[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:19

ff bijgelezen...vieze auto gezien@
gaaf dat bitloos!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:19

@Jasia: wat leuk dat je zo bitloos kan rijden! Ziet er heerlijk ontspannen uit! Lijkt me ook zalig, maar ik zou het niet durven op de hafjes :D (toch niet op diegene waar ik altijd op rij)
Die zou gewoon denken: VRIJHEID!!!! en dan gaat hij er als een speer vandoor :Y) Als hij een bit in zijn mond heeft, hoef je het niet per se aan te nemen, maar hij moet gewoon het gevoel hebben dat ik nog iets te zeggen heb.
Best wel jammer, want ik zou het graag eens doen met hem.(dat zal toch niet voor binnenkort zijn :+ )

Ik heb morgen mijn laatste herexamen: economie :r
Ik ga dus proberen om nog 1 dagje door te zetten, dan heb ik vanaf morgen 3 weekjes echt vakantie! 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:24

@sander_lotte; gewoon eens voorzichtig proberen? :)
ik rijd met mijn pony nu dik 1,5 jaar bitloos :) (behalve voor de wagen en met andere werkzaamheden in het tuig)
je mag op de mijne wel eens komen voelen en proberen? :)misschien haalt het je over? ;)

succes met je her morgen!! :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:04

@ Naaltje: Het valt altijd wel eens te proberen, maar het is een haflinger die er graag tussenuit naait. Ik ben er druk aan bezig om hem naar de zit te laten luisteren, maar dat is niet zo gemakkelijk.(zeker niet nu ik even niet kan rijden met mijn enkel :( ) Er rijdt namelijk nog een meisje op die enkel met de handen werkt, en ze trekt hem werkelijk aan de teugel. Dit zorgt ervoor dat hij ook bij mij voortdurend bezig is met te denken hoe hij ertussenuit kan naaien. Als ik hem dan enkel met de zit rij, negeert hij dit volledig en schiet hij ervandoor. Het kost me dus even tijd :Y)
Nu denk je waarschijnlijk: "zeg dat dan tegen dat meisje dat ze zo niet mag rijden", maar het is een 13-jarig meisje dat niet echt wil luisteren als je iets zegt. Ze denkt alles beter te weten. Zij redeneert zo: "Straus loopt toch mooi, dus ik rij wél goed."

Maar als het me eens gelukt is met hem, zal ik het zeker eens proberen om bitloos te gaan :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:41

@Sander-Lotte: alvast veel succes, morgen!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:17

sander_lotte schreef:
@Jasia: wat leuk dat je zo bitloos kan rijden! Ziet er heerlijk ontspannen uit! Lijkt me ook zalig, maar ik zou het niet durven op de hafjes :D (toch niet op diegene waar ik altijd op rij)
Die zou gewoon denken: VRIJHEID!!!! en dan gaat hij er als een speer vandoor :Y) Als hij een bit in zijn mond heeft, hoef je het niet per se aan te nemen, maar hij moet gewoon het gevoel hebben dat ik nog iets te zeggen heb.
Best wel jammer, want ik zou het graag eens doen met hem.(dat zal toch niet voor binnenkort zijn :+ )

Ik heb morgen mijn laatste herexamen: economie :r
Ik ga dus proberen om nog 1 dagje door te zetten, dan heb ik vanaf morgen 3 weekjes echt vakantie! 8-)

Daar zal je misschien raar van opkijken..
Anne deed "vroegah" ook zo.. Bij elke gelegenheid die zij zag pakte ze het bit vast ens choot er als een speer van door!
Toen riep ik net als jij "no way dat wij zonder bit gaan rijden!"..
Maar goed, toen had ik zo'n touwhalster voor het grondwerken.. En tsja van het een kwam het ander.. Tóch maar geprobeerd.. En wat bleek? Anne reageerde er VEEL beter op als op het bit!
Het bit kan ze vastpakken, of tegen in gaan..
Gaat ze tegen het touwhalster in, da

Vervelend van dat meisje!
Maar het is dus niet je eigen paardje, begrijp ik dan?
Want anders kan je dat wel zeggen, toch :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:28

oef.. zo'n kind schop ik er meteen vanaf geloof ik :o
ik kan het écht niet hebben als er getrokken wordt, zelfs al niet als het een halster met teugels betreft :o
maar ik snap het wel
als je 'n keer wil voelen ben je welkom! :)
mijn oom kwam langs met z'n vriendin en hun kinders :D we zijn weer rondje met de kar geweest, meske heeft een stukje zelf mogen sturen!!! :D (ze is 3 :P ) en daarna heeft ze zelf wat rondgestapt en zelf gestuurd in de bak (erop)
en toen zadel eraf en met zijn 2 erop, hebben we gestapt, gedraafd, én een galopje gedaan! :)
en ze vond het helemaal gaaf :D ben benieuwd naar de fotos :D

zo naar de smoelensmid en daarna moet ik aan het huiswerk...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:23

Ik wordt er een beetje gek van. Ik heb echt de verkeerde maat pony gekozen. Als het kunststoftuig wat ik kan vinden is of niet in shetlandermaat te krijgen of alleen in enkelspan uitvoering. En als het dan in shetland bestaat is het dus te klein. Bah... dan wordt het een ponymaat maar dan is het vaak weer te groot.
Ik hoop dat er in het weekend bericht komt. Leverancier van mijn Zilco heeft nog een duits merk kunststoftuig maat shetland die ze hopelijk in het weekend komt passen. Anders gaat het Zilco terug en dan naar Imperial Riding kijken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:59

@ Jasia: misschien helpt het inderdaad om bitloos te gaan dan... Het valt misschien te proberen :+ Het voordeel is dat ik in een gesloten paddock rij (die is wel zo groot als 4 gewone pistes, maar toch, hij is afgesloten :D ) ), en ik geef er niet om als hij die piste 100 keer met me maakt...(heeft ie vroeger vaak genoeg gedaan, toen ik als 11jarig meisje probeerde hem op kracht terug stil te krijgen :Y)

Straus is inderdaad niet van mij, maar ik rij er wel al 8 jaar op. Die mensen hebben 3 haflingers, ik heb altijd wel al op Straus gereden, maar het laatste jaar begint het pas echt intensief te worden(ik had 1 van die 3 bij mijn thuis staan, dus daar ging de meeste aandacht naartoe).
Dat meisje rijdt nog maar 2 jaar op Straus, maar als je de keren telt dat ze op hem rijdt, kan je het in maanden tellen. Ze komt bijna iedere zaterdag, maar er zijn soms ook een paar weken achter elkaar dat ze niet komt rijden. Ze redeneert zo: "ik kan ook op de manegepony's rijden hier, dus dat maakt niet uit of ik weinig op Straus rij." Ze denkt dus dat ze beter leert rijden in het algemeen(dus ook op Straus) door veel op de manegepony's te hobbelen.
Ik jaag me hier erg in op als ik haar zie rijden, maar ik ga toch eens met de eigenaars praten. Ik heb in ieder geval niet veel zin om steeds weer opnieuw te beginnen met Straus iedere keer dat ik erop stap.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:36

oliebol, mijn trailerauto is stuk. Geen Renkum voor ons

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:59

Napie, wat vervelend, wanneer is Renkum dan?
Kun je geen andere auto regelen?

Weer bij Veale geweest, ene dag nog wel kreupel andere dag niet. Heb hem vandaag hele dag in de bak gehad, heb het idee wanneer hij in het gras staat hij toch wat kreupeler is, maar weet dit niet zeker. MOrgen komt de da weer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:40

Volgend weekend.
Om eerlijk te zijn: mijn pony's zijn er ook niet klaar voor. De laatste keer dat we serieus hebben gereden was 15 augustus. Nog steeds ook tuig problemen. Gaat weer goed dit jaar: aanhangwagen ingestort, trailer doorgerot, auto stuk, tweespantuig moet vervangen worden, dekens liggen te reparatie....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:31

Oke, dat is jammer.
Eventueel had ik miischien wel wat kunnen regelen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:44

napie: je bent niet de enige...mijn bodem van de trailer doorgerot, lamoen pech(nog niet opgelost, dus geen mennen) andere kar wiel eraf in mijn les...
al met al 2 weken pech!
weet hoe je je voeld :( ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:54

Wat een pech bij iedereen. Heel veel sterkte allemaal.

Durf haast niet meer te schrijven dat het hier eindelijk allemaal heel lekker loopt. Zaterdag mogen we met viertal naar de hippiade en ben nog even lekker aan het rijden met mijn paard. Hij gaat de laatste dagen heerlijk. Ik zou vanmiddag menles hebben hier thuis in de buitenbak, maar ze voorspellen heel veel regen, dus mijn instructeur heeft afgebeld (terecht hoor, hij moet daarna nog 3 uur in een binnenbak lesgeven. Wordt wel erg koud als je doorweekt bent door de regen). Dus net maar even het zadel erop gegooid en nog wat geoefend voor zaterdag. Hij liep weer super lekker, met een stralend zonnetje en heeeeel veel wind. (gelukkig reageert hij daar helemaal niet op). Zou ik het dan toch nog eens gaan leren???

Vanavond weer met de pony naar de verenigingsles (2e keer) Heb er zin in!!! Gisterenochtend zou ik mijn zoontje weer met paard en wagen naar peuterschool brengen, maar pony was een ijzer kwijt en paard had heel gladde ijzers, dus durfde ik ook de weg niet mee op. Gistermiddag heeft de smid ze weer allemaal netjes verzorgd (pony nu zonder ijzers, lijkt heel goede hoeven te hebben, dus gaan we lekker proberen; paard kan helaas niet zonder, sleept te veel), dus nu maar hopen dat het volgende week woensdag droog is :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:54

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:06

Fijn dat het bij jou dan wel lekker ging haha :D

Wat een pech allemaal!

Balen dat Vaele nog steeds niet helemaal lekker loopt!

En Napie, wat een pech dit jaar..! Hoop voor je dat je snel een nieuw, passend tuig hebt! :)

Ik zou idd ook met de eigenaren van Straus even gaan praten dan! Toch zeker als ze niet echt de "vaste" ruiter is, en ze andere paarden heeft om op te rijden..
Reageert Straus heel fel op het bit, of meer met het rijden algemeen?
En het valt zeker te proberen.. :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:26

Wat een problemen hebben sommigen hier toch maar!
Ik kan (misschien gelukkig maar ;) ) niets negatief zeggen. Mijn herexamens zijn eindelijk voorbij, en vandaag was het weer wat mooier buiten, dus heb ik Romeo nog eens voor de koets gespannen. Hij was ongelofelijk braaf! Ik heb het gevoel dat hij iedere rit weer ietsje braver is. Niet dat hij eerst stout was, helemaal niet zelfs, maar hij luistert nóg beter naar de stem(vanaf het moment dat ik 'draf' zeg, reageert hij onmiddellijk), hij begint het lopen voor de koets gewoon te worden(hij vertrekt eindelijk normaal) en hij schrikt wat minder(in het begin week hij erg uit als hij iets zag, bijvoorbeeld als een paard in galop op hem afkwam). Soms wijkt hij nog wel wat uit als er iets 'eng' is, soms gaat hij ook gewoon stilstaan(niet altijd even leuk voor de groom die achterop staat en als we uit een vlot drafje komen :+ ), maar dat neem ik hem niet kwalijk. Het is nog allemaal een beetje nieuw voor hem, dus hij moet nog wat meer vertrouwen krijgen in de zaak.
We zijn ook weer een plas gepasseerd, hier ging hij netjes door(wel erg kijken, maar hij ging erdoor!). Ik ben dus enorm trots op hem!

Jasia schreef:
Ik zou idd ook met de eigenaren van Straus even gaan praten dan! Toch zeker als ze niet echt de "vaste" ruiter is, en ze andere paarden heeft om op te rijden..
Reageert Straus heel fel op het bit, of meer met het rijden algemeen?
En het valt zeker te proberen.. :D

Nee Straus reageert niet fel op het bit, hij pakt het bit gewoon vast, steekt zijn neus naar voor en hij schiet er dan peilsnel vandoor. Ik heb een tijdje geprobeerd om de teugels gewoon los te laten hangen en enkel op de zit te rijden. Dat ging heel erg goed, maar na 5 keer zo te rijden, begon hij er weer vandoor te gaan. Nu ben ik terug 'gewoon' aan het rijden, en ik doe gewoon mijn best om hem bij me te houden. Zolang ik alleen ben, met niemand om me heen, gaat het best goed.
Ik heb al vaak met de eigenaar gepraat over dit lopen gaan, en die antwoordt dan: "Straus is gewoon geen dressuurpaardje, die wilt enkel rechtdoor gaan en hard lopen." Maar ik wil uiteraard bewijzen dat Straus wél meer kan dan alleen maar hard lopen :Y)
Aankomend weekend is de marathon, het Belgisch Kampioenschap Mennen, dus nu ga ik de eigenaars niet lastigvallen met iets anders. Als dit voorbij is, ga ik wel eens praten met hun.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:30

heey :)
na een weekje griep ben ik ook weer terug in het land der bokkers :)

vandaag met mijn mormeltje naar buiten geweest onder het zadel :) had hem eerst even gewassen (manen + staart) en toen hebben we lekker met een jong paard erbij een fijn rustig ritje gemaakt met veel humor erin :D
Afbeelding
Afbeelding
:+: wát een hunk he :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:32

wat een mooie foto naaltje.

Nou, ik heb vanmorgen met de pony in de binnenbak gemend, ging heel lekker. Vanmiddag met mijn paard een buitenritje met de kar. Kind, man en hond erbij. Gaat die #@#knol omdraaien omdat hij een paar honden ziet. Waardeloos. Heb met mijn vorige paard een paar flinke ongelukken gehad. Deze is normaal super cool, nergens bang van, dus ik was eigenlijk ook helemaal niet meer bang, want heb/had alle vertrouwen erin. Nou, ik zat dus helemaal verstijfd van angst op de bok. Alle ellende kwam weer naar boven. In plaats van dat ik hem flink aanpakte om te zorgen dat hij toch weer recht op de weg kwam, liet ik hem omdraaien (vlak bij een greppel, brrrrr). Man woest natuurlijk, kind huilen. Na een tijdje mezelf weer bij elkaar geraapt en paard weer omgedraaid om er toch weer langs te gaan. Man liep nu naast hoofd paard en (helaas) vrouw met honden liep veld in, dus nu ging het goed. Maar had eigenlijk liever gehad, dat vrouw dichterbij was gebleven. Ik moet toch over die angst heen. Nu ben ik heel bang om weer een buitenrit te maken. Stel dat hij dit vaker gaat doen, wat als ik dan weer verkramp en niets doe..... Heb ik straks een super braaf paard verknald. Dat zou toch wel heel erg zonde zijn. Echt ik baal hier heel flink van. Is ook niet echt goed voor het zelfvertrouwen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:37

Hmm ja, vind het onzin dat Straus geen dressuurpaard zou zijn en daarom niet luistert :n
Maar hoe bedoel je ben je weer "gewoon" gaan rijden? :=
Ik rijd ook echt absoluut NIET ophet bit.. Stoppen/langzamer gaan doe ik op m'n zit en stem.. Anders klappen we achterover :Y)
En sturen doe ik ook op m'n zit en benen.. En m'n teugels tegen de hals..
Tsja als ie het bit vastpakt en z'n kop omhoog gooit, kan een bitloos hoofdstel/touwhalster toch wel wat voor je zijn hoor :j
Daar kan ie niks vastpakken en doet ie z'n hoofd omhoog krijgt ie alleen nog maar meer druk!
Wat je dan wél moet doen is druk van de teugels afhouden, dus niet met druk rijden of 'contact'.. :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:38

ik was in maasdijk een heel weekend. En gelukkig niet voor niets. Na dat remko zaterdag
niet zijn beste dressuurproef had gereden en 1 bal had in de vaardigheid met als resultaat 4e
met 6 strafpunten verschil met de nummer 1 had ie vandaag een
super marathon gereden en zijn achterstand meer dan ingehaald. Dus kampioen mendistrict west enkelspan
pony klasse 1

Afbeelding
kampioenspony

Afbeelding
kampioen :+:

Afbeelding
kampioen 4-span klasse 2 (en dorpsgenoot)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:23

mooie foto's!!
die haf :~

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:24

@ magicmist jij had toch ook gilze gereden ?? Hoeveelste was je nog en was het goed gegaan ??

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:08

Wat een gaaave haf :+:

En ik was nog vergeten te zeggen dat de foto's van Dids echt onwijs gaaf zijn! :~