[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:25

Naaltje schreef:
nee de deken ligt er nog niet op :) doe hem altijd vrij laat op ook moet ik bekennen hoor :o

het koelt snachts nog af tot een graad of 4 a 5..
Dids schuurt wel al, maar dat is een aanval op zijn wintervacht :P

zal je meemaken, issie verhuist, zomer exceem weg...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:28

askazita schreef:
Oke leuk.

Ik ben Denise en ben 16 jaar.
Ik woon in een klein plaatsje in de achterhoek (Beltrum)
Ik houd natuurlijk van paarden en ik rijd ohz en ga binnenkort weer mennen.
Verder ben ik ook bezig met fotografie en ben wel eens bij de motorcross te vinden.

Ik doe de opleiding Administratief medewerker, Bedrijfsadministratie,
en ik zit in de 1e klas op het Graafschap College in Doetinchem.
Verder heb ik een 6 jarige welshXarabier ruin en een bijna 2 jarige shetlander.
Ik had een ook een gelderse hengst maar die hebben we ongeveer een half jaar geleden verkocht.

Mijn e-pony Asmiro wordt dit jaar beleerd voor de kar,
en Charly KWPN TP (v.Unieko) wordt ook beleerd.
Hij is nu (nog) 3 jaar en dat is meer mijn verzorgpaard,
de eigenaar is wat ouder en doet er niet zo veel mee.
Foto's staan wel in mijn profiel.

Ik hoop dat dit zo een beetje goed is ;)

ghalloowtjes :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:30

Naaltje schreef:
fotospam ;)

Afbeelding
:+:
:+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hengstenvlechtcreatie :P

Afbeelding
weitje :D toen stond ik er nog bij, was er niks aan de hand :+

heel stoer gezicht met die kleuren in de vlecht..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:31

Lisanne_ schreef:
Lacuna en Naaltje veel plezier!
Tallechie; Fijn dat de baby rustiger is.
Jellee: gave foto :j
Lanouska: druk dagje!
jouke_H: dat is heel vervelend zeg :(:) Kitana die stikte in der melk bij de eerste slok en heel het lichaampje werd slap heb der toen ook moeten helpen.. en een veulen van een vriendin die hebben we ook bij de geboorte in moeten slapen die had een open gehemelte, verschrikkelijk hoe die merrie toen te keer ging en me veulen van 7 weken is 2 jaar geleden dood getrapt..

vandaag fotos gemaakt van wapi harry en kitana :)
Afbeelding

Kitana ligt graag op je schoot :')

Afbeelding

die 1ste foto kan zo op een postkaart zeg...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:33

eefielover schreef:
Zo grote samenvatting maar weer:

B485: Is dan toch bijna klaar met de eindeloze mesthoop. Wat een rot klus zeg!
VHU: Heeft gewerkt, gewerkt, gewerkt en gaat starten met Rizanta. Eerste keer toch?
Ollie1: Heeft lekker getraind en twijfeld over wedstrijd. Tja, al is het maar voor de ervaring zou ik haast zeggen..
Lanouska: Krijgt het druk zaterdag, Succes allemaal daar!
IT: Buitenslapen is heel gezond voor kleine kinderen. Wij leggen op het werk ook zogauw het kan de kinderen in de wagens buiten. Goed afschermen voor de wind, maar dan slapen ze vaak veel langer dan met zn allen in de slaapkamer.
Jouke: He bah, verschrikkelijk vind ik dat. Sterkte ermee, zo zielig altijd voor de merrie die dan echt zo'n rouw proces door gaat. Echt sneu!
Lisanne: Wat een schatjes zijn het toch zo bij elkaar. Hoe groot zijn ze?

Dan de reacties over de trailer. Ik was niet duidelijk. Ik heb het hier over een Finale Shetlandpony trailer. Gebouwd voor twee shetten. Een geremde enkelasser van max. 750 gewicht. Shet is max 200 kilo, Sulky en tweewieler (die allebei achterop kunnen.) zijn max 100 kilo incl constructie daarvoor. Dus er blijft een 450 kilo over voor de trailer zelf. Dat moet goed komen. Maar een extra rubber mat (die ik eventueel wel heb) weegt zo weer 40 kilo extra, en daar wil ik dus een beetje voorzichtig mee zijn.

Eef kan bij nood uit het voordeurtje. Gaan we dus ook vaak oefenen. En met deze trailer mogen we rijden en hoef ik dus niet ook nog een andere auto te kopen. Dan kan ik dus lekker nu al op pad met zowel mn sulky als mn tweewieler en peerd.

Ik moet het hout bestellen maar ik twijfel. Geheel betonplex vervangen incl bodem en klep kost me in het bruin 380 euro en in het wit 580 euro. 200 euro verschil, das opzich veel maar aan de andere kant is het dan een echte trailer en geen veewagen. Denk dat, mocht ik hem ooit willen verkopen, hij ook beter verkoopt omdat wit natuurlijk veel chiquer is. En ik vind het zelf ook mooier. Aan de andere kant is het maar een trailer en een vervoersmiddel ( dat zegt mn vader.. haha) Wat zouden jullie doen?

ik wil ook graag de breesmobiel hier en daar vernieuwen, liever te vroeg dan te laat toch?
dus ik lees goed met je mee ivm kostenplaatje..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:35

tallechie schreef:
bianca om zelf te ontspannen zing ik vaak een liedje. Als er mensen bij zijn gewoon in mijzelf :-)
Of ik ga hele verhalen vertellen. Dan ontspan ik zelf.

Ik heb geen idee hoe je melody dikker krijgt. Hij mag wel wat van veale hebben

idd, sprookje van roodkapje, en zelf verhalen verzinnen over gezellige paddestoelen met stippen bv...
heeeeel herkenbaar :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:38

Ollie1 schreef:
Mogge,

Het was leuk en druk in Essen gisteren. Vond het tov 2 jr geleden minder, maar al met al toch een gezellige slopende dag gehad....Bij deze mijn aankopen:

Afbeelding

En mijn cap:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu ffies bijlezen :o

WAATTTT!!!!!
die cap...das gaaf man...
lijkt me ook wel wat als ik zover ben dat die verplicht op moet..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:39

VHu schreef :
Oja, die Omega 3-6-9 is geen krachtvoer hoor, worden ze ook niet heet van, alleen krijgen ze makkelijker net zo'n laagje over de ribben en prachtige glans.

Ik ken die omega 3-6-9 wel, is een soort vochtig/korrelig poeder toch ?
Mijn shetlanders gingen daar van aan de diarree, maar ik wilde wel een zak ophalen voor Melody, lijkt me een mooie aanvulling op haar hooi/gras/lucerne-rantsoen.

Verder; Ollie, wat een Super gave cap !!!!! echt TE GEK !!!!!
Verder heb je leuke, nuttige dingen gekocht !!

Lisanne, wat een gave foto van je 3 kanjers naast elkaar ! :j

Tallechie, nu staat het echt vast !! spannend hoor, zo'n keizersnee......

Wat kletsen jullie veel vandaag, kan het niet bijhouden hoor !!
Ik had Melody nog willen longeren, maar komt slecht uit, dus ben met zoontje aan het opruimen/veranderen in huis, we zijn op de bovenverdieping thuis een soort van kantoortje aan het maken, waar ik de pc, en al mijn papier zooi kwijt kan voor de PSV en voor de OR van school....De pc staat al en doet het nu weer, getuige deze post ;) maar nu nog een andere kamer omtoveren tot slaapkamer, want daar is nu mijn "kantoor".

bicci schreef:
tallechie schreef:
bianca om zelf te ontspannen zing ik vaak een liedje. Als er mensen bij zijn gewoon in mijzelf :-)
Of ik ga hele verhalen vertellen. Dan ontspan ik zelf.

Ik heb geen idee hoe je melody dikker krijgt. Hij mag wel wat van veale hebben

idd, sprookje van roodkapje, en zelf verhalen verzinnen over gezellige paddestoelen met stippen bv...
heeeeel herkenbaar :))

Ha, kan me er wel iets bij voorstellen, maar het is niet echt tussen mijn oren ontspannen, maar de spieren van mijn bovenlijf. dus ik kijk af en toe naar de sterren, en links, en rechts en draai met mijn hoofd, til mijn armen op en laat ze weer zakken, ik moet zelf ook losser worden zeg maar !!
De spanning in mijn hoofd gaat al erg goed, gelukkig, nu die spieren nog !

Doei
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 18-03-11 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:41

tallechie schreef:
Heb wel bijgelezen, maar heb er weer een ochtend ziekenhuis op zitten dus ga zo eerst even liggen.

Vanochten moesten we om 845 in het ziekenhuis zijn om te kijken hoe de kleine lag. Deze lag nog steeds in stuit. Daarbij hebben we besproken over het draaien, stuitbevalling en keizersnede. We moesten vandaag of van het weekend beslissen als we wilden proberen te draaien. Dit doen ze tot max 37 weken. Na de risico's afgewogen te hebben hebben we besloten dit wel te doen. Om 10 uur was er nog een plekje bij de gynacoloog, zo hoefden we er niet voor terug te komen.

Gynacoloog heeft gekeken met de echo en geprobeerd de billen uit mijn bekken te halen, maar na nog geen 2 minuten gaf hij aan dat hij het niet eens ging probren. Daarna dus besloten dat we een geplande keizersenee gaan doen. Een stuitbevalling zie ik niet zitten.
Ik moet dan waarschijnlijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven.
Dus nog 3 weken afzien

meid toch,
maar, nu heb je wel een bepaalde "zekerheid" (voor zover dit soort dingen zeker te noemen zijn natuurlijk :) )
wel heel jammer dat het draaien niet ging worden... :(:)

Caadhola

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:41

bicci-Wat een verhuizing al niet kan doen,zomerexceem weg,super.

Tallechie-Nu weet je ten minste wel waar je aan toe bent.

Ja tafels geven niet mee,paardenvoet ook niet.
Doe ik vanmorgen eerst Dandy in de paddock en kom even later met Casper,staat Dandy zo super maf te doen dat Casper opzij sprong,en ja hoor boven op mijn tenen,auw.
Vanavond nog even tweespannen en dan de enkelspanwagen en tuig schoonmaken voor morgen.
Dan gaan we naar Oudewater voor 2x vaardigheid.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:42

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Misschien inderdaad maar eens proberen er een scheut water over te doen.

Geen scheut hoor, dan zakt het gewoon naar beneden, sproeien :j
Dat Daily Plus is gebaseerd op luzerne, dus niet op gras, denk dat het daarvan komt dat ze daar proppen van maakte.

Sorry Ollie, wat een gave cap 8-)

gewoon een gieter met de sproeikop erop toch?
dan opschudden en evt nog ene keer met de gieter en weer opschudeen?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:43

Dennis schreef:
Hindernissen rijden met een paard wat weinig zit kan prima.
Mijn Roos ziet ook weinig (1 kant niets, andere kant slecht). Alleen in hele donkere hoekjes in binnenbakken kom ik wel eens in de vaardigheid in de knoei. Maar buiten of in een goed verlichte bak is het geen enkel probleem als ik goed stuur. Ik merk wel dat Whitney veel meer mee denkt dan Roos dat in krappe parcoursen doet, waarschijnlijk omdat ze het niet ziet (ruime parcoursen zijn ze eigenlijk gelijk omdat ik haar dan makkelijker recht voor poorten kan zetten en ze ze dan wel ziet).

dan is de jouwe toch braver dan die van oude stal hoor :))
maar ze rijd alleen onder t zadel, dus dan voelt t dier haar evt spanning ook meer he...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:45

@ biancacoo,
mij is verteld om de spanning in bovenlichaam te verdrijven, met de schouders draaien .
naar voren en naar achteren, ja, helpt bij mij nog ook... :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:45

Mijn schele (van 100 hele cm groot) heeft afgelopen weekeind ook rustig 60 cm gesprongen, met iemand die netjes stuurt gaat dat prima.
Roos is nu een dooie als je het zo bekijk. Voorheen echt niet, ging heeft me tot wanhoop gedreven :).

Jullie gaan wel gruwelijk hard, dus soms haak ik even ergens op in, lees wel alles. Maar overal op reageren zou een dag taak aan hebben.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:47

schaduw schreef:
bicci-Wat een verhuizing al niet kan doen,zomerexceem weg,super.

Tallechie-Nu weet je ten minste wel waar je aan toe bent.

Ja tafels geven niet mee,paardenvoet ook niet.
Doe ik vanmorgen eerst Dandy in de paddock en kom even later met Casper,staat Dandy zo super maf te doen dat Casper opzij sprong,en ja hoor boven op mijn tenen,auw.
Vanavond nog even tweespannen en dan de enkelspanwagen en tuig schoonmaken voor morgen.
Dan gaan we naar Oudewater voor 2x vaardigheid.

:= ik bedoelde t schaapje van naaldje eigenlijk, :=
briez heeft (klopt af) geen exceem, gelukkig...
maar stel dat diddle van naald nu door de verhuis ervan af zou zijn, zou geweldig zijn toch?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:52

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Dankjewel Laura voor je aanbod, maar ik heb al iemand geregelt, en ga zo de pony's inspannen om even te oefenen met scheuren! De wedstrijd is helemaal in Barsingerhorn! Laatste wedstrijd van de Pin en Ga cup, sta er nu 4de voor, hoop voor een 3de plek te eindigen!

Wat een leuke foto's allemaal! Diddle leuke losgooi foto's, en wat een leuke shetten met z'n drieen op een rij!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:58

Oeps := met al dat bijlezen haal je wel eens iets door elkaar :D
Zou idd mooi zijn als het over zou zijn bij Dids

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:03

hihi, geeft niet, ik heb ook last van dingen door elkaar halen :))
zoiezo te weinig tyd voor bijlezen ivm de brooke-dingen,
en als dan bijlees, gaat t wel eens mis bij mij
*bloossss*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:26

@Tallechie, wel jammer dat het een keizersnede wordt, echter weet je nu wel en kan je er op voorbereiden..voor zover dat mogelijk is :(:)
@Schaduw, auw dat doet inderdaad zeer :(:)
@Evelinee_ rijd ze en wanneer moet je starten in Barsingerhoorn ?
@Bianco, ik heb ook gehoord dat je het beste Sinterklaas kapoentje kunt gaan zingen want daar moet je dan om lachen en wordt je meer ontspannen := . Ik zou zeggen probeer het een keer het kost niets :D

Ik moet vanavond ook Omega 3-6-9 olie op gaan halen voor over het voer van Brutus. De holistische dame heeft me dat geadviseerd en ze heeft het voor me besteld en het is binnen. Hoeveel ik moet geven weet ik nog niet precies dat hoor ik vanavond.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:11

naaltje, hij heeft toch best een leuk weitje zo? (ik had die foto's nog niet gezien :+ )

Jellee, ja is goed mag jij foto's maken :j
alleen ik heb nog nooit 2 span gement hoor.... dus of enkelspan of geen foto's...

Hindernissen rijden met een paard wat weinig ziet heeft toch ook een hele hoop met vertrouwen te maken?

Tallechie, weer een ochtend ziekenhuis dus? vervelend dat het kindje niet gedraaid kreeg.
maar je weet nu inderdaad wel waar je aan toe bent.
neem aan dat jullie al een datum hebben geplant? dan zou je de dagen wel gaan aftellen he?

Vandaag met wobbe een B proefje en een L proefje geoefend.
gewoon voor de grap :D
ging nog best goed ook!
het L proefje ging zelfs beter/makkelijker dan het B proefje.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:09

@ tallechie balen dat ie net gedraaid kon worden nu dus aftellen tot de keizersnee
@ it proefjes geoefend

ik heb alles weer schoon en peerd van moeders is ook gevlochten nu dus even lekker niks doen en dan vanavond nog 4 span les en laat naar bed en vroeg weer op en dan lekker op wedstrijdt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:26

nou tallechie., balen dat ie niet wilde draaien joh :(:)

las over een thuisverbouwing :)) kantoor-creatie :D

@bic; ik vrees dat dit jaar de eczeem erger is dan ooit.. omdat hij nu zo dik is.. hoop dat ik het verkeerd heb :j
Wilde de deken eigenlijk vandaag opleggen, maar omdat het nu zo staat te regenen toch nog niet gedaan, morgenavond denk ik, want zondag ben ik optijd op stal, als er dan iets mis is ben ik er zo :j

dids is knap met z'n hengstenvlecht he :+:

@IT; zijn weitje is inderdaad mooi, en het is uit te breiden tot ongeveer 1,5 rijbak groot zegmaar :) alleen gaat dat met strookjes ivm gras.
Heb vandaag wel de draad een stukje verzet, zodat het meest omgeploegde stuk meteen rust krijgt, en er een klein stukje gras bij is. Dan heeft hij toch iets te knabbelen, en kan ik meteen goed zien of hij rust in zijn donder heeft :) Want als het gras blijft dan is hij rustiger, is het morgen omgeploegd dan heeft hij nog altijd geen rust in zijn lijf.
We shall see :)

M'n graaskorf past trouwens niet... maatje cob.. gewoon te klein, da ken toch nie? :=
hij heeft pony halsters van scapa en cobmaat op standje klein, en dan een cobgraasmasker past niet.. ^)

zo, nu ga ik nog wat smarties eten, boodschappenlijst maken en afwassen...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:31

gave cap zeg ollie erg leuk!
Evelien fijn dat je al een oplossing hebt :) succes morgen!
Ivy: Leuk dat je proefjes geoefend hebt wilde ik ook doen met de meiden voor de lol maar helaas het weer werkt niet mee dus morgen poging nummer 2 :)
Tallechie: Balen dat beeb niet wilde draaien.
Naaltje: Wat heb je toch een heerlijke fjord, mag binnekort ook op een jonge fjord rijden :D..
Mijn pony's hebben ook maatje cob (tum normaal shet en riv pony) dus ze vallen best krapjes.
Welke heb je? Ik heb een greenguard en die kan je aan je halster bevestigen en krijg je niet snel irritatie van omdat ze niet hun hele snuit erin hoeven te doen.

Vandaag hebben we pas echt weer meer kmters gemaakt om voor de epe in conditie te zijn. We zijn helemaal van abcoude naar ouderkerk aan de amstel geweest en daar een grote ronde om de plas gedaan.
Span liep super op bekend terrein maar daarna was tum weer aan het klote, uiteindelijk globaal wel tevreden :).. We hebben heerlijk droog kunnen rijden toen we de hal in reden begon het te regenen oehhh wat een geluk :P

Kreeg net een mailtje binnen van een reactie op rivaldo's verleden.
Ik heb de eigenaar die voor degene zat waar ik hem heb weten te traceren.
Met de hoop dat hij daar geboren was en ik de afstammeling zou achterhalen (wil graag weten wat voor bloed er in zit, want geloof niet dat hij vol shetland is)
Ik kreeg foto's van hun toen hij 3 a 4 jaar was, zo cute :D Echt nog totaal geen bespiering maar nog wel dat knappe kijk koppie. Zij hebben de mail doorgestuurd naar iemand die meer over hem weet, want hij heeft maar heel kort bij hun gestaan en komt mogelijk daarvoor uit groningen. Zoektocht gaat verder B-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:34

Jeetje Bicci probeer je in je eentje het topic vol te krijgen of zoiets :+
Ben nu weer bijgelezen en ga als een speer zoon naar hockey brengen plus poowns eten geven :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:05

Fototje, neee. niet van mijn pown...... :o
Mijn comfi-ride naar de menvereniging, haha.......niet lachen hoor ....
Afbeelding