. Alles zat volgeboekt. Maar na mijn prestaties van de eerste dag maar besloten privelessen te nemen. Op zich kan ik best skieen, maar de angst overheerst als het wat steiler wordt en dan blokkeer ik helemaal. Maar goed, op mijn manier toch genoten. En alhoewel ik dus niet in de zon kan zitten, wel heel blij geweest met de zon (als het bewolkt is zie je amper diepte en word ik nog banger)

Nu snel wat eten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:09

een wat koude vakantie, maar wel genoten dus ! super Tine...en wat fijn dat jullie weer heel huids thuis zijn !! :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:15

Poeltje leuk wedstrijd verslag je en een 1ste plek :D goedzo!

Door al die wedstrijd verhalen krijg ik ook heel veel zin in wedstrijdjes! Hopelijk word het ooit mijn tijd :D

Tine klinkt als een leuke vakantie :D Skieen heb ik ook nog nooit gedaan, lijkt mij erg eng.. heb ook geen ruimtelijk inzicht :P

Vandaag ging de stal eigenaar op zijn eigen fokproduct even een rondje naar buiten, vorige keren werd ze bang en ging ze steigeren enz. Dus ik bood aan om met Silvester mee te lopen, altijd handig een rustig ponytje mee.
Toen besloot hij ook nog een stukje de duinen in te gaan (dat is zwaar lopen...) dus ik erachteraan.. nou Sil werd helemaal gek! Hele tijd bokken, steigeren enz, gewoon van plezier denk ik ofzo.. zichzelf helemaal druk maken en opkroppen.. ik probeerde ernaast zijn hoeven te ontwijken :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:09

Heb nog even in de reglementen zitten spitten.

Dit is alles wat ik erover kan vinden:

Algemeen wedstrijdreglement:
Leeftijd paard
De leeftijd van een paard wordt gerekend vanaf 1 januari van het geboortejaar.

Wedstrijdreglement mennen:
Artikel 408 - Paarden/Pony’s
1. LEEFTIJD
Paarden die ingezet worden op wedstrijden moeten minimaal 4 jaar oud zijn.
Indien een paard in een bepaalde klasse voldoende winstpunten heeft behaald om
te promoveren, maar dit op grond van leeftijdbeperking nog niet mag, dan moet
het in dezelfde klasse starten tot 1 januari daaropvolgend. Voor de klasse Z en ZZ
moet het paard minimaal 5 jaar zijn.

Oftewel, een paard/pony die in dit jaar 4 wordt, mag dus uitgebracht worden.

Ik dacht dat er iets in aangepast was, maar kan dit werkelijk nergens terug vinden. Maar blijft het natuurlijk de vraag of je met zo'n jong paard op wedstrijd zou moeten gaan :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:01

Tine volgens mij is het ook zo inderdaad hoor. Ik had in januari ook de vraag voor roden of iemand mocht starten. Dat paard was toen officieel 3, en ze wilde graag hc starten of in de hobbyklasse maar dat mocht inderdaad niet.

Jenkins lekker naar buiten geweest.

Hier de hele dag binnen gezeten.... vies weer... pony's moeten zich maar even redden... morgen maar weer beweging geven.

edit ben trouwens alle spullen al kwijt. Althans ik wacht nog op iemand die geld zou overmaken, die neemt alles over tegen een leuk bedrag... ben ik er in één keer vanaf en geen gezeur er om.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:54

Goedemorgen allemaal !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:00

Goedemorgen,
Even 2 foto's spammen van onze buren op Aruba:

Onze buren op Aruba: Pelikaan Henk dook elke ochtend voor ons deur en Leguaan Harry woonde bij het zwembad. Pas toen ik op wikipedia had gelezen dat Harry alleen fruit at, vond ik het gezellig als hij langs kwam. Voor die tijd mocht hij wel op afstand blijven. haha Maar Michael voerde hem watermeloen: daar is hij gek op.

Afbeelding

Pelikaan Henk
Uploaded with ImageShack.us

Leguaan Harry
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:13

Gave foto's Janouk.

Goedemorgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:39

Goedemorgen

Gave foto's Janouk.
Wij hebben geloof ik 3 foto's gemaakt de hele week. Omdat ik niet zo geweldig op de skies stond, durfde ik geen camera mee te nemen. Manlief vergeet altijd foto's te maken.

Ik hoop zo in de nieuwe bak te kunnen gaan rijden. Maar eerst zoon naar school brengen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:46

Goedemorgen!!

Tine en Janouk gelukkig heelhuids teruggekomen van vakantie! Leuke foto's Janouk!
Ollie wat een super filmpje!
Poeltje gefeliciteerd met al je mooie prestaties!
Tallechie waarschijnlijk alles verkocht, heel fijn!
Biancacoo kom dan graag een keer in het najaar kijken!

Eerst maar eens lekker rustig ontbijten en wakker worden en dan zo naar Gwin en daarna Bieb rijden. Moeten met de trailer naar de binnenbak want er ligt hier nog wat sneeuw.
Verder maar eens aan het huishouden vandaag...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:46

jammer dat jullie niet veel foto's hebben Tine, maar wel fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn !
Janouk gave foto's !!
het is hier flink aan het dooien.
Frensie veel plezier met Bieb ! is Gwinn nog steeds tevreden met de inloopstal.

hondjes zijn gisteren ontwormd..is er toch 1 behoorlijk aan de diarree ^) ....even in de gaten houden dus..
verder :O ....... moet ik de remmen nakijken/bijstellen van de trainingskar van de honden..en eerst bij school klaaroveren..en het huis nog opruimen en schoonmaken, genoeg te doen dus...ook nog een doos zoeken voor een pakketje... +:)+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:36

Biancacoo ik denk dat ze over de stal wel tevreden is, maar ze blijft zo driftig... Zaterdag dacht ze dat ze wel over mij heen kon lopen aangezien dat de kortste weg was naar haar voer... Ze is er aan toe om weer te werken maar ik durf het nog niet aan met haar been. In principe zou het over 3 weken al mogen. En ik ben bang dat ze daarna ook nog zo onrustig blijft omdat ik haar niet meer kan bieden wat ze wil. Ze wil graag kilometers maken en endurance zit er niet meer in. Ook bosritjes moeten met meer beleid. Dus nog wel een zorgenkindje.

Nou Beer wil weg, hij blijft maar klooien en Zhazha en Bubbles lastig vallen ;) Dus hij gaat gezellig mee naar stal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:37

oef, ollie zeer pijnlijke hand, maar zeeeeeeer mooi gemend! :)

janouk back in town. En vindt het maar koud hier :))

Tine ook terug, weinig fotos maar lekker in de sneeuw gespeeld :)

biancacoo een gave caravan

tallechie ook weer goed gedaan. Met zelfs een rustige snuit :)

:wave:
Gisteren beekse bergen toe geweest. Was leuk, maar erg sneeuwig natuurlijk ;) Ook nog gauw even met Didsie geknuffeld :+:

Nu gauw een ontbijtje, en dan naar de bieb toe :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:29

Heb net half uur in nieuwe bak gemend met Amerigo. Bodem is nog wel behoorlijk hard, maar is voor pony wel fijn, want als hij zachter wordt, wordt het voor hem te zwaar om door het zand te komen. Maar man wat een :brr: , had echt geen gevoel meer in mijn handen. Nee, dat zeg ik verkeerd. Ze deden juist erg veel pijn door de kou. Heb dat voorgaande jaren nooit gehad, maar deze winter heb ik steeds erg veel pijn met mennen. Ondanks 2 paar handschoenen. Zometeen Thabor ohz rijden. Eerst maar even longeren, geen idee hoe fris hij is. En heb geen zin om te vallen, zeker niet op harde bodem :D

Daarna toch maar weer worstelen met vraagprogramma -O-

O ja, en moet ook nog van een paar dagen uitmesten. Nou, daar krijg ik het wel weer warm van ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:45

Frensie vervelend zeg... Erg vervelend dat ze zo druk is en het werk wat ze deed niet meer kan gaan doen.
Aks leuk. Zijn wij jaren geleden ook geweest. Succes. Ga je aan de studie?
Tine tot nu toe kunnen mijn handen het wel aan gelukkig. Succes met Thabor en uitmesten. Vraagprogramma... praat me er niet van.. gelukkig heb ik alles klaar.

Wilde vandaag ook naar stal, maar daan heeft diarree, dus niet handig om hem mee te nemen.

Deze week een drukke week. Vanavond, dinsdagavond en donderdagavond vergadering. Donderdagochtend met Daan naar het ziekenhuis en 's middags werken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:49

wow tallechie, beeksebergen is voor jou zowat wereldreis :oo
Ik ben daar elke 2 jaar wel een keertje geweest. Maar voor mij is het ook niet zo ver natuurlijk. Half uurtje auto :)

Balen van daan.. Is ie ziekjes of is dat nog steeds omdat ie medicijnen keertje niet/later heeft gehad? :(:)

Zit inderdaad in de bieb voor studie :)
Maar zag de eerste bouwvakkers alweer lopen :oo Hoop dat 't meevalt :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:54

Wij waren er toen op vakantie :-)
Zaten in een hotel in Beekbergen. Dus viel mee.

Ik denk dat het nu een combinatie is van medicijnen te veel achter elkaar gehad en zijn kiezen komen er door. Ik weet nu wel zeker dat er dus 'iets' niet goed is in zijn huishouden. Hij verteert bepaalde producten ook niet. Ik ben benieuwd wat ze zeggen donderdag. Zodra hij zijn medicijnen niet of minder krijgt is het dus krijsen.

Vervelend dat je niet een rustige studieplek hebt. Dat heb ik hier gelukkig wel.
Ben blij dat bij mij het einde in het zicht is. mijn einddatum is nu 1 april zoals het nu lijkt. Ben klaar met de stageopdrachten, heb het praktijkexamen aangevraagd, maar weet niet hoe snel dat gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:28

tallechie erg lastig van Daan... :(:) voor hem.
aks naar de bieb...
Frensie, heel moeilijk met zo'n fanatiek en driftig paardje....ze zal toch rustig aan weer op moeten gaan bouwen..wellicht met longeerwerk met hulpteugels e.d ?? zodat ze toch wat kan gaan doen, maar nog niet meteen vol belast zal worden...erg lastig,...misschien is ze wel blij als ze weer aan het werk kan en wat meer rustig en tevreden....maar volgens mij zit dat niet echt in haar aard... /3
Tine fijn gemend met amerigo..fijn dat je weer wat kunt gaan doen.
en idd...koude wind...
ik was in de caravan aan het klussen..maar heb te koude voeten gekregen....haha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:02

Net heerlijk gereden met Thabor, in de nieuwe bak. Bij het opstijgen ging hij soort van brommen, dus even gelijk (zoals ik ook steeds van springjuf moet) goed na laten geven voor ik ging stappen. Daarna een heerlijk ontspannen paard. Geen galop gedaan ivm bodem.

Nu eten en lekker slapen. Mest in de wei viel erg mee, dus was redelijk snel klaar. Heb ook alle prikpalen rondom de nieuwe bak verplaatst. Binnenkort komt de graafmeneer langs om de wal om de bak netjes te maken (die is nu heel wisselend in hoogte en breedte). Om hem werkruimte te geven, moeten de palen ca 3 meter van de wal af staan. Als dat klaar is, kunnen we weer echte palen in de grond zetten. Toch een prettiger idee, ook al blijven ze er keurig achter hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:10

GRRRRRRRRRRR knhs vraagprogramma GRRRRRRRRRRRRRRRRRr

|( |o -:(-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:11

tine10 schreef:
GRRRRRRRRRRR knhs vraagprogramma GRRRRRRRRRRRRRRRRRr

|( |o -:(-

*schuift roosvicee*

*keilt er meteen een setje bokshandschoenen en de maker van het vraagprogramma-programma achteraan*

:(:) :Y)