[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:35

ja gelukkig wel zeg, weet niet wat ik zonder hem zou moeten hoor! :)
zondag hopelijk met de kar een eind eropuit! wil lekker naar het bos toe, daasloos :+: :D

veel plezier met helpen bij de wedstrijd :D altijd leuk! :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:46

Ik ben ook weer een tochtje gaan doen. Nog even genieten van het lekkere weer, want wie weet hoe lang we nog hebben.

Ben wel vervroegd moeten terugkomen. Ze heeft een wondje van de bomen die langs haar te dikke buik schuren.

Iemand een oplossing?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:48

dieet? :=
bekleden met iets zal ook niet helpen, wordt het alleen smaller van..

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:08

Kun je die bomen niet voorzichtig een klein stukje uitbuigen? GA ermaar vanuit dat ze van metaal zijn...

Zondag waarschijnlijk lekker met de kar van een vriendin en mijn kids naar de pannekoekenboerderij! Krijg ik onderweg een beetje menles! Heb er al helemaal zin in!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:22

Net de paardenvierdaagse Zorgvlied achter de rug. Elke dag tussen de 25 en 28 km gereden. Het was de vierde keer nu maar het blijft zo gaaf met al die paarden in het bos (en een stel shetten die vinden dat ze overal snel voorbij moeten vooral zodra de neus richting huis staat)

Afgelopen dinsdag mijn IR kunststoftuig binnen gekregen. Hartstikke mooi tuig en voelt super aan. Tja, die pasvorm blijft een probleem: maat shet is te klein en nu de maat pony erop en die is te groot. Dingen kleiner maken is makkelijker als dingen groter maken dus binnenkort maar naar de tuigenmaker.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:30

Gaaf is dat he!
Ik wil proberen mee te doen aan de Eper volgend jaar.

Ben wel 3 dgn de veluwe over geweest 90 km in 3 dgn onwijs kicken was dat!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:44

napie: is het niet een idee om een tuig bij Co pater te bestellen?
Is grotendeels kunstof met leren stoten e.d. en wordt volledig op maat gemaakt. Is niet eens zo gek duur :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:00

Ik vind die tuigen van Co Pater nogal lelijk eigenlijk. Ik heb trouwens dit tuig al in mijn bezit en hij kan aangepast worden.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:12

Zo ik vlieg ook weer eens voorbij..

Mijn dagen zijn nu TE vol, haha.. Dus vandaar dat ik weinig tijd heb.. (vind het zo l*llig om alleen mijn verhaal neer te kwakken zonder verder te reageren :o )

Ik heb wel elke keer bijgelezen/meegelezen :)

Napie; fijn dat je tuig aangepast kan worden! :-) En dat de vierdaagse leuk was! :D

Naalt, leuk joh, jullie hebben best een groot bos toch?! :D

Vandaag hebben we met Joy het "vliegende tapijt" gedaan.. (Dus een tapijt achtig iets slepen met een kindje erop)..
Ze deed het weer heel goed :D
Nog een paar keer oefenen, ook met de zweephulpen en ze mag voor de kar :)

Voor mijn eigen kar zijn de wielen onderweg, dus ook mijn haflingertje en ik gaan binnenkort weer de straat op :D

Ik ga even kijken naar de tuigen van Co Pater :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:58

@jasia; mwa, bosje waar ik meestal heen ga is niet zo groot hoor :o pannehoef en mastbos zijn een uur rijden voor mij.. helaas..

zit nu op oppasadres, maar hun internet wil niet werken op mijn pc >;) dus heb hun pc maar aangezet nu :o

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:02

Haha, mag vast wel toch :D

Oke, dat is wel jammer.. Maar goed, toch wel leuk :)

Ik sta vlakbij de Heide, dat bos is voor mij groot genoeg.. O:) (anders duurt het nog langer voor ik er weer uit ben... :+ )

Vandaag clubles gehad.. Moet ik dan naartoe stappen.. En halverwege zei mijn paard "Loop zelf maar!" :') Dusja, toen deed ik dat maar braaf he.. :') (anders kwam ik te laat)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:05

sta jij vlakbij rucphense heide?
werd daarstraks gebeld door 'n vriend, of ik mee ging met gezelligheidsrit volgende zondag :)

ga zo weer proberen of mijn pc wil... moet eigenlijk ook nog keiveel huiswerk maken enz :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:10

Dat is wel leuk :D Is dat op de Rucphense heide dan of wat?

Ik heb dit weekend geen huiswerk :D

Nee de Heide in Bergen op Zoom :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:12

is op rucphense heide ja :j

joh, BOZ is wel wat verder dan rucphen ja _O- dohh ik zit echt te slapen :+

ik heb keiveel huiswerk.. nog 500 paginas lezen (Engels wetenschappelijke tekst) nog 3 verslagen maken, nog een onderzoeks-plan schriven.. :z

zo eerst popcorn maken :9

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:16

Lekker :D

Ik heb paprika chips.. maar ik mag niet van mezelf.. :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:04

haha leuk ik heb me popcorn al op.

Hier geen bos helaas.

Ga morgen met een vriendin naar haar verzorgpony met ferro. Soort picknickrit met pauze. Wordt wel gezellig.

Vandaag met een andere vriendin een rondje met robijn gedaan. Was eerst bij haar paardje wezen kijken. Leuk al die vriendinnen met paarden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:12

popcorn op, zitkont dus toch de pc nog eens aangezet :o
(heb beide modems inmiddels al geprobeerd moed in te praten mijn laptop toe te laten op het netwerk, zonder resultaat :+ )

zit zorro film te kijken :=

veel plezier morgen maisie! :)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:38

Ik zal ook weer eens reageren. Ik lees wel trouw bij maar reageer bijna niet.

Mijn paard heeft donderdag sinds 3 weken weer voor de wagen gestaan. Ze heeft 1,5 week stilgestaan omdat ze na het rollen kreupel was. :(:) De hoefsmid erbij. niets. Fysio erbij. Ja er was 1 plek als daar de spieren losgemasseerd werden haalde ze toch uit van de pijn. Ze had zoiets als wat men bij mensen spit noemt. Daarna moest ze een halve week rust hebben. Mijn bijrijdster heeft ze daarna ohz gereden, want ik was op vakantie. Maar ik ben met gekneusde ribben terug gekomen van mijn ruitervakantie. Dus afgelopen donderdag toch geprobeerd met de kar weg tegaan. Na een half uur toch maar omgedraaid omdat het niet helemaal lekker ging bij mij. :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:11

autsj.. gekneusde ribben en een paard met ''spit'' niet zo fijn...

ik ben vandaag weggeweest met dids :) met pa mee! :D
22 km ( :o :D ) we zijn naar het mastbos geweest, we hebben een N-weg overgestoken, staan wachten bij verkeerslichten op N-weg (toen maar gauw de fietspad overgeschoten de wijk in, het werd mij te gortig :o :+ )
en toen lekker het bos in :) 2x een ''daar kun je door'' >nee echt niet! discussie gehad over 2 paaltjes.. beide keren ging het echt nét.. en dat paard weet het lijkt wel :+ die slingert dan plots niet meer _O-

en toen 10 jaar van m'n leven kwijtgeraakt.. er liep een jacht-spaniel ding los... en die kwam naar dids.. Heb de eigenaar geroepen, geen reactie, en toen kwam 't beest aangezeild.. vol in dids zijn achterbeen..
pa en ik hebben beide zitten brullen, ik tegen die hond, en pa tegen die kerel :+
en mijn paard? die rende niet, trapte niet, en was alleen maar onzeker.. de schat.. bijna over dat schurftmormel heen gereden en die vent nog wat uitgekafferd := ''ik had geen paard gezien'' ga dan niet op een ruiterpad zitten? :')

maargoed :D lekker verder gereden, paar keer stilgestaan omdat kindjes wilden aaien, vindt hij ook prima :P
paar keer galopje gedaan, soms flink moeten sturen :)
en op het eind de navigatie getest, meneer kent dus de weg in een vreemd bos :=
steil viaductje op moeten praten, en toen op ons dooie akkertje onderweg naar stal :)
5km van stal hadden we een aanspanning achter ons.. dids ging remmen, wilde omkijken, ging hinniken.. (doet ie normaal niet..) bleek de tuigmerrie van stal te zijn, z'n alfa-merrie :))
zij kwamen voorbij, en dids heb ik geprobeerd mee te sturen, maar hij hield niet bij :')
dus toen weer lekker gestapt, onder luid gehinnik van dids die zijn vriendin riep :+:

heb het echt lekker gehad :D knappe ventje was het weer vandaag!!!
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=304288.
onze route ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:15

Goedenavond allemaal.
Heb wel bijgelezen maar was niet zo veel. Leuke ervaringen en verhalen weer.

Wij zijn vanochtend weer terug gekomen van vakantie.
Ben net even bij Veale geweest. Loopt op het zachte weer goed en lijkt ook weer vrolijker.

Volgende week hoefsmid en dierenarts maar weer bellen om over het harde te proberen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:13

ik zal me ook even voorstellen hier!

ik ben lieke en heb een fjordje die ik voor de kar heb, maar ook onder het zadel rijd.
mijn vriend mend meestal met haar en ik rijd haar.
wedstrijden rijden we niet, maar willen wel gaan kijken of dit een optie voor ons is!
verder weet ik niet zoveel te vertellen :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:17

wauw naaltje, dat klinkt geweldig!! En wat super met die hond. Je zou sommige eigenaren toch wat he.

Ik heb gisteren met mijn paard meegedaan met hippiade, vaardigheid klasse L. Ben heel tevreden, hij ging heel goed, heel veel stukken in galop. Kwam alleen in 1 hindernis vast te zitten, dus dat kostte me heel veel tijd. Tja, kan je verder nog zo hard gaan, dat haal je niet meer in. Bovendien stond de tijd toch al scherp, want er waren van de 33 combinaties maar 6 binnen de tijd. Maar goed, een super dag, weer veel geleerd en mijn paard heeft goed zijn best gedaan. Wie weet mogen we volgend jaar wel weer, gaan we in ieder geval goed ons best voor doen.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:08

Fijn he van die mensen die hun hond los laten en niet op tijd bij zich roepen.
Ik kom me ook maar weer eens melden.

Vandaag voor het eerst een wedstrijdje gereden met de shetlanders van een kennis.
Er werd bij ons een oefenmarathon georganiseerd en die hebben we meegereden.

Het was echt super leuk en heel veel geleerd. De pony deden echt super hun best. Alleen jammer dat we zelf twee keer een foutje hebben gemaakt. Maar dan weten we voor de volgende keer dat we beter moeten verkennen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:46

Aan honden heb ik een hekel als ik met de koets weg ben. Het liefst heb ik dan nog de honden achter een stevig hek die al lang op voorhand beginnen te blaffen.

Ik heb een klein vraagje: wat is een langboom? Is dit de boom om te gebuiken voor een tweespan?

Ik heb geïnformeerd naar de tweewieler van Hans van der Mee met onafhankelijk bewegende bomen en ben toch een beetje geschrokken over de prijs. Heeft er iemand ervaring met deze tweewielers? Ik vraag me af of ik dan niet beter een marathonkoetsje koop. Is qua prijs vergelijkbaar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:30

@b485; knol van mij is dus van 1 ding bang.. en dat zijn honden
vandaar mijn verbazing dat hij zóó cool en goed reageerde :)

langboom klinkt als iets voor 2span ja? :)

ik zit nu op school... tot half 6 ofzo..