[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:28

Evelinee_ schreef:
hallo iedereen!

Ik ben hier even een paar dagen afwezig geweest, mijn vriendin en groom is dinsdag door een vrachtwagen geschept die door rood reed. Al snel gingen de geruchten rond dat ze zwaar gewond of dood zou zijn. Ik stond te trillen op mn benen! Maar gelukkig blijken de roddels weer eens niet waar te zijn! Ze is weer lekker thuis maar is natuurlijk wel bont en blauw! Dit hield me de laatste dagen wel even bezig, vooral omdat het gewoon zo dicht bij is.

Zondag heb ik wedstrijd met de shetten en natuurlijk kan ze niet groomen, maar ze komt wel kijken! Erg leuk! Dinsdag nog even dressuur getraind met de shetten, maar ze waren zo verschrikkelijk sterk! Pff werd er helemaal chagarijnig van! Had het idee dat het meeste getrek bij Tina vandaan kwam dus gister Tina maar even aan de lange lijnen gehad, en even goed verteld wat loslaten was. Hopelijk doen ze het morgen samen beter!

Ga nu weer even alles proberen bij te lezen en een samenvatting zoeken!

Wat een naar bericht zeg evelien, is dat het meisje die eigelijk altijd met je meegaat op wedstrijd.
Wens haar maar veel sterkte van mij hopelijk knapt ze snel op.
Heb je voor zondag een groom? Anders wil ik je altijd helpen hoor! Waar heb je hem?

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:06

Goeiemorgend.

Evelinee. Gelukkig dat de roddels niet waar zijn.
Scharen: geen problemen mee want rij met tweewieler Petra is wel 1 keer een aantal keren omhoog gekomen voor de tweewieler voor een plas. Ondertussen gaat ze er al wel door (enkel in stap, maar het gaat al).
Eefilover gaat dna toch voor het witte hout. Zal wel heel sjiek zijn
Stilstaan gaat goed met Petra. De eerste 5 minuten van een toch niet, maar daarna kan ik gerust een half uurtje een praatje staan doen.

Ik voer sinds kort ook Compactgras van Hartog (had vroeger daily plus van Pavo, maar zat toch nog veel melasse in). Ben nu wel tevreden over compactgras, alleen dat het zo stoffig is. Zit nu maar aan men eerste baal. Weet iemand of het altijd zo stoffig is? of heb ik in de winkel gewoon het verkeerde pak uitgekozen?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:19

Mogge,

Het was leuk en druk in Essen gisteren. Vond het tov 2 jr geleden minder, maar al met al toch een gezellige slopende dag gehad....Bij deze mijn aankopen:

Afbeelding

En mijn cap:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu ffies bijlezen :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:21

die cap! :oo :wow:

ik was ook aan het kijken voor een cap, maar ik wil een bruine...
Heb nu nog wat budget over, wil dat spenderen aan een goeie lichte cap maar dan ga ik hem in een winkel halen, heb een rot-cap-hoofd :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:23

wat een gave cap!

Naaltje, dids vind het dus niet zo leuk in zijn eigen prive weitje?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:24

@Naaltje, ik heb heel veel caps op mijn hoofd gehad vnl ook veel Uvex echter bleven die maar op mijn hoofd staan en zaten niet écht lekker..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:47

ik kreeg er geen een op mijn hoofd :')
m'n kop is te groot voor de gangbare beursmaten :')
had 59 van een merk, en die kreeg ik niet eens bíjna over m'n kop getrokken..
:') _O-

@IT; nee hij is zeer kwaad :) hij mist z'n vriendinnetje :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:50

ik heb ook maat 59 van cap :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:51

Die cap is cool :D
Eveline wat een heftig bericht, stomme roddels ook! gelukkig bleek het mee te vallen
Kim ik krijg mn wagen denk ik eind maart/begin april.. kan niet wachten! :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:54

leuke cap.
ik heb bijgelezen maar kan nu niet quoten zit op school

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:56

wel foto's maken dan he? als je je nieuwe wagen hebt.
misschien kom ik wel een keer met je pony's scheuren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:00

Ja tuurlijk zal ik dan een fototje maken :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:11

Oe Jelleee. Zal wel spannend zijn.
Ollie, je hebt echt wel je best gedaan. Maar je cap is niet echt mijn smaak.

Heb deze morgend voor het werk al een uurtje de wei zitten slepen (gisteren avond ook al een uur). Dit werkje is toch veel fijner dan mesthoop uitrijden :). Het enige nadeel is dat de wei er nu echt slecht uit ziet. Ik denk dan elk jaar: dit komt nooit meer goed. Maar na een paar weken komt er toch weer een groene schijn over de wei en begint het gras lekker te groeien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:21

komt vast wel goed Babs :j

ik ga straks dids zijn wei even harken/ontpoep-doen :)
hij heeft zo'n klein stukje nu dus dat moet ik wel even schoon houden :)
Hoop alleen dat m'n kop rustiger wordt... word helemaal gek.. stomme hoofdpijn

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:30

Dids is boos,zo valt hij wel lekker af,door het rondjes rennen.
Muilkorf kregen ze bij mijn kale plekken van tot schaafwondjes aan toe.
Dat doe ik dus maar niet meer.
Hoofdpijn wordt je helemaal zat,ik hoop voor je dat je er snel af bent.

Ollie,wat een gave helm,daar val je wel mee op.

Jelee,Jij hoeft niet meer zo lang te wachten.wij hebben de nieuwe wagen eind April.

Evelinee,wat naar voor je vriendin.
Leuk dat de trailer toch wit wordt,zal wel mooi worden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:11

Heb wel bijgelezen, maar heb er weer een ochtend ziekenhuis op zitten dus ga zo eerst even liggen.

Vanochten moesten we om 845 in het ziekenhuis zijn om te kijken hoe de kleine lag. Deze lag nog steeds in stuit. Daarbij hebben we besproken over het draaien, stuitbevalling en keizersnede. We moesten vandaag of van het weekend beslissen als we wilden proberen te draaien. Dit doen ze tot max 37 weken. Na de risico's afgewogen te hebben hebben we besloten dit wel te doen. Om 10 uur was er nog een plekje bij de gynacoloog, zo hoefden we er niet voor terug te komen.

Gynacoloog heeft gekeken met de echo en geprobeerd de billen uit mijn bekken te halen, maar na nog geen 2 minuten gaf hij aan dat hij het niet eens ging probren. Daarna dus besloten dat we een geplande keizersenee gaan doen. Een stuitbevalling zie ik niet zitten.
Ik moet dan waarschijnlijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven.
Dus nog 3 weken afzien

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:27

@Tallechie weten jullie nu tenminste waar je aan toe bent. Rustig afwachten die paar weken en dan gepland gaan bevallen. Pffff wat zul jij blij zijn als die kleine er is. Het zijn altijd wel mooie beebs die zo worden gehaald, want dan hebben ze niets te lijden.

Citaat:
Ben nu wel tevreden over compactgras, alleen dat het zo stoffig is. Zit nu maar aan men eerste baal. Weet iemand of het altijd zo stoffig is? of heb ik in de winkel gewoon het verkeerde pak uitgekozen?

Ik voer ook af en toe compact gras bij als ik denk dat ze net wat extra's nodig hebben. Nu heb ik weer super goed hooi, dus doe het nu even niet. Maar ik doe altijd het hele pak losmaken en dan verdelen over twee tonnen. Dan krijgen ze elke dag wat uit die tonnen. Ik besprenkel het met de sproeier om het wat weker te maken. Doordat ik het losmaak en besprenkel valt het stof eruit / komt er wat vocht bij. Mijn haflinger, Stan, kon niet tegen compact gras, het was voor hem echt te droog. Daar weekte ik het voor en dat vonden ze zo lekker dat ik daar mee door ben gegaan. Ik vind het vooral erg droog, niet zozeer stoffig. Wel super kwaliteit.

Oja, die Omega 3-6-9 is geen krachtvoer hoor, worden ze ook niet heet van, alleen krijgen ze makkelijker net zo'n laagje over de ribben en prachtige glans.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:43

@vhu: bij mij ziet het compactgras er echt goed uit. Ze eten het ook graag, maar er komt echt heel veel stof uit. Eigenlijk is het niet echt stof. Het is iets groter. De hele ton ziet bijvoorbeeld groen (is een zwarte ton). Misschien inderdaad maar eens proberen er een scheut water over te doen.
Voordeel van compactgras tov Pavo Daily plus is ook dat mij shetlander (+20jaar oud) bij compactgras geen proppen maakt, met Daily plus deed ze dat wel

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:45

Evelinee: Wat een rotbericht, je zal je wel kapot geschrokken zijn! Hopelijk houd ze er niet te veel schade aan over..
Ollie: Druk inkopen gedaan. Wel uniek je cap zo.
Schaduw: Graaskorf is bij mij ook elk jaar wat kale plekjes en een schaafwondje onder dr kin. Daar smeer ik ook gelijk een dikke klont uierzalf op en aan de korf. Na een week is het huidje eraan gewend en de rest van t seisoen heb ik er geen last meer van. Tis nadelig maar dat weegt bij mij niet op tegen de voordelen.
Tallechie: Idd fijn dat je weet waar je je op voor kunt bereiden. Dat geeft misschien toch wel wat rust. Nog drie weken bikkelen!
Verder diddle die nog steeds boos is, arm peerd, hihi.
Nieuwe wagens.. wauw.. ben wel erg benieuwd. Foto's dan he?!!

Trailer toch wit, tja vond ik ook het mooiste, tis een aanslag in mn portemonnee maar goed, dat is het het ook wel waard denk ik. nu nog wachten.. wachten.. wachten.. haha, daar kunnen de mensen die wachten op de nieuwe wagens wel over mee praten denk ik! Ik zal ook voor en nafoto's plaatsen als de trailer klaar is.

Fijne dag nog vandaag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:45

Citaat:
Misschien inderdaad maar eens proberen er een scheut water over te doen.

Geen scheut hoor, dan zakt het gewoon naar beneden, sproeien :j
Dat Daily Plus is gebaseerd op luzerne, dus niet op gras, denk dat het daarvan komt dat ze daar proppen van maakte.

Sorry Ollie, wat een gave cap 8-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:00

sander_lotte schreef:
Wat zijn die sprongen netjes! Wapi kan erg goed springen!
Je hebt ook een leuke hindernis! Ik zou ook eens zoiets moeten zoeken... Ik wil Romeo dolgraag eens laten vrijspringen, volgens mij kan hij ook best goed springen :D (Mijn hindernissen komen niet hoger dan dit: http://img852.imageshack.us/i/img2500.jpg/ )

das voor mij al te hoog hoor, haha
hoewel ik briez met losspringen ook wel zoiets laat doen :))
ben er nog nooit opgekropen emt springen,
gebrek aan lef, :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:01

sander_lotte schreef:
Lisanne, Dat zie je eraan dat Wapi het leuk vindt :D

VHU: is Rizanta aan 1 oog blind? Dan lijkt het me inderdaad niet gemakkelijk voor haar om hindernissen te doen, zo veel te beter dat ze het leuk vond dan! Met zo een paard is het toch wel erg belangrijk dat ze haar menner vertrouwt, dan krijg je er heel veel van gedaan. (dat ze jullie vertrouwt, is wel duidelijk zo te lezen :Y) )

op mn vorige stal stond er 1 die was 1 oogje blind en de andere zag die wss 50% mee..
baasje nam m ook mee hoor, naar buiten.
maar, ze zei wel dat emt een ander braaf paardje erbij, ging wel iets makkelijker.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:03

Naaltje schreef:
hee, dat is wel een idee, een hooibaal als hindernis gebruiken! Dat ga ik volgende week een keer testen :)

ik heb net geprobeerd de massief eikenhouten tafel doormidden te lopen, vol met m'n knie op de punt...
^) zucht

auw!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:07

Hindernissen rijden met een paard wat weinig zit kan prima.
Mijn Roos ziet ook weinig (1 kant niets, andere kant slecht). Alleen in hele donkere hoekjes in binnenbakken kom ik wel eens in de vaardigheid in de knoei. Maar buiten of in een goed verlichte bak is het geen enkel probleem als ik goed stuur. Ik merk wel dat Whitney veel meer mee denkt dan Roos dat in krappe parcoursen doet, waarschijnlijk omdat ze het niet ziet (ruime parcoursen zijn ze eigenlijk gelijk omdat ik haar dan makkelijker recht voor poorten kan zetten en ze ze dan wel ziet).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:08

lanouska schreef:
jeetje wat kletsen jullie

ik heb vanavond heerlijk gereden en kreeg een link doorgestuurd van een kort filmpje van onze demo in bronneger
kijk en kwijl van ons geweldige 4 span met leo kraayenbrink achter de leidsels

http://www.youtube.com/watch?v=CaRAQMdG33g

dat ziet er wel erg mooi uit zeg, die donkere dieren emt al dat rood erop...