Dids ziet er ook erg goed uit Naaltje

@tine: laten we hopen dat je je zelfvertrouwen snel weer terug krijgt! Kan me wel voorstellen dat die angst weer terugkwam, ongelukken vergeet je niet snel. Je zou iemand mee moeten hebben die écht geen angst heeft, en die jou erdoor kan loodsen. Na mijn ongelukje met Romeo, heeft mijn groom me héél erg goed geholpen, waardoor ik nu weer zelfzeker ben geworden. In het begin wou Romeo niet door plassen omdat ik zelf twijfelde, toen nam mijn groom over en liet me zien hoe je zelf moet doen voordat je een plas nadert. Ik hield in gedachten dat ik sterk móest zijn, omdat er anders ongelukken gebeuren, en toen ging het wel. Nu hou ik nog steeds mijn hart vast, maar ik ben al veel zelfzekerder als we een plas naderen.
Het lijkt me in ieder geval geen slecht idee als je de honden opzoekt, en zo veel mogelijk er langsdoor gaan. Ik heb het geoefend door langs huizen te gaan waar blaffende honden zijn. De honden staan achter gesloten omheining, ze blaffen onwijs hard, ze crossen langs de omheining, maar ze kunnen niet dichterbij komen. In het begin vond Romeo dit hééél eng(dus Romeo heeft zich vaak genoeg omgedraaid

@Jasia: inderdaad, het is onzin wat de eigenaar zegt over Straus

Met 'gewoon' rijden bedoel ik dus zoals ik altijd rij, met contact op de teugels, maar het sturen e.d. met de zit.(dus niet met doorhangende teugels)
Maar momenteel zit ik nog steeds met een gekneusde enkel, dus ik heb al even niet meer gereden. Hopelijk duurt het niet meer zo lang voordat die stomme enkel genezen is! (maar uiteindelijk ben ik al blij dat ik wel met de koets weg kan