[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:16

Avaluna: het dorp in gevlucht.
Ips: wat ellendig. Kan me voorstellen dat je je dan niet op je gemak voelt. Deed ze dit bij vorige eigenaar ook, of was ze daar heel anders? Het kan natuurlijk gewoon door de verhuizing komen. Geef je misschien heel ander soort voer? Kreeg ze daar iets door het eten (bijv magnesium) En merries blijven toch ook wat lastiger dan ruinen vrees ik. Hopelijk komt het snel goed.
Bianca: sneu voor je zoontje, maar zwemmen met oorontsteking is natuurlijk ook niet te doen. Normaal is het zo (tenminste bij ons zwembad) dat het proefzwemmen eigenlijk het echte afzwemmen is. Dat moeten ze halen, het "afzwemmen" is dan meer voor de vorm. Ze laten geen kinderen zakken, terwijl de hele familie staat toe te kijken.

Vanmorgen les gehad met Amerigo. Hoe hij het doet weet ik niet, maar hij gaat momenteel per les met sprongen vooruit. Man, wat wordt hij mooi als hij zo loopt te sjouwen. Ik weet niet of ik het ooit zo in een proef voor elkaar ga krijgen (zeker buiten op het gras zal het lastig worden), ik weet niet of hij dat gaat volhouden, maar het lessen is echt GENIETEN momenteel. Juf is ook kurjury en heeft mijn nieuwe kurmuziek goedgekeurd. *\o/* Nu dus maar weer oefenen.

Het is hier nu echt vies weer, harde wind en regen. Moet zo de paarden weer naar huis halen uit de zomerwei, wordt een vervelende wandeling vrees ik...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:47

Tine, fijn dat Amerigo het goed doet :) .

Avaluna weggewaaid in het veld :D . Ja, er stond een best pak wind :j .

Ips, ze zal nog moeten wennen, maar de rangorde moet wel snel bevestigd worden. Eerst jij, en dan een hele tijd niets, en dan pas de paarden!

Biancacoo, ja ze kunnen er echt goed ziek van zijn :(:) .

HT drijft :D . Doet de twenter nog steeds drinken bij de moeder? Dat ze niet allang weggekickt is door de merrie 8)7 .

Moos heeft weer nieuwe schoenen +:)+ . HS heeft voor het eerst hier op stal een paard geweigerd te behandelen, dus het is hem blijkbaar toch serieus. Er is een nieuw paard bijgekomen dat zo op het oog makkelijk en braaf lijkt, maar in alle staten raakte en water begon te poepen toen hij de HS zag en rook. HS vroeg waar het paard vandaan kwam en hij wist genoeg: paard had geen leuke HS-geschiedenis gehad op de opfok. Eigenaar moest maar een andere gek zoeken die zijn leven wilde riskeren bij het bekappen :oo .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:52

@Gem: oei, maar daar zou ik ook geen trek in hebben, je bent ook zelfstandig en dat zit je als hs mooi zonder inkomsten.

Hier moeten we weer naar toe met Romeo (oude foto)
Afbeelding

Hij loopt superfijn, maar is te dik, zoals op die foto is prima, nu is hij wel geschoren, hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:55

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:01

Gem...tjeetje..fijn paard dan..balen, hoop dat ie nog van zijn trauma af komt....op de een of andere geduldige wijze..

Ava.. <3 <3 <3 <3 :~ :~ :~ Romeo..oh romeo...waar zijt gij romeo...nou gewoon bij ava op stal...hahaha...knapperddddd...

moet weg..tot laterrrr....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:29

@Biancao: hahaha, nou meneer staat vrijwel nooit op stal alleen als de voerbak gevuld is, anders staat hij in de wei, ben bang dat hij daar zo dik van is _O- .

Hoop dat de onderleggers morgen op tijd binnen zijn... :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:12

Romeo *\o/* :*
@Biancocoo was er al bang voor -O-
@Ips tja, merries zijn daar (verhuizing, tussen andere paarden, andere kudde, andere mensen etc) toch wat heftiger in vaak dan ruinen. Maar ze mogen je natuurlijk niet aanvallen of zoiets (daar ligt bij mij dan wel een grens) dan krijgen ze gewoon een trap onder hun hol, maar zuur kijken of dreigen dat soort dingen ... ze moet even haar draai vinden hoop ik voor je.
Ollie rende de eerste weken voor me weg in de stal (moest haar echt vangen als ik met een halster aankwam). Sommige mensen mag ze echt totaal niet die kijkt ze gewoon haar stal uit zo boos kijkt ze dan. Ziet ze mij gaan haar oortjes erop en ziet ze er schattig uit :))
Hero is dan zo'n lief ruinen sukkeltje die was gewoon direct van oortjes erop van hallo wie ben jij dan, totaal anders.

Ik doe alles wel in een bepaalde volgorde. Altijd Ollie eerst aandacht, dan Hero bijv. Wellicht doe jij dat ook, eerst Pablo dan Det dan je nieuwe dame. En moet ze daaraan wennen bijv.
Als ik het andersom doe breekt Ollie de stal af zeg maar. Als ze buiten staat maakt het niet zoveel uit, Ollie is erg van het gras :')
Ik had zoiets toen Hero kwam, die was wel in de kudde gewend dat hij achteraan de rang stond, en Ollie was mijn nr 1, dus die positie heeft ze gehouden.

Wat doe je als ze zo vuil naar je doet? Mijn ervaring is dat negeren het beste werkt (zolang ze van je afblijven / je niet aanvallen). Als ze fysiek worden ben ik keihard, maar zo lang het bij blikken blijft doe ik net alsof ik er niets van meekrijg en ga gewoon verder met alles, moeten ze ook gewoon 100% luisteren enz. Dan hoor je ze soms bijna grommen, die dominante merries :P Het is namelijk ook geen discussie wie de baas is, dat ben ik, niemand anders (en niet omdat ik vecht maar omdat het zo is, punt uit). Grondwerk helpt dan meestal heel goed om ze wat te normaliseren.
Wijken voor druk is dan bijv zo'n mooie oefening.

Wat heftig Gem van de hoefsmid...kan het me heel goed voorstellen als het echt zo'n drama is dat de hs zich wel 3x achter zijn oor krabt. Moet toch wel werkbaar zijn, enigszins.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:44

Ik heb vanavond de leadrope erbij gepakt. Ik kon pablo niet eens poetsen omdat madam er met haar snufferd bovenop stond. Dat snapte ze wel. Heb ook wel al een hulplijn ingeschakeld. Hopen dat ze vrijdag komt. Moet gewoon even weten waar ik sta. Dan mis ik wel de roundpen van stal hoor, daar kun je prima dat soort issues uit de wereld helpen vind ik. Ben lekker bezig geweest met eten maken. Banaanpannekoekjes voor morgenochtend en iets met cacao voor tussendoor. Zo gaaf met weinig ingredienten wat lekkers maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:00

Gaat goedkomen :j

Vond het wel geweldige foto's van je twee vossen in de box en steeds zwaan kleef aan <3
Heeft Pablo de twee dames nu onder zijn hoede?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:32

Nee Pablo is the underdog. Maar komt goed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:58

Goedemorgen, succes vandaag allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:30

VHU: HS heeft ooit een invalbeurtje gedaan voor een andere HS, bij een onbekend paard op een stal waar wellicht meer klanten te werven waren. Hij werd zodanig geslagen dat hij 6 weken niet kon werken. Er kwam een sorry en hij is nooit meer gebeld, dus én geen klanten én langdurig geen inkomsten. Dan word je vanzelf, letterlijk door schade en schande wijs. Als hij het niet vertrouwt, probeert hij het niet eens meer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor degene die ik niet op FB heb <3

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:39

Ik moet naar de dokter ik zie dubbel, gaaf zeg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:57

@Ips: wow, echt gaaf, wat een mooi setje <3 <3 en wat heb je toch ook prachtige stallen e.d. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:53

Wat een mooi span zo. Det 1.0 en 2, 0
Gedraagt ze zich al beter?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:30

Ips: Ik zie ook dubbel. Wat gaaf zeg. Lijkt wel een tweeling. Gaat het al beter naar jou toe?
Gem: leuk zo'n invalklus. Pfff
Ava: romeo is leuk!!!

Vanmiddag met zoonlief naar speelgoedwinkel. Hij had veel geld bij elkaar verzameld (zakgeld en geld voor verjaardag). Hij wilde eigenlijk iets van playmobil kopen, maar zag toen een drumstel staan. Tja, als je op djembeeles zit en aan het eind van de les ook nog drumles krijgt op een echt drumstel.... Gelukkig wonen we vrijstaand in het buitengebied :D

Ben even helemaal de motivatie kwijt om te trainen met Rembrand, dus hij heeft een vrije dag gekregen. Morgen moet het maar weer gewoon, maar heb echt even schop onder de kont nodig (niet letterlijk, doet nog een beste pijn na mijn val :\ )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:34

Mooi tweespan Ips <3 !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:39

/3 /3 is Det nu die met het halstertje om?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:39

Andersom lijkt mij?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:49

@Tine: hahaha, dat is idd wel handig, hier ook met ons pianogepingel, zelf speel ik meestal op de meest onmogelijke tijdstippen, hahahaha.

Hoop toch zo dat ik morgen weer kan mennen, heb echt geen ervaringen met drukplekken, dus ben er wel erg huiverig voor, ook met onderleggers...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:13

Zie het al Det heeft ijzers B-)

Hoop ook voor je dat je kunt gaan mennen Avaluna ... Ollie heeft wel een keer een verdikking gehad van het andere tuig dat zat op een gegeven moment net te krap. Was na paar dagen weer weg.

Wel weer beetje bijgekomen Tine?

Nou Ol en ik hadden weer onze zoveel-wekelijkse- -:(- vanochtend :roll: ze loopt nu wel steeds beter door voor de wagen (de bak is zoooooo niet haar ding :\ ) maar gaat dan enorm sjouwen en sleuren dus heb nu weer een nieuwe uitdaging :roll: ben op een gegeven moment maar even gaan halthouden en tot 10 tellen maar goed, volgens instructeur zit er nog steeds progressie op en is het al enorm verbeterd dus we houden de moed er maar in.
Ze is met buitenrijden zowel onder het zadel als voor de wagen een geweldige pony. Kegeltjes vindt ze ook heel leuk en hindernissen denk ik ook, doen we natuurlijk vrijwel nooit, maar die paar keer dat we het hebben gedaan pakt ze het heel leuk op. Maar dressuur...

Alleen vind ik wel dat ze het in ieder geval in de basis goed moet kunnen alleen soms dan kan ik haar dan wel wurgen _-:(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:25

@VHU: dat heb ik met schimmeltje, met haar ga ik dan ook meestal boscrossen, maar laatst met haar een lesje genomen en dat viel eigenlijk helemaal niet tegen, dochter laatst kegellesje dat ging ook fijn.
Komt vast wel goed met Ollie, zo lang zijn jullie ook nog niet bezig :(:) en toch genoegprogressie +:)+ .

Romeo is echt heel erg leuk voor de dressuur, zei vorige week echt *klik* en dan is nu wel ff balen.
Denk hier ook dat het wat te krap is, omdat hij te dik is :o , maar goed, daar willen we aan werken, heb de rest van de week niks durven doen, helaas. Morgen komen de onderleggers, hoop dat ze nog op tijd voor de les zijn..., kan ik misschien toch rijden, anders krijgt schimmeltje een extra lange les :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:27

Ips, geweldig duo <3 <3 <3 <3 ze is wel haantje de voorste zeker...staat overal met neus vooraan..brutaal ding ! ik vind ze schitterend bij elkaar..
ik hoop dat ze zich gedraagt als je det mee neemt om te gaan mennen...
en idd wat een fantastisch mooie stallen !!
Vhu..dressuur is ook saaaaaai...haha...maar ziet er vast erg goed uit, ook al voelt het voor jou niet zo.
Tine..R dagje vrij...kan geen kwaad, kun jij wat bijtanken ! goed toch !

verder....vast van alles vergeten..sorry.. Y;(

tot later maar weer..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:28

Ik staar nog steeds naar a.s mama. Zucht!
Lees morgen ff bij.