[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:03

Er zit geen stang bij onze trailer. Aan de voorkant is het open, vandaar dat hij er toen uit kon.
Gelukkig maar een keer gebeurd. Voorderest blijft hij netjes in de trailer staan gelukkig.

Wat voor wagen heb je op het oog? Dubbelspan is leuk, denk dat je daar ook veel plezier aan beleeft.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:06

nog geen specifiek merk, maar eentje waar ik en enkelspan en dubbelspan mee kan rijden. Een 'echte' marathonwagen, maar verder geen idee.... dat maakt het ook wat lastig

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:08

De keuze is reuze onder de marathonwagens. Als ik nog eens het geld had, kwam er een Kraay menwagen. *blijven dromen* O:)

:wave: BaudyH, hoe is het met jou?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:11

Ik weet ook nog niet hoe ik het ga doen...... of beide wagens in ruilen tegen een andere of particulier de wagens verkopen en zelf ook één particulier kopen. ligt er ook maar net aan wat er op mijn pad komt.

Ik wil voor eind maart een wagen hebben in ieder geval

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:17

stoere zoon VHU!

Biancacoo een bobdebouwerzoon met echte gereedschapskist! :D

smikkel ontbokt.. :oo :wave: voor smikkel, mocht ze wel lezen :)

Tallechie druk op zoek naar een wagen en een stel pubers op stal := :))

Hmmm, ik heb het druk :) In mijn hoofd vooral, haha :D
Ben nog steeds vol verwachting aan het wachten op mijn eigen bedachte stagecadeautje voor mezelf :D
Verder druk voor afstuderen. En ik stress 'm nu al _O-

Oh, en vandaag een gezellig rondje lange lijnen gedaan met Dids :) Een prachtig zandpad gevonden. Daar wil ik vrijdag onder het zadel eventjes wat gaan proberen te dressuren :) 't is heel dicht bij stal, en open en overzichtelijk. Dan hoef ik niet ook nog tussen de bomen te speuren naar mensen/duiven/dingen en dingen die er niet zijn :))

Pff.. En nu maar boekje lezen tot ik rustig genoeg ben om te gaan slapen :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:50

Ik kom ook maar eens even aan de meldplicht voldoen, heel, heel druk, hier en daardoor ook weinig paardennieuws te melden, dus ik blijf een beetje mee lezen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:58

Ik ga mee met de samenvatting van aks
Gisterenavond clinic van boyd exell geweest in ermelo
Echt gaaf en veel geleerd,was wel erg laat geworden
En wat een boel mensen op de tribune :j
Straks maar verband van sun verschonen want dat ging gisterenavond niet meer lukken
Tallechie-deze zweer zit gunstiger dan die van happytime,die van happy zat in de straalgroeve en bloede ook steeds,deze zit ernaast

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:39

Poeltje schreef:
De keuze is reuze onder de marathonwagens. Als ik nog eens het geld had, kwam er een Kraay menwagen. *blijven dromen* O:)

:wave: BaudyH, hoe is het met jou?

Ha ha poeltje ik ben er nog gewoon hoor, alleen een beetje druk.Lees veel mee op de telefoon en dan vind ik antwoorden niks.Te lastig.

Maandagavond was ik naar de menles en was weer de enige.Dus mooi weer aan de minpunten kunnen werken.Gelukkig gaat de midden en uitgestrekte draf steeds beter en dreigt hij steeds minder met bokken en slaan.Ook weer achterwaarts geoefend.Het gaat steeds beter.

Onverwacht gisteren een half uurtje priveles gereden.Dat doe ik eigenlijk altijd in de week voorafgaand aan een wedstrijd.Maar ik had nu 12 januari de laatste en 9 maart de volgende pas dus nu maar een keer tussen door en dan over twee weken voor de wedstrijd weer.
Dit is een fijne instructeur die heel erg op rust en ontspanning let zodat je eigenlijk maar hele kleine hulpen hoft te geven.Ik ben er nog wel van dat ik teveel wil doen.Het te goed wil doen en dan wordt het algehele plaatje juist minder.Hij leert me kleine foefjes waar ik heel grapig tijdens de proef altijd aan moet denken.Dat werkt dus voor mij.

Vanavond hebben we weer ons tuigpaarden clubje.Ik neem db mee om te longeren.Hij past natuurlijk voor geen meter tussen de tuigers maar ach ik vind het fijner om wat te doen dan maar te staan kijken hoe andere het doen.

Zaterdagmiddag ga ik met een vriendin naar de kur op muziek in ermelo kijken en zondag met de hippo's om de tafel om onze wedstrijden op mekaar af te stemmen.Wie wie wanneer kan groomen..

Lekker bezig dus.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:42

die clinic van boyd exel had me ook wel leuk geleken maar ik was afgelopen dinsdagavond al in ermelo voor een vergadering over de mendurance en zaterdag weer voor de kur.Vond het een beetje teveel worden.

Gaan er hier nog mensen 23 maart naar ermelo voor de training op hindernissen en vaardigheid.Had me erg leuk geleken maar ik kon die datum niet.Jammer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:36

zo....gaaf zo'n clininc met boyd exell, leuk dat je daar geweest bent !
avaluna druk druk..
Baudy, moedig je zaterdag dan Ollie en Brutus aan voor ons zaterdag !
HT verband van Sun wisselen vandaag, loopt ze al wat beter ?
Tallechie wil voor eind maart een andere wagen...succes...lijkt me een bijna onmogelijke opgave verkopen en kopen in zo'n korte tijd, en dan ook een wagen vinden die aan al je wensen voldoet...succes, ik ben benieuwd wat het word.
Gem vandaag Fay laten keuren...spannend !! duim duim duim duim
Henkie die ontsnapt was..maf dier.
Tallechie, wat balen dat Snuit en Alwyn zo weinig beweging krijgen..dat is niet fijn voor ze , en voor jou ook niet..

ik heb vanmorgen lekker gezwommen met zoontje.
En hoop op marktplaats 2 kipjes gevonden te hebben...ik heb al 2 kippen, maar wil er graag nog 2 bij..we hadden een zeer agressieve haan, en nog 1 hen, die ene hen is dood gegaan ?? de haan is verhuisd naar iemand die helemaal stapelgek op hem was.
dus nu probeer ik me wat te verdiepen in het houden van kippen, maar wil er graag 2 bij..hier in het dorp is iemand die nog kippen te koop heeft.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:52

haai alle :)

weer ff druk hier, lees wel btje mee, maar plakt slecht allemaal :o

nu weet ik dat er in het topic hier iedereen beetje verweg woont,
maarrrr
jullie hangen net als ik wss ook in meer topics rond,

willen jullie helpen dit te verspreiden?
.......................................................................................

wie heeft nog niet ingeschreven?
wel doen hoor, voor het goede doel he dames en heren !!

het mag bitloos, boomloos en startkaartloos :D
IEDEREEN is welkom !!

http://trailteam.nl/benefiet2013.htm

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:14

Goedemorgen..
Ik zal me ook weer is melden.. wel telkens bij gelezen.
Iedereen lekker druk met van alles.. vhu leuk dat je toch eigenlijk via benthe aan een super leuke pony gekomen ben

Pony's van me moeder zondag weer allebei voor de kar gehad. Daarna een pony voor iemand anders gereden en maandag echt ontzettend spierpijn gehad..

Gister is Harry ook naar Ermelo geweest en Jelmer en ik met 2 paarden naar les. Uzma liep weer erg lekker.. nu lekker door trainen en dan komt het helemaal goed in Assen

Harry moet zich nog opgeven voor tolbert maar daar gaan wij ook heen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:16

@biancao: hier dus dol op onze kipjes en hier wordt in het voorjaar ook weer flink uitgebreid. Ik kijk regelmatig op kippenforum.nl
Onze eerste kipjes heb ik trouwens via bokt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:28

Afbeelding

voor gem!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:35

@Aks: Rustig blijven en lekker je hoofd leegmaken zo nu en dan!
@Avaluna :wave:
@BaudyH: Klinkt als een fijne instructeur. Waar heb je 9 maart wedstrijd?
Veel plezier alvast dit weekend.
@Biancacoo: Opzoek naar kipjes en lekker gezwommen met zoonlief.

Ik duim voor je, Gem. Hoop dat je vanavond je black beauty op stal hebt. *\o/* *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:40

kippen gevonden : bij de supermarkt,geheel onderhoudsvrij en ze smaken lekker :=
stukje over de clinic van boyd exell staat op hoefnet.nl een uitgebreid verslag over gisterenavond,leuk en leerzaam om ff te lezen +:)+
die andere lijkt me ook wel leuk in maart over vaardigheid en marathon,maar wel weer een eind rijden weeeer naar ermelo

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:31

@ poeltje ik heb 9 maart dressuurwedstrijd in Hardenberg.
@happytime ik geloof dat dat op 23 maart in ermelo al weer vol zit.

Wij hebben zelf 12 kippen.Voor de eieren.Voor ons zelf en verkopen er ook aan bekende zeg maar.
Kippen eten doe ik ook uit de supermarkt niet onze eigen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:33

Wij hebben krielkipjes, maar wat manlief betreft mogen ze wel weg.
Jammer dat je zo ver weg woont Biancacoo ;)
Ik vind de kippen ideaal, als ik restjes eten over heb en ik kan het niet zelf bewaren als kliekje, dan geef ik het aan de kippen en die smullen ervan.

Ik ben de hele week al verschrikkelijk moe, blegh! Ga nu maar even middagje niks doen. Eind van de middag nog wel werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:22

Wat vervelend Frensie, het wordt gewoon tijd voor lekker voorjaarsweer.... wat is het koud vandaag, wat een rotwind.... ik word er helemaal beetje chagarijnig van, heb het ook steeds koud :o
@Gem ik duim hier al de hele dag...
@Lanouska ja bijzonder he dat dat zo gelopen is met Bente en Ollie. Ben echt gek met Ol, hoop van harte dat ze gezond blijft en dat we nu gewoon normaal verder kunnen met nadruk op normaal. Spierpijn....ai! En goed bezig met de verschillende paarden (kan ze nooit zo goed uit elkaar houden allemaal Y;( ) **edit** ik dacht dat Jelmer een nieuw paard was maar ik begrijp dat dat ook een groom is en je was met Uzma, die herkennen we wel natuurlijk qua naam :o
@Tallechie denk dat als Snuitje wat rustiger is geworden en Alwyn wat vlotter dat het leuk bij elkaar kan hoor. Ze hebben met elkaar gelopen he, dat was gewoon zo wegrijden. Alleen Alwyn hield Snuitje toen na half uurtje gewoon niet meer bij, dat kon hij toen nog niet, maar ja, toen was hij nog maar 3.5 / 4 jaar natuurlijk.
@Biancocoo hier totaal geen verstand van kippetjes. We hadden ze vroeger wel altijd thuis, zowel grote Barnevelders als krielen (Wyandottes?), vind ze altijd wel gezellig :)
@Baudyh zo leuk zoals jullie het als team met z'n allen voor elkaar mogelijk maken +:)+

Was al vanaf dat we Ollie hadden gekocht op zoek naar een passend en te betalen western zadeltje en nu heb ik er een (met behulp van iemand die er dus verstand van heeft, ik weet er echt totaal niets van) gevonden :D het lijkt me zo geweldig om in zo'n coole jog of galopje door het bos te kunnen gaan ... dus dat willen we gaan leren. Het zadeltje staat haar werkelijk schitterend en ligt prachtig *D en het zit zo ongelovelijk lekker, is ook erg fijn voor mijn rug, knieen en heupen/bekken. Had nu geen fototoestel bij me maar zal het even vastleggen als ik er weer mee bezig ben. Ga er ook les in nemen, ben helemaal blij, leuke nieuwe uitdaging :D

En voor de rest had ik het vooral vreeeeeeeselijk koud :brr: wat een rotweer.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:26

@ VHU sinds onze vakantie in Montana zou ik ook wel een westernzadel willen! Bieb heeft een heel fijn Wintec dressuurzadel en voor Gwin heb ik een veelzijdigheidszadel van Kieffer, zou voor haar best een westernzadel willen, maarja, centjes he...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:29

cool westernzadel
bijkomend voordeel, zo'n knop houdt heerlijk vast _O-

Dids zijn westernzadel paste echt niet meer. Maar man.. Die knop wordt gemist :))

*stress*... Ik ga zometeen heerlijk zitten brullen op school denk ik.. Bah :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:45

En een roosviceetje voor Aks....

Heb jij ook een Wintec Isabel Werth Frensie? Die heb ik tenminste ook bij Ollie, zit echt heel fijn. Het is nu ook wel wat overdreven :o , twee zadels bij een pony maar aan de andere kant iets met je leeft maar een keer of zoiets :o zoonlief wilde ook heel graag western zadel (maar dat telt niet zo mee hoor, hij paste ook op het dressuurzadel).

Dit is niet een met een knop, dat vind ik juist heel eng zo'n knop. Toen ik proefreed op een ander zadel bleef ik er met het afstappen ook accuut achter haken :') en ik weet niet hoe ik het dan moet doen met mijn handen :+ dit is er een met zo'n ronde open voorkant, beetje als een podium zadel. Zeg maar zadel met handvat, ook handig tegen het er onvrijwillig afstappen :P

Ben mijn telefoon even kwijt maar zal anders zo even foto uploaden, vind hem zelf prachtig }:0

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:57

in mijn zoektocht vroeger naar wat ik nou eigenlijk wilde met mijn pony heb ik ook een tijdje western gereden.Maar nee uiteindelijk vond ik het niks.Misschien wel als je een quarter hebt (gave beesten trouwens) maar nee niet op een pony waar ik toch al niet op kon doorzitten.
Dus de westernspullen incl zadel maar weer verkocht.Mijn kn dressuurzadel zat stukken beter.tot ik die ook weer verkocht om mijn huidige tuig te kunnen kopen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:58

Roosvicee? Ik zat aan wat sterkers te denken :p

Puinhoop op het spoor natuurlijk.. Zucht..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:05

@Baudyh ach we houden de economie draaiende he :+
Doorzitten ging lekker, Ollie heeft vrij vlakke gangen, een verademing doorzit-technisch gezien na Bente. Het ging eigenlijk veel makkelijker dan lichtrijden. In dat zadel dan he. In mijn dressuurzadel kan ik ook bij Ollie niet echt lekker doorzitten. Dus misschien had ik met een westernzadel ook wel beter kunnen zitten op Bente.

Schuift borrel door naar Aks :7