[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:27

Welke pony's waren het Maisie? Heb jij ook foto's vind het altijd zo leuk die van jou te zien *-:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:13

Maisie: stoer in tandem! Foto;s
Dingetje heeft straks weer ontwolde kat

Vandaag weer lekker dagje gewerkt in groep 1. Alleen wel balen dat sommige ouders hun kinderen niet leren zelf hun billen af te vegen. Brrrrr.

Vanmiddag had zoonlief weer les, en opeens bedacht juf om keertwendingen zonder zadel te oefenen, omdat zoonlief steeds helemaal verkeerd zit. Zonder zadel niet, want dan lig je er zo naast. Dus opdracht is nu komende week de keertwendingen oefenen zonder zadel. En voorlopig HC gaan starten omdat hij wel wp bij elkaar sprokkelt (heeft er inmiddels al 8) maar eigenlijk nog niet goed klaar is voor de M2, laat staan de Z1.
Daarna lekker koekjes gebakken en vast zoveel mogelijk spullen verzameld voor onze trektocht. Man, wat een zooi voor 3 dagen hihi.

Nu nog even bankhangen met lekker kopje thee.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:48

Wat is het stil hier, hollen of stilstaan :')

Mijn Maine Coon is vandaag 1 jaar geworden, ben benieuwd wat hij morgen van zijn cadeau gaat vinden bij de kapper :=

Gisteren ben ik een proefritje gaan maken op een fellpony, zaterdag gaan we op strand/bosrit en aangezein ik geen paard heb die daar klaar voor is mag ik de pony lenen van onze voorzitter van de vereniging.
Moet zeggen ben zonder twijfel opgestapt en heb heerlijk gereden en alle knoppen uitgetest die erop zitten :D ben niet 1x bang geweest, dus Milla heeft goede invloed op mij *\o/* *\o/*
Vanmiddag mag ik lekker weer gaan lessen op mijn knappe spaanse vriend.....ik heb er zin in *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:15

Dingetje: bijzondere kadootjes heb jij hahaha
En alvast heel veel plezier bij de strand/bosrit. Heerlijk!! en natuurlijkvanmiddag bij je les

Vanmorgen Sam en Amerigo gelongeerd/gelangelijnd (helaas mijn boek nog niet binnen, dus maar gewoon zelf wat gedaan). Bijrijder kwam voor Rembrand, dus ze hebben allemaal al lekker wat gedaan. Fysio is ook nog geweest voor Sam.
Net heerlijk bijna 1,5 uur geslapen. Voel me weer een beetje mens. Nu lekker kopje thee en zelf gebakken koekje (s.. hihi)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:46

WT fijn Dingetje. Geniet ze van de rit.

Tine ook al fanatiek. Ik heb net 3km gelopen. Twijfel of ik nog even op Binky zal kruipen. Combi moe en lage suiker houdt me tegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:44

Yes, mijn boek Handleiding Dubbele Lange Lijnen is binnen. Nu tijd vinden om te gaan lezen ;-)
Janouk: hoe gaat het met Janouk en meneer Anton. Al een tijdje niets gehoord, maar ik ga er toch wel vanuit dat meneer Anton weer is opgeknapt.
Baudy: weer in het gewone ritme van de dagelijkse dingen?
Belker lekker gelopen. Luister maar gewoon naar je lichaam!

Zoonlief heeft ook nog even gereden en keerwendingen geoefend zonder zadel. Gaat steeds beter.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:34

Goedemorgen :o

Het is echt rustig hier zeg -O-

Tine je kan lekker aan de slag met je nieuwe boek, ben benieuwd. Vind het altijd moeilijk om iets uit de boeken uit te gaan testen, dan weet ik niet of ik het goed doe :+

Belker goe op jezelf passen hoor :(:)

Gisteren lekker gelesd met Milla, we hebben onze vuurdoop wel gehad, het was spits in de polder. Veel trekkers, maar daar konden we gelukkig op wachten en heel veel auto's en ook aanhangwagentjes.
Het waaide ook nog zo hard en daar is hij wel gevoelig voor :=
Heb wel lekker aan de lijn gereden, maar denk niet dat het nodig was......brak er nog een takje af in de boom van de wind......schrok hij zo van, viel hij gewoon bijna om, springt niet opzij of gaat er niet vandoor := lieverd is het toch, elke keer ben ik er zo blij mee en gisteren was toch met al dat verkeer en wind een overwinning.

Vanmiddag Kasper naar de kapper, volle planning, iedereen een fijne dag en als ik jullie niet meer spreek ook alvast een fijn weekend :*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:13

[ITP] Gewoon omdat ik blij word van my golden dreamteam

Met Janouk gaat het heel goed. Die is fit en stout. Kortom, gewoon Janouk.

Meneer Anton is aan het kwakkelen de laatste tijd. 2 x forse koliek gehad, een behoorlijke keelontsteking, knarssetanden. Vorige week ingeent. Veel rust gehad daardoor. Deze week weer opgepakt in tweespan. Maar hij voelt zich niet het mannetje. Hij is niet vrolijk en stoer. Met rijden onder het zadel dwars en narrig, in de linkergalop Voor de koets wel fijn te rijden, maar niet stout. Te braaf eigenlijk.

Maar we konden het niet vinden. Niet echt meetbaar, maar gewoon een gevoel dat Meneer Anton zijn show gevoel kwijt was. Van alles geprobeerd en hulp gezocht. Maaf veel mensen zagen niet, wat wij voelden. Puzzelen weer

Gisteren de veearts gevraagd voor uitgebreid onderzoek, op zoek naar iets.
Bloed afgenomen. Samen filmpjes bekeken van training voor de koets en onder het zadel. Buigen en strekken van het lijf.
Veearts vermoedde iets locatie onder het zadel.
Voelen en drukken en toen kwam een plek bij de vijfde rib, daar kwam een pjjn reactie, precies waar je knie zit.

Bij de buigproef links achter, ademde hij ineens heel diep en toen knak bij ribben. En toen werd hij heel balorig. Bij het wegdraven explodeerde hij. De veearts lachde en zei, haha therapeutische buigproef. En inderdaad ineens was daar vrolijke Anton.
Blijkbaar blessure in zijn rib de oorzaak.
Veearts heeft aangeraden een fysio te laten komen en samen oefeningen uit te zoeken om de rib goed los te krijgen en te houden. En zadelcontrole opnieuw.

Hij was zo blij, dat hij op de wei, helemaal uit zijn dak ging. Zo goed om te zien. Blijkbaar blokkade weg. Hij kreeg gee genoeg van bokken en rennen.
Nu wachten hoe het nu verder gaat. In ieder geval is hij weer happy en knarssetandt hij niet meer.

Zo heel verhaal. Filmpje van de wei op facebook

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:38

Janouk wel apart dat je het zo gevonden hebt wat anton mankeerde. Maar fijn dat het opgelost is! Gaan jullie met 2-span ook wedstrijden rijden? Filmpje ook gezien op Facebook ze zien er blij uit!

@ VHU het was een span welshjes. Welsh A pony's op Facebook staat een filmpje.

Dingetje nog gefeliciteerd met je poezenbeest. En fijn dat het rijden goed ging het waaide echt heel hard gisteren.

Tine kan aan de slag met haar boek. Zoiets zou ik ook nog eens moeten hebben ben nu ook weer meer aangewezen op het longeren maar ik pak altijd heel lui een enkele longeerlijn en touwtjes.

Gisteren heeft alles weer gelopen. Ferro rondje door de polder met een gemiddelde van 10,2(slome donder haha) En smiddags nog met 2 span die gingen iets harder. 15 km per uur. Kwam nog een trekker tegen en cardi wou gaan rennen gelukkig vind robin trekkers niet eng dus kon ik het spul bij mij houden.

Gisteren avond mijn 2e hardloop training gehad. Was er leuk! over de boulevard in Vlissingen en nog over het strand.

Fijne dag allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:34

Haha nee, paul wil wel tweespan rijden. Maar ik heb nu eindelijk Janouk terug. Ggrr dus ik rijd lekker onder zadel. En 1 x per week mag ze mee in tweespan. Daaaag straks gaat hij haar anders meer meenemen voor tweespan training. Ze doen het wel heel mooi samen. Het zou echt wel iets kunnen worden in dressuur ssssttttt niet tegen Paul zeggen. Laat hij maar lekker zich focussen op Meneer Anton

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:49

Haha ja anders ben je haar weer kwijt. Zag filmpje van frisse Herr Anton en knappe steigerende Janouk op fb. Anton liep er mooi bij knap paard is hij dan zeg. Vraag is natuurlijk nog wel hoe hij aan die rib komt / iets wat daar scheef zat / zit... heb je daar idee van?

Ja zag het op fb Maisie leuk zeg lekker bezig zo *\o/*

Hier lekker lui ochtendje gehad, manlief was ook vrij, zo direct naar de paardjes.
Katten groeien hier als kool, alleen nog niet 100% zindelijk, da's ff minder maar komt hopelijk wel goed.

Ben benieuwd wat poes ervan vindt van de ontwolling :+ idd leuk verjaardagscadeau :)) Ik vind je dapper hoor met Milla in de woesh van gisteren op les.

Met Cathey wil ik ook lange lijnen gaan doen maar laat het gewoon mee lopen met de Freestyle opleiding alles wat ik met haar doe wat dat betreft. Mooi oefenobject.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:57

Fijn dat het gevonden is Janouk. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt.

Knap gedaan Dingetje met Mila. De schrikreactie is wel heel zoet, en veilig.

Tine, hoe ver ben je al met lezen?

Fanatiek bezig Maisie.

Gisteren niet gereden maar vandaag wel. Bosritje onder de man van 3,5 km. Stelt niet veel voor maar ik was blij dat ik de hele rit geen last van mijn lijf had. Geen kramp, niks. We hebben genoten van en met het Binky.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:01

Top Belker, dat je zo'n zalige pijnvrije rit hebt gehad

Nog geen idee hoe hij er aan komt, het is een maflinger. Wie zal het zeggen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:04

Janouk, fijn dat meneer Anton weer vrolijk is. Toch wel heftige reactie op iets wat zo simpel verholpen lijkt. Arm dier. Maar goed, het lijkt weer goed gelukkig
Belker: lekker gereden
Dingetje stoer in die harde wind!!!
VHU: heeft luie ochtend gehad, is ook wel eens lekker. En prachtige katten <3 <3
Maisie aan de hardlooptraining. Dat redt mijn lijf helaas niet (verrotte knieen, onder andere)

Hier nog niet ver in het boek gekomen, nog geen tijd gehad helaas. Gisteren met zoonlief en Sam bezig geweest. Vanmorgen schoonmaakwerk gedaan en net nog weer dingen ingepakt voor onze trektocht. Nu eerst even slapen en dan kijken of ik nog puf heb om iets met Rembrand te doen. Dan weer verder inpakken, eten koken, zoonlief helpen met rijden en als mijn ogen nog niet dicht vallen dan hopelijk tijd voor mij boek. Maar ja, moet niet te moe zijn, anders neem ik het niet meer op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:28

Hier behang gezocht om haflingers achter te plakken meneer Anton voelt zich zo goed en stoer, dat hij het tijd vond de rangorde te veranderen in de wei.
Maar daar dacht Her Royal Badness toch anders over.
Resultaat : meneer Anton dwars door de linten heen gemept de wei van de schapen in. Hek stuk en Meneer Anton 2 lekkere snee en na schoonmaken valt schade mee) en flinke hap in zijn bil. Schapen heel en Hare Majesteit heel tevreden
Gggrrr voor straf hebben ze vandaag bak arrest. Morgen eerst de hekken herstellen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:59

Oeps, misschien toch ergens een rib blesseren }:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:43

Wat een figuren zijn die maflingers van jou Janouk!

Tine moet tijd vinden voor een mooi boek.

Hier ook 2 nieuwe boeken. Hoe beweegt uw paard en Anatomie van het sportpaard. Echt hele gave boeken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:55

Ohhhh die Janouk dacht die wordt veel te stoer even maatregelen nemen _-:( :oo helemaal door de lijntjes dan zijn ze behoorlijk te keer gegaan...

Wat heerlijk genieten Belker +:)+

Volgens mij moeten jullie een huifkar mee met de trektocht Tine :+

Lekker he van die paardenboeken :list:

Het katertje van de kittens (Buzz) is maatjes aan het worden met onze herder Gretha echt schattig. Heb nog geen foto kunnen nemen want als ik opsta om foto te nemen staat hond ook weer op maar ze liggen tegen elkaar te slapen nu. Echt heel lief, kopjes geven (Buzz) en likken/duwen (Gretha). Was eerst bang dat de honden ze op zouden eten maar ze zijn juist heel voorzichtig met ze (gelukkig maar natuurlijk).

Was benieuwd hoe Cathey zou zijn na gisteren maar ze was gelukkig weer 'normaal' :+ dus wel kijken enzo maar niet meer zo groot maken en zo loperig. Kon er direct op zonder longeren en we hebben heerlijk gewerkt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:36

Wat balen Janouk.
VHU, dat is idd zo schattig. Onze rode kater is ook gek op honden en ligt vaak met Jones te slapen.
Klinkt goed Ipsilonka. Veel leesplezier.
Veel plezier dit weekend Tine.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:36

Ava, hoe gaat het met je? De koorts al weg?
Hier helaas geen goede relatie tussen honden en katten -O-
Ips veel leesplezier

Nou, bijna alles is ingepakt. Nog de laatste dingen, die pas morgen kunnen (tandenborstel, deken van Sam enzo). Zadels nog even extra gepoetst en in het vet, we zijn er klaar voor en hebben erg veel zin. Als weersvoorspellingen kloppen gaat het veel beter weer worden dan eerst voorspeld (van ruim 5 mm naar 0,8) en ook lekkere temperatuur.
Geen idee of ik onderweg kan berichten hier, dus alvast een heel goed weekend

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:45

Helemaal top Tine, zo leuk dat jullie dit samen kunnen doen +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:28

Nou eerste dag zit er op. 17 km in ca 2. 45 uur en nog pauze van ca 45 min. Bij aankomst op overnachtingsadres eerst paarden even in gloednieuwe stallen gezet met wat hooi. Toen andere paarden op stal stonden konden onze in de wei. Eerst bij elkaar geprobeerd, maar dat ging niet geweldig. Rembrand bleef Sam afschermen of ging paraderen om andere pony, dus toen toch maar uit elkaar gehaald. Over half uur halen we ze naar binnen en om half 7 staat ons avondeten klaar. Is nig geen verlichting in de stal anders hadden we ze wel langer buiten gelaten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:54

Heerlijk Tine. Ja met vreemde paarden op de wei gaat niet altijd feilloos ik durf het nooit aan hoor, zet ze altijd apart als we ergens zijn.

Hier met Cathey grondwerk gedaan en Piet weer eens uit de mottenballen gehaald :o droog gemend zeg maar, hij was helemaal vrolijk, grapjas. Van de week maar weer eens inspannen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:11

Live it while you can.... gisteren las ik tot mijn verbijstering dat iemand uit de endurance wereld vorige week van de trap was gevallen, naar het ziekenhuis en is overleden... zo iemand die je al jaren meemaakt 'along the way'. Ben echt verbijsterd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:25

Helaas maken we ons morgen weer druk om iets kleins en ook dat hoort bij het leven.
Sterkte, Vhu.