[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:32

Ridgeback heet Zhazha :)
Onweer is weer voorbij, hond ligt weer te snurken.
Ik troost wel altijd, hond is bang en zoekt steun, ik vind dat ik als roedelleider haar steun moet geven. Bubbles is er absoluut niet bang voor, das een echte lab!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:34

@Frensie, ik moet het bij Layka onze hond wel een negeren.. want het is écht ' een watje'... toen ze jonger was... gaf ze nagenoeg niets om onweer of vuurwerk... naarmate ze ouder wordt , wordt het steeds erger.. en hoe meer aandacht ik er aan besteed des te zieliger ze wordt.... ^) ... (ze had een mannetje moeten zijn _O- )

Ik ga ook aftaaien :j :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:44

aks: wil je er een aanbouw aan maken bij je hunebed, kom ik ernaast zitten, word erg heet onder de steen hier :=
een angstige ridgeback voor onweer achhhhh
en de foto van daan en tractor wil ik ook graag zien
ik duik er ook in :evaw:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:45

*poetst ff stukje tekst weg en stuurt een paar mensen pb*

Vanmiddag menles gehad met stalgenootje. Ik kwam om 14.00 uur op stal, 15.30 uur les, en zei direct tegen lesmees dat ik geen held ben met rijden in bliksem, onweer en vooral de harde windstoten := . Voelde me wel een beetje l*llig, maar gelukkig vond hij het zelf ook onverantwoord om dan naar de wei te gaan en onderweg een tak op je kop op te lopen :P .
Stalgenootje was laat, we gingen dus pas om 15.30 uur weg (half uurtje stappen) en warempel.... we zagen blauwe lucht tussen de wolken *\o/* ! Heerlijk kunnen rijden dus, Ster liep erg fijn en na losrijden wat dingetjes uit de L geoefend. O.a. een gebroken lijn tot X deed ze eigenlijk meteen heel goed op beide handen (beter dan die flauwe 5-meter knik) en voorbereidingen tot halsstrekken in draf (erg lastig, want haar tempo werd hoger, beetje terugnemen, weer een stukje verlengen en wat blijven spelen op de leidsels, maar steeds wilde ze het tempo verhogen).
Tot slot een aanzet tot achterwaarts gaan. Hier was ik zelf wat huiverig voor, (want toen ik vorig jaar net zelf begonnen was met mennen, moest ze ook één keer een stukje achterwaarts omdat ik mezelf met inspannen ingebouwd had. Ze wilde daarna pertinent niet meer naar voren, en de koets begon gevaarlijk te scharen :oo .) maar ze deed het m.b.v. lesmees best netjes. Ging nog wat vlug en de tweede keer twijfelend naar achteren, maar ook weer netjes naar voren!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 01:54

Zo te lezen heeft het gisteren best lelijk gedaan bij jullie? Hier heeft het wel wat geregend, iedereen vierde hier zowat feest. Dinsdag hebben de buren nog water gesproeid in hun tuin, ze hadden eindelijk regen voorspeld maar er kwam niets... Toen het gisterenavond begon te regenen, werd iedereen plots blij... (behalve ik -O- ) Maar goed, heb niet te klagen hier, het is hier best prachtig weer!

@ tallechie: Haha is je man zo bang van honden? :D Lijkt me ook wel grappig :o

@ VHU: slaapwel! (je zal wel al ver in dromenland zijn ondertussen, maar kom :Y) )

@ Frensie: Ik vind ook wel dat je als roedelleider steun mag geven. Toch zeker met onweer. Met nieuwjaar was ik niet thuis, enkel mijn ouders. Mijn ouders hadden de oude hond binnen gehaald omdat we weten dat die ontzettend bang is. Ze dachten dat de oude hond de jonge banger zou maken en dat Zhora (de jonge) meer op haar gemak zou zijn zonder de oude erbij. Nu was Zhora in Romeo zijn wei gebroken (door stroomdraad) en is ze tussen Romeo zijn benen gaan liggen :D Romeo laat dit normaal niet toe, maar samen voelden ze zich blijkbaar toch sterker met dat vuurwerk :Y)

@ gem: Super dat je zo fijn gereden hebt!

Ik zou er geld voor geven om nog eens te kunnen gaan mennen met Romeo! Pas als je het niet meer kan, besef je hoe erg je het mist :D
Gelukkig is het voor mij niet definitief gedaan en kan ik tegen het einde van volgende maand gewoon weer gaan rijden! Gisteren zat ik precies in de helft van mijn verblijf: 40 dagen gedaan en nog 40 dagen te gaan.

Ik zit al in de helft van mijn dag, het is 12 uur 's middags... Nog een halve dag en dan is het weekend *\o/*

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 03:32

Het leuke is dat ik 's morgens alles lekker kan bijlezen, want dan is het rustig in het topic en komt er niet veel meer bij. Maar als ik alles heb bijgelezen en heb gereageerd, is het hartstikke dood op Bokt :D Het is hier ontzettend rustig op mijn werk, dus heb niet echt iets te doen... Over 3,5 uur beginnen jullie wakker te worden, maar dan heb ik gedaan met werken en heb ik weer geen tijd voor Bokt :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 05:46

Zo weer een beetje bijgelezen. Jemig wat gaan jullie toch snel. Het bijhouden is soms een dagtaak :(:)
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:) en voor de platte tractor.
En heel veel succes voor de wedstrijden dit weekend *\o/* make us proud.

Wij hebben gelukkig geen onweer gehad en de regen viel eigenlijk ook nog wel mee. Janouk heeft lekker een relax weekje. Vanavond voor de 1e keer in de les eens de ZZ proef rijden en kijken tegen welke problemen we aanlopen. Al is het maar het onthouden van welke letter waar zit.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 05:53

Jaaaa de eerste is wakker *\o/*
Janouk, succes met je les vanavond!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:06

:D :D SL slaap lekker straks!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:13

Dank je :D Nog 3 kwartiertjes voor het weekend begint!
Na het werk nog even winkelen en dan ga ik het dessertje van morgen al maken, heb ondervonden dat het véél lekkerder is als je het de dag erna pas op eet. :D Dat is trouwens ook beter voor mij, dan moet ik mij morgen alleen om het hoofdgerecht druk maken :D Ik heb er echt zo veel zenuwen voor! Het is morgen de eerste keer dat er mensen komen eten en dat ik moet koken :o Thuis (in België) kookten mijn ouders altijd, maar die zijn nu een beetje te ver weg :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:42

Geen zorgen. Lukt vast wel.
Tipje Haal ook als reserve spaghetti in huis met een kant en klare saus. Mocht het hoofdgerecht mislukken, dan kan je binnen 15 minuten spaghetti maken. En dat lust bijna iedereen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:18

Goedemorgen!!

SL succes met koken!!
Janouk lekker rustig weekendje voor de boeg.
Gem super les gehad met Ster!

Ik heb een heerlijk rustige dienst gehad :) Gelukkig maar. En vandaag lekker vrij!! *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:54

goeiemorgen!

sterkte voor iedereen die het nodig heeft... :(:)
en verder fijne dag allemaal!
hopelijk weer wat droger!

hier wel regen gehad gisteren maar geen onweer gelukkig...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:45

Goedemorgen!
Zo ik ben zo enorm bezig met serieus-werk-ontwijkend gedrag :P
Maar moet echt nog een serieus stuk opstellen. College was makkie, want verkeerd lokaal was gereserveerd / ik stond bij een lokaal waar al iemand anders inzat, ondertussen ging helft studenten al weg, andere helft heb ik opdracht gegeven, en die waren blij dat ze naar huis konden met opdracht hahaha. Meestal ben ik er wel strenger in maar op zich denk ik niet dat hier iemand mee benadeeld is :+

Vanmiddag lekker naar stal *\o/*
Zoon- en manlief zijn nu in Londen, zo grappig via facebook kan je ze dan echt wel volgen, is dan toch leuk.

Trouwens.... het kan zijn dat manlief paar maanden naar Singapore moet -O- enige voordeel is dat wij dan (zoon en ik) een paar weken die kant op gaan in de zomervakantie en dan willen we naar Australië. Lijkt me helemaal geweldig daar eens heen te gaan, anders komt dat er toch niet van. En Han is nu net in de leeftijd dat zoiets ook echt een indruk achterlaat.

Maar goed, eerst maar eens kijken of het doorgaat. Eigenlijk hoop ik niet dat het doorgaat, want vind die paar maanden zo lang. Maar voor de ervaring voor naar Australie te gaan hoop je natuurlijk wel dat het doorgaat. En ik heb liever dat manlief paar maanden naar Singapore gaat (=veilig en behoorlijk 'gecultiveerd') dan bijvoorbeeld naar het Midden Oosten of India.

Oja, wat een mooi filmpje van het 4-span tinkers, wow! Ik vind het zo'n werelds gevoel vier van die paarden of pony's voor de wagen, zoveel kracht en tegelijktijd zoveel beheersing. En dat is al als ik ernaast zit 8-) :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:07

Maaike, india valt mee hoor.Mijn zus woont er al jaren.

Maar eh hallo allemaal,ik lees nog wel eens mee maar jullie gaan zo hard ik hou jullie echt niet bij.
Leuk dat sommige van jullie in mijn mendurance topic hebben gereageerd.Ik ben gewoon heel nieuwsgierig waarom er toch niet meer mensen mendurance gaan rijden.Waarom zijn er maar wenig mensen zo enthousiast.
Ik denk dat ik het wel weet hoor.De recreatieve menner heeft vaak geen vervoer en met de benzine prijzen van tegenwoordig is het ook niet leuk meer om een eind vaak met 2 auto's te rijden.En de wedstrijd menners willen vaak meer actie met de marathons en vinden dit saai.Jammer.Ik denk zelf dat de sport ten onder gaat,maar geef nog niet op hoor.Maar ook ik ga er dressuur en vaardigheid en later marathons bij rijden omdat er anders maar zo weinig overblijft per jaar.Nu is zelhem afgelast en renkum kan ik nooit starten,etten-leur is echt te ver,dus pas weer 11 augustus drents friese woud.pppfff op naar mijn eerste dressuur en vaardigheid wedstrijd in juni............

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:22

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:54

@ baudyh ik zeg eerste wedstrijd in schoonebeek ???

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:58

Oei VHU spannend en gemengde gevoelens over Singapore!! Kan me er wel iets bij voorstellen. Tis natuurlijk heel gaaf om naar Australie te gaan, maarja, je man een paar maanden missen is niet niks!

Dennis gefeliciteerd met je frummel!!

Baudyh het is inderdaad jammer dat er weinig animo is voor de mendurance. Mijn paard is er gewoon nog niet klaar voor, ik heb geen zin in ongelukken, anders had ik wel wat mendurance wedstrijden gedaan dit jaar.

Vanochtend gereden en ze was druk, pfffff... het waait flink hier dus dat zal er wel iets mee te maken hebben gehad. Daarna nog 45 minuten laten grazen langs het pad. Ze loopt dan los op het erf en ik kan het niet afzetten, dus moet zelf in de buurt blijven. Vanavond weer even een tijd grazen en vannacht met veel kuil op stal zodat ze morgen met de wedstrijd voldoende darmgeluiden heeft.
Volgende week gaan ze de wei in.

Ga nu een bammetje met kaas eten. :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:56

Hier retedruk gehad. Rembrand staat gewassen en gevlochten onder vliegendeken in de wei. Nu maar hopen dat hij schoon blijft. Thabor is ook weer thuis, ziet er goed uit.

Mendurance: lijkt me erg leuk, maar er zit er maar 1 hier in de omgeving en die route loopt volledig langs een kanaal. En dat vind ik bepaald niet prettig. 1 keer per jaar is dan ook niet zo erg leuk (want verder weg trek ikzelf dan weer niet). Bovendien zit de agenda al vol, want 1x per maand wedstrijd met nu dressuur/vaardigheid of zometeen debuut in marathon, tja, dan hou je weinig ruimte over.

Dennis: gefeliciteerd

VHU: spannende tijden dus weer

Nu eerst slapen, want heb vannacht paar uur wakker gelegen en moet straks nog heel veel doen voor de wedstrijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:10

De familie Tokkie had genoeg eieren gelegd vanmorgen om lekkere Muffins te maken. Ze staan nu in de oven. Toch wel een mijlpaal hier. Het is Michael zijn laatste reguliere schooldag. Maandag beginnen de schoolexamens Havo.
Jemig, ik weet nog dat ik hem naar Peuterspeelzaal bracht. Nu is hij 1.86m groot, gaat op zijn scooter naar school en straks naar het HBO |(
Ik moet er niet aan denken dat hij uitvliegt. Ik zou hem het liefste heel dicht bij Mamma willen houden, maar dat vindt hij zelf niet zo'n goed idee :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:11

Ciska, gefeliciteerd. Dat wordt echt een volle bak bij jou. Maar met 4 vossen heb je je eigen 4-span _/-\o_

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:28

Ja, een vosse 4span.
En m'n reserve span van 2 palomino's, een vos-roan en een vosgeboren schimmel :+.
En Dennis en Judith om aan te moedigen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:23

ff een ego'tje :o . Hoor zojuist dat ik voor de *ff tellen* 13e keer tante ben geworden *\o/* . Mijn jongste zus is op de uitgerekende dag bevallen van haar derde kind, een zoon volledig genaamd Isaak Arij Cornelis :D . Moeder en zoon maken het goed.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:07

*\o/* Gefeliciteerd Gem!!!
Maar je hebt geen record hiero hoor ;) Ik ben 14x tante en nummer 15 is onderweg :o
(Manlief heeft grote familie)

Net weer een speurles gehad met de ridgeback en ze deed het super goed!!! Ze vindt het echt heel erg leuk. Eindelijk iets wat die dame leuk vindt, tis zo'n diva.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:34

Frensie: ik gok er zomaar op dat mijn zus ook nog niet klaar is :+ :') . Maar het "einde" zal wel in zicht zijn... misschien dat 1, hoogstens 2 van mijn schoonzussen nog een poging zal wagen. Of er moeten "nieuwe" gezinnen ontstaan na verloop van tijd, maar dat op zich zou een slecht teken zijn ;) .