[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:32

@vhu db staat nu onder 150 gram. Dag en nacht.
S ' nachts zou het wel wat dikker kunnen( afgelopen nacht al nachtvorst) maar overdag niet en ik heb geen zin om te wisselen.
Ik ga hem later toch scheren dus maak me er niet zo druk om.
Je moet gewoon proberen hoe ze het vind onder een iets dikkere. Als je sneller dikker gaat houd je het haar korter.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:46

Det is geschoren en heb ik onder 200 gram gezet. Ze staan bij mij niet op stal, nou ja staat ze wel maar het moet niet. En het is fris in de polder. Catey en Keshya staan zonder. Catey gaat binnenkort onder deken. Maar haar vacht ligt nog mooi plat dus koud heeft ze het denk ik niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:39

OK thanks! Straks gaat dan die dikkere erop. Ze staan hier vanaf plm 10.00 tot 17.00 uur zo ongeveer op de wei en dus niet alleen in de zon maar ook in de volle wind.

Wat fijn Assie, is je voet nu soort van 'klaar'?
Vind het op het filmpje er heel goed uitzien Ollie1 en veel rustiger. Kan natuurlijk momentopname zijn maar op het oog super vooruitgang _/-\o_ hoop dat het zo doorzet!
En heel veel plezier bij de trektocht Tine, jullie hebben er lekker weer bij (tenminste, bij ons is het lekker herfstweer).

Vandaag weer training geven, vanmiddag bezoekje aan Ber. Hoop dat de mok nu eindelijk echt weg is.
Fijne dag allemaal :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-16 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:43

Nee, voet is nog lang niet klaar helaas. Maar ach... ik ben weer soort van mobiel. Ik moet alleen wat meer kiezen wat ik doe in plaats van mijn dag helemaal volplannen. Is ook niet verkeerd voor mij O:) .

Fijn om jullie deken-praktijken te lezen. Ik vind het ieder jaar zooooooo'n gedoe. Ik wil niet dat ze te warm staat, maar ook niet dat ze te koud staat. Ik kom niet dagelijks meerdere keren op stal, dus ik moet gewoon een deken op doen die precies goed is.

Ik wil eigenlijk nog eens investeren in zo'n UV-TL-balk. Het schijnt dat wanneer paarden genoeg UV/daglicht krijgen ze ook veel minder wintervacht aanmaken. Ik kan zo alleen niet het artikel/onderzoek terugvinden waar ik dat uit had |o

Ollie wat onwijs stoer over dat bruggetje. Je ziet hem kijken en dan toch gaan. Heel knap. Hoop dat de progressie doorzet! +:)+
En.. ik ben echt zwaar jaloers op de prachtige paden waar je overheen kunt. Veel beter dan de betonpaden hier in het hoge noorden _/-\o_

Belker weer lekker gereden met Binky. Fijn dat je hem tot je beschikking hebt. Ik zou hem gewoon ontvoeren :P .

eN Tine, wanneer gaat je trektocht van start?
Laatst bijgewerkt door assie op 10-10-16 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:45

Altijd goed hahaha.

Ja bij mij hetzelfde, wil niet op en af. Maar merkte wel aan Cathey dat ze direct voller bleef en wat vlotter was met rijden met deken op dus haar energie wel kwijtraakte aan warm blijven, dan hebben ze hem wel nodig. Hoop ook echt dat ik de winter door kan zonder scheren, zou erg fijn zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:19

Nou staat nu lekker onder warmere deken. Op de wei in de open ruimte is het toch maar een graad of 11/12 (ff gecheckt) overdag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:41

Ik geloof niet dat het nodig is om apart licht in de stal te hebben. Het is wel zo dat als je vanaf ongeveer half sept ( wanneer de dagen echt korter worden, kwa licht hè) en je laat licht aan in de stal dat scheelt kwa vacht.
Scheren voor de kortste dag heeft ook vaak geen zin omdat het haar zo weer aangemaakt word.dus voor die datum scheren betekend altijd nog een keer scheren die winter.
Ik probeer het scheren daarom altijd te rekken tot na die datum.
Ik begin dus meestal op tijd met dekens. En laat tot 22 uur de lamp aan op stal. Dat werkt vaak wel.
Ik ga helaas meestal in die periode net op vakantie. Dus het komt voor dat ik met een zomervacht weg ga en met mega gaar terug kom. Gelukkig ging gerrit er dit jaar in mee. Toen het weer opsloeg ging de regen deken er gelijk op.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:40

Wel fijn als je dat zelf kunt regelen. Helaas sta ik op een pensionstal waar ik geen invloed heb op hoe lang het licht aan blijft oid. Wat mij betreft bleef het daar langer aan. Maar goed, als ik dat wil, dan moet ik mijn eigen stal bouwen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:18

Ik wil het scheren proberen te omzeilen dit jaar, dus vroeg begonnen met dekens. Ze staan hier dag en nacht buiten en vooral de nachten zijn al gemeen koud. Maar heb geen zin (meer) om overdag andere deken te hebben dan snachts.

VHU: weersvoorspellingen zijn erg prut. Komende zondag wordt heeeeeel veel regen verwacht en dat is net onze langste dag.
Assie: komende zaterdag

Net weer dagje gewerkt. Werd pas iets voor half 8 gebeld en moest naar school heel ver weg (50 km), dus was even haasten. Vrees dat ik er woensdag weer heen moet, want zie dat ik al ingepland ben, maar vind het eigenlijk te ver weg. Zeker omdat zoonlief woensdag begin van de middag priveles heeft, dan wordt dan heel erg haasten. Thuis komen, trailer aankoppelen, pony erop en weer weg. En dan moet er niets tegenzitten....

Nou, we gaan andere proefjes oefenen met Sam, nieuwe maand komt eraan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:38

Zou dat gewoon wel zeggen Tine, kost je ook handenvol benzine / diesel... vergoeden ze nauwelijks denk ik?

Wat jammer van de voorspellingen, hier viel het juist wel mee, vrijwel droog zeg maar... nou wie weet hebben jullie toch geluk.

Nou wonderbaarlijk, Ber was weer zeer te spreken. Zelfs zo dat ik na het longeren de barebackpad erop heb gedaan en er op ben gaan zitten, beetje rondgestapt in de bak. We waren er beiden zeer tevreden over :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:44

Ik zie nu een Ber die heel trots in de wei loopt :D

Reiskosten worden amper vergoed, sowieso alleen maar enkele reis en dat is dan nog iets van 4 cent per km. Schiet niet echt op dus. Woensdag gaat gelukkig niet door, hoop wel op andere school, maar dit is gewoon te ver.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:34

Nou je hebt groot gelijk hoor dat is gewoon te ver niet te doen. Maar er is een fikse griepgolf begreep ik vanavond (waren wat afmeldingen) dus er zit weer werk aan te komen Tine!

Ja die Ber naja, enjoy it while you can :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:40

Het is nog erger qua vergoeding, heb het even nagekeken. Is dus inderdaad 4 ct per km, alleen enkele reis, maar ook niet meer dan 25 km....

Gisteren waren er inderdaad nog 2 andere invalkrachten bezig, dus gaat straks vast weer druk worden. Geeft niet, heb er zin in ;-).

Gisteravond ouderavond op school, met oa over gezond tracteren. Tja, was weinig nieuws voor mij, doe ik altijd al. Ook altijd fruit naar school. Wel mooi om te zien hoe mensen schrokken hoe ongezond ontbijt koek is (terwijl velen denken dat dat heel gezond is) bijvoorbeeld.

Springles van vanmiddag gaat niet door, dus ik ga zo lekker even mennen met Sam en dan weer naar de yoga. Wie weet is het vandaag wel heel leuk hihi

Fijne dag allemaal

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:32

:wave:

Zwaai ook even voorbij :D vorige week ziek geweest, dus weinig paardendingen gedaan.
Hier ook in dubio wat betreft de dekens, ze staan hier nu met teddyfleece dekens op en een een waterdichte fleecegevoerde deken buiten.
Vind het zo lastig 's nachts is het al best koud aan het worden en overdag in de zon kan het weer heel warm zijn.
Zondag is de tuiger na drie maanden weer voor het eerst voor de wagen gegaan :D Hij was na het beleren zoveel ingevallen en wilde niet meer komen en ging in een hoekje staan, dus hebben we hem maar eens even weggezet.......lekker borstelen en de wei op en verder niks..........zondag vond hij het weer helemaal leuk en geweldig voor de wagen *\o/* altijd even een spannend moment als ze zo jong zijn en het al een poos geleden is.
Milla heeft voor het eerst het schoftje opgehad met de staartriem, poos geleden al eens geprobeerd, maar kreeg het staartriempje niet aan, ging hij bijna zitten := dus ben dat eerst eens even gaan oefenen met mijn handen rond zijn staart en met lijntjes en nu was er niks aan de hand.....erg leuk dat hij weer wat heeft geleerd <3

Verder even voor Ava een dikke knuffel :* :(:)

Sluit me weer aan en moet nog ff goed bijlezen......heb iets gezien over gaten in Tines huis met beton, Belker een leenpown om lekker op te rijden, Cathey gaat goed en VHU is aan het Emiel Voeste begonnen. Baudyh is weer terug in het koude kikkerlandje. Assie is nog niet voet klaar :(:) en verder weet ik het ff niet Y;(
Tine hoe is het met je zadeltje?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:10

Nou, dat zadeltje, pff, duurt allemaal wel. Ze hadden toen gezegd dat het dezelfde week er zou zijn. Maar goed, als het goed is komt het volgende week woensdag.
Net gemend met Sam, ze was heel braaf, maar dressuurmatig was het brandhout. In stap krijg ik haar gewoon niet nageeflijk. In draf wel, maar ja, in stap moet toch ook echt. Nou ja, we zien wel weer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:27

:wave: Zit in de meeleesmodus.

Balen van het zadeltje Tine.
Tine, ik kreeg €60 reiskosten voor 4 dagen per week enkele reis 70km....... Maar ik werkte wel met veel plezier.

Dingetje weer herstellende. Fijn dat de tuiger weer bijtrekt. Mila klinkt als een fijn paard.

VHU, wat fijn van Ber. Lekker van nagenieten.

Ava, hoe gaat het? Alweer thuis?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:54

Goedemorgen :D
Ber was ook weer hengstig dus wellicht klopt mijn hele hengstigheidstheorie ook helemaal niet :o? :=
Krijg bij NCOI helemaal geen reiskosten maar verdien daar wel heel behoorlijk dus dan maakt het me niet zoveel uit. Maar vanaf Rotterdam naar Utrecht, Amsterdam of Breda ga ik wel, verder niet. Bij de Hogeschool Leiden had ik ook zo'n prutvergoeding.

Wat heerlijk dat de tuiger zo braaf was, wat fijn zeg. En wat goed dat jullie hem even lekker hebben laten staan _/-\o_ Mila met staartriem knap kind :* en het is vervelend als je zo lang op zadeltje moet wachten... hoop dat afspraak doorgaat volgende week. Belker zijn de ziekenhuisbezoeken meegevallen :(:)

Zoonlief (vrije dag, docentenvergadering) en ik zitten op de bank beetje te niksen :P moet wel aan de slag maar heb niet zo'n zin :O . Eerst nog maar :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:28

Zware training ;-)
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:51

Geweldige foto hahaha :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:12

leuke foto!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 06:09

:= Patrick heeft zo'n zware training gehad dat hij er even van moet uitrusten.......heerlijk zo lol met je knol <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 06:48

Ja echt heerlijk. Pony geniet hier ook van. Zo weer dagje werken. Ik sta al voor de deur maar er is nog niemand

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:38

Heerlijke foto.

Zo is Binky, de haflinger ook.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:23

Zo ik heb net een afspraak gemaakt voor mijn Maine Coon om hem te laten ontwollen in de trimsalon, hij heeft helemaal een ontploft kapsel en vorige week heb ik hem goed uitgekamd en van de week krijgt hij allemaal viltjes. Wat ik er vandaag uithaal zit er morgen weer in, dus de trimmer maar is haar gang laten gaan vrijdag :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:55

@ dingetje maak je een voor en na foto? Zal wel een hele andere poezel worden.
En ben je al klaar voor de strandrit?

Tine heerlijke foto!

VHU fijn dat ber in een goed humeur was!!

Zo ik heb een weekje vrij. Heb voor vanmiddag het scheren van Robin en Ferro op de planning staan. maar ik wil eerst eigenlijk nog een rondje 2 span. Maar dat word dan misschien net ff te veel.

Gisteren bij iemand anders de pony's in tandem gezet. Was leuk om te doen en de pony's waren braaf!!