[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:46

ow.. vind het maar niets dat we nog geen bericht van PrinsjeH hebben gehad.. gistere postte ze veel meer.. hoop zo dat het goed gaat!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:54

Dacht een goed huisje voor Lotje gevonden te hebben :\ ze staat nu na 4 maanden alweer te koop als goed dressuurmatig bereden..... heb haar volledig groen verkocht.

Hopelijk gaat ze nu een goed blijvend huisje vinden.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:58

Ach wat zielig :(:).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:11

@ Evelli: wat vervelend zeg! Hopelijk komt ze goed terecht!

@ eefielover: ik vind het ook maar niets hoor dat we nog geen update van Har hebben gehad... Tijdens het bijlezen dacht ik er ook nog aan. Ik vind het eerlijk gezegd erg verontrustend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:32

Ik zit ook al de hele dag te bokken of er al nieuws is over Har. Inderdaad erg verontrustend.

Evelii: wat vervelend!!

Ben net weer natgeregend, toen ik de paarden terugbracht naar de wei, nadat ik ze gelongeerd had. Heb geen droge broek meer, dus heb de andere natte nu maar in de droger zitten, zodat ik straks weer droge kleren aan kan.

Vanavond naar menles met Amerigo. Ben erg benieuwd of ik de kar op en van de trailer weet te krijgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:35

Ik had ook al een update over Har verwacht eigenlijk :\ hoop elke keer als ik het topic bovenaan zie staan dat er nieuws is....

Hier schijnt momenteel de zon :? maar heb ook al heeeeeel veel regen zien vallen. En het waait erg hard. Eens kijken hoeveel mensen er in de avondspits op elkaar knallen :\ manman wat een files vanmorgen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:41

hoi Allemaal,

even een snelle tussentijdse update

Het gaat niet goed. Vanmorgen was er verslechtering in de hoeven. Er is nu toch besloten de ijzers er onderuit te halen omdat hij in dit tempo van zakken de morgen niet meer zou halen en nu kan hij maximaal op de hoeven behandeld worden. Hij moet elke twee uur van stal wisselen, twee uur op natte kokosmatten voor verkoeling en tegendruk, en dan weer twee uur in comfortabele stal in de hoop dat hij gaat liggen. Daartoe krijgt hij soort van roes-injectie. Verder krijgt hij bloedsomloopstimulerende injecties rechtstreeks in de hoeven om zodoende meeste reactie te krijgen op deze behandeling. De kansen dat Har nog mee naar huis komt zijn aanzienlijk gedaald... nu onder 20 %, maar nog steeds niet verkeken en daar klampen wij nog even aan vast !!!

Oja, goed nieuws wat betreft de darmontsteking en de maagzweren, die zijn allemaal onder controle. Het eiwitgehalte (broodnodig voor celopbouw door hele lijf) blijft zorgelijk laag en wil niet stijgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:47

Tjeee dat is niet de update waar ik op gehoopt had :\ wat een pijn zal dat beestje hebben zeg :\ :(:)
Veel sterkte Prinsje + partner!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:48

Prinsje: Ik duim zo hard voor jullie!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:53

@Prinsje: oh, nee |( , hier ben ik helemaal stil van, wat verschrikkelijk, tjee, maar zo te horen gaan jullie ervoor om hem bij die 20 procent te laten horen, dus ik bekom snel van de schrik en ga meteen weer door met heel hard duimen voor jullie :j .
Heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:06

ik duim ook nog zo super hard voor har en jullie prinsjeH

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:10

ik zit tussen het werk door ook stiekum steeds snel dit topic door te bladeren in afwachten van nieuws over har...

en dat is er nu, en niet het nieuws wat we gehoopt hadden...
heel veel sterkte... :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:19

PrinsjeH
Ik weet dat zij en jullie er alles aan doen om hem door de acute fase te halen. Dat weet Har ook.
Ik duim, bid en hoop met je mee. :(:)

Wat Image heel erg fijn vond in de acute fase, waren stoffen springschoenen in koud water leggen en dan om doen. Image kon de straal van het water niet op zijn hoeven verdragen. Maar de koude vanaf de kroonrand kon ze zeker waarderen.
Ik had haar box in tweeën gedeeld. In de ene kant stro en aan de andere kant nat zand, zodat ze zij zelf kon kiezen waar ze ging staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:24

O Prinsje, ik had zo op ander nieuws gehoopt. Wat dapper dat je in die 20% toch nog hoop ziet. Heel erg veel sterkte en een dikke knuf voor je paardje, die keihard aan het vechten is om bij jou te mogen blijven. Je bent een superbaas.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:42

Prinsjeh...heel veel sterkte....wat een vreselijk nieuws..20 %,... we klampen met je mee aan die 20% vast !!
Duim voor Har, en zet kaarsen te branden....die arme....
Hou je taai meid !!! petje af voor jullie !!!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 06-10-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:43

Poeh heel veel sterkte PrinsjeH!!! 20% is nog altijd meer dan 0%!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:58

hoi allemaal,

ik wilde toch nog even een keer zeggen dat ik jullie meeleven en reacties, ook via sms/mail/telefoon en pb echt enorm waardeer, jullie zijn super, heb me niet eerder gerealiseerd dat je ook zo via een topic echt veel steun voor iemand kunt betekenen!!!
Ik zag gisteren op het prikbord de kaart van Nouvel en Fief en kreeg de tranen in mn ogen, ik houd daaraan vast dat ook die vreselijke verwonding zo kritiek was en toch goedgekomen is!!! Jullie rijden weer en ik hoop dat Har nog terug naar Brabant komt!!! 1 op de 5 is helemaal niet slecht toch, bij de loterijen heb je minder kansen!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:05

PrinsjeH schreef:
Ik zag gisteren op het prikbord de kaart van Nouvel en Fief en kreeg de tranen in mn ogen, ik houd daaraan vast dat ook die vreselijke verwonding zo kritiek was en toch goedgekomen is!!! Jullie rijden weer en ik hoop dat Har nog terug naar Brabant komt!!! 1 op de 5 is helemaal niet slecht toch, bij de loterijen heb je minder kansen!!!

:(:)

ik hoop zo dat er van jullie straks ook zo'n kaart op het prikbord kan hangen...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:06

ik heb een foto van jouw kaart gemaakt... kan ik er af en toe naar kijken en dan beur ik weer op :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:18

meid wat moeilijk voor ,
ik duim heel hard voor je op ee wondertje..
dat verdienen jullie wel en har zeker...

en idd..1 op 5 is meer dan de kansen op een miljoen in de loterij :))

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:19

@ PrinsjeH: 1 op 5 kansen valt best nog mee, mijn oma had 5 jaar geleden 12% kans om te overleven (na een operatie) en ze loopt hier nu nog rond... Dus percentages willen op zich weinig zeggen. Als ze 98% zeggen, kan hij nog bij die 2% horen, dan heb jij veel aan die 98%. Ik vind dat je je daar echt niet op moet vastknopen. Ik kan helaas niet zeggen dat het goed gaat komen, ik hoop er wel ontzettend hard op!
Voor Har zou ik nu zeggen: Hou gewoon van hem voor zolang hij er is en sta hem bij in deze moeilijke periode. Die liefde houdt hem overeind! Hij is je dankbaar voor alles wat je voor hem doet, dat moet je steeds onthouden. Meer dan dit kan je echt niet doen...
Ik krijg werkelijk rillingen en tranen als ik je updates lees, het moet verschrikkelijk voor je zijn! :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:35

PrinsjeH schreef:
ik heb een foto van jouw kaart gemaakt... kan ik er af en toe naar kijken en dan beur ik weer op :j

bedankt voor je foto van de kaart!
als het helpt, kijk er dan maar heeeeeel vaak naar! ;)

en als het zou helpen zou Fifi zeker een hele mooie kaart naar Har sturen... :(:)

en het allermooiste zou zijn als Har straks zelf zo'n mooie kaart naar Utrecht kan sturen...

we denken aan jullie...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:40

@ prinsjeh ook hier wordt heul hard voor jou, je partner en har geduimd +:)+

@ de rest :(:) *\o/* _-:( -:(- Y;( :? |o kies maar wat uit

ik heb gister weer 2 span les gehad en dat liep toch fijn zelfs de stelling en buiging van mijn rechterpaard ging al beter als anders. toch best wel fijn als je kunt merken dat al je inspanning loont.

vandaag hebben we las vegas weer opgehaald, sjaak is ook weer mee geweest asl maatje en hij moest nog ingeent worden en hij is meteen na gekeken of ie al weer goed loopt. hij blijkt nog niet weer helemaal goed te lopen dus waarschijnlijk gaat ie de winter de koppel in bij onze jonge pony's.

aangekomen bij ons opfokadres om las vegas terug te brengen wouden we de klep van de vrachtwagen naar beneden doen, maar daar wijger de klep toch even wat blijkt nou de klep wou niet meer schuin tegen de vrachtwagen aan -:(- , zo konden we dus ook niet de paarden van de vrachtewagen af halen. na wat hanessen met de klep besloten de klep plaat op de grond neer te leggen en met het vrachtwagentje van de stalhouder achteruit tegen onze vrachtwagen aan te rijden en dan de klep over te leggen en dan ze de andere vrachtwagen in te laten lopen en dan de klep dicht te doen iets naar voren te rijden en dan de klep weer naar beneden en ze dan maar zo uit te laden :j . maar dan de vraag doet een 2.5 jarig paard dat niet veel in de handen is geweest maar wat wel super braaf is dat zo maar :?. hij moets er even over nadenken en naar kijken maar toen toch stapte ie zo braaf over *\o/* dus klep van het vrachtwagentje dicht iets naar voren klep weer open en dan weer uitladen en dus de zelfde excersitie weer herhaald met sjaak.
ondertussen stond las vegas in een mooie grote loopstal want die mag nog even niet in de groep en sjaak maar even op stal gezet en heeft de stalhouder ons naar huis gebracht want ondertussen wou de klep alleen nog maar omhoog :n en voor de rest niks meer. dus de vrachtwagen staat nog bij de opfokstal en net heeft me moeder met de stalhouder waar sjaak staat sjaak opgehaald dus die staat weer in zijn eigen stal

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:30

Ohhh Prinsje, wat een k*t nieuws zeg...........en wat ben jij super positief, mijn complimenten !!! Kunnen ze de pijn een beetje onder controle houden zodat het niet TE erg is voor Har ?
Ik duim hier nog steeds met je mee meis !!!

Vanmiddag lekker bij Ollie geweest (nog even en ik zeg Ollie tegen haar :-) )
We zijn met Simba weggeweest zodat er dressuur kon worden geoefend, wat heel goed ging!
Verder heeft shet Hans me aan het lachen gemaakt toen hij even moest wachten tot hij z'n stalletje in mocht :-) Lekker ding die Hans :-)
De middag weg deed me goed !
En ben geloof ik wel heel blij met mijn keuze voor Ollie, wat een leuk, spontaan en gastvrij persoon ! Klikt echt wel goed tussen ons !
(en ik had toch die andijvie moeten blijven eten, want stond uiteraard in de file hahah)

Lanouska heeft een aparte manier van uitladen bedacht :D Braaf hoor van het jonkie ! Castratie helemaal goed gegaan ?

Evelli, dat is balen ! Had je er eerst 3 en nu nog 1 ? Of koop en verkoop je af en toe wat ?
Sneu dat hij weer verkocht gaat worden !
Laatst bijgewerkt door IngridM op 06-10-11 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:33

@Prinsje: we blijven duimen, zet 'm op, Har :(:)