[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:38

Vhu, wat gaaf, dat is zeker een opsteker !
Leuk zeg.

Hier zo sneu, zoon heeft reken toets op school...is niet verder gekomen dan som 1.
En moet die vandaag afmaken.....hij heeft nu zo veel stress...want vind het erg moeilijk...zo zielig..ik heb weer een gesprek gepland bij school hoofd en juf..dit werkt niet. ...

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:12

Biancacoo, heftig om je zoon zo gestresst te zien. Ik hoop dat het gesprek wat oplevert. Onze uk is met rekenen ook geen held en heeft daar ook veel last van, ze worden steeds onzekerder doordat het zoveel moeite kost. Hier hebben ze haar op een gegeven moment lesstof uit het jaar ervoor gegegeven en ook de toesten daarvan (naast haar eigenlijke rekenwerk), vanuit het hernieuwde zelfvertrouwen rekent ze nu weer met meer plezier. En kan ze ineens ook beter rekenen, ze lijkt haar achterstand door al dat extra werk nu wel in te halen.

VHU zo herkenbaar, ik merk dat ik nu voldoende handvaten heb binnen mijn normale werk, maar als er zaken veranderen en daardoor een andere vraag aan mij stellen, dan is het ook weer nodig opnieuw heel bewust af te stemmen op wat lukt en wat niet. Nu ik zwanger ben merkte ik ook dat ik op het werk vastliep, mede door veranderde lichamelijke omstandigheden en daardoor weer opnieuw je weg te moeten vinden in het indelen van je dagen op het werk, wordt nog een hele uitdaging met de beeb straks.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:49

Ja ja ze is er! Schrok wakker om 7:10 uur keek opzij op het scherm en zag een veulen. Het is een grote merrie. Lange benen. Aangezien mama vos is zijn we super blij met een bruin veulen. 3 witte voetjes. En bles. Aan merrie namen niet veel spannends. Ze heet Jiantha.
Ze drinkt, springt en poept. Alleen de merrie is de nageboorte nog niet kwijt dus daar wachten we nog op.
Opgelucht dat het leeft!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:54

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* gefeliciteerd Baudyh met Jiantha !!!! super zeg, nu die nageboorte nog !! ik duim dat die er snel afkomt !! super !

hier voor de fb lozen...even foto plaatsen van mijn ree vanmorgen..ze waren met z'n 2-en...wist ik niet..haha..even uploaden...

Afbeelding
op deze foto zie je een 2e ree (die donkere vlek) links naast de 1e staan, supergaaf..
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:00

baudyh mooi een bruine merrie en een mooie naam.

Biancacoo mooi die reeen in de achtertuin, wat een heerlijk uitzicht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:26

@Baudyh: hey wat goed, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* , ben benieuwd naar beeldmateriaal!

@VHU: hey wat super, toch echt een topper die Ollie *\o/* .

@Biancao: oh, dat vind ik heel erg :(:) :(:) , sterkte op school voor je zoontje, hoop dat ze er nu goed rekening mee houden. Misschien nog niet zo'n slecht idee van Sonjim.
Mooi, blijft bijzonder <3

@Sonjim: vergt idd wel wat extra planning zo'n kleintje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:31

baudyh: van harte met de geboorte,is de nageboorte er al af? toen ik het berichtje zag over de helmcamera moest ik wel weer ff lachen...clubgenootje had zijn minimarathon ermee gefilmd en liet vol trots het filmpje zien aan instructie,zijn reactie: mooi parcours...maar.....ik heb je geleerd vooruit naar de volgende hindernispoort te kijken.....en dat zie ik niet in het filmpje.....clubgenootje: tja...anders zie je het parcours toch niet op de film..... _O- (hij weet nu beter en kijkt weer vooruit naar de volgende poort die komt!) :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:57

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:54

Foto's volgen nog.
Nageboorte laat maar gelukkig optijd eraf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:13

gelukkig baudyh !!! superfijn een merrieveulen !

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:33

Gefeliciteerd Baudyh!! Een mooi merrieveulen!!

Rekenen was voor mij echt een hel op de basisschool. Kon er niets van, moest vaak in de pauze doorwerken omdat het niet af was en boekje was vaak gekreukeld van de tranen en zweet. Pas op de pabo leerde ik wat goed rekenonderwijs was en denk dat ik dat niet heb gehad. Er ging een wereld voor me open op het gebied van makkelijker reken en andere foefjes.

Slik, heb Fjella aan iemand aangeboden. Had wel al aan vrienden laten weten dat ze te koop was, maar nu via facebook aan een onbekende aangeboden. Toch even een drempel over hoor.. Moet nog eens even bedenken wat voor prijskaartje ik eraan ga hangen, weet wel dat ze zeker niet voor een appel en een ei weg gaat!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:06

Baudy, gefeliciteerd met je veulentje! Hopelijk gaat alles goed :) .

Rekenen was vroeger mijn favo vak :j . Was ik goed in en betekende dat ik daarna mocht doen wat ik leuk vond: vrij lezen :D .

Biancacoo: gaaf, die reeën! Bij ons in de bossen zie je ze ook best geregeld, meestal in groepen van minstens 4, maar ik heb dan tuurlijk nooit een camera bij me. Het wordt hoog tijd voor een smartphone :o .

Jeskim, waarom Fjella te koop? Zij is de jongste?

Baalmomentje, heb normaal de oppaskinderen van vriendin, maar ze werden vandaag om 11.30 uur opgehaald door hun tante. Had gevraagd of vriendin wilde doorgeven of ik 'smiddags het vervoer van 2 cliënten nog moest doen, want anders ging ik liever naar stal. Krijg ik nu pas, nu het te laat is om nog te kunnen koetsen (ivm ballet dochter) te horen dat ik niet nodig ben. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:10

*\o/* een bruin groot merrieveulen *\o/* super! Helemaal toppie +:)+
Wat een leuke foto's Biancocoo... en wat zielig voor jullie zoontje .... -O- :(:) arm kind.
Jeskim Fjella misschien naar andere plek.... altijd moeilijke beslissingen ...
Tine, hebben jullie nog wat van Thabor gehoord?

Hier rustig dagje ben even naar pony's geweest, lekker gepoetst en getutteld en Ollie gelongeerd. Ze had er zin in :) dan is longeren ook wel leuk. Steeds paar rondes draf en dan weer paar galop gedaan ging lekker.

Nu maar eens de wedstrijdkaarten goed bestuderen B-) . We hebben een fijne late starttijd, is erg prettig omdat we altijd eerst helemaal naar Breda moeten vanuit Rotterdam voordat je echt naar de wedstrijd kunt.

Geen idee hoe Ollie deze wedstrijd gaat oppakken. Het is vrij heuvelachtig terrein en vaak ook wat mul. Zijn we niet gewend. Veluwe vorig jaar vond ze geweldig dus wie weet. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:17

vhu Lekker met ollie bezig geweest, en nu de kaarten voor zondag bestuderen !
ik hoop dat je een fijne rit hebt, maar idd..ondergrond en vlak of heuvelachtig terrein, zal wel een verschil maken..succes en alvast heel veel plezier toegewenst !

zoontje heeft vandaag de toets goed afgemaakt, de juf is bij hem gebleven, en heeft ondersteuning gegeven, zij denkt aan faalangst, hij slaat dicht als er geen uitleg gegeven word..
we gaan er in ieder geval aan werken !
ik hoop dat we het vinden, is niets zo overstuur omdat je naar de basisschool moet..bah !

fijn weekeind allemaal !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:05

Hier compleet gevloerd en dan heb ik straks nog vergadering en een heel druk weekend voor de boeg -O-

Bianca: zo sneu voor je zoontje, maar gelukkig is het vandaag goed gegaan.
VHU: alvast veel plezier voor zondag. Met Thabor gaat het heel goed, nieuwe eigenaar heeft er al een paar keer op gelest en dat ging heel goed (ze had ruim 3 jaar niet gereden). Als we het passend krijgen, gaan we zondag even bij hem kijken.
Baudy: gefeliciteerd met veulen en hopelijk raakt mams snel al dat vocht kwijt.
Jeskim: moeilijke beslissing. Sterkte

Vanmiddag de geiten weer naar de zomerwei gebracht. Vorige week ontsnapten ze meteen en gingen weer naar huis. Nu dus een poos erbij blijven zitten. Tot nu toe gaat het goed. Zometeen de paarden wel weer ophalen (die zitten nu aan 6 uur op een dag in de zomerwei, komt iedere dag half uurtje bij. Ergens volgende week blijven ze dan daar). Hopelijk blijven de geiten dan wel staan.....

Vanmiddag heeft zoonlief ook nog springles gehad, ging heel erg goed. En vanmorgen samen met manlief marathonles gehad. Ik wil nog steeds teveel controle houden. Pfff, of ik het ooit ga leren weet ik niet hoor.

Nou, nog heel even bankhangen, dan paarden ophalen en vergaderen. Hopelijk kan ik daarna snel slapen, want morgen gaat om half 6 de wekker weer. Zoonlief heeft wedstrijd.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:09

Waarom Fjella..
Jeskim is mijn oogappeltje, die heb ik al aardig lang, is geen ander huis voor te vinden en weet ook niet of ik dat wel zou willen. Zij heeft me door zoveel ellende gesleept. Oftewel verkoop is geen optie.
Heb overwogen om Tea weg te doen, maar ook haar heb ik al lang, ken haar door en door, kan met haar rijden en mennen, ook als ik helemaal alleen ben, ze fokt goed, topper! Eigenlijk ook geen optie om te verkopen..
Fjella is een heel leuk paard, maar toch zelf altijd minder klik mee gehad, al heb ik ook wel geroepen dat ze nooit weg ging hoor! Ben dol op haar. Op het moment ook het best verkoopbaar.
Tara is natuurlijk nog een gokje, zij is nog maar 1, maar die zit qua ultiem fokdoel meer op de lijn die ik wil hebben. Heb blijft afwachten hoe ze gaat uitgroeien, maar ik vind haar veelbelovend.

Zou heel graag een Tea in het grijs fokken, met een mooiere bovenlijn, een betere galop en een iets makkelijker en cooler karakter en daar zit Tara dichterbij dan Fjella.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 06:36

Goedemorgen

Vandaag is Amerigo dan echt 20 jaar jong. We gaan zo op pad om te zien of hij en zoonlief er 2 leuke proefjes uit kunnen krijgen.

Fijne dag allemaal

Zag trouwens foto's van Thabor op fb. Zijn lange manen zijn eraf. Tja, hij is niet meer van ons. Maar om dan te doen of hij er half verwaarloosd uitzag :? Ik hou niet van die afgeknipte/getrokken manen, maar laat daar andere mensen toch ook mee in hun waarde.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 07:12

Tine, succes met Amerigo straks in de ring.

Voor ik Janouk kreeg, was dat ook altijd het eerste dat ik deed als ik een nieuw paard in handen had: toiletteren, manen kort trekken, etc. Dat vond ik toen mooi.
Nu Janouk er is, ben ik lange manen gaan waarderen. Image heeft nu ook lange manen :j en geen sportcoupe meer. haha en daar is Image blij mee, want die had een ^%%$$ hekel aan manen trekken. Maar sokken gaan er nog steeds iedere 2 weken af haha. Ik ben gek op mijn schaar.

Dus Thabor had vroeger bij mij ook meteen onder de schaar gekomen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:35

Voor sommige mensen zijn lange manen echt lelijk. Ben er zelf ook geen fan van.
Maar ook niet van paarden die dat hebben over het algemeen. Dus dat komt dan wel weer uit. Ha ha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:23

Gefeliciteerd met amerigo!

Meat onze Just Viantha G.W.
(voor wie ik niet op fb heb)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:36

gefeliciteerd met de 20 jarige amerigo (hier was het ff slikken in de sterrenhemel is happytime ook jarig) ;(
mooi veulen,wat een mooi koppie
en over manen ...hier allemaal een kort koppie(behalve julia die is half kort)lekker makkelijk en geen klitten in de manen :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:43

@HT: :(:)

@Tine: succes! Gefeliciteerd met Amerigo!

@Baudyh: ah <3 , heerlijk koppie <3 .

@Jeskim: lastig, maar vooral als je fokt, kun je natuurlijk niet alles aanhouden :(:)

Vandaag gaat de laatste oude (losse) stal hier op de boerderij tegen de vlakte, nog even flink wat zooi en dan kunnen we weer gaan opbouwen :D .
Is wel ff wennen, want hier hebben de paardjes vanaf het begin gestaan, maar straks een mooie wasplaats, waar ik ook mooi kan inspannen en dan zo de bak in kan rijden, ook mooi natuurlijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:28

@baudyh :Y) :Y)

ik hoop het niet voor Viantha

Meat :Y) onze Just Viantha G.W.

Ik zou er toch meet van maken.

Het is wel een zalig ding met een pretkoppie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:51

Aaaaahhh mooie jiantha !!
Tine . Ook ik bij paarden die wedstrijdjes gaan lopen dab van korte manen.
behalve arabieren, haflingers, enzo, bij die rassen vind ik lange manen erg mooi.
Maar niet altijd praktisch.
Ht.dikke knuffel....
Ava, mooi vooruitzicht nieuwe wasplaats !

Ik heb vanmorgen een heerlijk rondje met de honden in het bos gelopen met de kar en zoontje mee, grote genieten.

Vhu, succes hij de voorbereidingen voor endurance !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:01

Heerlijk veulen Baudyh <3

Hier wel lange manen fan, in principe als het past bij het paard/de pony.

Zie hier Ollebol, bij haar vind ik het erg mooi passen en ze heeft ook erg mooie manen <3
Afbeelding
Gisteren vlechten weer even los, alles netjes gemaakt, het is nu alweer wat langer dan op de foto, want het komt nu net onder haar hals uit als ik haar van de andere kant bekijk. Als ik ze dan naar de andere kant leg en mooi borstel, dan is ze net zo'n volbloed show arabiertje met prachtige hals, heel mooi om te zien. Blondie had natuurlijk ook mega-manen paste ook echt bij haar, Snuitje ook. Bij Hero laat ik ze ook groeien. Maar ze moeten dan wel mooie manen hebben, niet van dat piek-haar-korte-stukken-ertussen-gedoe dat vind ik niet mooi.

Maar ja bij Bente leek het nergens naar. Die had altijd zeer korte sportcoupe.
Afbeelding

Staart werk ik ook altijd regelmatig bij, heb het graag net hand boven de hak. Sokken kom ik vrijwel nooit aan. Ook omdat we zoveel buiten rijden. In de zomer zijn niet geschoren en geknipte sokken een goede bescherming tegen muggen, teken en aanverwante artikelen. En in de winter heb ik ze graag lang ivm 'afwatering'. Als het helemaal te erg word haal ik soms de hele lange haren bij de pijp eraf. Maar goed, we dressuren ook niet natuurlijk. Als je wel dressuurt hoort het kaal, vind ik dan.

Wat een heerlijke dag vandaag zeg. Dacht laat ik mijn Garmin eens omdoen een ochtendje, nou heb tot 11.00 uur vanochtend al.... 5.8 km gelopen incl 4 km uitlaten hond gemiddelde snelheid 4.5. Grappig he. Geen wonder dus dat als ik bij de universiteit ben en de hele dag nauwelijks wandel ik last krijg van mijn rug.

**edit km stand was toch iets anders :P **
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-04-14 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt