Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(toch niet op diegene waar ik altijd op rij)
Als hij een bit in zijn mond heeft, hoef je het niet per se aan te nemen, maar hij moet gewoon het gevoel hebben dat ik nog iets te zeggen heb.
)

(behalve voor de wagen en met andere werkzaamheden in het tuig)
misschien haalt het je over? 
) Er rijdt namelijk nog een meisje op die enkel met de handen werkt, en ze trekt hem werkelijk aan de teugel. Dit zorgt ervoor dat hij ook bij mij voortdurend bezig is met te denken hoe hij ertussenuit kan naaien. Als ik hem dan enkel met de zit rij, negeert hij dit volledig en schiet hij ervandoor. Het kost me dus even tijd
sander_lotte schreef:@Jasia: wat leuk dat je zo bitloos kan rijden! Ziet er heerlijk ontspannen uit! Lijkt me ook zalig, maar ik zou het niet durven op de hafjes(toch niet op diegene waar ik altijd op rij)
Die zou gewoon denken: VRIJHEID!!!! en dan gaat hij er als een speer vandoorAls hij een bit in zijn mond heeft, hoef je het niet per se aan te nemen, maar hij moet gewoon het gevoel hebben dat ik nog iets te zeggen heb.
Best wel jammer, want ik zou het graag eens doen met hem.(dat zal toch niet voor binnenkort zijn)
Ik heb morgen mijn laatste herexamen: economie![]()
Ik ga dus proberen om nog 1 dagje door te zetten, dan heb ik vanaf morgen 3 weekjes echt vakantie!

we zijn weer rondje met de kar geweest, meske heeft een stukje zelf mogen sturen!!!
(ze is 3
) en daarna heeft ze zelf wat rondgestapt en zelf gestuurd in de bak (erop)
ben benieuwd naar de fotos 
Het voordeel is dat ik in een gesloten paddock rij (die is wel zo groot als 4 gewone pistes, maar toch, hij is afgesloten
) ), en ik geef er niet om als hij die piste 100 keer met me maakt...(heeft ie vroeger vaak genoeg gedaan, toen ik als 11jarig meisje probeerde hem op kracht terug stil te krijgen 

) niets negatief zeggen. Mijn herexamens zijn eindelijk voorbij, en vandaag was het weer wat mooier buiten, dus heb ik Romeo nog eens voor de koets gespannen. Hij was ongelofelijk braaf! Ik heb het gevoel dat hij iedere rit weer ietsje braver is. Niet dat hij eerst stout was, helemaal niet zelfs, maar hij luistert nóg beter naar de stem(vanaf het moment dat ik 'draf' zeg, reageert hij onmiddellijk), hij begint het lopen voor de koets gewoon te worden(hij vertrekt eindelijk normaal) en hij schrikt wat minder(in het begin week hij erg uit als hij iets zag, bijvoorbeeld als een paard in galop op hem afkwam). Soms wijkt hij nog wel wat uit als er iets 'eng' is, soms gaat hij ook gewoon stilstaan(niet altijd even leuk voor de groom die achterop staat en als we uit een vlot drafje komen
), maar dat neem ik hem niet kwalijk. Het is nog allemaal een beetje nieuw voor hem, dus hij moet nog wat meer vertrouwen krijgen in de zaak.Jasia schreef:Ik zou idd ook met de eigenaren van Straus even gaan praten dan! Toch zeker als ze niet echt de "vaste" ruiter is, en ze andere paarden heeft om op te rijden..
Reageert Straus heel fel op het bit, of meer met het rijden algemeen?
En het valt zeker te proberen..

had hem eerst even gewassen (manen + staart) en toen hebben we lekker met een jong paard erbij een fijn rustig ritje gemaakt met veel humor erin 

wát een hunk he