[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:45

Patrick: Gecondoleerd, sterkte met het verlies

Tine: nog gefeliciteerd, heb je een leuke dag gehad?

Jenkins: heeft nu een lekkere buitenbox :D

Tallechie: gefeliciteerd met je winstpunt :D

SL: Beterschap met je hondje

Jelle: heeft lekker 2 span gereden, wil ik ook wel doen , maar gaat er denk ik niet van komen deze week.

Maisie: gave foto's zeg :)

De laatste dagen heb ik het even wat druk gehad waardoor ik hier niet vaak kon reageren. Gisteren 9 uur lang met de boot gevaren, het was mijn eerste keer en super leuk. In het begin was ik alleen beetje erg misselijk (ben ook vaak wagenziek). We zijn van urk naar amsterdam gevaren.

Ik ben op het dek in slaap gevallen en toen ik wakker werd voelde ik mijn gezicht toch wel wat branden, ik leek wel een tomaat :P..

Straks eerst lesgeven en daarna met mijn vader de trailer uit elkaar halen. In een week tijd zullen we hem helemaal opnieuw opbouwen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:27

@tallechie; oei.. stressvol dagje. Wel lekker dat vealle na zolang voor de wagen 't nog zo netjes doet! :)
je auto wassen, kom maar langs op 'n zaterdag hoor :P :)) eentje meer of minder maakt dan ook niet uit :P

lekker laura! :D

@VHU; beetje lachen he, zo is dids echt :P :)) je zou 'm een keer bezig moeten zien :')

gisteren van lacuun een heel uitgebreide pb met tips en commentaar op mijn topic gekregen. Hártstikke gaaf. Met als resultaat dat ik nu alleen maar méér wil mennen :P
dus ik ga zo naar stal, en dan span ik 'm ff in :D ga ik wel in de bak, ben alleen namelijk :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:07

Goedemorgen :D

Tachelli stressvol dagje zeg! Gelukkig dat je toch een winstpunt hebt :D Gefeliciteerd!

Ik ga vandaag weer een buitenrit maken met sil :D Hopelijk vergeet ik dit keer geen foto's te maken!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:23

Goedemorgen

tallechie, wat een stress

naaltje, leuk is dat he? als je tips krijgt etc.

VHU, bedankt voor de tip.
eigenlijk wilde ik dat ook wle zo proberen (door stappen of draven etc.)
maar daar was gewoon weg geen ruimte voor.
als ik mijn ruimte op de weg had genomen dan was de vrachtwagen van de dijk afgetuimeld ;) en dat lijkt me ook niet de bedoeling hihi.
op dat stuk was de dijk vrij smal.
in de berm had ik op zich ook wel door kunnen stappen (met veel moeite door de begroeiing etc.) maar daar heb ik niet aan gedacht.
ik probeerde tijdens het stilstaan uiteraard wel zoveel mogelijk te ontspannen (voor zover dat gaat)
Nogmaals bedankt voor de tip en volgende keer ga ik proberen (als het mogelijk is) om door te stappen.

oh ja, het verhaal van de oogkleppen gaat voor mij niet op.
ik rijd namelijk zonder oogkleppen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:32

goeiemorgen iedereen :)

@ maisie na-aper :P, ik ben trouwens fan van ferro :o

@ tine fijn dat je zoontje weer lekker wil rijden, veel plezier vanmiddag

@patrick, gecondoleerd.

@jenkins, veel plezier.

@sl sterkte met je hondje.

ik heb gister sinds ruim een maand weer wedstrijd met Voice gereden, eigenlijk heel fijn gereden voor de 1e proef ging ze zowat met me aan de hol vanwege de grote tent die pal naast de baan stond... daardoor dus een beetje voorzichtig gereden wat resulteerde in en 5jes 6jes proef en 180 punten.
2e proef ging echt veel fijner en kon ik haar van voren ook net wat losser rijden, ik moest van de eigenaresse mijn galop brutaler rijden, dat gedaan en dat resulteerde in 7ens en 8en ik had ook een 8 voor mijn halsstrekken, waar ik dus normaal een 5 voor heb... erg leuk als je een protocol hebt met zowel 3en als 8en!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 10:49

Tine Leuk dat P wil rijden. Super hoor. Veel plezier bij het water. Volgens mij is het nu wel redelijk warm weer.

Marrianne gefeliciteerd met de wp. Leuk he als je verbetering ziet. Zo had ik gisteren op halthouden een 7, daar ehb ik normaal een 4 of 5 voor

Naaltje had hem zo bij je gebracht als je niet zo ver weg woonde :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:56

marrianne, leuk zeg dat je de 2e proef zoveel 8en had zeg!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:23

@ rivaldo staan die bontjes nog te koop? Vond die 2e wel erg leuk. Zoek eigenlijk iets goedkopers.

Eehh marianne wat had je nou voor de 2e proef ?? Maar wel lekker gereden dus.

Wij hebben ook weer een wintercompetitie met 4 wedstrijden dus ik ga kijken of ik robijn de L doorkrijg in 8 proeven en met ferro hoop ik m vaardigheid te kunnen starten.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:31

voor de 2e proef had ik 194 (helaas)

ik moet nu nog 3 punten en dan wil ik meteen over naar het L2

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:31

lekker marrianne :)
fijn gereden, dat is het belangrijkste toch :)

@tallechie; helaas :)) ;)

@IT; jazeker :) vooral omdat ze zo logisch uitlegt dat zelfs ik het snap :D

oh ik ben zo trots op dids! Hij heeft knoerhard gewerkt, inspannen en wegrijden. Hij was gewoon meteen klaar met z'n kromme acties, niet hoeven stoeien of hij álsjeblíeft niet constant naar rechts wil kijken. Meteen goed!
Moet het echt vaker doen, dan wordt het gewoon een stiekje :D
Hij deed het erg netjes, vlot, actief, en hij dacht mee..
zo zonde dat ik geen camera bij had.. Hij liep veel beter dan van de week :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:42

arme timon en puppie lotte .
maisie:gave foto zeg, wauw!
naaltje gaat weer lekker met haar paardje,goed zo!
ik heb de zenuwen voor morgen om met paard naar kliniek te gaan,niet zo goed voor mijn ziekte van crohn,die speeld lekker op door de zenuwen,maar morgen horen we meer of het paardwaardig is om haar zo rond te laten lopen met haar tumoren in haar neus,operatie kan echt niet meer, die was 2 jaar geleden al gedaan en niet zonder risico! maar nu meer erbij.
baal ervan. :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:33

Wat sneu voor Timon zeg, sterkte ermee!
En stoere wedstrijdfoto's gezien.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:36

even een foto van jeroen spammen. Net gelongeerd en het is nu zulk mooi
weer met het zonnetje.

Afbeelding

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:40

Leuke foto's allemaal zeg!

Sterkte PAtrick, sneu dat hij het toch niet gered heeft!!

Ik ben vanmorgen eind wezen mennen, maar ben nu minder blij, mijn paardje staat niet rad.
Denk dat hij zijn kogel heeft aangetikt/verdraaid want daar zat allemaal vocht in. Dus maar even afgespoten en cooling erop en in de wei gezet. Hij liep wel gewoon, alleen in draf niet rad.

Maak me wel beetje zorgen, hij heeft echt nooit iets. Maargoed het valt vast mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:54

@Yuri, is niet fijn zoiets. Hopen dat het morgen wat afgezakt is.
@Marianne: klasse proef!
@Maisie: wat een leuke enthousiaste foto !
@Naaltje je wordt nog een dressuurprikker :+
Voor de anderen weet ik het even niet meer.

Vandaag echt een flinke rit gedaan met Snuit. We zijn eerst naar de Zoetermeerse Aanspanning gereden, daar hadden ze een soort marathonwedstrijd. Ik vroeg me af of Snuit niet helemaal gek zou worden met zoiets, maar hij was super rustig, we zijn er gewoon langsgereden hoor, niet meegedaan :o Toen was ik op ongeveer 3 kwartier rijden en als ik nog 3 kwartier/ uurtje zou doorrijden zou ik bij de stalhouderij in Zoetermeer zijn. Dus we zijn dapper doorgereden....nog verkeerd gereden waardoor ik opeens midden in het stadshart stond, net gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was, kwamen nog een enorme bus en vrachtwagen tegen, Snuit draafde dapper door <3
Toen vonden we gelukkig het fietspad weer en na in totaal plm 1 uur en 3 kwartier was ik bij de Stalhouderij. Was er niemand :7 maar goed, even gebeld en kon kopje koffie gaan zetten en wat koekjes eten. Snuit even wat hooi en brood gegeven, hij wilde niet eens water, gek beest.
Een half uurtje gepauzeerd :Y)
En daarna weer terug, nu nam ik wel de goede route.

Ben zo trots op die pony. Denk dat het bij elkaar wel 30 / 35 km was, hij heeft bijna alles gedraafd, oortjes erop, helemaal fris en fruitig. Wel super gaaf hoor, vanaf 10.30 - 15.00 uur op pad geweest en toen we terugwaren rende hij ook nog vrolijk de wei in :+ Wat is het toch een ongelovelijk dapper en vrolijk ding :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:10

Wat een knap paard is Jeroen :)

VHU hou op joh, ik wordt steeds jaloerzer op snuit :D als je hem kwijt wilt, mn vader komt hem zo ophalen, die wilt hem ook hebben :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:17

:D net route nagemeten, het was 34 km :D
Als je van lange afstanden mennen houdt is Snuit denk ik echt ideaal. Je moet niet met hem gaan dressuren, wordt hij alleen erg heet van :=
Ik ga toch een keer zo'n mini marathon met hem proberen, kijken hoe hij dan is. Want om de omroeper, de andere aanspanningen en de trailers e.d. gaf hij dus helemaal niets.

@Happytime, hoe voelt Happy zich nu dan, zie je aan haar dat het niet meer gaat?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:48

:wave:

Ik wil jullie nog bedanken voor jullie lieve steunende berichtjes.
Ben er gister behoorlijk beroerd van geweest, migraine en overgeven.....ben ziek van me werk naar huis gegaan.
Vandaag een dagje thuis gebleven,ben nog niet helemaal fit maar dat kan ook door de menstruatie erbij komen.

Vanmorgen hebben we Timon weggebracht om te laten cremeren.
Het doet veel pijn maar hij heeft gelukkig geen pijn meer nu.
Timon zal voor altijd in ons hart blijven.

Poemba zijn broer zit alleen en daar willen we een vriendinnetje voor gaan zoeken zodat hij niet alleen hoeft te zitten.
Hoop dat we die snel vinden en hij het leuk vind dat hij een vriendinnetje krijgt waar hij lekker samen mee kan zijn.

Vanmiddag even naar de paardjes geweest.
Heerlijk weertje 8-) en een beetje kunnen ontspannen.....
Met Patrick bezig geweest.
Die heeft vandaag voor het eerst de culeron aan gehad(staartriem)en had wel een boksessie verwacht maar meneer dacht daar anders over :D die gaf er niks om en ging gewoon lekker lopen.
Hij heeft ook nog even met zijn hoofdstel met oogkleppen aan de longe gelopen en dat deed hij ook netjes.
Is wel wennen voor hem dat hij minder ziet maar deed het super, nog een stuk over de camping gewandeld en dat ging ook super.
Langzaam een beetje er aan wennen zo.

Ik ga even bijlezen, en probeer het weer bij te houden :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:54

vhu, zo he! Jij hebt een flinke rit gemaakt!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:18

Maisie leuke foto!

Happytime sterkte morgen :(:)

VHU een flinke rit gemaakt is het heerlijk weer voor 8-)

Yuri een eind wezen mennen, hopelijk is het snel over :(:)

Naaltje heerlijk gereden, jammer dat je je camera niet bij had of de fotograaf.

Timon voor het laatst samen met zijn broer Poemba op de bank ;( :(:)
Of ze het wisten, kropen helemaal tegen elkaar aan zo aandoenlijk omdat te zien :+:
Afbeelding

Zo lag Timon in zijn hokje 's avonds nadat ik hem vrijdag opgehaald had
http://i672.photobucket.com/albums/vv88 ... 09-101.jpg

Brave Patrick
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:27

Wat een lieve grote konijnen waren ze samen. Accepteert een konijn wel een nieuw maatje trouwens? Geen idee hoe dat werkt.
Niet om het een of ander, maar ik longeer 2-jarigen nooit en doe er ook eigenlijk nooit een bit in :+ . Zelfs met 3-jarigen doe ik het zelden, met Alwyn heb ik het hooguit tot nu toe 10x gedaan of zoiets? Werk veel liever los of rechtuit met lange lijnen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:31

Die samenvattingen zijn toch ontzettend handig hoor :Y)

Ik heb vandaag een heerlijke dag gehad! Een vriend van me had gevraagd of ik vandaag zin had om samen een koetsentocht te gaan rijden.
Hij heeft een paar pony's van hem bij elkaar geraapt en die samen in het span gezet. Gisteren even gaan proberen, en vandaag zomaar met een 6-span een koetsentocht gaan rijden :D
Het was een 6-span bonte pony's (zoals Rivaldo en Tum), echt geweldig :D Er liep 1 pony tussen die vandaag voor de 7e keer voor de wagen had gestaan :Y) Het ging er allemaal heel ontspannen aan toe, het was een super ervaring :D

Na zo een dagje als vandaag heb ik zin om Romeo voor de wagen te spannen! De wondjes zijn al aardig genezen, dus dat gaat zeker niet meer lang duren! Ik heb 3 oktober een koetsentocht gepland, ik kijk er al naar uit! *\o/*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:34

Het is afwachten of hij een nieuw maatje accepteerd.
Ligt aan beide konijnen, nu is Poemba niet zo heel moeilijk daarin denk ik.
We zullen het zien.

Ik longeer ook niet zo vaak, ik persoonlijk vind dat een 2 jarige best al een bit in kan hebben is maar net wat je er mee doet.
Maar ieder zijn eigen mening ;) ik vind het fijn om langzaam aan een beetje aan alles te laten wennen spelenderwijs dingen leren.

sander-lotte een heerlijke dag gehad

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:42

Jeroen is nog steeds op het bit aan het kauwen. We gaan hierna over op lange lijnen en een menhoofdstel. Hij moet dan gaan leren sturen. Maar nu snapt ie al een beetje wat er van hem verwacht wordt. Ook geeft hij er niets om wat je ook op zn rug gooit.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:28

ik vind 2 jaar ook best jong om al te gaan longeren en dan ook met bit in.
maar ieder zijn eigen keus.

S_L, dat klinkt als een heerlijke dag!
lijkt me wel leuk zo met een 6 span mee te gaan.