[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:05

@ gem: ik heb er geen enkel idee van. Het is echt maar een klein vlekje, ik zou niet kunnen zeggen dat ik gezichtsverlies heb. Of ja, op dat mini plekje zie ik wel niets, maar dat lijkt me echt niet de moeite.
Ik heb geen idee welke kant ik uit moet denken, ik weet niets van oogaandoeningen. Ik heb wel al afgesproken met mijn ouders dat ik naar een oogarts ga als ik terug thuis ben, maar dat is nog wel 1,5 maand...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:06

SL: ik zou maar in de gaten houden of er iets verandert aan de situatie. Mocht het vlekje veranderen of vergroten, zou ik niet te lang wachten met een doktersbezoek.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:15

@ Gem: Het niet in de gaten houden zou nogal moeilijk zijn, het achtervolgt me :D Maar ookal blijft het vlekje zo klein, wil ik toch naar de oogarts van zodra ik thuis ben. Ik zit er gewoon mee en ben toch wel benieuwd wat het zou kunnen zijn...

Mijn vriend dacht aan een scheurtje in het netvlies, maar heb er geen idee van...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 06:24

Bijna tijd om op te staan mensen!! :Y) (jeetje wat is Bokt toch saai geweest de afgelopen 6,5 uren!)
Mijn werkdag zit er weer bijna op... *\o/* Ik heb mezelf gisteren erg onder druk gezet. Ik heb de buren uitgenodigd om zaterdagavond te komen eten, en ik heb nog nooit gekookt :D Ok, mijn vriend en ik hebben iedere avond eten: aardappelen, vlees en groentjes (meestal sla :o ), maar dat noem ik niet echt koken.

Voor de zekerheid ga ik zo zo dadelijk even winkelen en het gerechtje vanavond al eens proberen te maken :D (inclusief dessert) In ieder geval: als jullie zaterdag ochtend wakker worden, denk dan eventjes aan mij, want waarschijnlijk sta ik dan in de keuken om een gerecht op tafel proberen te krijgen!! Voor de zekerheid misschien ook wat broodjes in huis halen en wat beleg, zodat de buren niet met honger naar huis moeten :o

Het moeilijke is dat hier heel andere ingrediënten zijn dan in België, maar ik ga proberen er het beste van te maken! Ik heb er best wel zenuwen voor :+

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:33

Goedemorgen!! (Voor SL goedemiddag)

Ik heb gisteren gewerkt en was daarna te moe om nog boe of bah te zeggen (of te typen). Heb het wel bijgelezen, las iets over een wagenruil, heel grappig, over vervelende oogproblemen en operatie, succes!! En dat Thabor gecastreerd is! En nog veel veel meer maar dat weet ik zo even niet meer...

Vandaag weer een dag werken. 's Middags ga ik even tussendoor naar huis, gooi de honden in de auto, rijd naar stal, uitmesten, weer naar huis, honden weer thuis afgooien en dan door naar mijn schoonmoeder. Die is vandaag 70 geworden, dus even op de koffie, daarna weer naar werk en vanavond dienst. De rest van de familie, ook manlief, gaat vanavond naar schoonmoeders om met z'n allen te eten, maarja, ik moet werken. Morgen gelukkig vrij... Dan eens even goed Gwin rijden, eens kijken of ik er eindelijk aan toe kom om haar staart te wassen, hoofdstel invetten etc. 's Middags weer speurles met de hond en daarna spullen voor de endurance alvast verzamelen want zaterdag endurance!! Het lijkt mooi enduranceweer te worden, droog en niet te warm.

Fijne dag allemaal!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:08

Goedemorgen allemaal,

Frensie, klinkt als drukke dag
SL, ik zou toch even daar bij een arts langs gaan. Kan van alles zijn, maar ook staar of scheur in netvlies. Waarom wachten tot je terug bent? En succes met koken. :Y) Bij mijn man ging het ook heel geleidelijk aan, dus beter op tijd naar de arts, dan kan het beter opgelost worden.

Grappige wagenruil en mooi bont span gezien.
Heb een nieuwe groom, dus wil eerst van haar weten of ze mee kan. Heb via pb ook al aanbod gekregen van iemand met ervaring, dus komt wel goed, maar ik had natuurlijk liefst manlief mee. Maar goed, denk niet dat dat kan.

Vandaag weer megadruk hier. Vast kar en tuig van Rembrand poetsen, verder met voorbereidingen voor de wedstrijd van zaterdag. Protocollen printen en dergelijke.
Zoon gaat vandaag op schoolreis, gelukkig is er veel overdekt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:24

* kruipt onder steen weg *
Ikke leef nog. Afgelopen weekend weg geweest, alleen maar regen gehad, beetje jammer.
Paard en pony doen het super. Heb een bijrijdster voor veale. Ze heeft nu 2 keer gereden, komt wel goed met die twee. Verder gaat ze als het goed is ook achterop bij de marathons. We gaan de 19e naar een oefenmarathon om te proberen. Als dit goed gaat doet ze elke marathon. Dressuur zal lastiger worden, ze is duitse en heeft een behoorlijk accent.

Druk met stage, studie, de kleine en nog veel meer dus duik weer onder steen*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:31

Mogge,

@Sl_ waardeloos van dat vlekje in je oog... en dan is het vervelend dat je zo ver weg zit van de medici in België... maar kun je niet naar een arts gaan waar je nu zit ? gewoon even voor de zekerheid ? Ik neem aan dat ze daar ook kundig zijn :j
@Tine, fijn dat je de keuze hebt uit meerdere grooms... :j .
@Tallechie, wat fijn dat alles goed met je gaat en ook een groom en een bijrijder hebt gevonden +:)+ . Hoe gaan de nachten met Daan ? Kom je een beetje aan slapen toe ?

Vandaag vrij is het weer van dat prut weer :( .. ik ga geloof ik vandaag maar een zonnedans doen...)
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:30

mooie vissekom :)
tis dat ik al 5 konijntjes heb, anders had je best hier mogen brengen...

@SL, ik sluit aan bij gem hoor, met je ogen moet je zuinig zijn, als je kans ziet miss toch al eerder ffkes laten kijken ernaar..

tall die ff onder steen vandaan kwam..

en wagen ruilen

kikkerkar staat niet te ruil O:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:44

ollie de nachten gaan over het algemeen nu wel aardig goed.
Behalve als we een drukke dag hebben gehad. Van het weekend op vakantie was het echt knudde. Hij wilde niet in bed en sliep heel onrustig en kort.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:36

hee tallechie!
Verder chagrijnig hier.. Autoinbraak in de bus... En nu aan t wachten op de trein omdat k net op 2nd opinion ben geweest..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:27

en hoe was de second opinion ???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:42

Moet voor een botscan.. Dus er wordt iig weer ergens naar gekeken ipv ''je bent niet te redden duw er maar een spuit in''

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:49

Aks: wat fijn dat ze weer verder gaan kijken en balen van de inbraak :(
Tallechie: :wave:
Ollie: geweldig plaatje. Hebben we wel nodig met dat trieste weer. Ik vind het wel heerlijk om te zien dat alles nu snel groen wordt.

Vanmorgen in de stromende regen met Rembrand gemend. Hij ging fijn. Daarna zijn kar en tuig vast gepoetst voor zaterdag.

Nu zo eerst een paar uur slapen en dan weer verder met allerlei klussen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:22

wat een nare verhalen hebben jullie allemaal zeg! :(:)

Had ik me trouwens al verder voorgesteld?? En paarden :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:56

hopelijk komt daar iets behandelbaars uit aks....

zelf net trg van briez...
lekker gelongeerd, meneer had lente in zn kop denk...
stuiterbal
toen lekker gepoetst en afgespoelt.
de haartjes en zn staartje weer in de olie gezet en tevreden in zn wei zien rollen 8)7
weer vies..
agjah....peerden....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:58

@maartje1990,

misschien wel leuk voor jou, zie dat je niet ver van breda af zit :D

de posters voor de benefiet-dagen.. :)

deze voor de foto-shoots
Afbeelding

en deze voor de wedstrijd onderdelen
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:02

nou, mijn paarden staat in noord-limburg, ik woon hier alleen op kamers.

Mijn pony (shetxwelsh) polly heet hij, is deze week beleerd geworden bij Geerts in Gilze (had ik volgens mij verteld). Hij heeft een spoedcurcus gehad, want morgen mag hij alweer opgehaalt worden! Hij is ook al 22, verkeersmak, beleert onder het zadel, dubbele longe deed ik regelmatig en hij liep er eigenlijk zo mee weg. Alleen het daadwerkelijke weglopen vindt hij nog lastig (is immers ook het zwaarste) maar zodra het rolt is het geen enkel probleem.

Was vandaag ook daar en heb even pionnen gereden, en natuurlijk eindelijk een foto van zijn lekkere billen!

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8008_n.jpg

Dit is wel de enige foto, want was m'n camera vergeten, maar dit is de eerste maar ook echt niet de laatste :D so to be continued!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:05

als die dat lastig vind, moet je hem een btje omtrekken bij het aanzetten, en dan weer recht trekken, dan neemt hij eerst de ene kant mee en dan pas de andere kant...scheelt de helft voor hem..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:43

nouja, m'n meninstructeur zei dat hij gewoon even geholpen moet worden (meegenomen aan de voorkant), doet 'm nog een beetje 'pijn' aan z'n borst. Bij ons thuis gaat 't sowieso omlaag dus dan gaat 't wel makkelijker, hij zei van een week of 2 dan gaat dat ook prima.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:05

@Maartje of je groom kan ook even de kar van achter 'wat meeduwen' met het wegrijden....
@Bicci, jij bent goed bezig geweest ... maar of Breezer daar ook zo overdacht met zijn mooi geöliede haartjes :=
@Aks, het zit je ook niet mee zeg de afgelopen dagen... volgens mij heb jij heel veel :(:) :(:) :(:) :(:) nodig!

Heb vanochtend een wegtraject uitgezet en gereden met mijn groom om te oefenen.
Het A-traject moest ik op het einde nog een stukje stappen omdat ik iets te snel was (13km/u) en ik vreesde voor mijn staptraject met mijn little pownie (5,5 km p/u) maar zat mooi rond mijn 'gewenste tijd'.... pff heeft al dat doorstappen van de afgelopen maand toch zijn vruchten af geworpen :):)

oh ja, heb net kaartjes gewonnen via vakantieveilingen voor de show van Ceasar Millan... in Ahoy *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Oow Ollie wil ik ook heen!! Wou ook bieden maar durf dat niet zo goed en rotterdam is niet naast de deur :P

Leuk dat je pony er klaar voor is maartje!

Vandaag hardlopend naar stal gegaan, met die wind is fietsen toch niet te doen. Daar Sil gelongeerd en weer hardlopend terug gegaan :P
Gister is een paard dat ik ken ingeslapen, vandaag paardje op stal die kreupel liep door enorme bult (waarschijnlijk trap gehad) en iemand die vertelde vorige week tegen een auto te zijn geknald met haar paard door een tractor, auto heeft flinke deuk en spiegel stuk, maar zijzelf en het paard gelukkig niets behalve angst voor auto's, brommers, tractors nu enz... Onderweg naar huis kom ik iemand tegen die verteld dat paardje van een kennis met zijn kaak is blijven hanger achter de voerbak, staat nu in de kliniek met gebroken kaak..
Wat een pech kan een mens toch ook hebben met die paarden he... Ik ben elke keer heel gelukkig dat ik (klop klop) nog niets ergs heb gehad met Sil!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:09

Goedenavond, we zijn weer thuis.... :O

Vandaag gewerkt, ben hele dag bezig geweest (eindelijk een keer). Tussendoor nog even bij schoonmoeder op de koffie geweest, lekker stukje taart weggewerkt.

Tallechie fijn dat je een groom/bijrijdster gevonden hebt!!
Maartje d'r pony heeft een spoedcursus gehad! :list:
Ollie gaaf naar Ceaser Milan!!!
Jenkins wat een nare dingen!!
Tine weer in de stromende regen aan het mennen geweest.
Bicci ook lekker met paardje bezig geweest.

Ik heb dienst dus kan niet weg, maar heb ook geen eten in huis. Manlief eet vandaag bij zijn moeder, maar hij zou zo even bellen en dan eerst wat te snacken brengen hier :D :9 Dus zit te wachten op telefoontje, begin nu wel trek te krijgen!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:41

briez is gewoon een stom beest ollie..
mam hem helemaal netjes..
plof in t zand is zn reactie...
dattie maar omvalt..hihi :+
(en dat deed ie dus ook)
-O-

vakantieveiling is leuk, heb laatst 2 apenheul kaartjes gewonnen voor 26,- (incl de adm kosten voor vakantieveiling) normaal zijn die kaartjes 19,- pst ofzo...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:53

*Sleept zichzelf van de bank om was op te ruimen*

Wish me luck ;)