[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:10

stoeeeer :D
geweldig toch, je hebt iig een trailer en iets om 'm mee te trekken :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:05

Heel charmant met die trekker :P

Kim haha tweespan EN fotos ~~}>

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:25

Had je er geen kleinere trekker voor kunnen zetten :-)

Wel fijn dat je zo naar les kan.

Ik ben vanmiddag even met de buren op pad geweest. Die moesten een bureau en bureaustoel ophalen bij iemand. Dus ik dacht dan ga ik met de trailer mee, wil niet dat iemand anders daar mee rijdt, maar kreeg ding niet van de plek af. Wiel zat vast. Dus de gewone aanhanger maar meegenomen.
Is toch te veel geweest. Heb nu last van mijn rug en buikje is wat gevoelig.

Weet ook nog niet als ik morgen na de wedstrijd ga, ligt eraan hoe ik slaap en hoe ik me morgen voel

Iemand vroeg nog als we al een datum weten. Ja we weten de datum al :-)
Eigenlijk heel apart hoor, dat je gewoon weet wanneer het geboren wordt, of het moet nog eerder beginnen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:04

tallechie: wel balen dat de beeb niet uit de stuitligging wil, heel veel sterkte deze 3 weken (tik-tak-tik aftellen)
mooie cap gezien,gaaf is dat met een foto die ze erop scannen ofzo?
halthouden....geen probleem bij sunrise ,hoeft ze zich niet in te spannen :j (en vooral als we bekende onderweg tegen komen...laat de baas maar ouwehoeren ...ik sta best!)
ik heb ook een greengard graasmasker, met halster(sun kreeg hem af met gewoon halster) wel kleine schaafplekjes, die eelt worden na een paar dagen
en die trekker voor de trailer.... *\o/*

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:04

leuk dat je na de les kan toch en idd je hebt een trailer en vervoer :P

tallechie succes als je morgen naar de wedstrijd gaat.
wanneer ben je uitgeteld dan ?

ik heb zondag een crosswedstrijdje met asmiro

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:06

Ik ben half april uitgerekend, maar baby wordt week eerder gehaald. nu nog 3 weekjes dus

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:07

Ik ga trouwens mijn laptop even leeg gooien en op nieuw installeren. Hopelijk lukt het en anders ben ik pas morgen weer online, dan moet vriendlief helpen.

Ik had trouwens nog een smsje van martine. Vakantie vliegt voorbij

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:24

Spannend tallechie!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:30

Citaat:
Mijn comfi-ride naar de menvereniging, haha.......niet lachen hoor ....
Nou meid, jou houden ze in ieder geval niet aan omdat ze denken dat de trailer niet getrokken kan worden :+ Als het zo ook kan is toch prima. Wij gingen vroeger heel vaak met de tractor plus wagen erachter naar concours :7 We waren altijd wel degenen die de anderen eruit konden trekken :+

@Tallechie, jij bent dus echt alles en alles aan het opruimen en schoonmaken, nesteldrang :j

Jeetje zeg wat regende het net, die arme kinderen op zo'n hockeyveld, ook geen sport hoor. Pony's stonden er ook wat verregend bij. Ze staan nu steeds op het landje, omdat ze er straks toch 3 maanden afgaan. Ik geloof zowaar dat ze er nog wat eetbaars afhalen ook, echt ongelovelijk. Ze krijgen nu 4 plakken hooi per dag, anders toch wel 6 a soms wel 8 (als het koud is). En ze zien er prima vol uit.

@Askazita, da's leuk crossen (neem aan dat je onder de man bedoelt toch?) 8-)
@Rivaldo fijn gemend, top hoor! En op speurtocht naar roots van Rivaldo, ben benieuwd of je dat uit kunt zoeken.
@Happytime, die van mij hebben ook altijd haarfijn in de gaten als ik aan het kletsen ben, gaan direct op rust staan }:0

Manlief alweer zo laat thuis, hij werkt veel te hard.
Voor volgende week voor het eerst een VW bus gehuurd voor het vervoer van peerd etc. Is niet eens zo duur (incl BTW/verzekering plm 70,- Euro per dag afhankelijk van versie bus). Dus we hebben nu in ieder geval een auto voor als we oooooooooit een grote trailer kopen. Verhuurder zit hier om de hoek, dus je haalt zo'n beetje je eigen auto uit de garage :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:41

Biancacoo: die combinatie wil ik ook wel :)
Graaskorf: ik heb die van imperial riding
VHU: als het verhuurbedrijf om de hoek zit is natuurlijk super handig. Nu nog een sleutel van de garage regelen en je kan zelfs op zondag op pad (of zijn ze dan ook open?)
Tallechie: forceer je maar niet met de aanhanger

Mijn weide is zo goed als klaar voor de zomer. Mesthoop is weg, wei is volledig gesleept. Laatste stukje was wel in de regen, maar wou het echt af hebben. Moet alleen nu nog 1 paal vervangen die het heeft opgegeven.

Veel succes aan alle wedstrijdemenners en hier niet te veel kletsen dit weekend!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:45

Zo B485 da's een hele zorg minder, wat een werk zeg :Y)
En het verhuurbedrijf is 7 dagen per week open :D
Ik heb jaren geen auto gehad maar dan reed ik met Greenwheels, is concept waarbij je met meerdere mensen een auto hebt, was ook heel handig. Als we dan eens een grotere auto nodig hadden of een busje, huurden we het daar ook. Alleen wist ik nooit dat ze ook auto's met trekhaak verhuurden. Tot dat ik er een spotte :)* ze blijken dus van die afneembare trekhaken te hebben... soms ben ik zo ontzettend blond :o?

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:48

tallechie heeft goed geslapen
lanouska ging naar een clinic, leuk!
Biancacoo: Har werd in de winter ook altijd dun, nu die geschoren is niet meer. Hij kreeg onbeperkt hooi, luzerne kilo biks muesli en slobber zo bleeft hij in de winter aardig op gewicht.
b485 mesthoop is weg
VanHuisUit: Leuke foto's, wagen lijkt klein zeg met Rizanta er voor!
Dennis: leuk filmpje!
Evelinee_ : vervelend zeg! alvast Succes met je wedstrijd
IvysToeter: Rafiki word ook al groot! Kitana meet nu rond de 83. hoe groot is de papa van Rafiki?
Ollie1: WAUW!! wat een super gave cap!
Ivystoeter heeft proefjes geoefend met wobbe
Biancacoo: wat een combi !
B485 fijn dat de wei klaar is!

2 dagen stage gehad en de ponys hebben lekker rust gehad, morgen weer lekker met ze aan de slag!
Wat een snert weer zeg!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:48

Bianca: geniaal :D.. ik zou het ook zo doen hoor je hebt tenslotten iets wat zo'n mentrailer kan trekken :D

VHU: fijn zeg dat je zo kan huren, wij gingen laatst ook kijken voor is een keer huren en ze hadden allemaal geen trekhaak puur zodat mensen niet te zwaar gaan trekken met die dingen. Aan de ene kant logisch maar voor ons een groot nadeel.

Happytime: Ik heb is ook naar die halsters gekeken maar ben bang dat ze die niet in kleine maatjes hebben? Krijgen ze met die halster het niet af? Hier hebben ze wel is af gekregen maar als ik dan weer wat ging puzzelen ging het super. Je moet net even de goede maat vinden ervoor.

Tallechie: Leuk dat je even er tussen uit bent geweest, jammer dat het net iets teveel van het goede was. Rust rustig uit en laat je verwennen :D
Leuk dat je een sms kreeg van martine ze heeft het vast naar haar zin :).. heb er even overheen gelezen waar ze ook alweer heen gingen.

Het is inderdaad een hele zoektocht en was er al die tijd vanuit gegaan dat hij op die manege geboren was gezien ze ook fokken. (stal 't reelaer) helaas heeft hij nog een baasje of baasjes gehad.
Hopelijk niet veel vind dat altijd zo sneu. Hoop eigelijk ooit nog een veulen foto van hem te bemachtigen zou ik zo leuk vinden. *\o/*

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:58

VanHuisUit schreef:
En het verhuurbedrijf is 7 dagen per week open :D ?

Dat is echt luxe. Hier bij ons kennen we dat niet echt zo verhuur bedrijven voor auto's. Bestaat volgens mij enkel in Brussel of rond het vliegveld in Zaventem. Aanhangers worden wel verhuurd, maar die mannen zijn meestal in het weekend enkel op zaterdag voormiddag open. En dan moet je dus al voor ene heel weekend huren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:27

vhu ik moest wel, laptop deed het af en toe niet meer.
Maar hij doet het alweer

Nesteldrang nog geen last van, maar kan ook niks. Wel wil ik alles geregeld hebben en heeft mijn vriend zoiets van dat komt allemaal wel. Ik wilde ook meer kleertjes meenmen, maar mijn vriend zegt dat neem ik dan wel mee. Ik zo weet je dan wat je mee moet nemen, ja zegt ie ik weet alles te liggen.
Heeft de schat de commode bekeken om te kijken waar alles ligt.

Martine ging op wintersport, waarheen weet ik ook eigenlijk niet.

Aanhanger heb ik door staleigenaar op de plek laten zetten. Dus heb niet getrokken, geduwd of wat dan ook.

Ik ben wel te lang niet op stal geweest, waren allemaal mensen waarvan ik dacht wie zijn dat

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:30

VanHuisUit schreef:
@Askazita, da's leuk crossen (neem aan dat je onder de man bedoelt toch?) 8-)

ja ik doe mee in gorssel.
ja ik bedoel onder het zadel, hij is nog niet voor de kar.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:53

VanHuisUit schreef:
Jeetje Bicci probeer je in je eentje het topic vol te krijgen of zoiets :+
Ben nu weer bijgelezen en ga als een speer zoon naar hockey brengen plus poowns eten geven :wave:

:n heel braaf bij gelezen, wat meestal door tydgebrek niet lukt, haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:55

Leuk! Heb dat heueueueueul vroeger ook gedaan met poowns/ paarden vond het altijd supergaaf!

Bij het verhuurbedrijf deden ze het ook niet zomaar hoor, moest wel vertellen waar ik het voor ging gebruiken en baas werd erbij gehaald, maar die ken ik wel (we wonen hier al 11 jaar, kom die man al 11 jaar lang 's ochtends tegen als ik de hond uitlaat en hij ziet me regelmatig voorbij struinen met mijn paardenkloffie aan) en toen mocht het. Standaard verhuren ze alleen busjes plus trekhaak aan aannemers/rijkswaterstaat. Degene waar ik mijn trailer altijd huur / wagentjes huur, kom ik ook al jaaaaaren. Tja, dan kan er meestal wel wat :7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:52

pff wat een geklets hier.

@ tallechie aftellen dan maar en nu weet je iig wat er gaat gebeuren. (nou ja ongeveer)
Ollie gave cap zeg !!!!
Leuk zo de trekker voor de trailer. Zou mijn pa ook zo doen. Alleen is onze trekker niet meer zo
betrouwbaar.
Rivaldo is lekker aan het trainen.

Hier heel de dag regen dus alleen de stallen gedaan. Morgen weer een rondje doen hoop ik.

Zit nog steeds te twijfelen over het tuig. Pfff wil zo graag bruin.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:01

maisie bruin is mooi, kay heb ideal bruin. welk merk heb jij op t oog?

eeeeeecht zo gezellig, er liep net een mier over mn toetsenbord -O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:05

Ook een ideal. Heb jij maat pony of shet ? Twijfel of pony
te groot is voor robijn. Past wel op ferro.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:07

Ik heb maat shet op Kay. een maatje groter was echt veel te groot geweest!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:16

hmm hoe groot is kay? Robijn zal rond de 1,20 zitten. Ga morgen eens
een pony hoofdstel passen. Die heb ik er hier nog 2 liggen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:17

Kay is 1,20m .. alhoewel hij de laatste tijd volgens mij nog wat gegroeid is! Hij is wel erg luxe gebouwd. Hij paste zelfs jelle zijn mini shet hoofdstel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:30

bruin tuig vind ik ook erg mooi inderdaad maar vind het denk ik niet passend bij tum hihi die is in de zomer knalrood/oranje :P

VHU: inderdaad dat doet wonderen :D.. Zat net nog naar een oltimer volkswagen T9 te kijken opzich prima ding en kan kar achterop :P.. maar ik sla een stap over volgens mij hihi :P....(rijbewijs halen)

Ik ga me haar even stijlen daarna naar vriendin in de kroeg en dan morgen shoppen :D..
Mag een verjaardagscadeau kiezen en had van zijn ouders 25 euro kaart van h&m gekregen :D
Moet zeggen dat ik de afgelopen 1,5 jaar zowat matig tot niets voor mezelf gekocht heb en ik paardjes dik in de watten leg :P.. Nu ben ik is aan de buurt O:) Wat zijn we toch weer lief voor onze beestjes hihi