[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:35

stikgaaf nieuws gem :))

proficiat!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:46

lanouska schreef:
@ baudyh ik zeg eerste wedstrijd in schoonebeek ???

ja dat klopt, B dressuur en L vaardigheid ons debuut.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:52

Gem schreef:
Frensie: ik gok er zomaar op dat mijn zus ook nog niet klaar is :+ :') . Maar het "einde" zal wel in zicht zijn... misschien dat 1, hoogstens 2 van mijn schoonzussen nog een poging zal wagen. Of er moeten "nieuwe" gezinnen ontstaan na verloop van tijd, maar dat op zich zou een slecht teken zijn ;) .

Hier is het einde ook nog niet in zicht :+
Wel één stel in scheiding, dus verwacht ik voorlopig niks meer van, maar andere zwager en schoonzus zijn al bezig met extra kamers op zolder maken ;)

Ik heb me vorige week zondag gebrand aan de ovendeur, op mijn onderarm. Even gekoeld en ging wel, deed wel zeer. Maandag zat er een flinke blaar. Die is woensdagavond in bad kapot gegaan. Die open plek deed flink zeer met werken, dus donderdag overdag een blarenpleister erop geplakt. Helaas was die wel iets te klein. Die haal ik er net af, maar mijn huid is ook meegekomen... |( Dus nu een vette gaas erop gedaan met een verbandje, ziet er erg overdreven uit maar zo blijft het wel schoon.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:59

Frensie: hier ook één in scheiding (zijn we soms familie van elkaar :') , en hebben we het over dezelfden _O- ?), maar ook niets meer te verwachten van deze schoonzus ivm leeftijd.
Brandblaar :oo , auwww pijnlijk! Maar het beste dat je kon doen, heb je wel al gedaan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:07

Schoonzus hier die nu een kleine krijgt was onverwachts! Is al 40+. Hebben een zoon van 18, dochter van 16, dochter van 2 of 3 (was ookal onverwachts, toen was ze eind 30) en nu dan toch nog eentje onderweg. Dus wie weet ;)

Hihi, de labrador ging voor de deur zitten wachten op manlief en ze laat ineens een keiharde scheet, hihi, mafkees. Daarna omkijken naar de vloer en om zich heen kijken alsof ze heel onschuldig is ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:40

@ SL: wat staat er op het menu?? lekker receptje om te delen? (vooral dat toetje natuurlijk!)
@ dennis: gefeliciteerd met de kleine baby! Echt een scheetje
@ Gem: en je zus ook al tante van kleine van jou?? Gefeliciteerd iig!

Mijn pony is na een spoedcurcus beleren nu ook weer terug! Dus zondag hier eens 't eerste rondje maken! Kan niet wachten! Beetje knokken met m'n haf nu :') Want ze zijn wel een week uit elkaar geweest. Beest weer helemaal gelukkig dat hij weer in de wei kan staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:56

Maartje1990 schreef:
@ Gem: en je zus ook al tante van kleine van jou?? Gefeliciteerd iig!

Uuuuhhm, ik moet hem ff goed lezen, maar ja, zij is ook al tante van mijn kleintjes.. nou ja... kleintjes... (de oudste is bijna 14 en loopt tegen de 1.90m)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:18

Zo wat een kinderen !!! Ben nu tante van 1 nichtje dat worden er in juli 2 en verder verwacht ik er dan
voorlopig geen meer.

Ik ben weer lekker moe. Heb gewerkt tot 12 uur en daarna stallen leeg gehaald rondje hardgelopen met mn
zusje en nog een rondje met ferro gedaan.

Het was hier gelukkig wel de hele dag droog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:47

Ben ik ook weer.
Wat leuk dat je pony weer terug is en dat jullie zondag rondje gaan maken Pikeur!

@Baudy is er dit jaar een mendurance Etten-Leur? Die mendurance staat er nu al 3 jaar op dan maar hij is nog nooit doorgegaan. Dat werkt ook niet mee in het van de grond krijgen van die tak van sport. Net als de mendurance IJsselstein, ging dan ook niet door, Laren ook niet destijds. Ik snap wel dat je een kritische massa nodig hebt maar de KNHS zou ook kunnen investeren door gewoon wel de wedstrijden door te laten gaan ook al kan het dan inleggeld-technisch niet uit. Dan kunnen mensen toch ervaring opdoen en groeit de sport wellicht wel gewoon. Nu blijf je wedstrijden houden vooral in het midden van het land. En dat blijft voor mensen die in zuid / noord wonen gewoon nauwelijks haalbaar.

Ik denk trouwens ook gewoon dat het grootste handicap met mendurance is de grote afstanden naar de westrijden toe hoor. Ook als je de poll kijkt is het wedstrijden te ver weg, en vervoer. Lijkt me wel duidelijk. Daarbij moet ik zeggen dat ik het ook wel 'eng' vind om met meerdere aanspanningen tegelijk een bepaalde route te rijden en dan denk ik vooral aan het elkaar passeren. Ik heb dat die ene keer dat ik meedeed echt wel spannend gevonden, helemaal als je elkaar tegemoet kwam (op dat kleine stukje dat je elkaar moest passeren op een soort van ruiterpad) dat vond ik echt niet prettig. En dan het gedoe op de p/a. Met z'n allen wat draaien op een klein stukje waar je dan moet staan. Daar moet je paard / menner en groom toch wel aardig ervaren voor zijn / stressbestendig.
Ik zag dat nog niet zitten met Bente dus :o

Dusssss.

Vandaag trouwens heerlijk met mijn dametje gereden onder het zadel ze sjouwde zo geweldig <3 wijken gaat ook zo goed en mooi regelmatig, prachtige middendraf en weer terug, mooie galop. Ze is gewoon een heerlijk rijpaard, en dat als tuigpaard hahaha.

Alleen rug deed erg pijn vandaag na een half uurtje. Dat was wat minder.... had gewone rijbroek aangedaan maar dat zit dus echt nog helemaal niet tof bij mijn rug -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:06

@Gem nog gefeliciteerd!
Hier geen uitbreiding meer denk ik zo :+

@Frensie enorm veel succes gewenst voor morgen, het wordt een echt endurance denk ik, wat warmer weer, zware paden door de regen.... maar jouw Gwin kan het (en jij ook *\o/* ).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:17

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:45

Och Maartje wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte!!

VHU het wordt morgen niet erg warm, 13 graden volgens het KNMI, ideaal weer. Ik heb er erg veel zin in!! Net nog een uur op stal geweest, Gwin op een afgezet stuk gras gezet zodat ze lekker kon grazen en ik beetje aan het vegen en schoonmaken geweest buiten om haar wel in de gaten te kunnen houden. Daarna nog met flinke dot kuil weer op stal gezet. Morgen gaat de wekker om 6 uur. Heb alvast broodjes gesmeerd en alles ligt klaar hier.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:46

maartje:heel veel sterkte met het vreselijke nieuws :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:49

maartje wat een vreselijk nieuws !!!! Heel veel sterkte voor de komende periode.

Frensie succes voor morgen. Hier zijn veel wedstrijden afgelast helaas.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:13

@Frensie, heel veel succes morgen +:)+
@VHU, lekker gereden vandaag :):) *\o/*
@Maartje, heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende periode :(:) , Helaas ben ik mijn moeder veel te vroeg aan hetzelfde ziektebeeld (borst-en later uitzaaïngen in de botten) verloren.. dus mocht je behoefte hebben om even van je af te schrijven... mijn PB-box staat open!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:15

Maartje: heel veel sterkte!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:47

ow jee maartje, heel veel sterkte.
hier ook zoiets ongeveer, schoonpaps heeft beenmergkanker -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 06:24

@maartje en Bicci :(:) :(:) &^%^%$#ziekte

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:40

ik bok laatste tijd weinig, even te druk met van alles, maar lees wel stilletjes mee, dus heb jullie niet verlaten

heel hugs hier uit te delen
ngtje persoonlijk natuurlijk al gesproken, jij ook hugs voor schoonpaps,
maartje, wat verschrikkelijk jij ook veel hugs :(:) :(:)

overigens verliezen van iemand dierbaars is niet leuk, zelf ben ik mijn moeder kwijt geraakt onverwachts, een ouder verliezen kun je niet voorstellen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:48

Goedemorgen

Maartje, Bicci: heel veel sterkte!
Ollie: dat klinkt vreselijk.
Frensie: succes
VHu: heeft lekker gereden, maar nog wel zere rug
Maartje: fijn dat je pony weer thuis is.

Heb net de paarden naar huis gehaald. Rembrand was gelukkig schoon gebleven. Ben heel benieuwd hoe het vandaag zal gaan. Voorbereidingen waren dankzij prikbeest en Thabor niet ideaal zeg maar. Maar goed, we gaan het gewoon proberen.

Iedereen een fijne dag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:27

Afschuwelijk Maartje dan stort je wereld zeker in.

Hier net als een speer een powerpoint gemaakt voor de training die ik overnam (er was natuurlijk weer helemaal niets voorbereid, raar he training staat al bijna half jaar op de planning geen mens die wat doet en als je het dan twee dagen van te voren overneemt moet er nog van alles gebeuren :roll: ). Vind het altijd leuk om te doen, zijn mensen uit het bedrijfsleven, vaak interessante organisaties.
Dus zo nette pakkie aan en op naar een chique hotel met dito lunch :9 :+

Tine en Kiss, veel succes.
Zag dat Kiss gisteren 3e stond na de dressuur dus die gaat prima!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:37

Mogge,

@Tine, jij ook heel veel succes vandaag *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:48

Harstikke bedankt voor de lieve reacties :)

Heb ik hier net hooguit 2 posts gepost, komt ik meteen met zo'n spetterend nieuws aanzetten! Het is even verdere onderzoeken afwachten. Heb nu ook een verhaal gehoord van iemand die precies hetzelfde heeft, (borstkanker uitzaaiingen in de botten) en ondertussen al 15 jaar verder is sinds die diagnose en dmv medicatie (geen chemo) vrijwel alles nog kan doen en dit de kanker in toom houdt.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:54

jongens, ik heb beetje bijgelezen, en sjonge voor bic en maartje een hele dikke :(:)

Ollie en Tine succes
Frensie volgens mij ook met endurance vandaag?! Succes !
VHU met training verzorgen, succes
Kiss aan het wedstrijdrijden? Succes

iedereen die ik vergeten ben en toch wedstrijd rijdt: succes!!!

en voor degenen die het nodig hebben een dikke knuffff

*kruipt weer terug in meeleeshoekje*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:59