[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:44

Wat een mooie haf!!

Dids ziet er ook erg goed uit Naaltje ;)

@tine: laten we hopen dat je je zelfvertrouwen snel weer terug krijgt! Kan me wel voorstellen dat die angst weer terugkwam, ongelukken vergeet je niet snel. Je zou iemand mee moeten hebben die écht geen angst heeft, en die jou erdoor kan loodsen. Na mijn ongelukje met Romeo, heeft mijn groom me héél erg goed geholpen, waardoor ik nu weer zelfzeker ben geworden. In het begin wou Romeo niet door plassen omdat ik zelf twijfelde, toen nam mijn groom over en liet me zien hoe je zelf moet doen voordat je een plas nadert. Ik hield in gedachten dat ik sterk móest zijn, omdat er anders ongelukken gebeuren, en toen ging het wel. Nu hou ik nog steeds mijn hart vast, maar ik ben al veel zelfzekerder als we een plas naderen.

Het lijkt me in ieder geval geen slecht idee als je de honden opzoekt, en zo veel mogelijk er langsdoor gaan. Ik heb het geoefend door langs huizen te gaan waar blaffende honden zijn. De honden staan achter gesloten omheining, ze blaffen onwijs hard, ze crossen langs de omheining, maar ze kunnen niet dichterbij komen. In het begin vond Romeo dit hééél eng(dus Romeo heeft zich vaak genoeg omgedraaid :+ ) maar na verloop van tijd gaat het wel beter. Gewoon heel veel oefenen. Let er wel op dat je dit in een buurt doet waar niet te veel auto's komen.

@Jasia: inderdaad, het is onzin wat de eigenaar zegt over Straus :+
Met 'gewoon' rijden bedoel ik dus zoals ik altijd rij, met contact op de teugels, maar het sturen e.d. met de zit.(dus niet met doorhangende teugels)
Maar momenteel zit ik nog steeds met een gekneusde enkel, dus ik heb al even niet meer gereden. Hopelijk duurt het niet meer zo lang voordat die stomme enkel genezen is! (maar uiteindelijk ben ik al blij dat ik wel met de koets weg kan :+ )

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:24

@tine; wat balen dat het zo verliep.. hopelijk kun je ergens hulp vinden zodat je iemand hebt die je steun kan geven :)

mooie fotos maisie!

ben net naar school geweest voor 50minuten, nu nog een E-toets,,,
bedankt voor de complimentjes op mijn hunkie :+: :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:30

Mooie foto's!
Ben ziek, ben wel bij, maar niet zoveel puf :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:58

ook al griep ava?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:27

Ik ga het hier even zeggen, want ik heb niet veel zin om een nieuw topic te openen. Een paar meningen zijn voor mij voldoende, dus zeg ik het hier even.
Ik had reeds verteld dat ik gisteren weer met de koets was gaan rijden, maar ik was vergeten te zeggen dat ik wat vreemd had opgemerkt bij Romeo...
Op de plek waar de ogen van de burry zitten, heeft hij een deuk van ongeveer 5 cm (aan beide kanten van zijn buik dus, die had hij nog niet voordat we gingen rijden). De reden is dat de burry ietsje achter het schoftje ligt (maar het knelt niet ofzo...). Ik heb al zooo vaak gereden terwijl de burry zo hing(kennissen zeiden dat het geen kwaad kon), en nooit heb ik iets gezien.
Het doet hem helemaal geen pijnf-, hij reageert totaal niet als ik op die plekken duw, dus ik sta een beetje voor een twijfel.

Ik ga morgen eens proberen om wat gaatjes bij de knippen in de strengen, logisch gezien zou de burry dan wél op het schoftje moeten liggen. Maar zouden die deuken dan weg gaan...?

Hebben jullie dit misschien al eens gezien? Zou het kwaad kunnen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:37

die deuken gaan weg...
ik heb ooit gereden dat de burry te strak zat tegen zijn lichaam
was 1 rit, meteen die deuken...na een paar dagen was het weg

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:38

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:07

@ magicmist: ok bedankt, meer moest ik niet weten :+ Ik vind het vreemd dat hij het nu pas heeft, gezien we al zo vaak zijn gaan rijden... Misschien is hij nu een beetje dikker geworden tov de vorige rit :Y) Maar ik ga toch proberen om de burry op het zadeltje te laten rusten(heb nog geen gaatjes kunnen maken in de strengen, vriendlief was die tang vergeten...mannen :Y) )

Wat is Jackson een lekker ding zeg!!! :~ Zou hem zo willen komen stelen! :Y)
Die 2e foto van Eefje vind ik érg mooi!
Zijt maar heel erg trots op die beestjes hoor, ze zijn prachtig!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:23

Leuke foto's hoor.
Gelukkig gaat het weer weg sander_lotte.

Gisteren is de hoefsmid geweest. Veale nog steeds kreupel.

De hoefsmid gaf aan doordat hij zo kort op de hoeven staat,
en doordat hij altijd op ijzers heeft gestaan de onsteking is ontstaan. Hij heeft aan beide voorbenen bij de tenen allemaal kleine ontstekingen.
De hoefsmid gaf aan minimaal 6 weken rust op de wei, zodat de hoeven bij kunnen komen. Ik kan het zelf controleren, dmv een hamer even op zijn hoeven te tikken, zolang hij ze wegtrekt, mag ik nog niks doen.

Dus nog een lange rit te gaan. Daarna heb ik er een super paard aan volgens velen :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:13

@Tallechie: zeker vervelend, zeker zo in het begin, maar als dan alles is opgelost, valt het ook weer reuze mee en is het ook weer snel vergeten :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:30

Ja het is niet anders.
Het is wel balen, maar ik ga als hij weer beter is er weer helemaal voor.
Ik kan in de tussentijd waarschijnlijk wel een paardje rijden, dus dat is dan wel weer leuk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:30

@ tallechie: wat vervelend zeg :(
Hopelijk knapt Veale snel op en kan je weer aan het werk!

Straus is ook zo een ramp met zijn hoeven, als zijn ijzers eraf gaan, is hij onmiddellijk kreupel. Zelfs als hij gewoon een ijzer kwijt is en we op de smid moeten wachten, loopt hij tot dan kreupel. Als hij ergens verkeerd op trapt, is het ook weer zover. Overlaatst heeft hij een tijdje kreupel gelopen doordat hij op een dennenappel had getrapt... >;)

Romeo heeft 1 keer een ontsteking gehad in zijn hoef: hij trok net terug toen de smid een nagel in zijn hoef had geslaan en toen is die nagel gaan draaien doordat Romeo erop ging steunen, daar is toen een ontsteking van gekomen. Romeo deed net alsof hij dood ging! Hij liep alsof ik in iedere voet een nagel in de straal had geslaan, en als hij (na een heel gesleur) in de wei aankwam, ging hij onmiddellijk liggen bij de drinkbak(zodat hij niet moest opstaan als hij dorst had :Y) ). Echt zielig om te zien! (uiteraard heb ik hem toen in de inloopstal laten staan, zodat ik hem niet moest dwingen om te lopen) Gelukkig heeft dat maar een kleine week geduurd, als ik hem moest geloven(de uitstraling van zijn ogen), kon hij elk moment doodgaan :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:33

Veale loopt vanaf zaterdag al 2 weken kreupel. Ook zo plotseling.

Maar de hoefsmid gaf aan dat het al lange tijd er heeft gezeten, maar nu steeds verder naar beneden komt omdat het aan het genezen is, maar nu te dicht bij de zool zit.
Ik kijk het gewoon even aan en af en toe sla ik wel met een hamer tegen zijn hoef aan, ik wil nu ook niet te snel beginnen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:37

jeetje tallechie, balen van vealle!
maar dat je nu een diagnose en oplossing hebt is wel fijn natuurlijk :)
hoe is het verder met 'm? :)

Dids is een bikkel.. die liep na die lip in zijn voet 1 dag kreupel... en verder als er een ijzer af is ofzo interesseert hem weinig :)
gelukkig, volgend jaar moet hij van de ijzers af namelijk...

ik ga weer verder met m'n les, zit in de les op office nu namelijk O:) niet braaf

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:09

Hij is verder heel levendig, hij is vriendinnetje geworden met eentje die hier staat. Drama als een van beide weggaat. Hinniken. En hij heeft zijn streken ook nog steeds.

Hij laat ook niet merken dat hij pijn heeft, hij loopt gewoon door.
Vandaar ook niet te vroeg beginnen.

Foei Naaltje

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:27

tallechie: vervelend hoor..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:14

Nog 1 dagje werken en dan vakantie voor de paarden4daagse. Hopelijk komt morgen dan eindelijk mijn nieuwe tuig, dan kan mijn zilcootje weer terug. Het wordt waarschijnlijk een imperial riding kunststof maat pony (shet is ook hier erg klein bij maar dat geld alleen voor het borstblad, ben benieuwd hoe het schoftje enzo zit) Het tuig nog niet in het eggie gezien, ik heb alleen deze foto
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:29

Erg rustig hier, de laatste tijd.
Nu heb ik het zelf ook ontzettend druk :o en velen met mij, vrees ik :D .

Ik wilde nog even kijken of er nog mensen naar de samengestelde wedstrijd in Schinveld gaan.
Ik meen dat Hafjelinger gaat, toch?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:34

Dinsdag weer een nieuwe poging tot nieuw tuig, hij was nog niet verzonden cq binnen. Baal, baal.... wel de snelsluitingen al binnen gekregen gisteren

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 03:00

Wat een rust hier ja.

Ik zit momenteel in een zonnig curacao. Het is hier echt super.

Over Veale wat minder leuk nieuws. Nog minimaal 6 weken rust.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:09

Wat rot voor Vaele dat ze niet snel opknapt. Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Curacao, dat is ver weg. Verder is het hier inderdaad stil.

Hier zijn we met Max aan het mennen. We hebben een instructrice gevonden die aan huis les geeft waar we dankbaar gebruik van maken. Ze komt ook nog van redelijk dicht in de buurt. De eerste keer was Max erg gespannen, maar hij gebruikte zijn adrenaline door zich in het tuig te gooien. Na enige tijd ontspande hij duidelijk en trok die stress weg. De tweede keer heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt door naar links te vragen en gelijk te vragen om aan te stappen, daardoor raakte Max in de war en ging rechts zijwaarts :o , gelukkig is ook dit weer onder controle. Nu heeft hij geleerd om zijn tong over het bit te slaan. We hangen volgende keer het bit hoger en kijken of hij het dan nóg doet. Anders moeten we toch nog op zoek naar een nieuw bit. Max is geweldig, maar wij zijn nog groene menners en we zijn blij met de hulp aan huis. Ik vind het nog steeds te spannend om daadwerkelijk alleen met hubbie te gaan. Ben benieuwd wat Max volgende keer verzint. Volgende maand verwachten wij onze trailer met verlengde dissel en kunnen we uit huis les gaan nemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:46

Beroerd voor Veale.

Ik heb met mijn instructeur gesproken over onze wat ongelukkige rit van een tijdje terug. We willen dat wel gaan oefenen, met wat honden erbij (onze eigen hond reageert hij dus niet op, gek beest, die loopt naast hem op buitenrit). Maar ja, er wordt nu flink geoogst, en ik moet op smalle ruilverkavelingswegen rijden met aan 2 kanten sloten. Dus besloten het voorlopig toch maar even te laten rusten, want nu naar buiten gaan is wel vragen om problemen. Niet dat hij bang is voor traktoren hoor, maar ja, het is nu af en aan rijden met die dingen.

Vanmiddag nog priveles met mijn paard, nog even oefenen voor de hippiade zaterdag. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Of we erg zenuwachtig zijn enzo. Maar ik hoop er toch vooral gewoon veel van te genieten. Heb hier thuis net een nieuwe bodem (laagje megatop erover, omdat de pony het zand niet meer doorkwam), dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Vanavond met de pony naar de verenigingsles, ook altijd leuk!!!

Groeten maar weer

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:04

@Tine: wat leuk, succes alvast!

@Yougster: fijn dat jullie zo fijn aan het mennen zijn!
Ik ben vandaag met een meisje gaan mennen met ons tweespan!
Ging goed terwijl ze eigenlijk geen menervaring heeft.
Paardjes waren erg braaf en het is zo'n heerlijk weer, kan ik echt van genieten!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:58

super avaluna :)

ik ben inmiddels weer druk op school.. gisteren met ma en de hond en dids naar het bos geweest (onder zadel)
en vandaag de wei gesleept
meneer ging in de staak, hij wil niet rechtsom met stelling de bocht door, maar liever als een plank erdoor vallen... aap :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:00

@Naaltje: gelukkig niet alleen druk met school, maar ook met Didds!

Wij hebben dit weekend samengestelde wedstrijd, ik help, maar rijd niet, ff voor de duidelijkheid ;)