[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:14

Hoe zit het in NL met vaccins? Wat moet bij de KNHS verplicht en aan welke frequentie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:50

Max 365 dagen. Minimaal 1 week tussen vaccin en wedstrijd en de basisenting moet in orde zijn. In het nieuwe reglement kan bij een eerste constatering van foutief enten je dierenarts een wasrschuwing geven en moet het een volgende wedstrijd in orde zijn

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:52

Oh ok! In België is het 6 maanden, maar mijn pony's ent ik idd jaarlijks omdat het volgens mijn DA niet vaker nodig is. Dan zijn ze in orde :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:25

Ik ga mij vanvond of morgen inschrijven voor someren hopelijk doen er meer mee....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:14

Spannend Laura. Weet je al welke klasse?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:26

Ik hoor vanavond of mijn wederhelft mee kan en dan kom ik de impulsklasse versterken!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:23

L_Rivaldo schreef:
Ik ga mij vanvond of morgen inschrijven voor someren hopelijk doen er meer mee....

.... klopt 't dat ik 'm nog niet kan vinden O:) ....

Yes, yes, terug in Nederland. Met op dit moment.... 7 inschrijvingen voor de mendurance ben ik benieuwd of het lukt om het aantal inschrijvingen voor de endurance voorbij te streven ~~}> . (Dat is echt nog veel triester |o )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:50

Wat jammer nu Esther. De endurance marathon zit wel vol toch

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:15

Psydoxy schreef:
L_Rivaldo schreef:

.... klopt 't dat ik 'm nog niet kan vinden O:) ....

Yes, yes, terug in Nederland. Met op dit moment.... 7 inschrijvingen voor de mendurance ben ik benieuwd of het lukt om het aantal inschrijvingen voor de endurance voorbij te streven ~~}> . (Dat is echt nog veel triester |o )

Dat is best raar of niet? Zo weinig deelnemers. Misschien nog oproepjedoen op fb en flyers uitdelen bij de protocollen opwedstrijden?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:46

Het is nog een week of 3, iedereen wacht tegenwoordig tot de laatste week met inschrijven.

De marathon zit idd bijna vol, we hadden gerekend op 20 deelnemers, het zijn er nu 27, daar worden we blij van :j

Mendurance 7
Endurance 12 -O-

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:50

Flurk schreef:
Dat is best raar of niet? Zo weinig deelnemers. Misschien nog oproepjedoen op fb en flyers uitdelen bij de protocollen opwedstrijden?

Is al gedaan en zal binnenkort nog wel wat gaan promoten. Alle regio wedstrijden hebben flyers uitgedeeld bij de protocollen en we hebben zelfs een gave nieuwsbrief gelanceerd voordat we op vakantie gingen.

Voor ons is dit ook de eerste keer een wedstrijd in augustus, normaal zitten we in het voorjaar. Maar omdat de Veluwe Marathon (andere 3 daagse) dan is, wilden we de 3daagse aan het einde van de vakantie doen, zodat deelnemers aan beide wedstrijden kunnen meedoen.

En ja... het is vakantie periode....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:36

Psydoxy schreef:
Het is nog een week of 3, iedereen wacht tegenwoordig tot de laatste week met inschrijven.

Ik snap dat eerlijk gezegd wel; mijn pony heeft momenteel wandelvakantie, deels omdat het stikt van de dazen in het bos en ik dus niet zo kan rijden als ik wil. Dan ga ik me nu niet inschrijven, maar kijk ik tzt of ik het met hem qua conditie aandurf (momenteel niet dus).

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:54

Het voordeel van de route in Someren, het is niet al te moeilijk :Y) , dus ieder paard dat 3/4x per week een uurtje dressuur rijdt haalt het met 2 hoeven in de neus.

Heb geen idee hoe het is met de dazen. Ga mijn pownies a.s. zondag weer ophalen, volgende week maar eens een rondje doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:00

Vooral met de annulering van de Loonse duinen zou je meer animo verwachten. Jammer hoor. Gaat het wel door Esther?
Ik vind het juist heerlijk met de training nu. Wel met vliegendeken. Het weer is heerlijk om te trainen en nog net mooi lang licht. Ik zit op de 45 km per week minimaal momenteel. Op dit moment is hij zelfs te goed in conditie moet ik de rust er weer in zien te krijgen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:14

Napie schreef:
Vooral met de annulering van de Loonse duinen zou je meer animo verwachten. Jammer hoor. Gaat het wel door Esther?
Ik vind het juist heerlijk met de training nu. Wel met vliegendeken. Het weer is heerlijk om te trainen en nog net mooi lang licht. Ik zit op de 45 km per week minimaal momenteel. Op dit moment is hij zelfs te goed in conditie moet ik de rust er weer in zien te krijgen.

Alles gaan definitief door, al zet ik zet liever de route uit voor 70 deelnemers dan voor 20 :o
En het heeft ook wel voordelen.... We hebben weer een mega prijzentafel met supergave prijzen dus tja... O:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 23:34

klopt... maar k kom wil morgen even nog zwart op qit krijgen dat ik ook echt vrij ben en ben zo aan het twijfelen klasse 1 of 2.. wat vervelend dat het zo tegenvalt met de inschrijvingen ik moet zeggen ik ben ook altijd laat en dat moet ik echt afleren

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:35

Wordt blij van de mendurance deelnemers dit jaar.... hoop dat ik volgende week kan zeggen dat klasse 2 vol zit :D :o ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:36

Laura (Rivaldo) en ik zoeken nog een groom voor de mendurance Someren. Het is een vroege start (8 uur) en we rijden de 44 km. Groomen houd in op groomplekken de ponys voorziek van drinken en/of koeling en hulp in de vetgate met het klaarzetten van water en voer en helpen met het uitspannen en koelen van de ponys (hand en spandienst). Mooie gelegenheid ook mee te kijken bij het verloop van een mendurance wedstrijd. Iemand hier die een rijbewijs en auto heeft en dit wil doen. Uiteraard tegen onkostenvergoeding

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:46

Als jullie niemand kunnen vinden, wil ik wel overleggen met Esther wat er mogelijk is. Ik doe secretariaat maar samen met nog twee andere (zij doen de endurance, ik de mendurance geloof ik). Wellicht valt er iets te regelen dat ik jullie kan groomen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 07:31

Ik heb inmiddels iemand gevonden die ons beide wil helpen. Mochten we gelijk aankomen bij de finiah is het altijd fijn als je bij zou kunnen springen. Verwacht niet dat we gelijk komen maar je weet het nooit.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:40

Linkerpony heeft zich bezeerd in de wei... Geen drama maar beetje opgezet been... Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en ze thuis houden dus :(

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:07

Pfoe, de start is wel heel vroeg komende zondag!

Ik moet ook nog ruim 2 uur rijden naar Someren, dus ik vertrek 's morgens thuis al om pakweg 04:30 uur. Dan pik ik eerst nog een clubcollega op die meegaat als groom, en dan dus de hele rit naar Someren.

Het wordt een lange, maar hopelijk gezellige dag. Ik kijk ernaar uit!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:49

Iedereen veel plezier.wij gaan bij ons 20min vandaan rit rijden met lekkers tussen Door.iedereen toytoytoy

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 01:50

MarjaR schreef:
Pfoe, de start is wel heel vroeg komende zondag!

Ik moet ook nog ruim 2 uur rijden naar Someren, dus ik vertrek 's morgens thuis al om pakweg 04:30 uur. Dan pik ik eerst nog een clubcollega op die meegaat als groom, en dan dus de hele rit naar Someren.

Het wordt een lange, maar hopelijk gezellige dag. Ik kijk ernaar uit!

Komt goed :D

Het is niet alleen voor de deelnemers vroeg :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 07:33

wat vervelend dat je je hebt moeten afmelden.

Het is inderdaad de vroegste ooit die ik gestart heb. Ik dacht dat ik vroeg moest maar het kan dus eerder...

Hier al 4 nachten niet kunnen slapen max 4 uurtjes. Vandaag ook heel misselijk opgestaan, zo jammer die stress van te vorenen waarom? tja...