[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:37

jenkins...hij is 2 meter kleiner als die we hadden..helemaal niet zo groot...maar er zit onder het grote bed een enorme loze ruimte met grote luiken naar buiten aan de beide zijkanten....waar we dus die kennels in kunnen maken...voor transport...helemaal super !

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:56

Leuk biancaoo... wij zijn ook aan het oriënteren voor de wedstrijden, maar voor als nog kan ik die van vrienden mee indien het nodig is. (behalve in de bouwvak). Er staan dit jaar maar twee 2-daagse gepland, waarvan eentje vlak bij mijn ouders is dus dat is nog wel te rijden.
Nog even terug komen op de verkoop van de wagens. Als deze half maart niet zijn verkocht, ruil ik ze gewoon in, dus zit geen druk achter

Ips.. balen... wat een zorgen... sterkte. Wel fijn dat Det het zo goed doet.

Aks ook gereden
Jenkins die weinig kan werken... wel tijd voor sil dus... en op zoek naar een andere wagen. Ik zou ook naar het gewicht kijken, maar lijkt een goede en fijne wagen op de foto.

Tine ik geloof dat ze dit weekend weer terug zouden komen. Zoonlief moet maandag weer naar school. Weet niet precies. Geen nieuws.... goed bericht denk ik dan. Ze heeft mijn nummer en kan me dus bellen, sms-en of wat dan ook.

Het zuiden is inderdaad stil..... maar er is nog een leven naast internet (tenminste... toch?????)

Heb ik iedereen gehad? Had in het begin van de avond al bijgelezen, maar Daan is weer een beetje ziekjes, dus even bij hem gelegen.

Edit hoe is het met de mensen gegaan die de kur hebben gereden?????

Even een uitgebreid verslag.

Vanochtend om 645 waren we op stal. Trailer en wagen aangekoppeld, pony's op de trailer en hooi gegeven in de trailer. Om 8 uur waren we in Onstwedde. Even kopje koffie en toen snuit opgetuigd. Ik had ze gewassen, maar ze waren ontzettend vies geworden, maar het vroor 4 graden, dus maar voor lief genomen. Hij was direct ontspannen, rustig en liep met inrijden gewoon super. De proef in bleef hij ontspannen en rustig. We hebben niet 1 keer gegaloppeerd :-) Hij heeft nog nooit zo goed gereden. bij beide jury's had ik nog niet eerder gereden met de pony's en wist dus ook niet waar ze op zouden letten. Tweede proef vindt snuit altijd spannender, de bak is iets anders, andere bodem, weet niet wat het is, maar hij kwam wat onstuimig binnen, maar na een aantal onderdelen liep hij ook weer goed. Op het laatst wat te langzaam (hij moest plassen), maar was zeer tevreden. 179 bij de 1e proef en 182 bij de 2e proef (en 6e prijs), dus hij heeft nu "al" 2 winstpunten :-) had ik nooit verwacht....

Alwyn was bij het inrijden direct al sloom, niet vooruit te branden, maar na een aantal bokpartijen afgelopen weken durfde ik hem niet echt aan te pakken. De eerste proef wel netjes gereden, maar gewoon te weinig impuls (weer 179, hoe zuur kan het zijn). Tussen beide proeven toch maar even aangepakt, tempo kwam weer wat terug. Hij schrok echter in de 2e bak, dus was wat gespannen, was een keurige proef, met 1 grote fout van mezelf (hoorde mijn moeder niet goed en ging te vroeg in stap), maar verder weer 'te braaf'. Toch nog 188 punten en een 4e prijs (een beker).

Nu aan het nadenken of ik met Alwyn over ga naar de l, dan heb je wat meer draf wat voor Alwyn wel goed is, valt hij niet zo terug, dan kan ik de kampioenschappen met hem in de L rijden. (heb 9 maart nog een wedstrijd staan, dan zou ik dus nog een L proef kunnen rijden) en dan zou ik met Snuit in de b kunnen starten. Twijfel twijfel

Edit 2 oeps wel een lang verhaal geworden

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:24

Balen ips, hoop dat alles meevalt,wel veel kwalen tegelijk 8-)
Tallechie mag trots zijn op haar ponymannen
Jenkins-ik zou de wagen eerst eens met syl door de bak heen sturen,om te kijken hoe zwaar hij is en hoe hij hem trekt
Al nieuws over de kur?..
En straks hussen mee in de sleurhut :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 08:59

:wave: Goedemorgen!!

Tallechie super resultaat hoor! En Alwyn zou ik gewoon door doen naar de L. Hoe is het met Daan? Nog ziekjes?
Jenkins al genoeg goede tips gehad ;)
Biancacoo wat super zo'n caravan! Lijkt me geweldig om een keer bij een wedstrijd te komen kijken (mits het niet op zondag is).
VHU wat leuk dat je zoon op Ollie mee naar buiten is geweest!
Hoop dat Tine en Janouk veilig thuis komen.

Hier ligt klein laagje sneeuw. Heb het wel gehad met die sneeuw eigenlijk, maar vandaag staat weer een lekker rustig dagje op het programma.

Jureren gisteren was leuk! Was een lang programma, maar er werd leuk en vriendelijk gereden, dus dan is het niet erg. Daarna lekker patat gehaald en gesnackd ;) 's Avonds hadden we een verjaardag. En vanochtend was Beer weer lekker vroeg wakker en nu ligt hij alweer te snurken op de bank...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:23

Goedemorgen, kort nachtje... als vriendlief wakker is... dan maar even weer naar bed.

Frensie nee hij is al weer beter. Zijn laatste kiezen komen door, dus had wat diarree. Vriendlief was gisteren alleen met hem thuis en heeft hem door de diarree geen medicijnen gegeven. Maar daardoor had hij gisteravond dus weer buikpijn en krampen. Om 23 uur maar medicijnen gegeven en daarna wel gaan slapen, maar wel erg onrustig.

Ik zal nog even overleggen woensdag met instructeur, maar ga denk ik over. Dan kan ik 9 maart nog een l proef rijden met hem. Weet ik waar ik ongeveer sta. Stap is zijn slechte onderdeel, dat zit veel in de b. Halthouden gaat hij al automatisch naar achteren. En dan kan ik dus met Snuit in de B. We hadden afgelopen les gezegd als :Snuit een winstpunt loopt ga je over... die heeft hij gelopen dus..

lijkt mij ook leuk om zoiets te zien van de honden. Een stalgenoot doet ook wedstrijden met haar honden. Weet niet precies wat voor wedstrijden, maar ga daar ook een keer mee heen.

hier lag vannacht ook sneeuw, is nu al weer zo goed weg. Gelukkig maar. vandaag nog even naar stal om de pony's te laten rennen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:09

Goedemorgen.
Hier een dik pak sneeuw, de sneeuwpop van gisteren is al helemaal ondergesneeuwd.
Dochter helemaal blij, want morgen heeft ze sowieso een extra dagje vrij, dus dat wordt lekker op pad mrt de slee.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:27

Goedemorgen...hier ook weer boven water na een lange dag Ermelo gisteren. Het was super leuk alleen scheelde het niet veel of ik had onverrichte zaken weer naar huis gekund :o

Toen we aankwamen heb ik eerst Brutus in zijn stalletje gezet. Dat ging goed...echter toen ik mijn menwagen van de trailer af wilde halen, schoot mijn hand van de lier en die belandde in volle vaart meerdere keren op mijn vlakke koude hand...met als gevolg.....bloedvaten in mijn hand stuk en een enorme ei -O- op mijn enorm pijnlijke hand :7 ....Dus eerst aan het koelen geweest en met een proffesioneel aangelegd drukverband kon ik toch mijn menhandschoen aan en rijden. :j

Hier net gebeurd en komt de ei langzaam te voorschijn
Afbeelding

Mooi drukverbandje om verdere zwelling tegen te gaan
Afbeelding

Mijn proef ging echt lekker....en dat werd beloond met een 1e plaats met 229 punten
en de hoogste dagscore *\o/*. Wat liep mijn kanjertje lekker en wat ben ik enorm trots op hem <3 .

Toen kur .....Brutus begon erg tegen de hand want hij had behoorlijk wat stress....wat gelukkig na het groeten weg was en na wat kleine ..iets voor de tijd uitlopende kleinigheden een heerlijke kur gereden..
Ik eindigde met een score van 69,25 op een vijfde plaats (paarden pony's door elkaar, ontbreken van verplichte onderdelen :') die de jury later wel bleek te hebben) maar dat deert helemaal niets....ik heb zoooo genoten...en kwam met dikke waterlanders de kur uit...wat kun je blij zijn met je diertje en wat kan ik van Brutus genieten.... _/-\o_

Het filmpje is nu aan het uploaden en komt er aan....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:14

Beterschap met je hand, gelukkig heb je toch nog kunnen rijden.
Gefeliciteerd en wat een mooi verslag, heerlijk zo trots en gelukkig met bruutje!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:16

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:21

Verdorie, ik kan het filmpje niet bekijken, hier in het buitenland, ligt wss aan de muziek van Queen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:28

Ach Ollie toch wat ben je toch een heerlijk mens .... krijg spontaan tranen in mijn ogen als je dat zo beschrijft. Pech met je hand ai.... en die Brutus de hoogste score wat geweldig na zoveel ellende in zijn mond. Ben heel benieuwd naar je filmpjes.

Tallechie leuk je verslag.... misschien Alwyn handje bix zo af en toe erbij dat hij net wat meer pit krijgt tijdens het rijden maar aan de andere kant denk ik dat hij je misschien ook wel wat in de maling neemt, dat hij zich zo sloom gedraagt en hij weet dat je van hem af blijft? Misschien met bokriem gaan rijden paar keer en toch ff laten weten hoe of wat? En dan voelt hij als hij bokt echt wel die riem tegen zijn billen, laten ze het meestal wel en belangrijker, hij kan nergens overheen komen dus je bent vrij om op te treden als je dat wilt. Ik zeg ook maar wat om je te helpen hoor :o Vind het super dat je Snuitje zo lekker rustig hebt, leve het hooi en de grote stal *\o/*

Frensie heerlijk aan de patatten :9 lekker dagje dus gehad letterlijk en figuurlijk :)

Vanochtend vroeg voerbeurt is heerlijk want dan is het zooooo rustig op stal. Dus lekker kunnen freestylen (vind ze erg leuk, is ze heel alert en met oortjes er goed op) en gelongeerd. Vind Ollie totaal helemaal niets aan en compleet overbodig, is ze echt heel sloom en met die oren zo wat naar achteren van }:0 . Nu moet ik zeggen dat ik dat wel prima vind :o , in dit stadium voor als zoonlief wil gaan draven aan longe. En daarbij vind ik het zelf ook echt een verademing dat ik nu een pony heb die niet continue keihard wil of als een gek om me heen rent en helemaal hyper is dus voor mezelf laat ik het ook maar even zo :=

En nu lekker aan de :9k

**edit zie dat filmpje erop staat ga direct even kijken**

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:35

@Avaluna, ik heb het woordje Queen weggehaald misschien dat je hem nu wel kunt kijken ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:42

@Ollie ahhhhh .... helemaal ontroerd hoor van jouw Kur. Hier gaan jullie heel goed in worden. In de loop van de proef zie je het steeds lekkerder gaan lopen. Dat stuk in stap ... zo mooi met de muziek, en another one bites the dust in galop, plus jouw einde, perfect getimed _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:46

Komt goed voor ons was het ook een try-out en als je je dan beseft dat ik vorige week zondag pas voor het eerst heb kunnen oefenen na zijn tanden ellende en daarna de sneeuw dan ben ik best tevreden met het resultaat :o ;) . Het is best lastig om ook je pony goed te laten lopen en op de muziek te letten... maar goed het was super leuk om te doen :j

@Tallechie , gefeliciteerd met je wp's die ik zo snel voorbij zag komen... verders moet ik nog eve bijlezen :o

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:52

:wave: steekt neus om de hoek..

wauw ollie _/-\o_ _/-\o_ *\o/* geweldig!! :(:) voor de hand...
vhu lekker vroeg op stal!
tallechie ook goede wedstrijd gehad

voor de rest wel gelezen...

vage weken hier eerst ziek stomme griep daarna oma slecht met spoed naar ziekenhuis erg kritiek gelegen (zou het miss niet eens de volgende dag halen) nu gelukkig wat beter nog op de ic maar echt een engel op haar schouder gehad

stom weer vandaag... _-:(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:59

Fantastisch Ollie!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:46

Vhu wil A inderdaad wat bij voeren, met de les was hij ook al wat sloom en daar heb ik hem wel aangepakt. Zal de komende keren even met een bokriem rijden, misschien durf ik hem dan wel even aan te pakken.
Heerlijk is dat he, alleen op stal. vindt het leuk dat ik af en toe spreek, maar vindt het ook heerlijk om even alleen bezig te zijn.

Crazymel die ziek is geweest en een oma die in het ziekenhuis ligt. Sterkte

ik zal even gaan bijslapen... vriendlief is nu beneden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:00

Tallechie, met slagriem mennen heeft voor mij veel verschil gemaakt :) Durf Sil dan ook veel meer aan te pakken

Crazymel, gelukkig gaat het beter met je oma!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:13

@Crazymel pfff eng is dat hoor met je Oma, hoop dat ze weer wat overeind krabbelt.... heb je nog een Opa of is ze alleen

Ik moet sheets maken voor college voor morgen en dinsdag maar zoals gewoonlijk is dat weer eens een strijd :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:27

@crazymel:heel veel sterkte.

@ollie: helaas moet ik het filmpje echt een keer in Nederland kijken.

Hier lekker veel lol in de sneeuw gehad, er ligt waanzinnig veel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:49

Ollie....Heeeeeeeeel knap gereden met Brutus ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ echt wat jullie samen laten zien...daar kunnen heel veel mensen nog veel van leren, geweldig !
beterschap voor je hand,...zal nu wel goed zeer doen... :(:) :(:) :(:) :(:)

Vhu lekkere doepony heb je nu toch, genieten hoor.
Tallechie goed idee om even met slagriem te gaan mennen een kennis van mij doet dat ook, werkt erg goed.
Janouk weer thuis....lekker verschil in temperatuur.haha..
hier klein beetje sneeuw.
Crazymel..zelf eerst griep en je oma in het ziekenhuis, ik hoop dat ze nog helemaal weer er boven op komt..altijd erg eng zoiets..
Frensie patatten...owh lekker..de wedstrijden zijn in nl nu afgelopen, najaar weer nieuwe kansen, de wedstrijden zijn op zaterdag 1e loop en op zondag de 2e loop, dus misschien leuk om in het najaar eens te kijken.
Tine ook weer terug ?? alles goed ?

ik ga zo nog even naar buiten naar de hondjes in de sneeuw spelen, pup gaat ook weer helemaal goed, en samen ravotten ze lekker met elkaar.
moet nog met water sjouwen voor de paarden....dat is wel een nadeel van de winter..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:25

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:27

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:55

wat onwijs gaaf die kur....en brutus....daar krijg je toch gewoon tranen van in je ogen van die kanjer <3

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:13

@Ipsilonka: Een virtuele knuffel. Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat het is. :(:)
@Biancacoo: Klinkt gaaf, maak je een foto als die helemaal af is?
@Tallechie: Netjes gereden met Snuit en Alwyn.
@Ollie: Allereerst sterkte met je hand. Weer een superproef neergezet en een hele gave kur op muziek.
Ik heb onwijs genoten van je filmpje, wat een topteam zijn jullie. *\o/*
@Crazymel: Sterkte!

Onze wedstrijd was ook weer super. 's Ochtends eerst zelf gereden met Peppie, die weer lekker voorwaarts was. Hadden de snelste tijden en mochten daarom finale rijden. Daarna was het de beurt aan het enkelspan paard waar ik bij groomde. Paard was het eerste rondje een beetje 'tam', tweede ronde kende die het spelletje en ging die weer als vanouds. Ook daar de snelste tijden en door naar de finale. Na het groomen bij enkelspan paard hebben we gestart met ons eigen span. Eerste ronde ging netjes, tweede ronde blokkeerden ze wat. Met de hakjes over de sloot door naar de finale.
Na ons eerste rondje dubbelspan ben ik gelijk bij het andere dubbelspan achterop gesprongen. Daarmee waren we twee keer foutloos en de snelste tijd, dus ook door naar de finale.
Als laatste was het de beurt aan het vierspan. Eerste rondje ging niet zo lekker, één van de pony's in het achterspan was de boel aan het opjutten. Gevolg: Iets te hard en moeilijk te sturen.
Tweede ronde hebben we het lijntje in de hindernis aangepast en toen liep het een stuk fijner. Geen finale voor het vierspan, wel lekker gereden.

Zie dat ik al een heel verhaal heb getypt, dus finalesamenvatting houd ik lekker kort.

Ons eigen dubbelspan 3e, andere dubbelspan 1e, enkelspan paard ook 1e en ik zelf met de toppony Peppie ook een 1e plek. *\%/*

Een super dag gehad, nu rustig aan het bijtanken :O