[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:25

De arts heeft net gebeld, de nacht is hij goed doorgekomen, de hartslag is aan het zakken en dat houdt in dat de darmen lijken te kalmeren, dat is goed nieuws. Verder toont hij erg pijnlijk, hij staat steeds te knarsentanden en dat is weer een teken dat zijn maag gaat protesteren. Dus er zijn maagbeschermers aan het infuus-menutje toegevoegd...
Een groot punt van zorg is de ontwikkeling in de hoeven, hij toont pijnlijker en de vraag is in hoeverre het hoefbeen aan het zakken en/of aan het kantelen is. Omdat hij in quarantaine staat, kan het mobiele foto-apparaat pas aan het einde van de dag die kant opkomen, rond 4 uur vanmiddag. Er worden dan foto's gemaakt, die worden beoordeeld en aan de hand van de hoevenstand krijgen we te horen of verdere behandeling (in hun ogen dan) zinvol is en kunnen we een afweging van alles gaan maken...

We gaan straks die kant op, dat wachten is echt 'killing' hier

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:26

pff :(:)
het kaarsje brandt hier dapper door!

Sterkte daar, en geef hem alle positieve bokt-vibes door! :*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:33

@Prinsje: dat wachten is idd verschrikkelijk..., ik denk hier aan jullie en stuur heel veel positieve energie Harley's kant op... :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:45

Duim duim duim verder.

Helaas weet ik veel van gekantelde hoefbenen. Dit is het verhaal van mijn paard Image
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... svaart.htm
Niet om enge verhalen te vertellen. Maar om je te laten weten dat het kantelen van het hoefbeen ook goed kan aflopen. Want Image loopt hier, 4 jaar later, nog steeds rond te rennen.

Maar ik duim heel hard, dat de lamellen het houden. En Harley snel weer koortsvrij is en zich beter voelt.

Dikke knuffel :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:14

Ik denk aan je, PrinsjeH!

Hier verder een ongelooflijke rotdag, kan niet meer stoppen met huilen. Even teveel problemen doordat we al 3 jaar 2 huizen hebben, een lichaam dat aan werkelijk alle kanten tegenwerkt en een heel groot dilemma wanneer onze kat in te laten slapen (chronische diarree, wordt erger)
Bah!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:27

He bah wat een tegenslagen hier!

We blijven denken aan Har en PrinsjeH
Ook voor Ingrid heel veel sterkte!!! Gewoon even lekker flink janken! Inhouden schiet allemaal niet op.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:29

Prinsje :(:).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:14

Sterkte en een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)

PrinsjeH fijn dat har iig de nacht goed is doorgekomen. Ik hoop echt dat het goed gaat komen.
Hij staat op de juiste plek om goed behandeld te worden.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:49

He prinsje.. ik blijf aan jullie denken! Hopen dat het goed gaat komen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:51

Hier blijven we kaarsjes branden & maar hopen dat het goed komt met Harley....

Citaat:
@VHU: gisteravond werd het donker en moest ik ineens ook aan jou denken... is natuurlijk ontzettend confronterend voor je

Probeer het maar weg te schuiven uit mijn hoofd, mijn moeder komt zo, heb Han natuurlijk thuis, ben alleen thuis dus zal de boel draaiende moeten houden (=slapen, eten op tijd en zorgen dat alles loopt) en moet me concentreren voor colleges voor morgen het is wel K met een grote K.

Vandaag wel heerlijk gemend met Bente, ze had er echt zin in, was er echt aan toe na 3x achter elkaar onder het zadel. Merk je toch dat het voor het paard ook wel heel fijn is elke keer wat anders.

Met Snuit tja..... het was weer bal }:) dacht oplossing met bitje gevonden te hebben. Als ik alleen dressuur, of alleen buiten rij, gaat het goed. Maar wilde dus even wat anders, dus door hindernissen, pionnetjes en door de waterbak. Toen flipte hij, kop omhoog, bijt hij op zijn lip, wordt hij heel boos. Weet dan ook niet wat ik moet doen hoor. Ik ben eigenlijk nooit echt boos op hem, wel dat ik boos ben, maar niet dat ik het op hem afreageer maar hij heeft vandaag dus eigenlijk voor het eerst dat ik hem heb gewoon op zijn fl*kker gekregen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:10

@Prinsje: *denkt aan prinsje en duimt voor Har*

@Ingrid: tjee, dat is ook wel heel erg veel, dan heb je het echt wel even meer dan gehad, heel veel sterkte, hopelijk wordt het snel een beetje minder.

@VHU: :(:) . Die Snuit, hahahaha, hier ook twee van die Welshkes en ik heb toch al heel lang paarden, maar die Welshkes, tja, daar helpt het gewoon echt niet bij om eens boos te worden, soms hier ook wel eens, maar volgens mij helpt het niks, heb heel veel geleerd van die pony's, maar vindt mijn paard ook wel heel erg lekker, daar kun je wel eens bij uit je slof schieten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:06

oeh, snuit zal wel beledigd zijn :))

een :(:) aan ingridM :(:)

nog altijd positive vibes naar har en prinsjeH!!

En ik ben net terug uit het bos :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:24

Naaltje: ooooo alweer naar het bos
VHU: die Welshjes he...... ik roep niet voor niets dat als ik met Amerigo dressuur fatsoenlijk kan rijden, dan ik echt kan mennen. Zulke sensibele beestjes. Wat zijn paarden dan toch makkelijk. Fijn dat Bente zo goed ging.

Avaluna: vwb uit je slof schieten, gaat bij paarden inderdaad veel makkelijker. Aan de andere kant doe je(ik) het daarom wellicht ook wel (te) makkelijk. Bij pony reageer je toch voorzichtiger. Rembrand krijgt soms echt wel wat over zich heen, wat niet terecht is. :o

Ingrid: heel veel sterkte met alle ellende

Prinsje: fijn dat er verbetering is. Het blijft nu nog steeds spannend natuurlijk, maar ongeveer nu ik dit schrijf, worden er foto's gemaakt. We wachten vol spanning af.

Bettepet: je hebt al meerdere antwoorden gehad. Hier ook lange manen en er zullen vast wel enkele haren sneuvelen door het halsstuk, maar ik heb bij Rembrand en Amerigo niets geks gezien van de winter. Amerigo mist nu wel wat manen. Bovenop de hele manenkam zitten korte sprieten, maar dat is dus verdwenen in de tijd zonder deken op. Snap het maar. Ik heb Harrys Horse dekens en Amigo dekens, bij beide kun je losse halsstukken kopen. Vind ik makkelijker dan vaste hals, dan kun je de deken ook zonder hals gebruiken (niet dat dat hier veel gebeurt, maar toch). Ik zou zeker scheren, jij traint ook vaak, dus is voor je pony alleen maar fijner. Ik ga hier eind oktober ook alles kaal scheren. Denk dat ze er erg blij mee zijn. Bovendien hoef je niet eindeloos te wachten voor ze weer droog zijn.

Voor iedereen die ik vergeten ben: sorry.

Heb de wisselbeker ontvangen, mooi ding hoor. Zoonlief wilde hem gelijk meenemen naar muziekles om aan de juf te laten zien. (Zijn pony heeft hem tenslotte gewonnen haha)
Verder nog veel pijn, bah.

Instructrice belde net. Ze is er ook afgevallen, vroeg tips. Nou, lekker stel zijn we :n Ze zou vanaf komende maandag Thabor 2x per week gaan rijden (omdat manlief hele week in Middelburg zit en paardje toch moet lopen. Kan hem moeilijk alle keren longeren, wordt erg saai en ik kan er voorlopig nog niet op), maar dat gaat nog niet door lijkt me. Ik ga wel proberen maandag met Rembrand ohz naar les te gaan. Met gelkussen voor mijn billies. En dan ga ik gewoon een uur staples doen. Ik hoop dat het lukt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:28

:= gaat goed daar in 't noorden tine?! :oo allemaal van paard vallen :(:)

Ik ben weer naar het bos geweest :o
Heb een rit van 54 minuten gemaakt.
In die tijd heb ik 8,3 km afgelegd. Voor onze doen echt vet snel :))
topsnelheid 30,1 km/h O:)

Overigens had Dids wel ergens last van... Ik heb tot 2x toe een vliegende galopwissel gevoeld ( :') ) een slidingstop of 6
en tot 2x toe acceleratie van een sportwagen.. Maw; hij was niet echt makkelijk vandaag.. Overal moest hij op reageren, kuiltjes, blaadjes, vogeltjes, álles :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:33

Diddle had vast gewoon zin om lekker gek te doen :-)

Ben heel benieuwd wat de foto's brengen van Har!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:36

Komt vast door het weer. Het is koud, het regent en waait. Genoeg redenen om gek te doen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:38

Heb inderdaad al veel antwoorden gehad tine. Begin er ook wel steeds meer van overtuigd te raken dat het beter is om hem te scheren. Ik heb vandaag een half uur gereden en hij was al zeik nat. Hij staat nu met een zweetdeken op op stal en die wissel ik dan vanavond weer om voor zijn regendeken.
Ben ook al vele dekens aan het kijken.
Maar zou een halve hals ook wat zijn?

En je instructrice ook al van het paard gevallen. Bah.

Ben benieuwd hoe het ondertussen met har gaat. Mijn duimen draaien overuren

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:38

Ik heb die van mij net ook maar binnengehaald. Ik werd gek van ze. }> Ik ben aan het werk op de computer en ik zie ze de hele tijd met zijn drieën langs mijn raam rennen. Alle 3 storm in hun kop. /3
zo kan ik me niet concentreren op het uitwerken van mijn notulen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:39

hij bleef er wel lief bij hoor, gelukkig. Alleen die slidingstops vind ik echt niet zo tof.. Vanuit een fikse galop staat hij dan écht opeens stil.. dat is vlieg-waardig :P
Maar de galopwissels en andere blije acties werden voltooid aan een lang teugeltje en daarmee stopte hij vanzelf al :P

Overigens is het niet heel koud hier. En regen ook niet echt tine. Bij jou wel? :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:49

Naaltje,nu moet je ophouden, anders pak ik mijn koffers, laadt trailer in en kom bij jou wonen. Eerst me al jaloers maken met bosritten en nu ook nog lekker weer daar. :(

Janouk: ze staan hier nog in de zomerwei en kan dus niet zien hoe gek ze doen. Maar beter ook denk ik. Komende dagen wordt het erg koud en nat. Arme paardjes, maar ja, ik wil het toch tot en met de vakantie proberen zonder dekens. Lastig...
Laatst bijgewerkt door tine10 op 05-10-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:49

Kleine update: de knuffels hebben niet geholpen. Harley's hoeven zijn zeer bevangen, het hoefbeen is volledig gekanteld en gezakt. Hij blijft vijf dagen in de kliniek op dezelfde behandeling in de hoop dat het beeld stabiliseert en hij nog weidepaard kan worden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:51

PrinsjeH schreef:
Kleine update: de knuffels hebben niet geholpen. Harley's hoeven zijn zeer bevangen, het hoefbeen is volledig gekanteld en gezakt. Hij blijft vijf dagen in de kliniek op dezelfde behandeling in de hoop dat het beeld stabiliseert en hij nog weidepaard kan worden...

O Prinsje, wat vreselijk. Wat zal hij een pijn hebben dan.... Enig idee hoe hij zo bevangen is geraakt?
Heel heel heel veel sterkte.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:51

@tine; mag hoor O:) :P

@prinsjeH; jeetje :(:) ik weet echt even niet wat ik moet zeggen.. Wat onwijs rot. Hopelijk komt hij er als weidepaard gewoon doorheen :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:53

Ach jeetje :\ dat is rotnieuws zeg :(:) hopelijk heeft hij nog een leefbaar leven als weidepaard straks :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:57

Oh wat erg zeg voor jullie! Wat zielig ook voor Har!
Ik leef met je mee!