[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:16

Langboom is idd die 'paal' tussen het 2 span in ja.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:01

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:20

@Hafjelinger: ben je toch niet gestart in Schinveld?

@Naaltje: ongelooflijk dat hij zo braaf is, hahaha, maak jij ook wel eens een rondje zonder avontuur?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:33

nee... ik trek wauzen aan denk :') _O-

:)) maar dids is een drolletje :+: :D

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:02

Avaluna: Nee, aangezien Schinvled in limburg ligt er het daar heel heuvelachtig is, wilde we dat kelsey niet aan doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:05

@Hafjelinger: jammer. Was goed te doen geweest, hoor!

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:36

Oke, doen we hem volgend jaar :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:40

Vanmorgen met tuig en pony's naar de tuigenmaker. Alles wordt versteld en ingekort. Hopelijk hebben we dan donderdag een tuig op maat. Hartslagmeter voor aan de kar mee om uit te proberen. Morgen maar even in het enkelspan. Gisteren met het tweespan gereden na een weekje rust na de vierdaagse. Twee lekkere hete pony's voor de wagen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:19

Vandaag ben ik weer met Wieneke mennen geweest na de vakantie even rustig opbouwen, Maar ze doet het top, ze heeft alleen een gekke tik ze wil dat iedereen haar ziet en het liefste ook aait. dus als ze mensen ziet loopt ze lekker door tot ze ernaast loopt, gaat dan stappen en hinneken, en de mensen mij maar vreemd aankijken.

Verder hebben we sinds 4 weken een 3 jarige erbij, die was groen, maar inmiddels heeft ze het tuig opgehad, dubbele lijnen gaat goed en vandaag wat druk opgepakt op de strengen ook dat ging goed.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:54

Nou vandaag mijn tuigje uitgeprobeert, was nog ff puzzelen om alles op maat te maken maar het is gelukt, ik wil alleen een langere riem voor aan de broek zodat deze wat lager komt te hangen.

Jap deed het super netjes, hoofdstel met oogkleppen (nog zonder bit ) vond hij echt 3 keer niks, hij draaide zich steeds om zodat hij naar mij kon kijken, liep erg met zijn hoofd omlaag, snuit naar de grond net of hij zo beter wilde kijken waar hij liep ofzo.
Heb dus mijn eigenhoofdstel gepakt en ben bitloos met de leidsels eraan wat rond gaan lopen met hem, beetje droog mennen dus door de bak.
Jap deed het super netjes en reageerde met leidsels en tuig hetzelfde als ohz op de hulpen!
Ik had de strengen met de broek verbonden zodat er een klein beetje druk overal op stond, hij geeft er niks om!!
Deel 1 is dus goed geslaagd!

Zodra ik weer helemaal goed loop( zit nog met na weeen van 2 gebroken tenen) gaan we slepen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:18

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:01

Ik heb gisteren en vandaag weer met de pony gemend. Twee weken geleden hebben we houtsnippers laten bezorgen (omdat het zand van de bak veeeeeeel te mul was voor de pony). Eerst liep het allemaal nog erg moeizaam, maar vandaag dan eindelijk dressuurmatig weer wat kunnen doen. Bodem zakt wat in, is niet meer zo los. Eigenlijk zou een regenbuitje wel welkom zijn, ik denk dat het dan helemaal goed is. Maar goed, er is vooruitgang!

Joukje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:44

Hoi, ik zal mij ook maar even voorstellen, heb een paar dagen geleden mij aangemeld, leuk om al die berichtjes te lezen, je leert er enorm van.

Ik men met een 11 jarige shet die ik als 2 jarige gekocht heb voor 25 gulden, hij was erg verwaarloosd en mishandeld en nu is hij een super brave pony die nergens bang voor is. Mijn zoon van 12 jaar heeft hem nu ingepakt omdat hij het mennen nu ook zo leuk vindt.

Ik spaar nu voor een paar kleine welshen en een wagen, lijkt me geweldig.

groetjes en bedankt voor het lezen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:08

Hoi Joukje, welkom hier. Wat een super verhaal, pony voor 25 piek gekocht en dan zo'n afloop. Pony is vast heel blij met jou!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:27

ben ik ook weer eens even.

Heb 10 okt weer een dressuur vaardigheid wedstrijd. Is sinds maart geleden. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Verder zit ik te springen om regen de bak is echt niet te doen veel te droog en te mul.

@joukje1 Welshjes zijn geweldig om mee te mennen !!!

Joukje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:10

Heel erg bedankt voor het welkom,

De pony is super blij met ons, alleen is het heel erg jammer dat hij altijd is mishandeld hij vertrouwt ons wel maar het zal nooit een knuffelpony worden. Maar dat geeft ons helemaal niet hij gaat hier nooit meer weg. Er is al veel geld op geboden maar deze pony is een blijfertje.

Ik weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen, dat ben ik nog niet tegengekomen, ben nog steeds aan het berichtjes lezen hahahahaha

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:03

joukje welkom, leuk dat je zoveel met die pony bereikt hebt!
@maisie jij bent bevooroordeelt ;) neehoor je hebt gelijk

zo nou onze kleine meid is nu ook al meerdere malen voor de wagen geweest! *\o/* de eerste keer met tuig vond ze niet leuk toen ze ermee ging draven aan de longe was het 1 grote ontploffende bom hihi, maar even gezegd dat ze naar voren moest en toen was het alweer over! de dag daarna weer even aan de lange lijnen gepakt, en de dag daarna voor de tweewieler geweest. ze trok zich nergens wat van aan wat een heerlijk kind is het toch, onze eerste rondjes hebben we al gedraaft in de bak, ik durf alleen nog niet los, dus er is nog wel begeleiding aan de longe! maar we doen nog lekker rustig aan. :o
ze wordt deze winter ook nog niet geschoren en mag nog lekker even kind zijn in haar berenvacht,
zo hebben we in de winter ook meer tijd voor onze andere 2 toppers want het wedstrijdseizoen gaat voor ons weer bijna van start :D

ooh we hebben ook nog even lekker geshopt, we hebben meerdere malen de tip gekregen om met oogkleppen te rijden, zodat de pony's tijdens de dressuur meer met ons bezig zijn dan de rest van de omgeving haha, dus maar even bij van rijs 2 hoofdstellen gekocht zodat we nu een setje met en zonder oogkleppen hebben,(ben niet verwend := ) wel stom we hebben nu 5 dezelfde hoofdstellen van ideal, maar het is toch wel frapant dat alle riempjes andere afmetingen hebben niet echt universeel haha :Y)

zohe wat een verhaal, ik ben ook even niet zo actief geweest (A)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:20

shoppen is leuk !!

Ben ik nu ook mee bezig maar dan voor de haf van mijn vriend. ik wil hem onder het zadel gaan rijden dus heb nu een zadel en hoofdstel nodig.

Jullie gaan ook weer in zwartewaal rijden zeker wij zijn daar ook weer van de partij hoor !!

Wie gaan er hier verder allemaal naar paard en koets ?? Ik ben er iig wel weet alleen nog niet welke dag.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:35

Wij gaan ook Maaike, wrs op zaterdag, ik heb alleen niet zo'n zin in de menavond, heb het nu een keer of 3 gezien, dan weet je het ook wel...
We zien elkaar vast bij de Zilco stand, als we er dezelfde dag zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:37

Ik ga zaterdag en zondag naar paard en koets. Zondag rij ik wss demo mendurance.

Gisteren en eergisteren enkelspan gereden gezien het tuig nog bij de tuigenmaker ligt. Ik heb een hartslagmeter op proef. Erg leuk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:37

Wel bijgelezen.

Leuk paard en koets. Ben er nog nooit geweest.
Wanneer is dat?

Veale gaat al weer beter, hij is niet meer kreupel, maar hoeven zijn nog wel te kort natuurlijk. Ik mag langzaam aan weer in de bak aan het werk met hem. Ongeveer 4 weken wachten nog om over het harde te rijden. Met 3 weken komt de hoefsmid en krijgt hij weer ijzers om.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:15

Ik weet ff niet direct de datum, altijd eind November, als Sinterklaas aankomt, daar onthou ik het aan.......

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:12

@maisie offcourse zijn wij er weer bij in zwartewaal :j gelukkig loopt het nu niet geljk met de betuwecup, anders werd het wel een erg zwaar weekend, aangezien we ook nog wel eens zaterdagavond laat finale moesten rijden :)
inderdaad wij gaan dat weer enkelspan doen, heel misschien een keer 2span met het nieuwe kind in een rustig drafje, maar dat hangt er echt vanaf hoe goed ze het blijft doen,zwartewaal staat altijd lekker ruim! vandaag zijn we weer bezig geweest en heb allebei de kanten 5 minuten gedraafd :D ze deed niets, en degene die de longe vast had, had em echt zo lang mogelijk zodat ze al lekker op haar eigen beentjes gaat lopen ze is echt zo'n poepert!.

natuurlijk wij gaan wel weer naar p&K zijn nog op zoek naar een 2spantuig voor erbij(en een nieuwe wagen), dus we gaan daar weer lekker shoppen :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:42

20 en 21 november

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:42

Vraagje voor de wedstrijdruiters:

Ik wil een startkaart aanvragen voor mennen.
Dressuur, vaardigheid en marathon.
Is dit gewoon 1 startkaart.

En hoe moet ik dit doen? Heb gelezen op de knhs via vereninging of via een formulier. Heb de vereniging al gemaild over hoe zij het doen.

En moet ik dan later de coupons bestellen?

Ik wil per 1 janari beginnen, omdat veale al een tijd uit de running is, dan kan ik hem mooi nog even trainen