[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:49

baudyh...zit je nu nog te staren.. >;)

goedemorgen...succes vandaag allemaal..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:51

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:19

Goedemorgen.

Alweer veel werk verzet hier. Rembrand getraind, aanhanger opgehaald bij de garage (jaarlijkse onderhoudsbeurt), paarden naar zomerwei gebracht, wei uitgemest. Nu heel veel moed aan het verzamelen om het huishouden te gaan doen. ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO geen zin in. Maar ja, morgen hebben we vergadering hier thuis (kan geen oppas vinden om op manege te vergaderen), dus moet er wel een beetje netjes uitzien.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:31

goed bezig Tine.

Ik ben begonnen met mezelf....ronde gefietst 12 km ! samen met Dakota, want het is niet heel warm hier..top om zo de dag te beginnen.

Gem, die helmcamera's die zie je bij de sledehondensport ook steeds meer.
Er zijn enkelen die de camera op de kar of slee monteren,
Ik denk dat dat op zich een goede oplossing is bij gebruik van een kar/slee.

Voor de ruiters/paardensport kan ik me nog voorstellen dat je eventueel op de bodyprotector oid een bevestiging kunt maken, zodat die niet op de helm zit..de puntbelasting bij een val zou de helm idd kapot kunnen laten breken,...maar ik acht de kans wel klein dat je als je valt precies met die camera als eerste op de grond terecht komt..maar...wat al niet kan..haha..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:05

Avaluna, heb je toevallig bandage onderlegger (dikke) of een sjabrakje. Mits de drukplekken op de schoft zitten werken beiden opties ook goed als onderlegger (voor nood tot je echte er zijn). Hoewel Billy altijd gemend wordt met een bandageonderlegger onder het schoftje. Ik moet nog altijd een keer echte bestellen, maar dat vergeet ik steeds, oeps.

Tine hard gewerkt, en dan ook nog gaan poetsen je bent wel heel actief.

Biancacoo lekker gefiets met dakota, heerlijk dat het weer het nog toe laat om zo je dag te beginnen.

Hier vandaag wat radiatorbuisjes geverfd en een radiator. Daarna lekker in de tuin met een breiwerk. Je moet iets als je de hele dag thuis zit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:11

't Zijn ook best wel grote dingen verhoudingsgewijs die helmcamera's ...

En Baudyh, hoe is het staar-technisch-gezien :P
Jeetje jij had al veel gedaan Tine +:)+
Ahhhh lekkere prutteldingetjes Sonjim, heerlijk zwangeren <3

Hier me ziekgemeld op mijn werk. Gisteren weer eens om 21.00 uur naar bed gegaan kon niet meer uit mijn ogen kijken, dan steeds wakker worden en hoofd niet stil kunnen zetten ivm werk. En 's ochtends natuurlijk moe opstaan met hoofdpijn. Zo gaat dat eigenlijk zeer regelmatig, als ik eerlijk ben, minimaal een jaar, zo niet langer. Vanmiddag weer gesprek met huisarts, ben benieuwd wat die ervan vindt/zegt.

Voelde me dus zo niet fit dat ik op mijn vrije dag niet naar de pony's ben gegaan, durfde de auto niet in. Oftewel: echt niet top.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:20

VHU mijn moeder zei al heb je nu al nesteldrang, nee ik stoor me al jaren aan die buisjes en nu ik ziek thuis zit heb ik tijd ervoor, oeps. Moet wel echt opletten niet te enthousiast aan de slag te gaan, want dan heb ik weer feest met mijn bekken, maar een uurtje per dag klusjes doen, met afwisselend staan en zitten lukt net.

Als je thuis bent en niet naar de parden gaat ben je echt niet lekker. Beterschap en hopenlijk kan de dokter je helpen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:29

@Sonjim: fijn dat je nog wat kleine klusjes kunt doen. Rijdt je grote dochter nog?

@VHU: beterschap :(:) :(:)

Hier ook al alle boodschappen gedaan, kippenvoer gehaald, medicijnen opgehaald, stallen en wei gedaan, nu nog even kantoorwerk en huishouden totdat ik dochter van school moet halen.

Onderleggers zullen zo wel komen, maar besloten dat Romeo toch nog ff vrij krijgt, vind het super jammer, nu we eindelijk bezig zijn (is al jaren dat er telkens iets is, op pensionstalling mocht er ineens niet meer in de bak gemend worden, we kochten de boerderij wat natuurlijk heel leuk is, maar geen tijd en vorig jaar was ik er zelf fysiek niet toe in staat), maar goed, het geneest mooi, maar er laat flink wat huid los, voor de zekerheid nog maar even wachten, heb d'r niks aan als hij straks het mennen met pijn associeert.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:34

Avaluna als de huid nog niet geheeld is dan kun je hem inderdaad beter laten staan. Onze grote dochter heeft afgelopen zomer nog veel gereden op Candy. Maar is nu echt te groot voor onze ukken. nu hebben mijn ouders sinds kort een dartmoor maar die is erg sensibel dus of dat een goede combi gaat worden om te rijden is nog de vraag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:42

Vhu,....even pas op de plaats...bijtanken en kalm aan doen ! denk om jezelf !! :(:) :(:)
Avaluna, vreselijk balen zeg die drukkkingen....ik hoop dat het snel geneest.
Sonjim goed bezig !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:53

Zo zag dat uit afgelopen zomer, nog met Wieneke erbij.
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:15

wat een leuke foto.. <3
VHU; rustig aan maar vandaag
Baudyh: zit nog naar de merrie te staren....hier ook een merrie met een mega uier....maar dat komt omdat ik de twenter eraf heb gehaald....die dronk er nog bij.
ponys staan 2 bij 2....na een uur stond dinsdag de twenter alweer bij de merrie(die echt niet van zich afslaat) dus weer apart en kwam erachter dat de stroom wegliep......tja opgelost,nu fullspeed stroom erop en ze staan nog apart) _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:51

De tepels lijken nog niet zo ver. Uier is wel mooi vol, banden zijn helemaal weggezakt. Ze heeft een grote lap vocht onder de buik.
Kwestie van dagen denk ik.
Ze is wel lekker rustig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:53

@Sonjim: wat een leuke foto <3 *\o/* , jammer dat het nou niet meer zo goed past, anders sulky'tje d'r achter en lekker laten mennen :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:56

Candy loopt nu in 2-span dus helemaal jammer dat het niet meer past is het niet anders moesten we ruzie maken om de pony.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:59

@Sonjim: jij loopt over een paar maandjes lekker achter de kinderwagen, kan grote zus lekker op de pony ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:33

Wat een lieve foto Sonjim met jouw trouwe Wieneke er nog op :(:)

Nou huisarts wond er geen doekjes om. Thuisblijven en niet werken en dinsdag gesprek bij psycholoog ivm mijn veel te grote verantwoordelijkheidsgevoel (of wat het ook moge zijn).
Zodat ik ook goed voorbereid ben als ik bij de bedrijfsarts op bezoek moet.
Duszzz.

Nu kijken of ik mezelf in ieder geval nog in een goede modus krijg voor de wedstrijd van zondag. Want dat wil ik wel heel graag. En is ontspanning.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:40

VHU stiekum dacht ik ook al in die richting, is mij ook al eens overkomen. Even lekker rust in je hoofd proberen te krijgen doet je goed, en zo'n psycholoog kan ook erg helpend zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:33

VHU, ik dacht er vanmiddag in de auto nog aan. Vroeg me af wat je zou zeggen als de HA zou suggereren dat je wellicht de druk van de verantwoordelijkheid van je baan niet aan kan. Of je eigenlijk niet eigenlijk heel erg op je tenen aan het lopen bent. In dat geval kun je veel beter een stap terug doen en je gezondheid laten prevaleren. Zo ga je aan stress ten onder en dat willen we hier niet hoor :n .
Ben blij dat je het zelf al opschrijft en blijkbaar ook accepteert :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:44

VHU: ik dacht er eerlijk gezegd ook al aan. Iedere keer als je extra taken op je werk krijgt, lijkt het mis te gaan. Erg jammer, want je was erg enthousiast over deze nieuwe uitdaging. Wedstrijd zondag is denk ik juist heel erg goed om je hoofd leeg te krijgen. Maar probeer te luisteren naar je lichaam (zei ik.... :+ )
Baudy: staat merrie wel weer op 4 benen? of ligt ze nog steeds zoveel?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:11

Vhu,.....dikke knuffels vanaf hier....
Zondag lekker relaxen, je rijd toch voor jezelf dus lekker daar gebruik van maken om je hoofd leeg te maken...heftig.
Ik weet wat het is, maar ga je geen raad of advies geven,..want ik weet het echt niet beter..... :(:) :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:35

@VHU: hartstikke goed van je dat je meteen aan de bel getrokken hebt en dat je ha meteen reageert en ondersteunt +:)+ . Niet leuk, maar wel het beste, denk ik. Nu je tijd gebruiken; uitrusten en verder alleen dingetjes doen die meer energie opleveren dan dat ze kosten :j .

Onderleggers en beenbeschermers binnen gekregen *\o/* , dochterlief heeft lekker gemend met haar pony en ik ben op een fijne manier moe. Moet nog wat huishouden doen, maar geloof dat ik dat maar tot morgen laat, schijnt niet weg te lopen :') . Moet ook nog wat offertes uitwerken e.d.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:45

Avaluna, liep dat huishoudelijke werk maar weg, zou een hoop tijd schelen :)) . Hopelijk voldoen de onderleggers :) .

Vandaag heerlijk weer om een stuk te koetsen. Moos lekker met de lange teugel door de velden en bosrand gestuurd. Hij had het helemaal naar zijn zin; tempo ging in galop, op de rand van een grasland :x (er zaten enorme kuilen in de veldweg), flink omhoog maar hij bleef toch "bij me". Wilde eens zien of ik hem uitsluitend op stem en minimaal contact met de mond weer terug kon nemen. En dat kan dus :j .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:36

Ja VHU het klinkt heel aannemelijk wat je verteld, enne ga ik je zondag weer meaten in Leersum.
Ditmaal groom ik melissa met zelko in de lange klasse 1. Start om 11.51 geloof ik.

@ tine, paard staat nu al veel meer. Krijgt veel vocht onder haar buik hangen dus liggen gaat moeilijker.
Ze doet het eigenlijk gewoon goed, maar ik wil best wel weer eens lekker slapen de hele nacht. Dus van mij mag ze het er nu wel uit poepen. ha ha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:22

Ik dacht he Baudyh post misschien is het al uitgepoept maar niet dus :P :P :P
Gezellig dat je er ook bent :)
Heerlijk dat je fijn hebt gemend en Moos het zo goed deed Gem +:)+
En nee, Avaluna, ook hier loopt het werk in huis niet weg :7
Jij bent grappig Tine met luisteren naar je lichaam maar het is exact wat HA me ook zei :j

Het werk op zich is niet erg. Mensen die hun werk niet of half doen, daar ga ik op stuk. Dan voel ik me verantwoordelijk, ga ik piekeren en lig ik wakker. Ik heb handvatten nodig om daarmee om te gaan want het lukt me zelf dus niet.
Probeer het zelf al jaren maar hoe dan ook blijkbaar heb ik het nog steeds niet begrepen :+ tja :o?

Naja, wat ik wel goed heb gedaan tot nu toe is het verenigingskampioenschap voor de klasse I van de endurancevereniging want **grote opsteker van vandaag** we staan daarin nr 1 *\o/*
toch best wel stoer ook al zou het de eerste en enige keer zijn dat we zo hoog staan in de tussenstand =:)