Nou Dennis dat is toch super braaf? Dat kontje van haar, zo schattig
Citaat:
Mijn Roos verliest haar hoofd onderweg liever.
Mijn ex-Roos dus ook (Rizanta heette vroeger Roos). Ze draait soms echt bijna helemaal haar hoofd om als ze wat wil zien vooral naar links, omdat haar linkeroog dus blind is. Zie maar (laatste foto spam
)
en we kijken naar links...

en we kijken naar rechts...

Zo ging dat de eerste keren achter elkaar door en dan liep ze dus enorm te slingeren. Nu slingert ze vrijwel niet meer maar ze kijkt zo af en toe nog wel enorm. Op de weg kijkt ze dus voor zich, net alsof ze overal overheen wil kijken
S_L en Jellee Citaat:
Ik vind dat ook lastig met scharen... Eigenlijk mijn grootste 'probleem' met Kay. En dat ie bang is voor vrachtwagens en trekkers. Kay komt gelukkig niet omhoog.
Kan me dat heel goed voorstellen dat dat niet fijn is. Die van mij zijn dus alledrie gewoon niet bang voor groot verkeer, dat is een enorm voordeel. Rizanta ook, we kwamen per ongeluk op een nogal drukke doorgaande weg (ken het daar nog niet zo goed) vandaag paar keer enorme vrachtwagen met aanhanger, plus zo'n injectieding met tractor en nog wat tractoren/vrachtwagens, of ze nou van voren of opzij of van achteren komen ze verblikt of verbloost niet, gewoon in draf overal langs. Snuit en Alwyn hebben dat dus ook. Alwyn nog ietsje minder maar dat komt meer omdat ik hem nog niet zo kan 'oprijden' als ik met R&S dan wel kan.
Dat scharen heb je dus niet achter een tweewieler. Kom ik weer met mijn tweewieler. Maar ik vind echt wel als je jong spul hebt en je bent niet zeker over dat scharen, ik zweer bij de tweewieler. Alleen moeten ze dan niet omhoog komen want dan heb je niets meer te vertellen
Wat zegt je instructeur ervan S_L?
Citaat:
Ik voer nu ook grasmix en lucernemix erbij naast het ruwvoer, en hoop dat ze daar ook wat dikker van word.
Er is ook Maisbrok van hartog, daar schijnen ze ook dikker van te kunnen worden, maar of dat werkt ? geen idee.
Ik zou niet te veel 'mixen' bijvoeren hoor, kost je handenvol geld en het maakt echt niet veel uit, zit bovendien vaak toch melasse in en dat is niet goed (te veel suikers), is mijn ervaring dan. Mais is niet goed voor de botten, als je dat langere tijd voert. Wat wel helpt is merriebrok, maar daar zit ook weer veel energie in, en die heb jij niet nodig. Zou als ik je zo hoor gewoon ruwvoer, beetje muesli zonder evt met luzerne niet de brok maar de losse zeg maar, die sprietjes
(voor kalk en dat ze wat langer kauwen, dus beter opnemen) en dus die 3-6-9-mix doen.
Sorry, doe net als of ik alles weet, maar zo bedoel ik het niet hoor, het is zeg maar wat ik zelf heb ondervonden bij mijn paarden/pony's. Hoeft natuurlijk absoluut niet bij iedereen zo te werken