[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:09

Welkom thuis baudyh.
Volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad, fijn !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:29

Baudy, welkom thuis. Zonnetje heb je wel meegenomen, alleen de temperatuur niet {:}

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:08

Pffff net weer eens flink onder handen genomen door de tandarts. Had dat niet verwacht dus viel beetje tegen ^) (van kaakontsteking via twee zenuwbehandelingen, net dus toch nog een nabehandeling omdat er nog een restje ontsteking zat bij andere kies.... noodkroon er weer opnieuw op en nu hopen dat het over twee weken 'schoon' genoeg is .... pffff).
Ondertussen ruim 500,- Euro verder en nog steeds zere kaak maar goed...
Wat is het trouwens koud zeg :brr:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:39

Vhu gelukkig je tanden gemaakt,wel ff kassa
Baudyh ook weer thuis
Net terug van oog test actie van zorgverzekeraar....tja toch eraan geloven....leesbrilletje! Werd vergoed dus meteen besteld

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 03:10

Even heel ego; moest dag eerder komen en dag daarna gisteren, geopereerd, heb al heel wat achter de rug en ze vroegen al of ze iets konden doen, zodat het liggen beter ging en ik erna niet zoveel last van zou hebben, niet bij stilgestaan, maar heb heel wat hulpmiddelen om te luggen en nu wel een heel vreselijke stand... was zelfs na mijn ongeluk meteen fit en had praatjes; nou gisteren halve dag in slaap gehouden, omg wat een ellende, mijn hele lijf lijkt wel uit elkaar getrokken, kon ook niet echt iemand op de hoogte houden. Lig nu ondersteund en dan komen ze me af en toe verleggen, als ik dat al niet zelf gedaan heb, want heb hard gewerkt om op een zij te kunnen draaien bv, dus dat blijf ik vervelend vinden, wordt straks wat als ze me met pantoffels willen helpen; heb ik maanden op geoefend, hahaha. Heb alweer flinke koorts en was niet meer te prikken, dus dr koortsremmers en vloeistof wisselen elkaar af met pijnstilling, voel me nu wat beter, dus even berichtje voor jullie :* .
Ik hoop nu snel op te knappen en morgen ff bed uit te kunnen.

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:14

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:53

Ava ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. wat krijg jij het voor de kiezen zeg. Enige wat ik kan zeggen is dat ik met je mee leef en heel veel aan je denk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:25

Lief! Gaat al wat beter, al word ik dan wat overmoedig :x .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:40

Heel veel sterkte voor Ava. En euh kan het blijven zeggen, maar niet TE eigenwijs en overmoedig zijn nu ff hoor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:06

HT aan de leesbril. Lastige vind ik dat je dat ding steeds vaker nodig hebt en dan iedere keer weer moet zoeken waar hij dan ligt hihi. Kon hem vanmorgen te paard bij het kaartlezen ook wel gebruiken, maar ja, natuurlijk niet bij me
VHU weer bij ta geweest. Nooit leuk

Vanmorgen lekker buitenritje gemaakt van 16 km. Nog even oefenen voor volgende weekend, dan hebben we onze 3 daagse trektocht. Zoonlief was er natuurlijk niet bij, maar hij en Sam hebben conditie voor 10, dus die hoeven minder vaak te oefenen haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De haf was nogal hengstig en zwaar verliefd hahaha, knappe Rembrand

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:35

Ava wat heftig... en toch weer je temperament wat je niet in de steek laat. Vind jouw veerkracht werkelijk ongelofelijk _/-\o_ :(:)

En Tine is dat nu HET hunebed waar je al die tijd bij wilde komen, of een andere? Wat heerlijk een trektocht, hoeveel km per dag ongeveer en waar? Erg leuk hoor *\o/*

Ja die leesbril .... zou er ook aan moeten maar wil nog niet B-) :o

Nou aan Cathey lag het niet vandaag, zat zelf enorm te mutsen pffff morgen maar in de herkansing. Na het rijden nog in de paddock gehad los en haar lekker laten galopperen, fijn voor haar heeft ze tenminste geen last van me :o . Erg leuk trouwens ze reageert super op lichaamstaal dus op een gegeven moment galoppeerde ze in een werkelijk keurig handgalopje om me heen. Nu nog met mij erop ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:56

Citaat:
Vind jouw veerkracht werkelijk ongelofelijk _/-\o_ :(:)
Precies, beter kan ik het niet zeggen _/-\o_ _/-\o_

VHU, nee HET hunebed is te paard onbereikbaar. Dit is D26, ook een mooie ;-) Trektocht doen we in Drenthe, start en aankomst bij manege waar zoonlief ook al paar jaar op ponykamp gaat, in Gasselte. We doen het rustig aan, omdat mijn paard en ik beide beetje gehandicapt zijn en de nr 3 is ook niet helemaal gezond. Team Krak en Mik zeg maar haha. Eerste dag 15 km (we hebben wel zitten twijfelen om daar 20 van te maken, maar ja, beter iets te fit aan de finish dan total loss), 2e dag 25 (gaan we naar Orvelte, is museumdorp, op google veel te vinden) en laatste dag weer 15. Als weersvoorspelling klopt, dan moet ik toch maar met volle bepakking, kan ik zweetdekens voor de paarden meenemen voor tijdens de pauze. Sam heeft het namelijk erg snel koud.

En met Cathey komt het wel goed hoor. :j

Zondag kijken bij 2 ponys, een 5-jarige en een 3-jarige. Beide Welsh (zochten eigenlijk nrps of new forest, maar ze lijken wel erg leuk ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:14

Ava, hoe gaat het met je? Koorts al wat gezakt?

Durf te vragen:
Vandaag weer eens de ponys laten werken aan de longe. Nu vroeg ik me af of je ook travers aan de longe kunt oefenen en zo ja, hoe dan?
Wijken en schouderbinnenwaarts lukken me heel aardig, alhoewel ik dan al gevoel heb dat ik setje handen te kort kom, maar als travers ook zou kunnen, zou dat wel heel fijn zijn.
Dus ..... wie heeft een tip?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:35

Heb het even voor je opgezocht in werken met dubbele lijnen van Emiel Voest (is boek), staat op hoofdstuk 20, pag 108, travers uitgelegd vanaf rechte lijn en vanaf volte. Anders boekje aanschaffen? Staan überhaupt erg handige tips in :list: wil ook wel even kijken of ik het kan scannen maar dat wordt dan van 't weekend want kreeg ding net niet aan de praat sorry :o?

Hier hartstikke blij. Heb mezelf nav gisteren ernstig toegesproken, Cathey vanochtend opgezadeld en gewoon direct in de rijbak gaan rijden, geen gemuts en gemeut en na losrijden in stap/draf hoppa in galop en zo heerlijk gegaloppeerd <3 ze was natuurlijk superbraaf en galoppeerde keurig in mooi langzaam tempo helemaal mooi rond :D Had echt zoiets van ze geeft mij zoveel vertrouwen en dan ga ik zitten k*&^(%tten, laat ik haar nu eindelijk ook gewoon vertrouwen dat ze niet opeens wegspringt, opzij knalt of opeens in de versnelling gaat. En dat deed ze allemaal dus niet.
Dus die hobbel hebben we ook weer gehad :D :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:34

Travers lukt mij echt niet aan de lijnen, maar mijn paarden zijn niet onder zadel. Dit doe ik aan de hand.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:41

VHU, probeer het boek al te bestellen, maar ideal doet moeilijk.
Altijd handig zon boek. Ik heb hier al 2 boeken van hem liggen over grondwerk. Blijkbaar heeft hij ze vernieuwd, want wat ik heb liggen staat niet op de site, maar lijkt me wel dat hij die nog steeds zou moeten hebben. Want is de basis van al zijn werk. Maar goed, ik ga de computer eens ernstig toespreken dat hij nu even moet meewerken.

Vandaag 1e bedrijf langs gehad voor offerte om vloeren van huis te gaan liften. Pffff :list: :list: :$ :$ :$ :$ :$

Zo nog even stukje wandelen met de honden en dan mag zoonlief zijn ponys nog even laten werken. Dan kan ik daarna nog Sam vast vlechten voor morgen. Morgen 1e wedstrijd van een grote competitie. Spannend. Als hij goed gaat, mag hij dan in december kur op muziek rijden.

Morgen worden ook (eindelijk) de regio-, district- en landelijke kampioenen gehuldigd op onze vereniging. Alleen erg jammer dat de helft van de kampioenen op die dag helemaal niet kunnen en dat de leden er niet van op de hoogte worden gebracht. Oftewel, het zal wel heel erg rustig zijn.
Heb vandaag ook mijn lidmaatschap (van ons hele gezin) opgezegd, ben al het gedoe helemaal zat. We hebben ons jarenlang heel erg ingezet voor de vereniging en krijgen nu alleen maar trappen na. Klaar mee, we gaan wel ergens anders heen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:52

Sneu, Tine; idd jullie waren altijd paraat.
Ben niet goed aan de hand; heb wel goede literatuur!
Goed gedaan, Vhu, hier dat goede gevoel meteen met Lotje.
Hier trouwens ook lidmaatschap van Duitse vereniging opgezegd, grotendeels clubje schijnheilige bobo's, dochter doet daar alleen nog voltige; andere afdeling.

Hier voor maandag toestemming om naar mijn manueel therapeut te gaan, ben zo brak, kan niet wachten tot hij me weer een beetje in het gareel brengt _O- .

Net mijn schoonmoeder op bezoek gehad; fijn; kunnen we ook echt altijd een beroep op doen, voor wat dan ook +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:38

Moet hier hoognodig weer eens lid worden van een vereniging, weet echt niet waar.... hebben hier dichtbij hele chique met mooie accommodatie (kun je dan ook 1x per maand wedstrijd doen) maar weet niet of ik daar zo tussenpas :7 .

He wat jammer Tine en dat is echt niet netjes dat ze jullie zo afserveren als ik hoor hoeveel jij al die jaren voor de club hebt gedaan... erg jammer :n

Hoop dat de mt wat voor je kan betekenen Ava!

Oja echt te stom voor woorden, maar wilde nooit krukje gebruiken met opstijgen vond dat zo stom (sorry weet dat gezegd wordt dat het beter is maar heb het geleerd zonder en het is voor mij beetje ontkenning van ouder worden of zoiets :o ) maar .... heb nu maar geaccepteerd dat ik het gewoon met krukje moet doen en hoef nu niet eerst 5 minuten bij te komen van het opstijgen (Cathey ook niet denk ik :P ) wat kan een mens dan eigenlijk eigenwijs en stompzinnig zijn he :o :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:56

Hihi, heb nu via fb mot met bestuurslid, die doet of ze voorzitter is. De huldiging morgen gaat dus volledig voorbij aan alle menners. Als het springruiters waren geweest, was de datum direct aangepast. Ben zoooo boos

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:03

:wave: ava, hoop dat manueel therapeut je echt kan helpen maandag...
Tine, waardeloos als het zo stuk loopt met een vereniging... niet leuk...en de offerte voor de vloeren...vreselijk schrikken denk ik...
Vhu, heel goed zeg, stap genomen, fijn hoor.

:evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:23

:wave:
En terecht Tine }:)

Wordt de oorzaak van het verzakken dan ook aangepakt? Anders kan je over 10 jaar weer ....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:45

Aan de oorzaak valt niets te doen. Dat is waterschap en die trekken zich nergens iets van aan. Keuken kadtjes beginnen moeilijk te doen, dus willen we kijken of er toch nu al iets aan te doen is. Anders straks allemaal beschadigd spul. Doen het sowieso in zomerperiode. Huis moet leeg en verwarming uit. Dat wil je nu niet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:48

OK.... ja zelfde hier met funderingen hoor. Als je die op dezelfde manier herstelt als het oorspronkelijk was los je niets op. Hier wordt een betonnen plaat onder de woning aangebracht zodat het geheel meer 'zweeft' op de bodem en daardoor geen / minder / nauwelijks verzakking meer kan optreden, zo heb ik begrepen. Kost zo een ton per woning :$ nog afgezien van alle zooi die je ervan hebt.
We zijn nog niet overtuigd van de huidige technieken dus hebben het nog niet herstelt. Maar goed is officieel ook nog niet nodig maar waren we wel overtuigd geweest hadden we het 'gewoon' met de verbouwing meegenomen. Maar nu dus niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:35

Dit bedrijf boort om de 3 meter gat in de vloer, door hele huis en pompt dan betonmengsel onder de vloeren totdat vloer weer op goede hoogte zit. Daarna kun je dan muren en tegels gaan herstellen of vervangen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:44

Wat een ellende, zeg, zo met vloer en fundering.
Helaas vaak bouwellende, ben dan ook blij met manlief, anders nooit zo'n boerderij gekozen.

Bedankt, hoop het ook maandag.
Personeel wel heel lief, vragen telkens of ze wat kunnen doen, maar moet weer even allemaal zoveel mogelijk, met beleid, op z'n plek.

Fijne avond en weekend, allemaal.